wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

Hoi Taz,
Mijn dochtertje gaf ik alleen overdag de speen en dat was voldoende om aan haar zuigbehoefte te voldoen. Ze ging nooit met speen naar bed en moest leren om zonder in slaap te komen maar dat ging prima.
Met 8 maanden hield ze de speen overdag steeds minder in en wilde ze hem helemaal niet meer. Helaas begon ze een paar weken later te duimen en dat doet ze nog steeds.
Dus over een paar jaar moeten we alsnog het duimen gaan afleren.
Maar hoewel ik vantevoren ook negatief was over het speentje gaf het mijn dochtertje wel veel rust.
 
Zo zie je maar... elk kind is anders en wilt anders!
Mijn eerste wilde absoluut geen speen... heeft eelt op mn pink gezogen en na 3 maanden wilde hij die ook niet meer. Wel heeft ie nog een tijdje op de handjes van een knuffelbeerlapjeding gesabbelt, maar dat heeft ook maar een paar maandjes geduurd.
Mijn tweede wilde absoluut geen pink... wel een speen, maar dat was alleen maar voor het inslapen...en daar heb ik m ook heel vroeg vanaf gehaalt, toen hij 7mnd was ben ik gaan afbouwen en dat is aardig vlot verlopen!
Ik moet zeggen dat ik er ook heel blij mee ben dat ik geen speenkindjes heb hoor...

Groetjes
Jess
 
Allo, allo,

Onze dochter heeft alleen 's nachts een speentje in.
Maar ik heb soms het idee dat ze hem niet écht nodig heeft, ze komt ook zonder speentje in slaap.
Ze vind het gewoon lekker en vindt het ook prima, als ze er geen in de mond heeft.
Ik vind het vreselijk als een kindje de hele dag met een speen in de mond rondloopt (kijk voor de gein een keer naar "De Pfaffs" op t.v.).
Ik heb er wel voor de zekerheid altijd één in de luiertas, maar deze blijft vaak ongebruikt!!

Doeidoei groetjes Snuffel

 
Hoi,

Jelte (nu 7,5 maand) heeft sinds het begin ook een fopspeen gehad. We liepen er steeds naar te zoeken, tot we de tip kregen er een spuugdoekje aan te doen. Sinds Jelte een maand of 5 is, doet hij zelf de speen in zijn mond. Dan pakt hij het doekje en gaat zoeken naar de punt waar de speen aan zit. Hoe handig!

's Avonds wandel (lees: sluip) ik altijd even naar binnen en leg de speen bovenin zijn bedje. Hij heeft hem wel nodig om in slaap te komen, maar spuugt hem op een gegeven moment gewoon uit.

Liefs,

Britt & Jelte
 
Hoi,

Kayleigh (9,5 maand) heeft alleen een speen als ze naar bed gaat. De eerste weken na haar geboorte weigerde ze hem en wilde ze ook alleen op onze pink zuigen. Op een gegeven moment zat ik bijna de hele dag met mijn pink in haar mond en kreeg ik haar niet eens haar bed in omdat ik dan mijn pink uit haar mond moest halen. Toen heb ik besloten om nog maar een keer de speen te proberen die ze gelukkig toen ze 6 weken was wel accepteerde en het zuigen op onze pink voorbij was.

In het begin had ze de speen dus ook overdag maar dat hebben we haar al afgeleerd. Zodra ze wakker wordt en ze heeft toevallig haar speen nog in dan halen we hem gelijk uit haar mondje en dat gaat goed.   We proberen haar ook wel eens in bed te leggen zonder speen maar dan wordt ze na een uur wakker. Zodra ze haar speen weer heeft slaapt ze verder.

Groetjes Debbie, mv Kayleigh
 
in het eerste jaar vind ik het geen overbodige luxe zo`n speen en zeker voor de behoefte en de krampjes enz enz.
maar met een jaar weg ermee.
waar ik wel een hekel aan heb is dat ik soms kinderen van 2 jaar of zelfs ouder overdag nog zie lopen met een speen dat vind ik best zielig en geen gezicht.
 
Omdat ik uit allerlei gratis pakketten 4 spenen had verzameld, vond ik het helemaal niet erg om ze te gebruiken, maar wat blijkt:
Mijn zoontje pakt liever zijn duim.
Hij heeft wel een tijdje een speen gebruikt, maar op een gegeven moment kon hij met zijn duim zijn mond vinden en duwde hij zijn speen er steeds uit. Toen ben ik gestopt met zijn speen te geven als hij begon te huilen.
Sindsdien pakt ie gewoon zijn duim als hij wil zuigen.
Ik moet ook wel toegeven dat ik het er veel leuker uit vind zien dan zo'n speen.


 
mijn dochtertje is bijna (over 2 weken) 1 jaar en we hebben haar vanaf de geboorte de speen gegeven.
Nu wil ze de speen overdag niet meer maar snachts wel.
Ik vindt dat niet erg maar overdag geef ik haar die niet meer vanwege de tandjes.
Ze duimt ook niet of stopt vingers in haar mond.
ikzelf vindt de speen vanaf de geboorte niet verkeerd want als je het niet doet gaan ze eerder duimen vanwege zuigbehoeftes.
Mijn dochter heeft de speen vanzelf afgeleerd en gebruikt hem alleen snachts.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan