wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

Onze oudste nu bijna drie heeft al vanaf week drie een speen, vanwege de grote zuigbehoefte. Nu heeft ze hem alleen in bed en niet overdag, praten is geen probleem en hoeft het ook helemaal niet te worden, als je ze er maar aan went dat de speen voor in bed is en verder niet. Onze tandarts had niets tegen de speen, want dit is makkelijker af te leren dan een duim. Verder heb ik altijd de spenen van Avent deze zijn orthodontisch verantwoord. De jongste (nu 12 weken) had ook enorme zuigbehoefte en heeft de vijfde dag een speen gekregen, hij kokhalsde ervan en wil hem absoluut niet. Nu is de zuigbehoefte een stuk minder en hoeft hij mijn pink ook niet meer zo vaak. Zo zie je maar het verschilt per kind. En ik denk dat je het als ze groter worden zelf in de hand hebt hoe vaak en hoe lang ze met die speen rondlopen.
 
Hallo lieve dames,

Ik lees al jullie verhalen en denk, dat was ik een paar maanden geleden ook. Ik wilden ook niet aan de speen maar mijn zoontje dacht daar heel anders over. Ik heb er uiteindelijk aan toegegeven (natuurlijk alleen wanneer moest). Mijn zoontje is nu 11maanden en gebruikt nu de speen alleen wanneer hij weer eens echt ziek is. Dan heeft hij er troost aan. Verder gebruikt hij hem nooit.
Dus er is hoop voor mensen die niet willen eindigen als de kinderen van de Pfaffs. Lelijk he, die spenen. Bah... ik snap dat er kinderen zijn die behoefte hebben aan de speen wanneer ze ziek zijn en misschien wanneer ze slaperig zijn. Maar gewoon afleren die handel. Wanneer kinderen heel jong zijn is het beter (zeggen ze) dat ze tutten. Maar het ligt ook aan jezelf hoe snel je ze het hebt afgeleerd.
succes. chantal en christijan
 
Hoi hoi,

Ik heb een zoontje die is nu 1jaar. Ik wilde bij zijn geboorte ook niet aan een speentje want ook ik vond het een stom gezicht en de kinderen gaan er zo lullig bij kijken. Maar na 5 weken moest ook ik aan een speentje voor mijn zoontje. Na 4 maanden   ben ik het rustig aan gaan afbouwen en nu heeft hij hem alleen nog als hij gaat slapen. Ik ben daar eigenlijk wel blij om. Hij duimt ook niet.
 
Ik ben van mening dat de speen verdomde makkelijk is, en vooral vind ik het veel schoner dan mensen die hun pink te leen geven... Je vinger kan je niet uitkoken, maar die speen wel! En ik vind het pas een stom gezicht worden als je kind gaat lopen en dan nog zo'n ding erin hebben.. Bovendien is de speen ook weer beter af te leren dan de kindjes die duimen aangeleerd hebben. Die duim kan je niet wegleggen maar die speen wel ;)

Groetjes Bren.
 
Hoi
Mijn dochter is 3 maanden en wil absoluut geen speen maar heeft wel de zuigbehoefte.Dus zij zuigt nu op haar vingertjes of soms haar hele hand.(bij wijze van spreke)
 
Als kinderen kunnen lopen en ouder dan 2 zijn, dan pas vind ik het een verschrikking als die kinderen nog met een fopspeen in hun mond lopen.

Daarvoor mogen ze van ij.

Niets zo erg als een 4 jarige in de stad die een fopspeen in zijn/haar mond heeft.
Dan ging ik nog liever niet naar de stad.

Woensdag zagen we in Rotterdam een volwassen vrouw (ergens tussen de 20-30) met een speen in haar mond.

Echt geen grapje, mijn mond viel open van verbazing en ze had geen kindje bij zich!!!

Groetjes Chelly
 
Terug
Bovenaan