Wie heeft er tips voor mij wat betreft doorslapen??

Even over dat inbakeren waar iedereen dat overheeft. Ik heb een zoontje van 6 maandjes oud. Toen hij 3 maande oud was, bakerde ik hem nog in. Hij lag lekker rustig te slapen en ik ging hem wakker maken voor zijn fles. Toen ik boven kwam kreeg ik de schrik van mijn leven. Hij ademende niet meer, zag wit en was helemaal slap. Hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Wat het is geweest weten ze nu nog niet, waarschijnlijk een vorm van wiegendood. Echter hebben de kinderartsen in het ziekenhuis ons afgeraden om nog in te bakeren. Zij waren/zijn er geen voorstanders van en zullen het nooit aan iemand voorschrijven. Door het inbakeren kan een kindje een bepaalde prikkel (in ons geval weer gaan ademhalen) niet verwerken omdat ze ingebakert zijn. Dus kijk hier ajb goed mee uit. In ons geval hebben we geluk gehad, maar het kan ook anders aflopen.

Na 1 weekje afzien, slaapt hij nu goed uit zich zelf. Als hij niet in slaap kan komen, gewoon laten huilen. Als hij echt heel hard huilt even trootsten, maar zoek nooit oogcontact of praat tegen hem. Alleen even een aai over zijn bolletje of zo en daarna weer weggaan.

Sorry maar ik moest dit even kwijt.

Mijn zoontje is nu 3 maanden en heeft zeker  anderhalve maanden doorgeslapen en maakte nachten van gemiddeld  08.00  uurmaar sinds deze week komt hij weer één keer per nacht. Ik gaf hem de eerste twee nachten een halve fles en nu maar 60cc en zo langzaam afbouwen, maar kijken of het werkt.
Over een paar weken mag hij zijn papfles, hopen dat dat werkt, schijnt dat ze daar wel erg goed op slapen..

Hoi hoi!

Ik heb een zoontje van 4 maanden en slaapt al 2 maanden door. Ik weet dat ik een geluksvogel ben, maar ik ben wel van begin af aan heel strikt geweest wat betreft nachtvoedingen. Ik geef de fles, dus het verhaal is een beetje anders.
Ik ben al heel snel begonnen met de tijden afbouwen.
Elke week een half uurtje eerder de laatste fles geven.
Ik zit nu op 20 uur en dat bevalt goed!!! De kleine slaapt door tot de volgende morgen 7.30 uur en anders moet ik hem wakker maken.
Om de drie weken ongeveer komt meneer twee nachten achter elkaar voor een nachtvoeding (???) en dan geef ik hem maar een half flesje. Het is wel even huilen geblazen, maar dan leg ik hem gewoon weer in bed zoals ik het altijd doe.
Bij mijn eerste zoon stelde het cb voor om steeds minder voeding te gaan geven, maar aanvullen met water. Zo loont het zich niet meer om voor een nachtvoeding te komen. En ook dat heeft geholpen. En wat ook helpt: zo donker mogelijk houden, niet praten of knuffelen, niet verschonen tenzij het kindje gepoept heeft.
Ik wens je veel succes en heel gauw een goede nachtrust.

Groetjes,
Dyonne

O ja, een kindje van 3 maanden mag gerust het klokje rond slapen van het cb!
En de pap in de laatste fles kan inderdaad wonderen verrichten bij niet-doorslapers.
Succes!

Dyonne

Hoi, mijn dochtertje is bijna 7 maanden
Jeetje, wat vervelend dat ze nog s'nachts komt. Maar waarom geef je nog die avondvoeding om 23.00 uur?
Ik heb dat al een hele tijd geleden afgebouwd. Mijn dochtertje krijgt om half 8 sávonds de laatste fles en slaapt door tot ongeveer 6.30/7.00 uur.
Ik geef geen borstvoeding, dus misschien is dat anders.
Dit krijgt zij: 7 uur papfles, 10.00 uur fruit, 12.00/12.30 fles van 240 ml totaal, 16.00  uur een fles van 240 ml totaal, 18.00 groente en om 19.00/19.30 een fles van ongeveer 160 ml (ligt aan de hoeveelheid die ze at bij de groente)
Wij hebben de laatste fles van 23.00 telkens een half uurtje vervroegd en dat ging goed, ze dronk niet altijd goed, maar dat vind ik niet erg, ze kreeg toch voldoende binnen.
Ik zou s'nachts ook telkens iets minder geven, met minder voeding. Dan went je kind er misschien aan om steeds minder te krijgen. In principe moet het zonder de nachtvoeding kunnen, allang! Ik liet mijn dochterje soms ook huilen en dan viel ze wel in slaap, maar je moet even volhouden, hoe naar het ook soms is! En hoe mijn gevoel er soms tegenin ging!   Sucses!

Waarom maak je haar nog wakker om 23.00 uur? Die heeft ze eigenlijk niet meer nodig die laatste voeding!

Misschien naar, maar weet je zeker dat ze s'nachts honger heeft?
het kan ook een gewenning worden, omdat ze altijd wat krijgt!

Grappig te zien,dat de berichtscrhfijster dit in aug. heeft geschreven. Het kind is nu zo'n anderhalf jaar.
Waarschijnlijk slaapt zij nu al door??

Terug
Bovenaan