Wie heeft er tips voor mij wat betreft doorslapen??

misschien kun je het boekje lekker slapen zonder huilen van elizabeth pantley... hier heb ik veel aan gehad... ik zou mijn kindje nooit laten huilen, een baby huilt niet voor niets.... maar goed ieder zijn ding.

Lieve Ellen,

Mijn dochter Nadiah is nu ook 7 maanden en het heeft ook enige tijd geduurd voordat zij goed dronk en door ging slapen... Gelukkig hebben we sinds kort een goed ritme gevonden! Mijn advies is: Geen tussendoortjes ( extra vulling zonder toegevoegde waarde ), als het goed is heeft je dochter nu ook voldoende aan 3-4 borstvoedingen, fruithap, (beetje) brood, groentehap en s’avonds tegen 23.00 uur kan je proberen ipv borstvoeding een flesje water te geven. Wat ik merkte is dat Nadiah gewoon het erg fijn vond aan de borst zonder echt te drinken en dat het een kwestie werd om het af te leren net als met een speen… Zoals er al vaker hier ook gezegd wordt, elk kind is anders en wie weet heeft je dochter even de tijd nodig om bij te komen van de vakantie. Mijn zoon Luca at en dronk alles op zonder problemen en sliep ook eerder door ’s nachts. Met borstvoeding is het wel eens wat moeilijker om een goed ritme te vinden aangezien je niet ziet wat ze dan binnen krijgt. Vind het wel super goed van je dat je nog borstvoeding geeft!

Schema van Nadiah ziet er als volgt uit:
08.00 wakker
08.30 fles
10.00 fruithap en slapen
12.30-13.00 boterham ( ook niet op )+ fles
16.00 fles ( kan ook vervangen worden door sap + liga/rijstewafel )
18.00 warme hap + kwarkolino
20.30 fles met 3 scheppen rijstebloem en ( de hele nacht )slapen

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes,

Mama van Luca en Nadiah

Mwahahaha zie nu dat het bericht al super lang geleden geplaatst is!!!

Nah misschien heeft een ander er wat aan....

Ik wil even reageren op mamajuni die vraagt of 20.30u voor een kindje van 2,5 maand niet wat vroeg is..

Mijn dochter is 8 weekjes oud en krijgt om 21.00u haar laatste fles nl:

7.00u- 10.30- 14.00- 17.30- 21.00

5 voedingen dus en ze groeit zo'n 250 gram per week, hartstikke goed dus en na iedere voeding tevreden en om 21.00u is ze vaak al zo moe dat ze slapende haar fles leeg drinkt en ik haar om 7.00u wakker moet maken.. Misschien ben ik wel een geluksvogel maar ik hou deze tijden al een tijdje aan nu sinds ik op 5 voedingen zit en ze komt nu zelf precies op die tijden! Het hoeft dus niet te vroeg te zijn, want als ik eerder op sta, dan krijgt mijn dochter ook haar laatste fles wat eerder..

Groetjes
Karmen, mama van Liz

Mijn zoontje is inmiddels ruim 14 maanden.

toen mijn zoontje net geboren was heb ik hem borstvoeding gegeven.Op aanraden van de kraamzorg gaf ik hem een keer per dag een flesvoeding (die melkpoeder).

Na twee maanden ben ik rigoreus overgestapt op de gehele dag flesvoeding, omdat ik totaal geen energie meer overhad. (ik viel letterlijk in slaap tijdens borstvoeding geven)
En al die onderbroken nachten trok ik ook niet meer.

Na een paar  maanden las ik ergens dat je baby's kon leren om 's nachts door te slapen. Mijn zoontje lag te slapen in de reiswieg, die naast mijn bed stond. Als hij 's nachts wakker werd dan gaf ik hem geen fles, maar zijn speen. dit heb ik een  tijd echt goed moeten volhouden ( ik heb het wel opgebouwd... steeds meer ruimte tussen de voedingen), was nog best moeilijk. maar het heeft gewerkt. hij is al heel snel 's nachts gaan doorslapen, en hij sliep dan wel 12 uur achter elkaar, dat doet hij nu nog.
Overdag sliep hij toen ongeveer twee keer, maar dat heb ik al vrij snel af moeten bouwen naar een keer, ook nu slaapt hij nog overdag ongeveer 2 uurtjes.

Maar zoals velen al zeggen, je moet alle advies in je opnemen, en er een soort mix van maken wat het beste bij jou past en wat haalbaar is, idd elk kind is anders en alle truucjes moet je daarop aanpassen.

Mijn zoontje ging aan de bank staan met 7 maanden, ik weet niet in hoeverre jouw kind actief is, maar mij lijkt het dat als je je kind wil laten doorslapen 's nachts dat je de slaaptijd overdag daarop moet aanpassen, misschien wel inkorten. de eerste paar dagen zal je kind zich alleen maar moe voelen, maar het is ook een nieuw schema/ritme waar weer aan gewend moet worden.

succes ermee!!

Ik heb twee jongens, en de jongste is nu 6 weken. Ik geef bv en ik weet dat elk kind anders is. De oudste kwam elke dag om de 2,5 á 3 uur, dit was zeer vermoeiend voor mij. Daarnaast  kon hij behoorlijk krijsen, erg temperamentvol (nu nog). Ik heb het 4 maanden volgehouden, toen werd mijn voeding minder. Toen ben ik overgestapt op flesvoeding, toen sliep hij snachts langer door. Ik kan me niet meer herinneren hoe lang. Maar ik weet wel dat ik vanaf dat moment wat meer rust kreeg.
Mijn tweede zoon is een heel ander kind. Hij is niet temperamentvol en meldt zich erg bescheiden als hij honger heeft. Al snel doet hij het met 6 borstvoedingen per etmaal. Tussen 20.00  en 21.00 meldt hij zich voor de laatste bv. Daarna gaat hij naar bed en slaapt tot 04.00 uur. Dit is voor mij vol te houden, ik ga ook naar bed als hij voor de nacht gaat slapen. Daarna komt hij om 08.30 uur, vervolgens 11.00 uur en dan 14.00 uur. Smiddags slaapt hij erg lang, wel tot 18.45 en dan krijgt hij dus bv. Daarna komt hij wat sneller, tussen 8 en 9.
In januari moet ik weer werken en ik zie het helemaal niet zitten om te kolven. Kan ik de laatste avondvoeding als eerste vervangen door flesvoeding met b.v. rijstebloem? Omdat de laatste twee bv zo dicht op elkaar zitten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Jeetje das vervelend dat je nog zo vaak wakker moet worden om te voeden.
Mijn zoontje is nu 3 1\2 en slaapt al vanaf 1 maand door ( mag niet klagen dus) maar ik ben toen begonnen met rust en regelmaat.
Ik kreeg een boekje bij het consultatiebureau dat daar speciaal overgaat en het werkt echt super.

Zeker een aanrader.
Tis misschien 2 dagen ff moeilijk om hem huilend in bed te laten liggen maar je knapt er zelf ook echt van op. en voor je kindje is het ook veel prettiger.

Hopelijk heb je er wat aan.
Het boekje heet rust en regemaat en is geschreven door Ria Blom

Succes!!!

hallo ellen ik heb een dochter van bijna 3 en een van 9 weken oud alle 2 slieppen ze met 2 weken door. je kunt de kleine bete niet waker maken om 23 uur gewoon laten slapen is het beste mischien dat je dan maar 1 keer hoeft optestaan het snachts. en ik maak ze ook nooit waker om te voeden ze melden zich vanzelf is echt waar het beste.maakt niet uit als ze een keertje over slaan als ze maar altijd een plas luier hebben. succes ermee.

Terug
Bovenaan