Mijn zoontje is inmiddels ruim 14 maanden.
toen mijn zoontje net geboren was heb ik hem borstvoeding gegeven.Op aanraden van de kraamzorg gaf ik hem een keer per dag een flesvoeding (die melkpoeder).
Na twee maanden ben ik rigoreus overgestapt op de gehele dag flesvoeding, omdat ik totaal geen energie meer overhad. (ik viel letterlijk in slaap tijdens borstvoeding geven)
En al die onderbroken nachten trok ik ook niet meer.
Na een paar maanden las ik ergens dat je baby's kon leren om 's nachts door te slapen. Mijn zoontje lag te slapen in de reiswieg, die naast mijn bed stond. Als hij 's nachts wakker werd dan gaf ik hem geen fles, maar zijn speen. dit heb ik een tijd echt goed moeten volhouden ( ik heb het wel opgebouwd... steeds meer ruimte tussen de voedingen), was nog best moeilijk. maar het heeft gewerkt. hij is al heel snel 's nachts gaan doorslapen, en hij sliep dan wel 12 uur achter elkaar, dat doet hij nu nog.
Overdag sliep hij toen ongeveer twee keer, maar dat heb ik al vrij snel af moeten bouwen naar een keer, ook nu slaapt hij nog overdag ongeveer 2 uurtjes.
Maar zoals velen al zeggen, je moet alle advies in je opnemen, en er een soort mix van maken wat het beste bij jou past en wat haalbaar is, idd elk kind is anders en alle truucjes moet je daarop aanpassen.
Mijn zoontje ging aan de bank staan met 7 maanden, ik weet niet in hoeverre jouw kind actief is, maar mij lijkt het dat als je je kind wil laten doorslapen 's nachts dat je de slaaptijd overdag daarop moet aanpassen, misschien wel inkorten. de eerste paar dagen zal je kind zich alleen maar moe voelen, maar het is ook een nieuw schema/ritme waar weer aan gewend moet worden.
succes ermee!!