wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 2

Hoi lief Schippersvrouwtje!

Ja dat klopt, althans dat denk ik.. mijn cyclus gaat letterlijk alle kanten op dus heb geen idee wanneer mijn NOD is. 15 februari was dag 1 van de cyclus en op dag 14 kreeg ik al die rare bloedingen. Maar als ik uit ga van de kruitvat testen zou het rond de 21/22 moeten zijn... maar die geloof ik niet helemaal.

Ach ja, ik hoop dat jullie eerder goed nieuws brengen... Ik gun het jullie zo en ik ben toch nog maar kort bezig:)

Gewoon wat leuke dingen doen van het weekend, dan kan ik het even uit mijn hoofd zetten. Gaan jullie nog iets leuks doen?

Liefs!

Hola Senorita,

Heb eerlijk gezegd helemaal geen ervaring met ovulatietesten, lijkt me allemaal zo'n gedoe. Mocht het nou echt lang duren, dan gaan we daar wel mee beginnen hoor. Tot nu toe heb ik het idee dat ik mijn eisprong steeds aardig op tijd heb (zie dan rekbaar slijm) maar hou een ruime klusperiode aan hoor.

Denk dat wij het weekend gewoon aan boord zijn, als we geluk hebben liggen we stil en kunnen we misschien even gaan kijken voor een nieuw badkamermeubel of eventjes naar huis, maar dat komt echt sporadisch voor. Mijn leuke dingen van het weekend zijn het forum checken,lezen en reageren dusse typ alles van je af zou ik zeggen.

Je blijft toch altijd hopen denk ik en dat mag natuurlijk ook, waar hoop is is leven wordt toch wel gezegd. Ik ken volgens mij niemand die gelijk zwanger was, maar dat komt volgens mij ook omdat niet iedereen gaat vertellen dat ze bezig zijn om een kindje te krijgen.

Wat voor werk doe je? Kun je daar een beetje afleiding in vinden? Als je iets kwijt wilt, ik zit zo'n beetje elk half uur op het forum hihi!

Knuffel Schippersvrouwtje

Dank Schippersvrouwtje!
Hoef mezelf niet eens toe te voegen, wat word ik weer verwend!
Het is inderdaad mijn eerste ronde voor een eerste kindje.

Het is zo lastig in te schatten wanneer je wat kunt verwachten. Ik had zelf vorige week dan wel een positieve ovu-test, heel bizar want in die periode had ik echt nul afscheiding...... Kortom het lichaam zal nog wel wat in de war zijn. Maar weer geduldig afwachten wat er komen gaat, hoe lastig dit ook kan zijn.

Kan me dus  goed voorstellen Senorita, dat je er helemaal klaar mee bent omdat je echt niet meer weet in welke fase je zit.

x Lynn

Shit... Typ ik net een verhaal... druk ik op backspace.. WEG! Nog een keer dan maar...

Ik ben aan het afstuderen en werk part-time. Heb het momenteel dus helemaal niet druk (zoals jullie merken). Vanavond moet ik weer werken dus kan ik het weer even van me af zetten.

Hoe is het aan boord schippersvrouwtje? Jammer dat t zonnetje weg is.. heb gisteren zowaar een kleurtje gekregen ( had me nickname beter vaatdoek kunnen zetten, ben dus ook zo wit). Ik vind het echt fijn om met jullie te babbelen... Dus dan ga ik nog maar even verder;)

Ik vind het erg bizar dat ik ineens alles wat met zwangerschap en baby te maken heeft verslind.. Ik geloof dat meer mensen daar last van hebben. Kan er ook niets aan doen. Of het nou over babykamers, babyshowers en zelfs wandelwagens gaat, ik verdiep me er helemaal in... Ik schaam me ook dood moet ik eerlijk zeggen, maar daarom weten alleen jullie het. Net bij de dokter bijvoorbeeld, zit ik de "mama" te lezen! Heb het maar weggelegd, straks komt er iemand binnen.. (iedereen kent elkaar hierzo). Zucht.

Qua ovulatietesten; ik snap die krengen niet... Heb verschillende gebruikt maar ze zijn erg onduidelijk. De reden waarom ik ben begonnen is om dat ik een oh-zo-onregelmatige cyclus heb terwijl ik al bijna een half jaar "ontpilt" ben. Daarom ben ik ook begonnen met temperaturen. Ik denk dat of de thermometer of ik van slag ben, hij geeft namelijk elke dag wat anders aan. Terwijl ik het elke dag om dezelfde tijd op meet. Erg fijn, elke ochtend wakker worden met een themometer in je kont. haha. Ach ja, als het helpt is het uiteraard geen probleem.

Verder erger ik mij nog steeds aan mensen die je gaan veroordelen als je jong moeder wilt worden. Ik ben volgende week 23, heb mijn studie (zo goed als) afgerond, heb een huisje, stabiele relatie (ook net klaar met studeren). Ik zou het fijn vinden om jong moeder te worden en ik vind dat iedereen voor zichzelf moet beslissen wanneer die daar klaar voor is. Urg.. en zeker in mijn omgeving krijg je het gezeur van "moet je niet eerst carriere maken bladibla". NEE dus. kan daarna altijd nog. Zucht.

Hier dus mijn klaag berichtje... Ben niet zo verbitterd als het eruit ziet hoor, sta namelijk erg positief in het leven. Maar kan mezelf zo nu en dan nogal belachelijk maken, and I just don't care;-) haha!

Hoop jullie snel te horen!

Veel liefs !

Hey Senorita,

Lekker toch even van je afschrijven/spuien (zo noem ik dat altijd). Je kunt ook wel merken denk ik dat ik er erg veel mee bezig ben, stalk niet voor niks het forum. Verder struin ik het internet af naar alles wat er maar mee te maken heeft. Marktplaats om ideeen op te doen voor wiegjes, hippe zwangerschapskleding, ontwikkeling van je kindje van week tot week. Zou bijna zeggen dat ik geobsedeerd was. Is gewoon heel erg leuk en spannend allemaal. Dus snap je helemaal. Bij ons is dat ook zo, iedereen kent elkaar, ik durf niet eens een zwangersschapstest of  foliumzuur  te kopen waar ik woon, doe dat altijd in een grote stad.

Lekker hoor, afstuderen, dan heb je straks ook lekker je diploma op zak! Heb ook gewoon mijn diploma hoor, in onze vrije weken werk ik regelmatig op kantoor. Een beetje mijn eigen ding doen, is ook wel erg prettig.

Aan boord alles goed hoor, liggen nu te lossen in Nederland, weet nog niet wanneer we leeg zijn. Daarna gaan we weer laden voor Duitsland. Gaat dag en nacht door, dus we zullen wel zien waar we het weekend uithangen.

Das inderdaad minder zeg qua temperaturen, zou wel prettig zijn als het niet alleen ongemakkelijk was, maar ook nog resultaat opleverde.

Wat betreft dat ergeren, dat heb ik nou ook. Als je een stabiele relatie hebt, een goede basis voor je toekomstige kindje en er zelf helemaal achter staat, dan is het toch goed. Te jong, ben ik het echt niet mee eens. Veel mensen hadden dat toen wij besloten om te gaan trouwen op ons 21ste, als je eraan toe bent dan weet je dat gewoon. Laat ze maar lekker kletsen hoor, ze zijn gewoon jaloers!

Hihi, klaag maar lekker raak, ben je het lekker kwijt! Niemand die je hier iets kwalijk neemt hoor.

Werkse vanavond!

@Lynn, graag gedaan hoor!

Liefs Schippersvrouwtje

quote: Schippersvrouwtje1984 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-03-2009 12:26:44'));

nog niet ongesteld geworden

naam
leeftijd
ronde
kindje
verwachte nod

Nathalie 1985
23
11
1
30 januari

jacqsenna
22
1
2
12 maart

pooh
24
1
1
24 februari

sabrieneke
27
2
1
25 februari

chantal_21
21
1
1
4     maart

sitty
25
1
1
6     maart

melltjuh
23
2
1
6     maart

issabella_jada
24
1
1
10  maart

rechtenstudent
22
1
1
10 maart

nod datums

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod

wolletje 79
28
2
3
13 maart

sterre
24
2
1
17 maart

shar_25
25
1
1
18 maart

chanti_85
24
1
1
19 maart

marijke  
21
2
1
21 maart

jtzwanger
25
2
2
21 maart

dejong1970
38
1
2 samen
21 maart

senorita1
22
1
1
22 maart

stephanie89
20
2
1
22 maart

loeske86
22
1
1
26 maart

stefanie
23
1
1
eind maart

april nod's

naam
leeftijd
ronde
kindje
nog

schippersvrouwtje1984
24
6
1
2     april

_angel_80
28
3
1
3     april

belgies
28
3
1
3      april

sukkie_85
23
2
1
15 april

zwangeren

naam
wil je weten wat het word?
mogen wij weten wat het word?
uitgerekende datum

_mie_pie
ja toch wel haha
van mij wel
04-11-09

alyssa
nog niet   over nagedacht
als ik het weet wel anders word het moeilijk he
16-11-09

christina2009
?
?
?
afspraken bij verloskundige

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie
25-03-09
1e afspraak
Zo mezelf even bijgevoegd, weet alleen niet hoe ik mezelf lager moet zetten??
Nou er is nog niks van ongesteldheid te zien!
Dus ik ben benieuwd!

Groetjes

Ik ben ook dit jaar aan het afstuderen, er hoort alleen een schooljaar stage bij dus daar ben ik nou mee bezig. Zit in het 4e jaar van de pabo en heb nu een klas kinderen onder mijn hoede, heb volledige verantwoordelijkheid en krijg er ook gedeeltelijk voor betaald. Dat is wel lekker!
Ben alleen de hele dag onder kinderen en vraag me regelmatig af hoe het zou zijn als die kleintjes van mij waren...
Hier moet ik dus wel oppassen dat geen collega even binnen komt kletsen en dan het zwanger worden forum op mijn beeldscherm aantreft..

De kinderen zijn net weg, ben nu even de troep aan het opruimen (dus ik weet al wat ik later in mijn eigen huis kan verwachten..;) en dan vergadering.
Mijn ongi is weg, kunnen dus weer aan de klus! Heb een lekker druk weekendje voor de boeg, dat is fijn want dan denk ik niet zoveel aan de baby. Ik vraag me af hoe ik die 9 maanden straks ga doorkomen zonder helemaal iedere minuut aan dat kleine hummeltje in mijn buik te denken. Ben blij dat we op dit forum zo gezellig kunnen kletsen, hier weet iedereen wat we doormaken.
Bij de notaris ging het vanzelfsprekend ook over kinderen, maar bij iemand met beroepsgeheim kun je tenminste lekker vertellen dat t in de planning zit!
Handig, die tabel zo! Lekker overzichtelijk, wat fijn dat we iemand erbij hebben die dat zo goed kan!

Ik ga nu stoppen, moet langzaamaan eens gaan vergaderen.
Veel plezier vanavond en een romantisch (vruchtbaar) weekend!

Hey Ladies!

Nou Sukkie, we zitten in hetzelfde schuitje dus.. LIO stage? Ik vind het eigenlijk wel prima.  Ik denk dat juist nu een baby in mijn leven past. Anders ga ik nu een paar jaar (poging tot) carriere maken en dan na een paar jaar er tussen uit en dan weer terug.
Wel leuk met de kleintjes!!  

Ik spui gewoon verder hoor schippersvrouwtje!  Kun je trouwens wel internetten in Duitsland? In welke provincie woon je eigenlijk?  

Hoe zit het trouwens bij jullie ouders?  Jullie hebben ook nog niets verteld hé? Ik denk dat het in eerste instantie schrikken zal zijn maar ook erg veel blijheid. Misschien hadden ze het liever anders gezien maar het is onze keus en ik vind dat ze dat moeten (proberen)   te accepteren.  

Ik heb zojuist besloten dat ik me niet meer druk ga maken om die eieren.  De hele maand door klussen, hebben we er ook nog plezier van toch?!

Nou lieve meiden, tot straks weer! Ik ga zo werken.

Liefs  

Terug
Bovenaan