heey meiden,
@ valesca: Jammer van die negatieve test hoor, maar het is idd nog wel vroeg.....
wat klote verder zeg, dat je verkeerd voorgelicht bent! Snap best dat dat echt wel een grote invloed kan hebben op je relatie en zelfvertrouwen. Wel fijn dat het toch niet zo bleek te zijn en dat jullie nu wel gewoon verder kunnen.
Nog geen vorderingen verder zeker?
Wat het klussen betreft, dacht ik ook dat om de dag gewoon het beste was voor de zaadkwaliteit, maar ik heb laatst ergens gelezen dat het goed was om de man elke dag te laten klaarkomen. Er is dan wel minder zaad geproduceerd elke keer, maar het zaad dat er is zou dan wel weer van betere kwaliteit zijn... Maar als dat zo is, mag ie het van mij zelf om de dag doen, elke dag klussen gaat voor mij niet echt lukken denk ik haha
@ kwisjuh: heb net ook de 'op-afstand-blijf-periode' achter de rug, maar vond dat ook wel moeilijk. Elke keer als je dan ff het forum bekijkt voel je je meteen helemaal een buitenstaander, omdat je nergens meer vanaf weet. Wel werkte het bij mij goed om er niet dagelijks mee bezig te zijn. Maar nu is die behoefte weer wat veranderd en vind ik het wel leuk om weer lekker op de hoogte te zijn van alles!
@ zebraatje: jouw verhaal is ook niet mis zeg, wel echt lekker dat de dokter toch wel een grote zekerheid geeft dat je gewoon normaal zwanger kunt raken! Hopen dat het snel raak is dan maar!
@ estelle: succes met wachten nog ff!
Ik was in februari gestopt met de pil en meteen gewoon van de pil ongesteld geweest. Maar daarna gebeurde er tot vorige week helemaal niks meer. Ik weet niet waardoor dat komt en de dokter ook niet. Ik vroeg of het door het lange tijd slikken van de pil kwam, maar hij zei dat dat niet perse het geval was. Toch heb ik niet zo'n zin om straks, als we een kleine hebben, weer aan de pil te beginnen. Ben daar toch een beetje huiverig voor.
@ Anne: Fijn dat het zo goed gaat! Nu ben je ook alweer 12 weken, het lijkt allemaal zo snel te gaan bij iedereen! Heb even gemist of je je omgeving al hebt verteld van de zwangerschap, of dat je dat nog gaat doen....? Alles goed gegaan bij de tandarts? Ik ben vorige week geweest, voor de verandering hoefde ik niet terug te komen voor gaatjes ofzo!
@ viooltje: dat is iig een goed teken, nu maar hopen dat het nog langer uitblijft en het snel raak mag zijn. Sv'tje heeft wat dat betreft helemaal gelijk, op het moment dat je de pilstrip in de prullenbak gooit mag het meteen wel raak zijn, maar helaas hebben we dat niet voor het zeggen. Het enige wat we kunnen doen is goed oefenen en hard duimen!
@ sv'tje: gelukkig hoor ik er nog bij

hihi, hoop dat ik nu een beetje een normale cyclus krijg dan kan ik binnenkort een nieuwe nod voorspellen.
Weet je wat wel een voordeel is geweest? Na 130 dagen wachten gaat een normale cyclus voor m'n gevoel wel snel...tenminste als ie nu normaal is....
@ jo: welkom op het gezelligste topic van het forum! Je gaat nu een spannende en ook leuke periode in, dus is het leuk om dat met lotgenoten te kunnen bespreken! Ik hoop dat je cyclus gauw op gang komt en het snel raak is! Oefen ze tot die tijd!
Nou, m'n vriend vroeg al of ik een boek aan het schrijven was, dus denk dat ik nu wel genoeg gekletst heb!
Bij mij gaat het klussen gewoon regelmatig door, en verder wacht ik gewoon tot het moment dat ik iets van een eisprong merk of dat ik weer ongesteld word...
Fijne avond allemaal,
Liefs Chantal