wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 4

hallo allemaal, zo ben ik weer, weet dat het nog geen maandag is maar...

zal even uitleggen hoe of wat:\
Heb vandaag de huisarts gesproken om het volgende, jaren geleden heb ik chlamydia gehad (9jr geleden) nadat ik toendertijd jong en naief onveilig gemeenschap heb gehad heb ik me direct laten testen door mijn huisarts op een evt soa, goed gedaan zou je denken. Jazeker als de doktersassistente de uitslag correct had doorgegeven aan mij wel ja... ze heeft mij verteld dat er niets aan het handje was terwijl er dus weldegelijk chlamydia was geconstateerd. Afijn, half jaar later kom ik bij de dokter voor iets heel anders, vraagt ie ineens waarom ik nooit mijn antibioticakuurtje tegen mijn soa heb opgehaald??!!!!! Schrik!!! Alsnog kuurtje gedaan, maargoed brengt mij nu wel extra in onzekerheid... Gelukkig stelde hij mij gerust en vertelde mij dat de meeste vrouwen die daardoor onvruchtbaar worden of verklevingen oid krijgen er veel langer mee hebben gelopen. En diegenen zijn bijna allemaal alsnog zwanger geworden via ivf, waar hij bij mij niet eens vanuit gaat, durfde hij met vrijwel alle zekerheid te zeggen dat ik net zoveel kans heb als iedereen... poeh poeh, wat een opluchting... Heb voor eventuele vragen enz wel voor 19 augustus een afspraak gemaakt bij een gynaecologe hier op t gezondheidscentrum, altijd fijn om even je hart te luchten en gerust gesteld te worden, wieweet ben ik tegen die tijd wel weer ongi geweest. Krampen aan de onderkant maag kan komen doordat het baarmoederwandslijmvlies te taai/stevig (eek) is om afgebroken te worden, doordat ik al een aantal jaren aan de pil ben, kans is groot dat die klachten, incl vermoeidheid weggaan zodra eerste menstruatie is geweest. Dus al met al nog niet echt verder, maar wel erg gerustgesteld, schaamde me eigenlijk een beetje om het te vertellen van mijn vroegere soa, maargoed toen was ik een stuk jonger en naiever, dom was t wel, maargoed.... nu maar kijken hoe het verder loopt. nu eerst effies koken, wilde jullie t ff vertellen. Ben trouwens op kraamvisite geweest bij mijn nicht vanmiddag!! Wat een poepie! Echt helemaal super!! mooi vooruitzicht ;-) xxx

@ Valesca: Bedankt! :D

@ Ilse: Had een Mirena spiraaltje

@ Svtje: Durf mijn NOD niet te zeggen, vanaf 24 juni gewoon 4 dagen menstruatie gehad. Week later, 1 juli, 11/2 a 2 dagen menstruatie gehad. Dus kan er nu nog geen touw aan vast knopen..

Leuk dit forum, allemaal lieve meiden die je begrijpen. Erg fijn..

Liefs Jo

@zebraatje...niks om je voor te schamen...zoveel vrouwen hebben dit of hebben dit gehad ;)

Ik kreeg 3 jaar geleden te horen herpes te hebben...wat ik vreemd vond, aangezien ik al 9 jaar een vaste relatie heb. Maargoed...mijn vriend wilde geen kinderen met mij om deze reden. Hij was veel te bang het ook te krijgen en wilde geen sex zonder condoom. Hij wilde me niet eens normaal aanraken. Ik ging hier kapot aan. Een half jaar geleden vertrouwde ik het niet, en ben terug gegaan voor onderzoek omdat ik na het stoppen met de pil geen klachten meer had opeens. Wat bleek....de blaasjes waar ik toen last van had, waren bijwerkingen van de pil (ik ben overgevoelig) en ik bleek helemaal geen herpes te hebben, maar wat ze gevonden hadden was een restje van een koortslip die ik vroeger wel eens had en dat blijkt dus in je bloed aanwezig te blijven.

Je gelooft dat ik woedend was op de gynaecoloog, maar ook vreselijk opgelucht helemaal niks te hebben. Het heeft mijn relatie toen geen goed gedaan, mijn zelfvertrouwen al helemaal niet, en allemaal voor niks. Nu wilt mijn vriend dus wel een kind. Nouja...jullie hebben niet veel aan dit verhaal, maar ik wilde het ff kwijt en zo zie je maar......hoe het leven kan lopen.

Hi lady's!
Was weer druk naar jullie op zoek, valt niet mee als je ff niet kijk zijn ze weer weg! Wat dat betreft is het één keer per week op t forum kijken gevaarlijk, voor je t weet ben je ze kwijt ;)
Maar ik snap het wel, heb zelf ook zo'n periode van ff afstand houden en er niet elke dag mee bezig willen zijn.
@ Zebraatje: Ben blij dat de huisarts je gerust heeft kunnen stellen. Kan me goed voorstellen dat je je rot schrikt als je gewoon verkeerd geinformeerd bent en je van niks weet! Gelukkig allemaal goed gekomen en voor de zekerheid ff laten tjekken kan geen kwaad! Maak je geen zorgen, iedereen heeft zo wel z'n minder briljante dingen gedaan in het leven. Wat dat betreft zijn we net mensen.....
@ Jo welkom en klets lekker mee!
@ Viooltje ik duim met je mee en hopen op een positieve test!!
@ de rest: fijne avond!

Liefs Kwisjuh

heey meiden,

@ valesca: Jammer van die negatieve test hoor, maar het is idd nog wel vroeg.....
wat klote verder zeg, dat je verkeerd voorgelicht bent! Snap best dat dat echt wel een grote invloed kan hebben op je relatie en zelfvertrouwen. Wel fijn dat het toch niet zo bleek te zijn en dat jullie nu wel gewoon verder kunnen.
Nog geen vorderingen verder zeker?
Wat het klussen betreft, dacht ik ook dat om de dag gewoon het beste was voor de zaadkwaliteit, maar ik heb laatst ergens gelezen dat het goed was om de man elke dag te laten klaarkomen. Er is dan wel minder zaad geproduceerd elke keer, maar het zaad dat er is zou dan wel weer van betere kwaliteit zijn... Maar als dat zo is, mag ie het van mij zelf om de dag doen, elke dag klussen gaat voor mij niet echt lukken denk ik haha

@ kwisjuh: heb net ook de 'op-afstand-blijf-periode' achter de rug, maar vond dat ook wel moeilijk. Elke keer als je dan ff het forum bekijkt voel je je meteen helemaal een buitenstaander, omdat je nergens meer vanaf weet. Wel werkte het bij mij goed om er niet dagelijks mee bezig te zijn. Maar nu is die behoefte weer wat veranderd en vind ik het wel leuk om weer lekker op de hoogte te zijn van alles!

@ zebraatje: jouw verhaal is ook niet mis zeg, wel echt lekker dat de dokter toch wel een grote zekerheid geeft dat je gewoon normaal zwanger kunt raken! Hopen dat het snel raak is dan maar!

@ estelle: succes met wachten nog ff!
Ik was in februari gestopt met de pil en meteen gewoon van de pil ongesteld geweest. Maar daarna gebeurde er tot vorige week helemaal niks meer. Ik weet niet waardoor dat komt en de dokter ook niet. Ik vroeg of het door het lange tijd slikken van de pil kwam, maar hij zei dat dat niet perse het geval was. Toch heb ik niet zo'n zin om straks, als we een kleine hebben, weer aan de pil te beginnen. Ben daar toch een beetje huiverig voor.

@ Anne: Fijn dat het zo goed gaat! Nu ben je ook alweer 12 weken, het lijkt allemaal zo snel te gaan bij iedereen! Heb even gemist of je je omgeving al hebt verteld van de zwangerschap, of dat je dat nog gaat doen....? Alles goed gegaan bij de tandarts? Ik ben vorige week geweest, voor de verandering hoefde ik niet terug te komen voor gaatjes ofzo! :)

@ viooltje: dat is iig een goed teken, nu maar hopen dat het nog langer uitblijft en het snel raak mag zijn. Sv'tje heeft wat dat betreft helemaal gelijk, op het moment dat je de pilstrip in de prullenbak gooit mag het meteen wel raak zijn, maar helaas hebben we dat niet voor het zeggen. Het enige wat we kunnen doen is goed oefenen en hard duimen!

@ sv'tje: gelukkig hoor ik er nog bij ;) hihi, hoop dat ik nu een beetje een normale cyclus krijg dan kan ik binnenkort een nieuwe nod voorspellen.
Weet je wat wel een voordeel is geweest? Na 130 dagen wachten gaat een normale cyclus voor m'n gevoel wel snel...tenminste als ie nu normaal is....

@ jo: welkom op het gezelligste topic van het forum! Je gaat nu een spannende en ook leuke periode in, dus is het leuk om dat met lotgenoten te kunnen bespreken! Ik hoop dat je cyclus gauw op gang komt en het snel raak is! Oefen ze tot die tijd!

Nou, m'n vriend vroeg al of ik een boek aan het schrijven was, dus denk dat ik nu wel genoeg gekletst heb!
Bij mij gaat het klussen gewoon regelmatig door, en verder wacht ik gewoon tot het moment dat ik iets van een eisprong merk of dat ik weer ongesteld word...

Fijne avond allemaal,

Liefs Chantal

Goedenacht allemaal,

Welkom Jo op dit forum. Ondanks alle ongemakken en zoektochten naar het juiste topic vind ik dat ons onderwerp toch nog maar even druk bezocht wordt.

@Zebra , knap dat je toch je verhaal durft te vertellen. Er zijn zat vrouwen die hetzelfde hebben gehad. Maar goed, zulke dingen zijn gewoon een beetje taboe. Je gaat het niet even doodleuk ergens vermelden. Ach en als je jong en naief bent, doe je gewoon zulke dingen. Ik heb het ook onveilig gedaan, gelukkig wees een soa-test uit dat er niks aan de hand was, maar het gebeurt gewoon. Nu weet je beter, maar toen was het nou eenmaal zo.

@Valesca, wat een verhaal zeg. En wat dapper dat je gewoon een half jaar geleden weer heen bent gegaan, met de kans om precies hetzelfde weer te horen. Wat verschrikkelijk ook dat jullie relatie daar zo onder heeft moeten lijden. Kan me voorstellen wat een supergoed gevoel het moest zijn, toen je hoorde dat er een verkeerde diagnose werd gesteld...

@Chanti, het wegblijven van je ongi kan ook te maken hebben met stress. Misschien had je het druk op je werk? Als je niet aan de pil wilt, dan doe je dat toch gewoon niet meer? Ik ben al 6 jaar niet meer aan de pil. Wij deden het tot voor kort altijd met condoom. Ik kan heel slecht tegen de hormonen die in de pil zaten, en heb toen echt de keus gemaakt om te stoppen, wat natuurlijk wel gevolgen heeft voor je vriend/man, maar daar kom je vast samen wel uit. Wij zijn er wel uitgekomen in ieder geval.

@SV'tje, leuk dat je voor me duimt, maar ik moet zeker nog wachten tot volgende week dinsdag. Dan is pas mijn NOD :)
Ik denk niet dat het deze maand raak is, want mijn vriend was net weg op de meest vruchtbare dagen. We hebben nog wel het nodige geklust, maar ik denk dat we gewoon straks naar ronde 4 gaan.

En terwijl ik hier zit te typen, merk ik ineens op dat het typschermpje is aangepast! Keurig hoor. Ik vind het fijn om te zien dat men echt wel iets doet met ons commentaar. En alles wat verandert heeft even zijn tijd nodig. Voor hen om nog dingen aan te passen en voor ons om te wennen.

Nou, dat was nog een hele lap tekst...

Weltrusten allemaal en tot morgen!

Groetjes Elleste

Hey Elleste

oeps sorry, zie dat ik in m'n vorige berichtje, heel wat anders typte...

Zou idd ook stress ofzo kunnen zijn, niet dat ik het gevoel had gestresst te zijn, maar had toen ik stopte met de pil nog geen werk (was al een jaar aan het solliciteren). Dat kan toch wel wat spanning opleveren, en ervoor zorgen dat je minder lekker in je vel zit. Nu heb ik sinds begin mei werk voor 3 dagen in de week, en dat is helemaal waarvoor ik geleerd heb, dus dat doet me erg goed. 3 dagen vind ik nu ook perfect, zeker met de gedachte dat we straks een kleine hebben, dan hoef ik niet zo nodig carriere te maken en (meer dan) fulltime te werken.
Ik weet wel zeker dat we er samen wel uitkomen wat we straks doen wat betreft anticonceptie. M'n vriend baalde er ook van dat het zo lang duurde en ook al hoeft het niet zo te zijn, ga je het toch al gauw aan het pilgebruik wijten. Hij kijkt er dus net zo tegenaan als mij, maarja dan beslissen wat we straks doen, dat is weer wat lastiger. Ik vond zelf de pil wel handig in gebruik zeg maar. Mooi je ongesteldheid regelen, als het niet goed uitkwam kon je altijd een keertje doorslikken.

Njaa dat zien we dan wel weer hoor, dat is voorlopig niet aan de orde totdat onze wens in vervulling is gegaan, en we een kleine in onze armen kunnen houden!

X Chantal

Terug
Bovenaan