wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Hallo dames,

Ik ben hopje, 28 jaar en nu in ronde 8. Mijn cyclussen worden alsmaar langer, vorige ronde zat ik op 37 dagen en ik kom deze ronde waarschijnlijk uit op 40 dagen. Ik twijfel heel erg om naar de HA te gaan. Zou ik mogen vragen naar jullie beweegredenen? Waarom hebben jullie (destijds) besloten om naar de HA te gaan?

Ik heb flink overgewicht en ben dus nog geen jaar bezig om zwanger te worden (juni 2008 gestopt met de pil). Ik ben daarom bang dat de HA mij meteen weer naar huis stuurt.

Graag hoor ik van jullie.

X hopje

Hoi ik zou ook wel via msn willen doen, wie nog meer?

Hoe is het met iedereen, ik heb as vrijdag mijn eerste inw echo, ben benieuwd of ze al iets kunnen zien en of ik misschien as maandag weer terug moet komen. Ik denk niet dat het dan rond mijn eisprong zit, ik zou ook echt niet weten wanneer die is. We wachten maar af. Heeft iemand wel al zon echo gehad om te kijken of je eicellen goed groeien??

Gr AMber07

DAt van msn is voor lorfiedal bedoelt die vroeg da tin ander topic, maar andere misschien ook???? Hoeft niet hoor, hier is ook altijd goed.

Gr AMber07

@hopje1980

Ik ben al een keer eerder naar ha geweest toen ik half jaar bezig was heb toen ook wat inw echos gehad, maar had vage klachten, ik heb toen ook een keertje bij de gyn een afspraak gehad niet mijn eigenste want die had toen zwangerschapsverlof, maar bij haar invaller, en dat was zon ouderwetste oudere man, en die was dus absoluut niet vriendelijk, hij voreg meteen hoe groot ik was, hoe zwaar ik woog en zei eerst dat ik af moest vallen, ik loop bij dietiste en die vond dat onzin, want mijn gewicht is niet zorgwekkend, ben stevig, maar niet veel te zwaar, hij zei wel dat ik bij jaar terug mocht komen mits het nog neit gelukt was natuurlijk, ik heb dat gedaan eerst weer naar hu en toen naar mijn eigenste gyn en die vond dat onzin met dat afvallen. Ik zou als je het erg graag wilt toch een keer naar ha gaan, wat heb je te verliezen???

Hoor het wel van je.

Gr Amber07

hey amber mij kun je vinden onder sbuis@kabelfoon.nl voeg me maar toe..

Wauw wat een reacties, lotgenoten genoeg!

@ Polleke ik heb nog geen verdere onderzoeken gehad. Alleen nog maar het intake-gesprek, er is bloed afgenomen en een inwendige echo. Ik zit nu op dag 9 van mijn provera tabletten om de menstruatie op te wekken en dan op dag 10 naar de gyn.
Wel heel spannend. Ik hoop dat het snel duidelijk is en als ik geen eisprong heb dat die snel kan worden opgewekt!

@ Amber, ik herken het zo dat iedereen om je heen zwanger wordt. Ik ben afgelopen zondag bij een vriendin geweest die net die week ervoor was bevallen. Een heel mooi meisje en toen ik haar vasthad kon ik het nog maar nauwelijks drooghouden!  Ik gun het iedereen, maar het is wel zwaar als het bij jezelf niet lukt.

@ Hopje, ik ben naar de huisarts gegaan omdat mijn cyclus zo onregelmatig was. We zijn eigenlijk ook nog maar 10 maanden bezig (vind ik zelf al aardig lang, maar ja). De gyn zei ook al dat hij meestal pas mensen zag na 12 maanden of langer proberen! Ben blij dat de ha me serieus had genomen.
Ik ben 27 en mijn huisarts wilde me zelfs na een maand of 3 wel doorsturen en als ik ouder was geweest had ze me dat ook geadviseerd. We hebben toen gekozen om nog even door te proberen, maar na 9 maanden was ons geduld op.
Temperaturen gaf ook geen resultaat en ovulatietesten kon ik wel 10 dagen achter elkaar gebruiken, hopeloos!!

Ik moet het nu ook aan m'n baas gaan vertellen. Tenminste, ik heb toch maar besloten dat ik het ga vertellen, anders is het ook zo vreemd als ik vaak weg moet voor doktersbezoek.

groetjes Shanna

hallo meiden,

jeetje, wat fijn zeg al die reacties! Ben dus echt niet de enige! Zo te lezen hebben we allemaal last van hetzelfde, de lange of korte cyclus!

Ik merk wel dat wij vergeleken met de rest nog iet zo heel lang bezig zijn. Lees ook wel over oktober 2008. Wij zijn nog maar sinds augustus 2009 bezig en heb er nu al de schijt van haha!

Ik heb zelf volgende week het eerste inwendig onderzoek en krijg dan ook de uitslagen!
Spannend allemaal he. ben zo benieuwd hoe dit gaat aflopen voor ons? Krijg soms angstgevoelen, zo van als het nou echt niet gaat lukken.

@hopje
zoals je kunt lezen zijn wij nog niet zo heel lang bezig en de HA nam ons al heel serieus omdat hij dacht door mijn onregelmatige cyclus dat we zo niet echt verder zouden komen...dus ik vind gewoon dat je de stap kunt wagen. Ik was al veel eerder
geweest, maar de HA schreef toen ff de pil voor om de ongie op te wekken. Nu de cylcus hierna weer afwijkend was, ben ik weer geweest. en heeft iets opgeleverd!

meiden kga proberen om iedereen later  wat persoonlijks te sturen, maar er stonden nu ineens heel veel berichten....super hoor!!

we slepen elkaar er wel doorheen!!

iedereen heel veel geluk gewenst..

xx

He meiden,

Ik sluit me graag bij jullie aan. Ben in juni 2008 gestopt met de pil, ik ben gister naar de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar gyn. Ik vind het allemaal erg spannend, ben wel blij dat de huisarts me doorverwezen heeft (was bang dat ze zou zeggen dat ik het nog maar 2 maanden aan moest kijken ofzo). Wat wel hielp is dat ik de afgelopen 3 maanden een temperatuurcurve heb bijgehouden (hoorde van collega dat huisarts dat evt aangeeft en je dus weer voor 3 mnd naar huis stuurt...(zoals ik het snap heb ik wel iedere maand een eisprong, temperatuur schiet omhoog en blijft zeker 10 dagen hoog, maar daarna ben ik telkens maar 1 dag ongesteld (rood bloed, eigenlijk niet eens 1 dag, vaak maar 1x op die dag) en voor de rest een paar dagen van dat bruinige slijm (sorry klinkt vies). Maar door die temperatuurcurve weet ik wel dat  we al die maanden al wel op de 'goede' dagen aan het klussen waren. Om  mij heen zijn echt bijna alle vriendinnen zwanger / bevallen (en dat terwijl de meesten pas na mij gestopt zijn met de pil.... erg moeilijk vind ik dat, gun het ze natuurlijk maar het doet bij jezelf zo veel verdriet!!). Vandaar ook dat ik voet bij stuk heb gehouden bij de huisarts (ik blijf toch echt in mijn achterhoofd zo bang dat er iets mis is en als ik dan nu nog een half jaar zou proberen en er blijkt dan toch iets 'mis' te zijn, dan zou ik er ongelofelijk van balen dat ik niet eerder naar huisarts ben gegaan!! Gister meteen gebeld naar het ziekenhuis en moet zeggen dat het bij dat ziekenhuis erg prettig werkt.... ik kan kiezen voor het snelle of langzame traject (tja dat snap ik dan weer niet zo, wie kiest er voor het langzame traject...???). Maar goed dit houdt dus in dat we hoop vragenlijsten en informatie thuisgestuurd krijgen die we in moeten vullen en meteen een afspraak voor allerlei onderzoeken, daarna moeten we pas voor eerste keer naar gyn (die heeft dan alle uitslagen al meteen).

Succes allemaal!!

Liefs Lien.

Terug
Bovenaan