wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Hallo allemaal,

Ook ik wil mij hier wel bij aansluiten, wij zitten sinds februarie in de molen.

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Saskia bijna 5 jaar getrouwd en heb een zoon van inmiddels 4 en inmiddels ook al 3 jaar bezig voor een broertje of zusje voor Daan met een kleine pauze van 4 maand ertussen.
Wij hebben afgelopen januarie de stap naar de huisarts gezet omdat ik eraan onderdoor ging dat ik nog steeds niet zwanger was. IK had altijd geroepen geen polonaise aan mijn llijf en vandaar dat wij zolang hebben gewacht om de stap te zetten.
Mijn man zijn zaadonderzoek was goed dus daar ligt het in ieder geval niet aan.
IK heb zelf in februarie mijn eerste afspraak gehad en toen een inwendige echo gehad en bloed geprikt. UIt de bloeduitslagen kwam naar voren dat ik wel een eisprong heb.
BIj de 2e afspraak was ik in afwachting van mijn menstruatie was toen 4 dagen overtijd dus moest even een weekje afwachten. Na een week overtijd begon ik toch te menstrueren en ben ik dus voor een 3e afspraak geweest.
HIer is besproken dat dat ik bij   mijn volgende menstruatie gelijk bel om afspraak te maken voor een baarmoederfoto. In het meest gunstige geval heb ik lichte verklevingen opgelopen en worden mijn eileiders door het contrastvloeistof verwijd.
Ik moet volgende week of de week daar op weer ongie worden dus ik ben zeer benieuwd.
Ik vind het wel een heel spannend traject wat we nu doorlopen en ben blij dat hier nu een topic is waarbij iedereen nog zo vers in het ziekenhuis loopt om het maar zo te zeggen.
IK was al heel lang niet meer hier opd e site geweest omdat ik na anderhalf jaar wel ereg frustrerend begon te vinden om hier nog te komen.
Eigenlijk is het dan ook bij toeval dat ik hier vandaag toch even gluren kwam.
IK hoop dat we hier veel aan elkaar kunnen hebben.

Groetjes Saskia

@sassie

Jeetje wat een verhaal, hoelang deed je over je zoontje hoeveel rondes bedoel ik dan?
Jij zit er dus al wat langer in dan de meeste die hier nu op zitten. Ik heb morgen mn eerste echo, heb dat wel een keertje eerder gehad toen ik half jaar bezig was, maar toen moesten we nog effe zelf proveren omdat er toen niets te zien was. Maar nu begint het echt voor ons.

Jij hebt dus al aantal onderzoekjes gehad? Ik ben wel benieuwd of ze dan wat vinden bij je, en er hopelijk snel wat aan kunnen doen.

Hoop snel nog wat van je te horen.

Gr Amber07

@lien

Dat langzame traject hebben wij denk ik dan, bij ons zeiden ze neit snelle of langzame, maar nu ik je verhaal zo lees, wij hebben vorige week intake gehad, maar morgen moet ik er weer naartoe, dus lijkt me niet erg langzaam, vind dat wel raar dat ze dat vroegen aan je. HEb je dat ook neit gevraagd meer wat ze ermee bedoelden?

Gr Amber07

Hoi Amber,

Ik zit idd al wat langer in het schuitje om te proberen om zwanger te worden.
Bij Daan was ik in 2 rondes zwanger super snel dus eigenlijk.
Wij waren er toen wij voor een 2e begonnen ook wel vanuit gegaan dat ik niet gelijk weer zwanger zou zijn en hadden dan ook zoiets van het komt wanneer het komt en we hebben ook heel lang wel gehad dat al Daan alleen zou blijven het ook wel goed zou zijn.
Vorig jaar zomer ben ik weer tijdelijk aan de pil geweest omdat ik niet lekker in mijn vel zat en niet het risico wilde lopen om wel zwanger te raken.
VOrig jaar oktober was het moment dat wij hebben besloten om de pil weet te laten liggen.
Maar eigenlijk al vanaf het moment dat ik toen de pil liet staan begon het zwanger raken wel al een beetje te overheersen.
Met oud en nieuw moest ik mijn eisprong ongeveer hebben en liet dit doorschemeren aan mijn man, maar ja nieuwjaarsnacht was het redlijk laat dus manlief had niet zo heel veel zin en ik wilde niet steeds weer die druk op een eventuele eisprong leggen.
Maar ja het was voor mij wel de druppel en ben ik nieuwjaarsdag in elkaar geklapt.
Heb de hele ochtend gehuild en emoties hebben ok de rest van de dag heel hoog gelegen. Mijn man wist heus wel dat het knaagde aan mij maar dat ik er zo erg mee zat had hij nooit doorgehad, maar dat geeft ook niet want dat was wel mijn eigen schuld een beetje. Ik heb mij al die tijd eigenlijk heel stoer en nuchter voor gedaan.
NIet aan de buitenwereld en zelfs niet mijn eigen man willen toegeven dat ik wel degelijk moeite mee had.
Nu heb ik in de afgelopen maanden wel gemerkt dat het wel belangrijk is om er over te praten. Inmiddels is de familie en naaste vrienden en zelfs een paar goede collega's en mijn bazin wel op de hoogte van de situatie.
Ik werk in een cafetarie waar we onderling eigenlijk bijna alles van elkaar weten, dus vind het ook wel fijn dat ik dit ook delen kan.
Zo dat was weer een heel verhaal zo met elkaar.

Maar ik blijf hier zeker geregeld lezen en schrijven van al onze ontwikkelingen.
IK ga dan ook voor iedereen duimen dat we niet het hele traject hoeven te doorlopen.

Ook ik heb wel msn sassebas5@hotmail.com

@amber 07: Ik heb het niet gevraagd, zou nl info thuis krijgen waar het in uitgelegd staat (ligt als het goed is zometeen thuis in de bus). Maar heb even op de site van het ziekenhuis gekeken en het is een soort nieuw traject waar ze mee gestart zijn (dit houdt volgens mij gewoon in dat als je snel traject invult er meteen allerlei afspraken gemaakt worden voor onderzoeken en je daarna pas bij een gyn komt (langzame traject eerst 1 of meerdere gesprekken en daarna pas onderzoeken...). Althans dit denk ik, zal het nog even laten weten als ik de info gelezen heb.

Toi, toi, toi allemaal.

Liefs Lien.

Dag allemaal,

Ik ben op drie topics aan het meeschrijven maar merk dat bij sommigen je helaas buitengesloten wordt als je niet al langer meeschrijft, ook al reageer je vaak. Deze nieuwe topic is gelukkig niet zo zie ik.

Eerder al had ik geschreven dat ik op 14 april naar de gyn moet. Onze huisarts heeft al een zaadtest uit laten voeren en die was goed. Ben ook erg benieuwd wat nu verder. Houden jullie/we elkaar hier op de hoogte?

Ik ben ook benieuwd wat jullie in je omgeving vertellen/verteld hebben en wanneer.

@Amber: heel veel suc-6 morgen! Laat je weten hoe het afgelopen is?

Groeten en vergeet niet van de lente te genieten allemaal!

Wenser

Hoi wenser

Dat van dat meeschrijven dat klopt bij andere topics, maar weet je jij schrijft toch ook mee met stoppers juni, daarvan zijn er veel zwanger en als je al langer bezig bent is dat ook neit zo fijn om te horen lijkt me. Dus je bent hier echt van harte welkom, en als je een tijdje neit schrijft is ook altijd goed. Het is geen moet hoor.

Ja morgen naar de gyn, ben benieuwd, maar denk nog neit dat ze iets zullen zien, dus zal wel as maandag weer terug moeten. Maar moet toch het zaad van mn man in gaan leveren, klinkt raar he, hahha.

En van de lente heb ik zeker genoten, lekker buiten boekje zitten lezen, nu lekker effe binnen mn dochter is tv aan het kijken en die gaat er zo in, eerst dalijk nog in de douchen na het spelen in de zandbak.

Spreek je snel.

Gr Amber07

hey meiden,

heerlijk he die lente, geur van gemaaid gras, vogeltjes fluiten! ik kan daar ook echt van genieten!

leuk dat er zoveel meiden reageren! ieder heeft zo zijn verhaal! en het is heel fijn dat we samen iets "delen".

Ik ken eerlijk gezegd ook geen kort of lang traject! wij mij positief verbaasde is dat er helemaal niet gevraagd werd naar temperatuurlijsten enz. Daar was ik wel een beetje bang voor! Heb de afgelopen maandag op de gok "geklust"! Ik zag dit niet zo zitten, vond het echt een gedoe! Maar wie weet moet ik dit toch straks gaan doen....

wat gebeurt er eigenlijk na het tweede gesprek?? als de uitslagen bekend zijn? of zou dit een beetje afhangen van de resultaten?

nou meiden hele fijne avond en ik kom snel weer wat schrijven...

xx

Terug
Bovenaan