wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Hey meiden,

Voelde me heel stoer vandaag dus heb het aan m'n baas verteld. Ik zal de komende tijd toch meer van het werk zijn ivm controles etc in het ziekenhuis.

Ik vond het heel erg moeilijk omdat hij nogal eens wat ongenuanceerde opmerkingen inzake zwangere vrouwen had gemaakt ('ik ga de pil uitdelen' bijvoorbeeld toen een collega zwanger bleek te zijn).

Maar... hij reageerde heel erg goed!! Bleek dat hij zelf nogal wat jaren bezig was geweest met IVF en wist dus precies wat ik bedoelde. Poe, had ik daar zo tegenop gezien. Het voelt nu echt alsof ik alles aankan. Op het werk geregeld en straks zonder stress weg van het werk om naar het ziekenhuis te gaan.

Groetjes Shanna

He meiden,

Inderdaad heerlijk genieten dat zonnetje!! Merk dat mijn humeur er ook altijd stukken beter van word!! Stond vanochtend wel even te twijfelen voor mijn kledingkast, durfde het toch nog niet aan om korte mouwen aan te doen (terwijl het best had gekund volgens mij!!).
Gister de info thuis gekregen vanuit het ziekenhuis, allerlei vragenlijsten en ook een lijstje waar we snel of langzaam traject aan moeten kruisen.... Snel=meteen onderzoeken (dit nav de vragenlijsten die je invult), langzaam=eerst 1-2 gesprekken alvorens bepaald wordt welke onderzoeken gedaan zullen worden. Ik moet zeggen van de ene kant een 'opluchting', omdat we hopelijk zo duidelijkheid krijgen of er evt iets mis is, van de andere kant ook erg bang dat er echt iets heel erg mis is waardoor het wellicht toch nog lang zou kunnen duren voor we zo'n wondertje in onze armen kunnen sluiten... Maar probeer positief te blijven en merk dat het me nu vooral een stukje rust geeft! Vind het ook echt super dat we deze verhalen met elkaar kunnen delen (praat er thuis natuurlijk ook wel over, maar merk dat dit bij een man toch wel wat anders ligt, merken jullie dat ook?).

Amber; toi, toi, toi vandaag!! Ben benieuwd!!

Shanna; fijn dat je baas zo reageerde!!

Meiden tot snel en geniet van het zonnetje!

Liefs lien.

Goedenmorgen,

LIen het heel herkenbaar hoor die opluchting en aan de andere kant die spanning wat er aan de hand kan zijn en hoe lang het allemaal duren gaat.
Ik was ook heel opgelucht dat ik de stap gezet had, maar nu wordt alles gewoon letterlijk stap voor stap bekeken dus weet totaal niet wat mij eventueel in de toekomst te verwachten staat.
Ik krijg binnenkort een baarmoederfoto en vind dit heel erg spannend, en hoop nu stiekem dat ik last heb van lichte verklevingen en dat ik na de foto dus probleemloos zwanger worden kan.

Shanna wat fijn dat je baas zo goed reageerde en je snapte, wel een voordeel dat hij het kent natuurlijk. Mijn bazin is ook op de hoogte van de situatie ondanks dat ik eigenlijk er niet tussenuit hoef omdat ik veelal weekenden werk.

En Amber ik wens jou succes vandaag, en hoop snel te lezen hoe en wat.

Zo ik ga nu even wat spullen bij elkaar pakken wij hebben een stacaravan en willen vanavond naar de camping. En aangezien ik vanmiddag een poosje werken moet, zal ik nu wat spullen boij elkraa moeten zoeken.

LIefs Saskia

Nou ik vind het nog een beetje koud voor korte mouwen maar hetb wel een (knielange)   rok met bloementjes aan. Leuk weer he... Ik ben ook zo blij dat mijn humeur weer beter is. Een positieve instelling is goed om met de minder prettige dingen om te kunnen gaan.

Ik ken ook geen lang of kort traject, en volgens mij is de lengte als ik het zo hoor ook niet heel erg afwijkend, hoogstens een paar weekjes. Ik snap de voordelen van beide trajecten wel, eerst wat uitleg krijgen is fijn, maar die paar weken die je toch weer kunt winnen omdat je gelijk met de onderzoeken start is natuurlijk ook  wel fijn.

Nou Amber, als je dit leest is alles waarschijnlijk achter de rug. Was je zenuwachtig?

Vind het ook fijn om de ervaringen te delen. Ik ken verder niemand die voor zwangerschap bij de gyn is geweest (volgens mij, misschien hebben mensen het niet verteld?).

groetjes en succes met de laatste werkdag!

Wenser

Ik was eigenlijk nog niet uitgekletst. Ik heb ook niet zoveel zin om  verder te werken, maar moet wel    . Een klein stukje nog...

@Shanna: wat goed dat je dat durfde zeg. Ik wil eerst maar de eerste afspraak afwachten omdat ik nu geen idee heb hoe vaak ik straks weg ben (en stiekem is het ook wel ene beetje uitstel van het gesprek).

Ik heb niet zoveel met mijn baas en hij gaat ook nog eens een keer weg in juni oid. Dus wie weet kan ik 'de boodschap' rekken tot dan. Omdat ik ambtenaar ben heb ik best wel veel vrije dagen, dus ik hoop het zo te kunnen oplossen voorlopig.

@ allen: Weten jullie ouders het al wel? Bij mij ook niet ik vind het zo moeilijk om er over te beginnen. Ik ga zeker huilen en dan  gaan ze zich weer zorgen maken. En als  je het uitspreekt klinkt het zo écht'.

En mijn zusje weet het  ook niet. Dat is nog weer een lastiger verhaal. Zij is onvruchtbaar door chemotheraptie. En ze heeft al een paar keer aangekaart dat zij evt. wel een eiceldonatie van mij zou willen. Ze weten nog niet of eiceldonatie wel kan, omdat ze al een soort van in de overgang is. Dat wordt wel onderdrukt met pillen trouwens. Maar als het mij zelf al niet lukt.... dan kan ik haar niet helpen. Volgens mij moet je eerst je eigen gezin compleet hebben. Ik vind het moeilijk om dit onderwerp aan te snijden, ben zo bang dat ik haar pijn doe als ze weet dat ik probeer zwanger te worden én ook  als ik vertel  dat het niet lukt.

Dilemma's, dilemma's....

Nou aan t werk maar weer!
Wenser

Hoi

Vandaag geweest, een eitje was goed aan het groeien, dat wordt waarschijnlijk degene die die de eisprong gaat maken, of hoe je dat ook gaat zeggen. Ik moet as maandag weer terug want ze wil kijken of ie goed groeit, en dan hebben we ook meteen de uitslag van het zaad van mn man.

Ik weet allemaal niet zo goed de namen, want kan dat niet teruglezen nu,

MAar voor? fijn dat je baas zo goed reageerde, dat is altijd fijn.

Bedankt dat jullie allemaal mee hebben geleefd.

Ik heb het meteen gezegd dat we bezig waren met 2e kindje, met de rest komt het nu want ze hebben allemaal een grote vraag, wanneer komt de tweede en nu kan ik dus ook wat uitleggen, en meestal zijn ze dan stil, maar mijn schoonzus kan ook waarschijnlijk geen kinderen krijgen heeft al 2 keer ivf gehad, en tegen haar zeggen we neits erover, ik weet niet dat is erin geslopen, het is een soort verboden om erover te praten, want dan wordt ze ook boos, dus dan doen we het maar niet. Zeg het wel tegen mn schoonouders hoor.

Ik schrijf straks nog wel meer, ga er zo vandoor lekker van de zon genieten.

Spreek jullie snelw eer.

Fijn weekend alvast.

En klus ze alvast, mijn eisprong komt na het weekend dus klus ze allemaal, alweer, hahaha.

Gr AMber07

@amber: was het een externe echo? Wel fijn dat je nu weet wanneer je het meest vruchtbaar bent (kan ook wel op andere manieren, maar nu is het wel heel erg 'zeker').
Op welke dagen in deze cyclus moest je nu ook als weer naar de gyn gerekend vanaf je vorige NOD?

Ben je de rest van de dag lekker thuis? Werk jij voor een baas normaliter?

Fijn weekend en doe je best haha!

@ Ano: weet jij wanneer je in april ongeveer je NOD verwacht? Veel succes met wachten!

gr.

Wenser

hey amber,

wat apart he dat ze gewoon kunnen kijken of er een eitje gaat groeien..
wanneer verwacht jij je ei?
gaan ze er nu nog gewoon vanuit dat je gewoon zwanger kan raken of niet. of hoort dit onderzoek gewoon als standaard..
Wel raar he om met het zaad van je man naarhet ziekenhuis te gaan en nog veel gekker is het voor hem denk ik om het in een potje te doen.... lekker romantisch (not)

jeetje sassie jij bent echt al heel lang bezig zeg kan me dat nu echt niet voorstellen hoe moeilijk dat wel niet moet zijn voor jouw/jullie.
en zoals ik lees zijn ook demeeste onderzoeken voor jou (de vrouw) en dan ieder maand die teleurstelling getsie

lien wel fijn dat je kan kiezen voor snel of langzaam traject zo kun je het een beetje op jouw manier doen en evt niet overrompeld worden door vanalles of juist lekker tempo erin te houden zodat je onzekerheden snel worden weg genomen

wenser ik lees dat ook jij nog voor het eerste onderzoek moet..
ik ook ik 10 april maar jij heb wel al de uitslag van de zaadtest dus nu wordt het vooral voor jouwook heel spannend hoe zal het verder gaan en is bij mij wel alles goed.
ik wil je heel veel succes wensen de 14 de

polleke ik kan je helaas geen antwoord geven moet zelf nog voor de eerste keer en dat is alleen een gesprek toch???

shanna wat stoer van je..
ik zit nog heel erg te twijfelen het te vertellen want mijn mannetje vind het allemaal niet zo om naar buiten te brengen en ik heb juist die drang dat wel te doen.

Terug
Bovenaan