wie is er ook zwanger met een angststoornis?

Hoi Sil,
Wat fijn dat je geen terugvallen meer hebt gehad.
Ik kan me wel voorstellen dat je verdrietig wordt als je ziet hoeveel je  
kunt genieten van zo'n kleintje en dat je dat  de vorige keer niet zo goed
kon.   Gelukkig gaat het nu met jou en je kinderen heel goed.
Ik baal er ook best van dat ik niet van mijn zwangerschappen kan genieten.Bijn alles  wat je leest en hoort over zwangere vrouwen heeft te maken  met stralen en genieten en  
rustig aan doen. Dat lijkt me best lekker!
Maar ik weet ook dat dat lang niet voor iedereen geldt en ik ben ontzettend blij dat ik
weer zwanger ben.  
Groetjes Daan

Hoi Danie,
Wanneer ben je uitgerekend?
Was het met de andere zwangerschappen ook zo dat het na de bevalling beter ging?
Ik kan me zo voorstellen dat je na de geboorte ook nog erg last van angst kan hebben.
Groetjes Sil

Hallo Sil
Ik ben 15 augustus uitgerekend, moet dus nog wel een tijdje!
De eerste 3 maanden is het inderdaad nog wel wat heftiger maar toch wel een stuk
beter dan tijdens de zwangerschap. En na een paar maand   zakt het gewoon weg.
Wanneer had jij het idee dat het echt weer goed met je ging?
groetjes Daan

Het duurde bij mij erg lang, omdat ik het eerste jaar de struisvogelpolitiek heb gevolgd; ik wilde niet toegeven dat er iets niet goed zat. Pas na een jaar heb ik aan de bel getrokken, eigenlijk mijn moeder, en ben ik bij het Riagg terecht gekomen. Pas twee jaar later had ik echt het idee dat het weer goed met me ging en wilde ik weer voor een tweede gaan. De eerste was toen 3.
Ik heb mijn verhaal ook op papier gezet en nou ben ik bezig met een uitgever om het te gaan uitgeven.
Erg spannend.
Groetjes Sil

Hoi Sil,
Wat leuk dat je een boek wil gaan uitgeven zeg! Ook wel spannend lijkt me omdat je
altijd moet afwachten of het aanslaat. Maar volgens mij zijn er zoveel
mensen die jouw verhaal herkennen, daar moet toch wel een markt voor zijn?!
Het lijkt me heel logisch dat je struisvogel politiek hebt gevolgd.
Het is volgens mij altijd moeilijk om toe te geven dat het niet zo goed met je gaat.
Dat vond ik ook erg moeilijk.
Ik wens je veel succes met je boek!!
Als het zover is moet je het wel vertellen hier he?! En de titel en waar het te koop is
enz.
Groetjes Daan

Hoi Daan,
Ook al slaat het niet aan, het heeft mij iig goed gedaan om het op te schrijven. En als ik andere moeders ermee kan helpen, zou dat helemaal mooi zijn!
Schrijf volgende keer wel verder als ik iets meer tijd heb.
Doei..

Ben ik weer effe.
Mijn boek is erg spannend, maar ook erg eng. Je legt toch wel even je persoonlijke leven op tafel. Maar ik ben van mening dat er een nog te groot taboe heerst op het moederschap; je moet het maar leuk vinden, vind je dat niet, dan ben je gelijk een ontaarde moeder. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik denk dat het voor andere moeders fijn is om te lezen dat er meerdere zijn met die gevoelens en dat dat helemaal niet raar is.
Ik had het fijn gevonden als iemand mij dat van tevoren had verteld!
Maar als hij uit is, laat ik het je weten.

Hoe oud zijn jouw kinderen? Je bent net zo oud als mij, maar bent al zwanger van de derde. Bij ons blijft het waarschijnlijk bij twee..
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan