Wie is er zwanger door iui of gaat binnenkort beginnen

Gefeliciteerd Seerte!! Wat fijn dat het niet nodig is, echt heel fijn. Ook een tikje jaloers, ben zelf vandaag weer ongesteld geworden waardoor de IUI hier wél doorgaat. Begin zondag met de Clomid. Voor het eerst.
Wij doen IUI omdat het na een jaar nog niet gelukt is. Ben meteen doorgestuurd omdat ik een genetische afwijking heb (translocatie) waardoor 50% van mijn eitjes het niet redt. Vandaar dus ook meteen hormoonstimulatie. Verder hebben ze bij ons niks afwijkends gevonden en de zaadjes van vriendlief zijn prima. Ietsje onder de norm maar zou het zeker mee moeten lukken zegmaar. Ben benieuwd naar de IUI en hoe mijn lichaam reageert op de Clomid, aantal eicellen enz. Ohja, en ben 31 jaar nu, net geworden.
 
Dag Mandarijntje dankjewel. Alleen mijn moment van gelukkig zijn is wel weg. Had bruine afscheiding bij het vegen de hele tijd. Dus ga ervanuit dat de menstruatie gewoon weer gaat beginnen. 
Je hoort vaak verhalen van clomid die nare bijwerkingen hebben. Ik had zelf echt nergens last van hoop dat het bij jou ook geen bijwerkingen geeft! Ik ben ook erg benieuwd voor je. Wanneer is je eerste iui? Laat het de eerste en enige ronde zijn met iui!
 
Hi Seerte, ow nee! Ik snap dat je schrikt van de bruine afscheiding. Ik hoor alleel heel vaak dat vrouwen die pril zwanger zijn dat hebben, kan oud bloed van een innesteling zijn, of een bloedvaatje geraakt met seks (met 3x op een dag zou dat zomaar kunnen haha ;-). Het hoeft niks ergs te zijn, maar ik snap je zorgen! 
Gelukkig geen bijwerkingen van Clomid! Ik duim dat dat voor mij ook gaat gelden, ben een vrij emotioneel type dus ik ga van het ergste uit. Ik krijg 100mg. Welke dosering had jij? En had je daarvoor een eisprong? Hoeveel eitjes had je met Clomid?
Owja het proef prikken was met een lege spuit ;-). Maar dat is voor jou niet meer nodig hoor!!
 
Ahh nee Seerte wat jammer zeg! maar hoe kan het dan dat je toch een licht streepje had? Kan het niet alsnog van innesteling zijn ofzo? Nou hopelijk raak bij de volgende ronde dan...
 
Ik snap er werkelijk niks meer van. Ik doe elke ochtend een test omdat de fertiliteit wilde zien of ze donkerder worden. Hij is weer donkerder dan gisteren. Zo vervelend want ik voel me meer ongesteld dan zwanger haha.
@mandarijntje, slik je nu voor het eerst clomid of niet? Ik weet het even niet meer. Ik slikte 50mg. De eerste ronde had ik 2 eitjes. Met de tweede ronde wilden ze 25mg geven maar die gyn had toen een fout gemaakt en nog een keer 50mg gegeven. Daarbij had ik 1tje. Ik had voor de clomid ook eisprongen. En een aardig regelmatig cyclus (24-35) maar doordat ik teveel follikels per eileider had duurde het lang voordat er 1 groeide. Vaak sprong hij ook met 16mm op dag 20. Zo waren we er achter gekomen dat de fase na eisprong bij mij ook kort was. 
Ik hoop dat je hier wat wijzer van wordt. Elke vrouw is natuurlijk weer anders. 
 
Oh nou als je streepje toch aanwezig blijft en donkerder wordt dan moet het toch wel bijna raak zijn? Kunnen ze anders geen bloedtest doen? Over bloedtesten gesproken, ik las dat ze bij iui ook naar je lh in het bloed kijken maar bij mij doen ze dat niet. Hoe was dat bij jullie? Bij mij doen ze alles op basis van de echo. 
 
Dag Jutjul ik moet ze maandag bellen als de test donkerder wordt dan willen ze een afspraak maken. 
Ik had met de ovulatie indicatie 1x een hormonen bloedtest moeten doen. Daar werd lh, fsh, testesteron en nog andere hormonen. Dit was puur om de vele follikels die ik had te kunnen bevestigen. 
Alleen op lh testen heeft niet veel zin. Die is altijd laag tot een aantal uur voor je eisprong dan heb je een piek. Want een dag voor de iui moet je pregnyl spuiten. Die zorgt ervoor dat je eisprong er snel achteraan komt. Het lijkt me logischer om een week na de eisprong op progesteron te testen. Hiermee test je of de eisprong is geweest en of het van goede kwaliteit was. Tenzij je een extreem hoge progesteron waarde hebt, dan zou je zwanger kunnen zijn werd me verteld
 
Ik denk dat je zelf nu gewoon met ovulatietesten aan de slag moet. Ik had er zelf 20 voor 8euro gekocht bij bol.com. het resultaat groeit misschien nu in mijn buik dus ze doen wat ze moeten doen en het waren de goedkoopste die ik kon vinden 
 
Terug
Bovenaan