Wie is er zwanger door iui of gaat binnenkort beginnen

@joHanna: in het jaar dat ik in het traject zat ben ik geen kilo aangekomen! Ik lees wel telkens dat de meeste hier andere hormonen gebruiken! Ik heb altijd gonal-f  en pregnyl gebruikt! Nooit down gevoelens gehad, behalve bij mijn 5e iui die mislukte of wanneer de iui niet doorging door fout ziekenhuis of een teveel aan folikels.  Daarnaast sporten werd juist gestimuleerd door de fertiliteitarts! Ik ben een fanatieke hardloper en wandklimmer, en dat bleef ik ook gewoon nog 4x per week doen! Hielp mij juist om de zinnen te verzetten! Zoals Tulipaa al zei is de werkgever verplicht om mee te werken aan jouw traject! Dus vrij te geven op de momenten wanneer zij voor je inplannen!  En dat was echt vaak erg lastig om te regelen maar janop dat moment ff egoïstisch zijn mag! Ik probeerde wel voor een echo zo vroeg of laat mogelijk te vragen voor een afspraak maar voor iui hadden ze per dag 4 momenten en dan was het afwachten wanneer er nog vrij was! Meestal had ik de in de 9 dagen dat ik hormonen spoot 3x een echo en 1 iui! Daarna kon ik gewoon aan het werk! En het is het allemaal waard geweest nu 36 weken zwanger! Gaat ook goed komen met jou! Probeer er positief in te gaan die positiviteit zal jou helpen!
@jutjul: wat naar, ja wanneer er teveel of te groot zijn dan gaan ze niet door! Heb het zelf ook een aantal keren meegemaakt! Teleurstelling!
@seerte: al meer duidelijkheid over of het raak is? Spannend! Mijn zwangerschap begon ook met een bruine streep bloed en buikkrampen: bleek innesteling te zijn! 
Succes hier allen!
 
@nomade, bedankt voor de bemoedigende woorden. Er is hoop! Haha. 
Wat betreft die werkgever; ik weet inderdaad dat ze verplicht zijn je vrij te geven en verwacht daarbij ook geen problemen. Ik ben alleen op zoek naar een nieuwe baan en denk dat het geen goede binnenkomer zal zijn, vandaar dat het me toch wel tegenhoudt. 
Vandaag ongesteld geworden. Ik vind het heel jammer maar zit daardoor wel weer beter in mijn vel dan de afgelopen dagen. Hopelijk is het toch  snel raak nu. 
 
JoHanna: wat rot dat je ongesteld bent geworden. Grappig wat jij zegt over de nieuwe baan, ik ben momenteel ook aan het solliciteren. Vind het ook rot om dan meteen steeds vrij te moeten vragen maar ach, het is maar een baan. Als ze er moeilijk om zouden doen dan ben ik die baan liever kwijt ook. En als ze weten dat ze een jonge vrouw van een bepaalde leeftijd aannemen dan weten ze dat de kans  bestaat dat iemand zwanger raakt, dus daar hebben ze dan echt al wel over nagedacht. Dus maak je geen zorgen!
 
Hey,
 
Wij zijn inmiddels 2,5 jaar bezig voor ons eerste kindje. Zitten nu in de 3e IUI ronde, maar 2e plaatsing. De eerste ronde hebben ze de IUI afgeblazen. Wij spuiten gonal f en vlak voor de eisprong pregnyl. Hier was het inderdaad ook zoeken naar de juiste eenheden - nog steeds. Eerste ronde op 75 eenheden, dat was teveel, nu rondes met 50 eenheden en dat is te weinig. Volgende ronde dus naar 62.5 - al hoop ik natuurlijk dat die er niet komt. 
Seerte, haha heel herkenbaar gevoel, bij mij was het geduld na 2 jaar ook een beetje op ;). Heb je al meer nieuws?
Tulipaa, waarom zijn ze bij jou met progesteron tabletjes begonnen? Was hier een reden voor of doen ze dit vanaf een bepaalde ronde? Ben erg benieuwd. Positief te horen dat het bij jou na 1 eitje raak was. Bij is et momenteel ook maar 1 eitje, dus had al weinig hoop deze ronde.
Johanna - vervelend dat het zo zwaar is. Natuurlijk zitten er herkenbare punten tussen - ook veel van mijn vriendinnen zijn in de 1e ronde zwanger geworden. Maar ik ben vooral blij voor ze - dit gun ik ze zeker niet. Maar een baalmomentje hoort er zeker bij. Verder sluit ik me aan bij wat Nomade zegt, mooi verwoord. Bij mij hebben ze overigens niks over sporten gemeld, dus ik ben ook gewoon nog aan het sporten. Ik ben ook niet aangekomen, voelde me alleen wat opgeblazen af en toe na alle prikken, maar dat nam ook snel weer af. Hopelijk kan je snel beginnen met een mooi resultaat. 
 
Alle dames die inmiddels zwanger zijn, gefeliciteerd! Hopelijk hebben jullie een goede zwangerschap. 
Alle dames die net zijn begonnen of midden in het IUI traject zitten, veel succes, hopelijk hebben jullie snel een positieve test in handen. 
 
@nomade en taratara. Ik geloof nu dat het een innestelingsbloeding is geweest. Heb nog geen symptomen maar ben ook nog niet ongesteld dus tot nu toe goed nieuws. Voor de nog niet zwangere, even volhouden uiteindelijk lukt het wel! 
 
Seerte wat fijn dat je toch zwanger bent! Gefeliciteerd! Welkom andere nieuwkomers! Hopelijk allemaal om de beurt zwanger ;-)
Mandarijntje om nog even terug te komen op de follikels, het was er 1 van 21 mm, 2 van 16 mm en 3 van 15 mm. In het ziekenhuis waar ik zit doen ze geen eicelreductie. Dat kan alleen in ziekenhuizen niet hier in de buurt. 
Taratara dus bij ons is het een beetje hetzelfde gegaan, ik moet ook van 66,6 naar 50... hopelijk slaat het dan wel aan..
ik ben ook wel benieuwd naar de progesterontabletjes vraag voor tulippa
 
Oh ja ik had nog aan de gynecoloog gevraagd over die korte luteale fase. Hij zei doordat je dan met puregon en de pregnyl spuit dat hele probleem er niet meer is?? 
 
Terug
Bovenaan