Wie is er zwanger door iui of gaat binnenkort beginnen

Wat jammer! Je reageert iig wel goed op de hormonen, dat is wel goed nieuws natuurlijk. Bij mij is het iedere poging bijgesteld wat betreft dosering. De ene keer omhoog dan weer omlaag etc. Het komt gewoon heel nauw en dan is het vaak even zoeken.
 
Hoi Dames! 
Hier inmiddels in ronde 14 beland. In ronde 16 mogen we aan iui beginnen. Ik merk dat ik er echt als een berg tegenop zie. Ik weet niet wat ik kan verwachten en zit met heel veel vragen. Daarom mag ik over een paar weken vast op gesprek komen om te bespreken wat er allemaal gaat gebeuren. Ik ben super beïnvloedbaar door hormonen en ben bang dat de depressieve klachten en angstklachten bij mij een hele grote bijwerking gaat zijn... Ook las ik dat je o geveerd een kilo per ronde aankomt en je niet meer echt mag sporten (liever wandelen, fietsen...). 
Verder ben ik boos... boos dat het bij ons niet wil lukken en bij bijna iedereen die ik ken wel, boos dat er kennelijk geen kindje is dat mij als mama wil, boos dat het me tegenhoudt in mijn carrière (hoe vaak moet je naar het ziekenhuis per ronde? En welke nieuwe werkgever gaat dat accepteren?) Etc. Etc. Etc. 
Hebben jullie daar ook last van of zijn jullie vooral blij dat je geholpen wordt? Dat laatste heb ik ook wel hoor, want dit nutteloze proberen frustreert me nog het meest! 
 
Wat jammer dat je er zo negatief in staat. Om toch even wat vragen te beantwoorden:
Eerder in dit topic hebben ik en andere vrij precies aangegeven hoe bij ons het proces (met succes) is verlopen dus daar kun je al veel informatie vinden. 
Van de hormonen heb ik geen bijwerkingen gehad. Alleen wat hoofdpijn af en toe. De doseringen zijn dan ook bij lange na niet te vergelijken met wat je voor IVF moet gebruiken. Dan spelen die bijwerkingen vaak wel mee. 
Ik ben niets aangekomen en heb dat ook nooit van anderen gehoord bij IUI behandelingen. Volgens mij mag je ook gewoon sporten, zou niet weten waarom niet?
Per ronde moet je zo’n drie keer naar het ziekenhuis. De echo is zo gemaakt, ik was altijd binnen een half uur weer terug op mijn werk. Echo’s kun je zelf inplannen dus je kunt vragen om een afspraak aan het begin of eind van de dag. De IUI zelf duurt zo’n twintig minuten en daar krijg je gewoon een tijd voor door. Je werkgever moet je voor ziekenhuisbezoek vrij geven. Ik heb niet meegemaakt dat er moeilijk over werd gedaan.
Die boosheid herken ik (gelukkig) niet. Ten eerste gun ik het een ander net zo hard als mezelf en ten tweede zijn we met zijn tweeen ook happy en ging ons leven gewoon lekker door. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit hele proces zo positief mogelijk benaderd. Ik zeg niet dat een negatieve inslag er voor zorgt dat je niet zwanger wordt, maar helpen doet het naar mijn idee in ieder geval ook niet. Maak lekker tijd voor leuke dingen en geniet samen van de dingen die je nu meemaakt/ onderneemt!
 
 
Oh ja, vaak bespreken mensen niet dat ze in de medische molen zitten een ook lang niet iedereen loopt er mee te koop dat het lang heeft geduurd voordat ze zwanger waren, dat we miskramen zijn geweest of medische hulp. Je weer nooit hoeveel moeite mensen in je omgeving hebben gedaan om zwanger te raken. Staar je daar dus niet blind op!
 
Dank voor je reactie, klinkt inderdaad veel minder extreem dan de verhalen die ik geleden heb. 
Ik probeer er positief in te staan maar in de dagen voordat ik weer ongesteld wordt vind ik dat heel moeilijk. Over een weekje gaat het wel weer.
En klopt, niet bij iedereen gaat het even makkelijk. Het is alleen zo dat mijn vriendinnen echt allemaal in 1 ronde zwanger raakten. We praatten daar al over toen ze nog niet begonnen waren en een paar weken later was het raak. Dat kleurt mijn beeld wel een beetje. 
Hopelijk is het voor iedereen hier snel raak 
 
Vandaag de eerste keer Clomid (100) geslikt. Volgens mij zijn mijn darmen het er niet helemaal mee eens, sjongejonge haha! De hele dag ook licht misselijk geweest. Kon qua hormonen ook al niet tegen de anticonceptiepil, werd ik ook misselijk van. Achjaa tis maar 5 daagjes en we weten waar we het voor doen!
Jutjul: ah nee wat rot zeg... hoeveel follikels had je? ik heb wel eens gelezen dat ze soms ook follikels wegprikken. In mijn zkh doen ze dat niet, bij jou ook niet denk ik dus? 
 
Terug
Bovenaan