Wie kiest er bewust voor één kindje?

Hoi mama's,

Ons zoontje is nu 2,5 jaar. Bij mij begon het twee maanden geleden ineens te kriebelen terwijl ik er daarvoor niet eens aan moest denken. Nu ben ik benieuwd wat jullie van onze situatie vinden. We zijn net 23 jaar allebei en getrouwd. Ons zoontje was niet gepland. Ik woonde nog thuis met twee jongere zusjes en n zieke moeder. Mn zoontje is 1 maand te vroeg geboren als gevolg van te veel stress, Hij was gelukkig gezond. We waren dolgelukkig en hadden eindelijk een eigen huis net voordat mn zoontje 1 werd.
Mn moeder is helaas overleden toen mn zoontje 16 mnd was. Op oudjaarsavond 2005.
Ik heb t er heel moeilijk mee gehad. (met mn vadere heb ik sinds mn 16e geen contact, hij is amnisch depresief) We woonden in die stad omdat het vlak bij mijn moeder was en omdat mijn man er nog studeerde. Ook hadden we er allebei een baan. We wonen nu in t dorp bij mn schoonouders. Mn zusjes zitten opzichzelf en studeren. Ik heb nog steeds die baan en reis met t ov 1,5 uur ernaartoe. Ik werk maar 2 dagen in de week en zie het als ontspanning. Mijn man haalt in juni zn diploma. Daarna heeft ie uitzicht op een hele goede baan. Ik heb ook net nieuw werk aangeboden gekregen. Iets waar ik van droomde. Dit is alleen maar een paar keer per maand. Dus te combineren met wat ik al doe. We wonen nu dus sinds drie maanden in een fijn dorp vlakbij mn schoonouders met wie ik het geweldig goed kan vinden. We wonen in een redelijk ruim drie kamer appartement. We hebben het financieel gemiddeld en komen dus goed rond. Ons zoontje gaat vanaf maart naar de psz bij ons in de straat! We wonen echt in zo'n wijk met allemaal gezinnen en nieuwbouw. We voelen ons voor t eerst sinds de ziekte en dood van mn moeder een beetje ontspannen. Onbezorgd. Veel zelfverzekerder. En tegelijk met dit gevoel is de wens voor een tweede kindje ontstaan. Ik moet zeggen dat ik me erover suf gepiekerd heb. Of ik er nu niet voor moet zorgen dat we eerst een lange periode 'niks'aan ons hoofd moeten hebben. Maar het oergevoel wint. We hebben eerst besloten in juni te stoppen met de pil. Dit werd april en ik ben dus nu maar gestopt. We waren allemaal aan t rekenen wanneer we wilden dat t kindje geboren zou worden. Maar dit heb je niet in de hand. Dus we laten de natuur met het vertrouwen op mijn oergevoel zn werk doen. IK GELOOF ERIN DAT DAT HET ALLERBESTE IS!
Wat huisvesting betreft komt t ook goed. We kunnen dan nog wel niks kopen maar een baby kan de eerste 6 à 9 mnd uitstekend op onze slaapkamer in een wiegje. DIt is zelfs makkelijk met de borstvoeding. Daarna zien we weer verder. We hebben een hele sterke relatie en zijn smoorverliefd op ons zoontje van 2,5 we hebben een tweede kind dus voldoende te bieden, dus we gaan er voor!

Liefs Lina
 
Hallo mensen. Ik hoop dat ik hier van lezers een advies kan krijgen. Ik ben een vrouw van 25 jaar. Ik ben zwanger en sta nu voor de keus...abortus of het kindje houden? Zelf ben ik altijd tegen een abortus geweest(behalve als het van een ongewenste sexuele ervaring komt), maar de situatie is zodanig slecht dat mensen in m'n omgeving me bijna opleggen om het kindje weg te laten halen. Ik heb 4 jaar een vriend(22jr), maar hij is er nog niet aan toe om vader te worden. Hij gaat nog naar school en we wonen ook niet samen. Financieel gezien word het heel moeilijk, maar ik vind dat er overal en altijd wel oplossingen zijn te vinden(met de jaren kan het altijd beter worden). Ik kan niet anders dan daar naar toe werken. Ik ben nu ongeveer in de 7de week.en had bijna vandaag die abortus gehad. Gelukkig heb ik nog de tijd genomen om er goed over na te denken. Ik weet het nu allemaal niet meer, want me hele omgeving is er tegen en dat valt me erg zwaar, want ik kan niet echt op hulp rekenen. Het word me zelfs gezegd door mijn eigen vader dat ik egoistisch ben als ik voor dit kindje wil gaan. Ik heb zelf best zware trauma's in me leven gehad en heb net alles verwerkt(therapie). Ik twijfel niet aan mezelf, maar ik weet niet of ik dit alleen kan en wil doen. Vragen aan mij kan altijd. Ik ben heel benieuwd hoe jullie er over denken. Alvast bedankt. En ik stel het erg op prijs als niemand zich inhoud bij het geven van advies. Groetjes
 
hallo,

ik zag je verhaal en wil daar graag op reageren!

ik zelf ben bijna  23 (3mei)  en ben zwanger geraakt toen ik 18 jaar was en had 3 maanden met mijn vriend en was inmiddels al 8 weken zwanger toen ik erachter kwam dus het was meteen raak de eerste keer door een antibiotica ik was er erg van overdonderd ik wilde het kindje niet ik wilde mijn vriend niet meer ik heb gehuild en gehuild en was zo boos dat alles nooit weer hetzelfde zou worden wat mijn eigen schuld was want je weet dat je van sex gewoon zwanger kan raken   ik heb er dus ook heel druk mee bezig geweest van zal ik het laten weg halen maar ik ben zo gek op kinderen dat mijn ouders zeiden we steunen je in alles ook al gaat je vriend bij je weg we zullen voor je zorgen en voor het kindje maar maak de goede keus iedereen in mijn omgeving zelfs bazin zei het komt niet goed als je het laat weg halen en ik werd daardoor er ook steeds meer zekerder van dat ik het wilde houden ik heb dus toch het besluit genomen om het kindje te houden die nu inmiddels al bijna 4 word op 16 april en soms kijk ik hem aan en dan ben ik zo verdrietig dta ik toen heb gedacht ik wil je niet ik ben er zo gek mee dat is niet et beschrijven mijn vriend en ik hebbben heel veel meegemaakt echt heel veel het was echt geen rozegeur de eerste maanden van de zwangerschap pas toen mijn zoontje een half jaar was en we zijn gaan samenwonen werd he stukje bij stukje beter naar eerst een hoop gezeur toen we net samenwoonden want je moet elkaar opnieuw leren kennen nu zijn we inmiddels al bijna 5 jaar samen 13 juli en op 13 juli 2007 gaan we ook trouwen we zijn zo gelukkig

ik wil hiermee aan geven het was bij ons ook niet de gelukkigste tyd maar denk er goed over na ik ben niet voor abortus altyd gezegd maar toen ik zelf in de situatie zat denk je er wel anders over meid denk er echt goed overna je kan het nooit meer treug draaien en als je er eenmaaal zon krummeltje hebt lopen weet ik zeker dta je blij bent dat je er voor gekozen hebt!

en wat een shit vader heb je zeg dat ie je helemaal niet steunt moest er tocn niet aan denken dat mijn ouders zo deden kan me indenken dat ze er van geschrokken zijn maar dit is toch niet het einde van de wereld nee het is zelfs het begin van een nieuw leven!
ik hoop dat je een goede keuze maakt en ik hoor graag wat van je!!

maar om je 1 advies te geven zo ik het uit je verhaal op maak moet jij je kindje houden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groeten jamie   mama van devran!
 
Hallo Jamie. Ik vind het ontzettend lief van jou dat je jou eigen situatie hebt voorgelegd aan mij. En ook eerlijk benoemd wat minder en juist geweldig is. Alvast van harte gefeliciteerd!!! Ja ik heb eigenlijk de keus al gemaakt diep in mijn hart en ik ga er nou voor zorgen dat ik alles voor elkaar ga krijgen kwa geld enz...Ja de reactie van m'n vader is kloten(en dit was nog maar 1 iets wat ik vertelde), maar ik hoop dat die wel bijdraait als die weet dat ik voor m'n kindje ga. Mijn vriend die staat achter mij welke keuze ik ook maak, maar hij heeft wel zijn mening gegeven over wat hij het liefste zou willen en dat is nu nog geen vader worden, maar ik weet zeker dat hij alles doet wat in z'n macht ligt als hij weet dat ik er voor wil gaan. Ik heb niet eens de kans gekregen om m'n mening te geven aan mijn vader en z'n vrouw(m'n moeder overleed toen ik 15 was), want ze hadden hun mening al aan mij opgelegd. Maar mijn mening is en blijft dat het iets natuurlijks is en ik vind het onnatuurlijk voelen als ik m'n kindje weg laat halen. En daarbij ik geloof er in dat dingen komen zoals ze moeten zijn. Te gek om te horen dat het bij jou goed gaat en ja ik weet ook dat het best moeilijk en zwaar kan worden, maar dat heb ik met alle liefde voor me kleine over. Groetjes C(Morena)
 
Hoi Hoi,

Ben zelf enigs kind en voel(de) me nooit zielig of alleen. Had en heb genoeg vrienden en vriendinnen en was als kind snel lekker zelfstandig en rustig en (ook alleen dus) aan het spelen. Kon mezelf goed vermaken en was geen lastig kind wat steeds maar om aandacht vraagt etc. Bij mijn ouders is het een bewuste keuze geweest, gezien de gezondheid van mijn moeder, zij heeft een hele rare bloedgroep waardoor het (toen) gevaarlijk was een 2e keer zwanger te raken, tegenwoordig schijnt dit wel beter te kunnen. Maar zij waren blij met 1 gezonde dochter en hebben dit risico niet genomen. Zij hebben mij alles kunnen bieden en ben nooit verwend of zo, allemaal onzin gepraat hoor. Zelf willen we het ook bij 1 kindje laten, mits natuurlijk alles goed gaat etc.(ben nu goed 5 mnd zwanger). Dit is voor ons ook een bewuste keuze. Mijn man heeft 1 zus (scheelt precies 1 jr), maar heeft hier ook nooit "iets aan gehad". Vaak ruzie, dit zag ik vroeger ook bijv. bij mijn nichtjes, bijten krabben slaan, tot bloedens toe vaak. Wij hebben allebei een goede baan, ik ga straks minder werken. We hebben een groot huis, waar heel goed nog een aantal kinderen bij zouden kunnen hoor. Wij zijn ontzettend tevreden met 1 gezond en gelukkig kindje, die wij alles kunnen bieden (ook qua aandacht etc.) wat we zelf vroeger ook hebben gehad en nu ook hebben en doen.

groeten,
xx Roos xx
 
hallo morena
je situatie is voor mij heel herkenbaar. ik werd in de zomer 2005 ook ongepland zwanger. voor mij stond het van in het begin vast dat ik het kindje wou houden (finn-noam 30-03-2006). ik was toen 20jaar oud, mijn vriend 21.   ook studeren we allebei nog. hij zag het in eerste instantie ook niet echt zitten en wou eigenlijk geen nog geen vader worden. toch hebben we besloten ervoor te gaan. met 9 maand zwangerschap voor de boeg had hij ruim de tijd erin te groeien. hopelijk geldt dit ook voor jouw vriend. we woonden toen ook nog niet samen (intussen wel natuurlijk) en moeten ook financieel geen gekke dingen doen, maar het lukt wel. veel mensen zijn bereid kleren en spullen uit te lenen of te geven. we hebben ook een pamperrekening geopend.
veel succes ermee.



groetjes, jasmien

 
Wij kiezen heel bewust voor 1 kindje omdat ik MS heb. Ik heb tegen iedereen al gezegd, ga na dit kindje niet zeuren waar blijtft de volgende. Vind dat ook erg onnadenkend, je zou maar helemaal geen tweede kunnen krijgen... Ook de vraag als je nog geen kinderen hebt, wanneer is het eindelijk eens zover.. Terwijl jij misschien wel ziekenhuis in en uit loopt om zwanger te worden. Trek lekker je eigen plan en mensen moeten eens nadenken voordat ze dat soort dingen aan je vragen.
 
quote: Morena2007 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-02-2007 21:27:08'));

Beste Morena,

Ook ik wil ff reageren om je een steuntje te geven.
Ook bij mij waren (en zijn)  de omstandigheden om kinderen te krijgen niet perfect: toen ik zwanger werd van mn zoontje was ik 23, ik woonde samen met mn vriend in een kraakpand (met nog 35andere mensen), had geen uitkering, werk of verzekering.
Toch wist ik meteen dat ik dit kindje wilde houden (erg raar, want ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde). Gelukkig hebben mijn ouders me wel meteen gesteund (al vonden ze het wel onverstandig) en zo heb ik samen met mn vriend (en later mn zoontje)  voor langer dan een jaar bij mijn ouders ingewoont totdat ik mn eigen huisje kreeg. In het begin zat ik in de bijstand, maar vanwege mn zoontje wilde ik graag een goede toekomst opbouwen en ben ik gaan studeren! Mijn zoontje heeft er dus juist voor gezorgd dat ik mn leven heb "gebeterd"en mn ouders zijn echt ontzettend trots en blij daarom..
En nu... Ben ik weer (ongepland) zwanger. Ook nu was het voor mij geen beslissing of ik dit kindje wilde houden (al komt het niet echt goed uit). Het is best zwaar met mn studie enzo, maar ik ga ervoor en wanneer ik naar mijn zoontje kijk of dit kindje in me voel bewegen weet ik dat het alle moeite waard is!
En het financiele aspect? Kleine kinderen hebben vooral veel liefde en aandacht nodig (en de kosten van de luiers vallen best mee) en kleertjes van de zeeman zijn voor kleintjes net zo goed als van Mexx    

Ik wens je heel veel succes en kracht toe!
Liefs Nika

(sorry voor degene die dit topic heeft gestart, ik weet dat dit niet het onderwerp is, maar vond het belangrijk om hierop te reageren)
 
Terug
Bovenaan