Hallo,
Ik heb nog geen kinderen, maar ben wel zwanger van de eerste ( en 34 jaar), dit impliceert natuurlijk meteen dat er een tweede komt, waarom noem je het anders eerste, haha. Maar goed. Ondanks dat ik nog niet kan zeggen hoe ik me voel als ik eenmaal een kindje heb, denk ik nu al zeker te weten dat ik geen tweede wil. Ik ben verder gezond en heb geen zwangerschapskwalen. Ik wil er gewoon niet meer. Ik vind zelf dat een excuus niet nodig is en voel me daar ook prima bij. Ik vind zwanger zijn niet het leukste wat er is. Ik ben wel blij dat ik (we natuurlijk) een kindje krijg(en), maar twee vind ik echt te veel. Het lijkt me ook niet gezond om jezelf geweld aan te doen omdat de wereld vindt dat het anders hoort. En je kindje, die wordt toch gewoon hartstikke gelukkig!! Ik heb alleen maar broers, had dolgraag een zus gehad, maar helaas..Ik vind het wel jammer hoor, maar mijn leven beheerst het niet, zo is het leven nu eenmaal.
Om een lang verhaal kort te maken. Als je wel een tweede wilt, zeker voor gaan (mits het lukt natuurlijk). Als je geen tweede wilt, zeker niet doen.
Veel succes!