Wie kiest er bewust voor één kindje?

HI Jamie en Gerrie,

wij zijn net eventjes wezen varen, we hebben net een boot gekocht, en dat is toch wel heel lekker, ons zoontje een reddingsvestje aan, hij vond het prachtig alle eendjes, bootjes etc. etc. nee hoe langer ik erover nadenk denk ik toch dat het bij een blijft.

Lekker hoor Gerrie, een tante die een weekend wil oppassen, ik kan dat niet, onze zoon heeft nog geen enkele nacht (op het ziekenhuis na dan) niet thuis geslapen. En sorry dat ik het zeg, maar persoonlijk vind ik dat pas materialistisch zelf lekker een weekend weg gaan en je kinderen achterlaten, wij nemen ons mannetje gewoon mee, en zouden dat ook doen met 2. maar goed dat is mijn mening, ik kan dat gewoon niet vind het veel te gezellig, ik ben dat ook gewend van thuis uit, we gingen altijd met zijn allen op weekend weg of vanaktie etc. mijn ouders gingen nooit alleen tot dat we 16 jaar waren, en wij niet meer mee wilde, hahaha. Trouwens wij zijn met zijn 3en thuis, maar ik speelde eigenlijk nooit met mijn broer en zus. dus wat is de meerwaarden?

Jamie gaat je zoontje naar de peuterspeelzaal of creche?   daar leren ze ook delen, maar dat zit al wel goed als hij zijn snoepjes uitdeelt. onze zoon krijgt ook inderdaad veel, maar ik denk dat dat ook bij een tweede wel zo zal zijn, denk je niet? komt vanzelf wel goed, helemaal als ze naar groep 1 gaan.

zo ik ga even relaxen, spullen uitzoek voor de vakantie enzo.

groetjes,
lia

 
hallo dames,

wat gezellig een dagje varen op de boot met zijn drieen
wij doen ook alles met zijn drieen mijn zoontje heeft ook nog nooit op het ziekenhuis na 14 dagen en een keer een nacht niet thuis geslapen
ik houd er niet van dat ik mijn zoontje achter moet laten wil het niet enkanhet niet doe ook liever dingenmet zijn drieen maar ja mensen die het zonder kinderen liever wat doen ja daar heb ik niets op tegen maar kanhet zelf niet
ga je op vakantie lia en waar ga je naar toe ook met de boot?
en je laat het toch maar bij 1 kindje ik ook hoor vind het eigenlijk wel goed zo hoor je kannu alles doen kan met 2 ook wle maarben er al weer zo lang uit mijn zoontje word volgend jaar april 4 gaat dan naar school is ook wle lekker heb je tyd voor jezelf al zal ik me ook wle gaan vervelen denk ik
mijn zoontje zit nu op de peuterspeelzaal hij gaat 3 halve dagen en hij vin dhet prachtig ik wil hem wel eens bijhuis houden maar dta krijg ikniet voor elkaar!
en ja inderdaad delen en alles leert hij wel en ook alkrijgt hij veel hij blijft het waarderen dus dan maakt het mij niets uit hoor!

en gerrie jij neemt er wel een kindje bij?
isa ook leuk ik blijf het leuk vinden maar goed ik vindet zo ook prima je moet doen wat je hart je ingeeft en dan zal je toch over je angst heen moeten zetten niet dan!

nou ik hoor jullie wel weer
en lia mocht je wel op vakantie gaan en ik spreekje evn niet weer dan een fijne vakantie toegewenst!

liefs jamie
 
hee hallo

waarom heeft jouw kind in het ziekenhuis gelegen? vreselijk is het, onze zoon was  niet eens een week oud. ook  toen onder narcose geweest, dat was echt geen pretje. ik zou dat niet een tweede keer willen doormaken. dat speelt ook wel mee. mensen beseffen niet hoe het is als je kind niet helemaal gezond is (dat is hij nu gelukkig inmiddels wel).

ik heb ook niks tegen als mensen zelf een weekend weggaan zonder kinderen, maar ik kan het gewoon niet, mijn man ook niet gelukkig. Onze zoon hoort  er gewoon bij, bij alles wat we doen, zoals  ook wij bij hem horen wat hij wilt gaan doen (nu nog niet natuurlijk maar misschien later, voetbal ofzo). En het is ook gewoon gezellig, ipv een weekend naar een hotel gaan we nu een weekend naar center parks, en dat is net zo gezellig. heb wel is bij sommige mensen dat ik mij afvraag, waarom neem je dan een kind als je gewoon zelf je eigen leven wilt blijven doen? maar goed, dat moet iedereen zelf weten natuurlijk.

we gaan naar italie op vakantie, hopelijk een beetje beter weer, zal haast wel, maar hoop ook dat het hier weer een beetje zomer wordt.

groetjes,
lia

 
hoi lia,

mijn zoontje is in het ziekenhuis komen te liggen toen ie 5 dagen oud was hij deed niet sals huilen we dachten krampjes alles geprobeerd enniets hielp dokter gebeld zijn krampjes hoor je alleen maar na 2 dagen en nachten alleen maar gehuil weer dokter gebeld toch maar eens gekomen moest direct naar het ziekenhuis want het waren geen krampjes daar aangekomen direct prikken en ruggeprik en zo voor hersenvlies ontsteking want dat was het waarschijnlijk na een dag alleen maar geprik niets gevonden volgende dag nog meer onderzoeken hersenvleisontsteking was het niet dat was dan maar weer een pak vcan m ehart of ook niet want wat i s het dan wel heeft hij een scan gehad bleek dat hij een infectie in zijn linkerhiel had dat is gekomen omdat ze met de hielprik 2 keer in de zelfde hiel en plekje hebben geprikt en dat had niet gemogen en het si een beetje roekeloos gebeurd hij huilde toen ook wel heel erg maar ja een paar dagen oud en dan al geplaagd worden dat is ook wel vervelend maar dat was dus omdat ze dat heel onvoorzichtig heeft gedaan
de kinderarts was heel blij dat wij er op gehamerd hebben dat we naar het ziekenhuis wouden want als we maar een paar dagen later waren gekomen was het door zijn hele linkerbeen en bot getrokken en dan was het maar afwachten want dan had hij waarschijnlijkl nooit fatsoenlijk zijn been kunnen gebruiken of erger nog!
maar dta is goed afgelopen gelukkig we waren optyd na 14 dagen antibiotica kuur een hele zware mocht hij lekker naar huis!
en in 2004 heeft hij een dag in het ziekenhuis gelegen vor uitdrging moest een dag aan het infuus met vocht en mocht weer naar huis!

wat heeft jou zoontje gehad als ik vragen mag?

en ja wij gaan ook lekker veel met zijn drieen weg centerparcs zijn wij ook al een paar keer geweest we gaan ook vaak een dag zwemmen bij centerparcs de ene keer bij huttenheugt en dan bij de eemhof is wel ff een eindje ryden maar dan heb je het ook gezellig met zijn drietjes en daar gaat het om ik vind het niets om alleen weg te gaan!
maar goed ik ken er ook zat die lekker overal heen gaan en het kindje bij oma laten bij mij in de famillie gebeurt het ook gaanze eenhoteletje pikken en zo
ik heb ook altyd gezegd als je altyd maar alles zonder je kind wil doen hoef je ook geen kinderen te nemen kijk je kan rustig een keer alleen weg mijn ouders gaan ook wel eens alleen op vakantie dan blijft me zusje van 12 bij mij ik vin ddat moet kunnen voor een keer maar niet keer op keer en dat zegt me moeder ook dit jaar gaan ze samen en kan zijn volgend jaar weer alleen maar ze gaan ook wel tussendoor een keer naar disneyland en dan gaan ze later in het jaar alleen op vakantie mijn zusje krijgt der aandacht wel en ik vin dzo moet het ook!

nou je mag hopen dat je beter weer hebt als hier in italie lekker trouwens naar italie hoelang ga je?

ik spreek je wel weer

groeten jamie
 
Hi Jamie

we gaan 2 weken naar italie, heb er ontzettend zin in.

mijn zoontje had een slecht start bij de geboorte moest toen in de coveuse, naar een paar dagen mochten we naar huis toe, waren net 2 dagen thuis toen hij koorts kreeg, ik vertrouwde het niet en wij zijn diezelfde avond naar het ziekenhuis gegaan, hij had koorts, was verkouden  en was helemaal slap. Die avond is hij daar gebleven, de volgende nacht wilde ze hem nog een avond houden en die avond is hij heel ziek geworden over de 40 graden koorts, meteen aan het infuus gelegd en anti biotica. Urine op kweek gezet, bloed afgenomen etc. etc. Ze konden zelfs geen infuus in zijn arm doen maar de enige plek was nog in zijn hoofdje. Heel naar gezicht was dat, je schrikt je ook dood want ze hadden niet gebeld, dus toen ik 's ochtends belde, krijgen we het nieuws. Bleek dat hij nierbekken infectie had. Hij heeft allelei testen gehad, echo's etc. etc. bloed afnemen elke dag, ja heel fijn in de hiel net als jouw zoontje. En toen naar kinderziekenhuis voor een operatie, net 1 1/2 week oud, en onder narcose, en dat duurt zo lang die tijd. Hij heeft 1 1/2 jaar aan de anti biotica gezeten en inmiddels is alles goed, door het groter groeien enzo, hij had een aangeboren afwijking aan zijn nieren. En gelukkig zijn nier niet beschadigd.
Maar goed dat was allemaal geen pretje zeg maar, misschien daarom ook dat we bij een tweede heel goed over na moeten denken, want hoewel het niet erfelijk is, weten we wel heel goed hoe het is als je kind niet helemaal gezond is, en dit viel echt nog mee, wat we in dat kinderziekenhuis hebben gezien was echt geen pretje.   Onze zoon lag naast een meisje van 1 dag oud die al een hartoperatie had gehad en ook nog iets aan haar nieren had.

Jeetje wat een verhaal ook van je zoontje zeg, schandalig, maar gelukkig waren jullie er op tijd bij.

Je zus zal het wel ook gezellig vinden bij jullie, ach 12 jaar dan wil je ook wel is zonder je ouders zijn toch. Juist leuk bij je oudere zus. Op een gegeven moment wil je al helemaal niet meer met je ouders weg. Maar nu neem ik ons monster gewoon mee, en ja center parks is helemaal geweldig.

Groetjes,
lia
 
hoi lia,

nou zeg dan heeft je zoontje ook al heel wat meegemaakt zielig he!
wat erg he dat ze een infuusje in het hoofdje hebben wij kwamen op een morgen in het ziekenhuis op de gang werden we aangehouden want we moesten niet schrikken want het infuus was uitgetrokken door devran zelf en hij kon hem alleen nog maar in zijn hoofdje want hij had beide handjes al gehad nou wat heb ik gehuild toen ik dat zag we kregen nog een potje met een plikje haar want dat moest er af geschoren worden bah als ik er nog aan denk!
wel fijn dat het allemaal weer goed gekomen is met je zoontje gelukkig maar niet dan want je weet het maar nooit!
ja en dat houd je inderdaad allemaal tegen om er 1 bij te nemen we hebben nu nog geluk gehad niet dan je weet maar nooit hoe het bij een volgend kindje gaat het kan goed gaan maar ook erger!
nou ik vind het wel eerlijk zo met zijn drietjes!

wanneer ga je op vakantie dan spreken we elkaar ook een poosje niet he zal het wel missen ik vind het wel fijn zo savonds zoontje op bed even achter de computer kletsen soms kan je lekker even je hart luchten!

maar lekker hoor naar italie en gezellig met zijn drietjes leuk toch als je die kleine monstertjes zo ziet genieten want at zijn het soms monstertjes hihhi!

nou ik spreek je wel weer!
groeten jamie
 
Hi Jamie,

Het was inderdaad niet fijn om te zien een infuus in het hoofdje, zo zielig. En die kale plek was heel lang te zien. Maar gelukkig zijn ze beide beter geworden, en viel het uiteindelijk wel mee. En monsters zijn het inderdaad, en ik moet ook zo om hem lachen. hij is altijd al gek geweest op auto's, maar nu moeten ze mee naar bed, douche, winkels overal mee. zelfs in zijn slaap roept hij om zijn auto's

Is inderdaad gezellig zo, eventjes kletsen, zal het ook missen, tot over 2 weken. we gaan morgen weg.

groetjes,
lia
 
hoi lia

lekker hoor op vakantie bij ons is die nu afgelopen maandag moet me vriend weer werken dus voor ons zit het erop!maar als je dit nog leest voor je weg gaat dan wens ik je een hele fijne vakantie toe met zijn drietjes hopen op goed weer zodat je lekker genieten kunt!
en ik spreek je over 2 weekjes wel weer!
tot dan!

groeten jamie
 
Terug
Bovenaan