Wie kiest er ook voor flesvoeding?

Hallo,

Zonder op de voordelen van fles en borstvoeding in te gaan.....

Wat ik me altijd afvraag: waaróm voel je je zo aangevallen of onder druk gezet om borstvoeding te geven? Als je er zelf van overtuigd bent dat het de juiste keuze is voor jou, en vooral voor je baby, dan snap ik niet waarom je je stoort aan de mening van anderen. Zit er dan niet diep verstopt toch een soort van schuldgevoel, dat je probeert recht te praten door allerlei redenen te verzinnen waarom fv beter is? Waarom ben je zo op zoek naar medestanders????

Argumenten als "mijn nichtje heeft ook nooit bv gehad en is nu 4.5 en groeit prima" vind ik net zoiets als "mijn opa heeft 3 pakjes per dag gerookt en hij is 95 geworden".

Maar goed, daar had ik het niet over. Ik vraag me gewoon af waarom je je zo onder druk gezet voelt. Als je stevig in je schoenen staat en echt zeker weet dat je het beste doet (voor jou of je baby) dan snap ik niet waar je je druk over maakt. Misschien ben je er zelf niet helemaal van overtuigd?

Groetjes,

Ellen

Daar wil ik wel even op ingaan nummertje 3, want ik vind dat je daar wel iets interessants zegt.

Je zegt, als je sterk in je schoenen staat waarom voel je je dan zo onder druk gezet?

Ik denk dat  sommige mensen (waaronder ikzelf) niet altijd even sterk in de schoenen staan. Dat kan door allerlei redenen komen maar ik denk dat het de meeste mensen wel eigen is om graag  te horen dat ze het niet slecht of fout doen.

Daarnaast denk ik ook dat het heel veel voorkomt dat je medestanders zoekt. Ik bedoel kijk naar deze forums, je raakt zwanger en komt hier kletsen met dames die in hetzelfde bootje zitten als jij. Omdat die hetzelfde meemaken en je als geen ander begrijpen. We zoeken toch allemaal mensen die in hetzelfde  schuitje zitten.

Dan zullen er vast mensen zijn bij wie onbewust toch twijfel of schuldgevoel heerst als ze geen bv geven. Misschien is het bij sommigen wel zo dat gevoel en verstand elkaar tegenspreken op dat gebied. Ik denk dat ik er daar ook wel een van ben.

En tot slot zullen er mensen zijn die wel heel zeker van hun keuze zijn maar alle kritiek erop gewoon zat zijn. Is toch lekker om dan hier even erover te kletsen.

Dat waren mijn gedachten hierover :)

>
Ok, ik ga even een hele overdreven vergelijking trekken (en ik weet ook wel dat het verschil tussen  fv en bv niet zo extreem is, maar het is er wel...). Ok, komt ie:

We weten allemaal dat niet roken beter is dan wel roken. Maar als je -om wat voor reden dan ook - rookt, ga je daar toch ook geen bevestiging voor zoeken? Dan verwacht je toch ook dat je huisarts tegen je zegt dat het echt beter is om te stoppen met roken omdat het beter is voor je gezondheid? Of verwacht je dan als je op een forum een berichtje plaatst dat je ervoor kiest om te blijven roken, want je vindt het lekker, je voelt je er goed door etc etc, dat je daar dan alleen maar positieve reacties op krijgt?

Echt ik begrijp dat iedereen zelf moet kiezen wat ie doet, en daar heb ik ook respect voor. Maar als je op een open forum schrijft kun je niet verwachten dat je alleen maar medestanders krijgt. Als je wilt horen dat flesvoeding prima is moet je de Nutricia hulplijn bellen ;-)))))

Groetjes,

Ellen

nee ok, maar de vraag was wie er ook flesvoeding ging geven. De vraag was niet, vertel me nu eens het verschil tussen beide of geef me je mening waarom ik het wel of niet zou doen. Ze was duidelijk op zoek naar medestanders. Er werd ook een topic geopend over wie er lang bv ging geven, ik heb daar verder geen interesse in  maar ik heb daar wel een  mening over maar daar reageer ik dan niet op want dat werd niet gevraagd, snappie?

En over dat roken, daar heb ik hier ook tot in den treure discussies over gevoerd want ik rook dus wel en je hebt gelijk dat je zeker niet van een medisch iemand verwacht dat ze je hun zegen geven, maar van roken weet ik dus dat het slecht is en dan is het fijn om te weten dat je niet de enige zwakkeling bent die het niet kan laten. Maar goed, laten we dit vooral niet ombuigen tot een discussie over roken, het ging over flesvoeding.

hoi meiden

jeetje wat een discussie he! haha de hormonen vliegen in het rond!

IK ga flesvoeding geven! IK vind iedereen moet voor zichzelf kiezen waar zij zich fijnbij voelt!!

Ik kies voor fv omdat:

1 ik toen ik 13 was geopereerd ben aan een goedaardige tumor in mijn borst en daar de borst 3kwart los is gehaald! (ben nu 22)

2 omdat ik niks maar dan ook werkelijk niks aan mijn borsten kan hebben! Mijn vriend mag er meestal nog niet eens naar wijzen!

Ik hoop dat iedereen een goede beslissing kan maken voor zichzelf! en dat mams en de beeb maar zeer gelukkig mogen zijn!

kus cora

quote: coortje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-08-2007 19:16:56'));

Ik hoop dat iedereen een goede beslissing kan maken voor zichzelf! en dat mams en de beeb maar zeer gelukkig mogen zijn!

kus cora

En dat is wat het allerbelangrijkste is én het beste voor je baby.
Sil

Terug
Bovenaan