A
Anoniem
Guest
quote: supermerel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-07-2007 12:20:36&apos
);
Wat betreft die fanatiekelingen (rot woord maar goed,dan weet iedereen wat je bedoeld),van sommige info nummers,ik ken ze persoonlijk ,en wil ook geen klacht indienen wat ze werken met de beste bedoeling,en weet dat ze veel bv moeders helpen uit hun eigen ervaringen.
Maar ik kan me indenken dat het mensen die niet zeker weten of ze bv gaan geven het hun afschikt,want het komt er wel een beetje opneer zo van je geeft wel bv toch???
Ik werd dus door een van hun gebeld een aantal dagen na mijn bevalling(bv liep toen al goed) en kreeg al een hele peptalk,en toch nog pushen zodat ik echt bv zou blijven geven.
Hoi Merel,
Hartelijk bedankt voor je verhelderende bericht, ik vind het fijn dat je de moeite hebt genomen om zo uitgebreid te antwoorden.
Bij de VBN staat het moeder-tot-moedercontact centraal. Hoe we dit als contactpersoon kunnen en mogen vormgeven is vastgelegd in de VBN-standpunten, de Gedragscode en het Huishoudelijk Reglement. Iedere contactpersoon-in-opleiding heeft tijdens het volgen van module 1 van de Interne Opleiding de gelegenheid om te beslissen of zij deze documenten onderschrijft. Als zij module 1 goed heeft doorlopen en akkoord gaat met de inhoud van de genoemde documenten, sluit zij module 1 af door de Gedragscode te ondertekenen. Gedurende de Interne Opleiding en ook tijdens de bijscholing die voor iedere contactpersoon verplicht is, worden we keer op keer doordrongen van het feit dat we als contactpersoon gevraagd informatie geven. Het is dus absoluut niet de bedoeling dat we mensen ongevraagd gaan benaderen of zelfs proberen "te bekeren". Respect voor de keuze van de ouders wat betreft de voeding van hun kind staat voorop.
Als VBN-contactpersoon ben ik op de hoogte van het beleid zoals deze binnen de VBN wordt gevoerd. Over andere organisaties (of informatienummers) kan ik op dat punt geen uitspraken doen, omdat ik daar niet voldoende mee bekend ben.
Ik hoop van harte dat bovenstaande informatie bijdraagt aan een beter beeld van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Mocht je vragen hebben of wil je graag nog meer achtergrondinformatie, dan hoor ik dat graag!
Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
Wat betreft die fanatiekelingen (rot woord maar goed,dan weet iedereen wat je bedoeld),van sommige info nummers,ik ken ze persoonlijk ,en wil ook geen klacht indienen wat ze werken met de beste bedoeling,en weet dat ze veel bv moeders helpen uit hun eigen ervaringen.
Maar ik kan me indenken dat het mensen die niet zeker weten of ze bv gaan geven het hun afschikt,want het komt er wel een beetje opneer zo van je geeft wel bv toch???
Ik werd dus door een van hun gebeld een aantal dagen na mijn bevalling(bv liep toen al goed) en kreeg al een hele peptalk,en toch nog pushen zodat ik echt bv zou blijven geven.
Hoi Merel,
Hartelijk bedankt voor je verhelderende bericht, ik vind het fijn dat je de moeite hebt genomen om zo uitgebreid te antwoorden.
Bij de VBN staat het moeder-tot-moedercontact centraal. Hoe we dit als contactpersoon kunnen en mogen vormgeven is vastgelegd in de VBN-standpunten, de Gedragscode en het Huishoudelijk Reglement. Iedere contactpersoon-in-opleiding heeft tijdens het volgen van module 1 van de Interne Opleiding de gelegenheid om te beslissen of zij deze documenten onderschrijft. Als zij module 1 goed heeft doorlopen en akkoord gaat met de inhoud van de genoemde documenten, sluit zij module 1 af door de Gedragscode te ondertekenen. Gedurende de Interne Opleiding en ook tijdens de bijscholing die voor iedere contactpersoon verplicht is, worden we keer op keer doordrongen van het feit dat we als contactpersoon gevraagd informatie geven. Het is dus absoluut niet de bedoeling dat we mensen ongevraagd gaan benaderen of zelfs proberen "te bekeren". Respect voor de keuze van de ouders wat betreft de voeding van hun kind staat voorop.
Als VBN-contactpersoon ben ik op de hoogte van het beleid zoals deze binnen de VBN wordt gevoerd. Over andere organisaties (of informatienummers) kan ik op dat punt geen uitspraken doen, omdat ik daar niet voldoende mee bekend ben.
Ik hoop van harte dat bovenstaande informatie bijdraagt aan een beter beeld van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Mocht je vragen hebben of wil je graag nog meer achtergrondinformatie, dan hoor ik dat graag!
Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk