Wie kiest er ook voor flesvoeding?

quote: supermerel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-07-2007 12:20:36'));

Wat betreft die  fanatiekelingen (rot woord maar goed,dan weet iedereen wat je bedoeld),van sommige info nummers,ik ken ze persoonlijk ,en wil ook geen klacht indienen wat ze werken met de beste bedoeling,en weet dat ze veel bv moeders helpen uit hun eigen ervaringen.
Maar ik kan me indenken dat het mensen die niet zeker weten of ze bv gaan geven het hun afschikt,want het komt er wel een beetje opneer zo van je geeft wel bv toch???
Ik werd dus door een van hun gebeld een aantal dagen na mijn bevalling(bv liep toen al goed) en kreeg al een hele peptalk,en toch nog pushen zodat ik echt bv zou blijven geven.

Hoi Merel,

Hartelijk bedankt voor je verhelderende bericht, ik vind het fijn dat je de moeite hebt genomen om zo uitgebreid te antwoorden.

Bij de VBN staat het moeder-tot-moedercontact centraal. Hoe we dit als contactpersoon kunnen en mogen vormgeven is vastgelegd in de VBN-standpunten, de  Gedragscode en  het Huishoudelijk Reglement. Iedere contactpersoon-in-opleiding heeft tijdens het volgen van module 1 van de Interne Opleiding de gelegenheid om te beslissen of zij deze documenten onderschrijft. Als zij module 1 goed heeft doorlopen en akkoord gaat met  de inhoud van de genoemde  documenten, sluit zij module 1 af door de Gedragscode te ondertekenen.  Gedurende de Interne Opleiding en ook tijdens de bijscholing die voor iedere contactpersoon verplicht is, worden we keer op keer doordrongen van het feit dat we als contactpersoon gevraagd informatie geven. Het is dus absoluut niet de bedoeling dat we mensen ongevraagd gaan benaderen  of zelfs  proberen "te bekeren". Respect voor de keuze van de ouders wat betreft de voeding van hun kind staat voorop.

Als VBN-contactpersoon ben ik op de hoogte van het beleid zoals deze binnen de VBN wordt gevoerd. Over andere organisaties (of informatienummers)  kan ik op dat punt geen uitspraken doen, omdat ik daar niet voldoende mee bekend ben.

Ik hoop van harte dat bovenstaande informatie bijdraagt aan een beter beeld van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Mocht je vragen hebben of wil je graag nog meer achtergrondinformatie, dan hoor ik dat graag!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Voor YvonneZ,

Ik ben zelf in december afgelopen jaar bevallen en zat dus na mijn bevalling veel op het decemberforum. Ik wil je even complimenteren. Ik vind dat je geweldig werk doet. Ik heb toendertijd veel aan je adviezen gehad en mede dankzij jou toch een periode BV kunnen geven. Ik vind dat je altijd objectief reageert en veel duidelijke info geeft. En dat op een niet opdringerige manier. Ik wilde je dat even laten weten.

hoi hoi,
ik ben nu 8 weken zwanger van mijn eerste en ook ik weet nu al zeker dat ik flesvoeding ga geven. ik vind het nobel hoor,moeders die borstvoeding geven,maar voor mezelf zie ik het echt niet zitten... ik werk op een kinderdagverblijf en ik zie dagelijks om me heen het grote verschil tussen borst- en flesgevoede baby's. kindjes die de fles krijgen zijn zoveel rustiger. ik wil ook dat andere mensen mijn kind de fles eens kunnen geven als ze dat leuk vinden,en ik zie het nu niet echt zitten om te gaan kolven.dus,ik snap je keuze,kan me er alleen maar bij aansluiten!
groetjes,
kathelijne

DAS weer een nieuwe (smoes AHUM) , kindjes rustiger van melkvoeding....

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-08-2007 15:09:14'));

ik bedoel natuurlijk flesvoeding....

Hoewel ik ook 7 mnd bv heb gegeven bij mijn beide dochters en dat nu weer ga doen
met mijn derde kindje, vind ik dat zeker geen "smoes"!
Ook ik heb met kleine kinderen gewerkt en heb ook gemerkt dat OVER HET ALGEMEEN fv kinderen wel wat rustiger zijn. Dit geldt uiteraard niet voor ieder kindje
hoor maar wel vaak.
Toch is dat voor mij geen reden om geen bv te gaan geven.
Maar dat dat voor een ander wel zo is respecteer ik ook!!

liefs Daan

Volgens mij zijn fv kindjes wat rustiger omdat ze langer verzadigd zijn omdat fv wat zwaarder valt en langer vult dan bv.

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-08-2007 15:09:37'));

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-08-2007 15:09:14'));

ik bedoel natuurlijk flesvoeding....

Waarom is dat nou gelijk weer een 'smoes'?
Als dat voor iemand een goede reden is om fv te geven, het zij zo!!!!
Sil

Terug
Bovenaan