quote: supermerel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-07-2007 02:04:55&apos

);
Wat ik mis zijn bv sites waar iedereen terecht kan met vragen,bij mensen die een neutrale mening hebben,en eerlijke antwoorden geven.
Ik vind het jammer soms te lezen over moeders die geen melk hebben(de eerste dagen),ik heb het idee dat het vooral door een foutief beeld komt.
Het is dat ik zelf altijd erg zeker ben en een goede kraamhulp heb gehad anders had ik mischien ook wel niet door kunnen zetten met de bv.
1=Borstvoeding gaat niet vanzelf ,het kost tijd,en kan in de begin periode erg vermoeiend zijn.
2=Meestal duurt het een paar dagen eer je kan voeden en dus pas melk hebt
3=Je baby een reserve heeft en dus echt niet geeft dat je bv opgang moet komen
4=Je pasgeboren baby eigenlijk echt heel weinig voeding drinkt,en je dus echt genoeg hebt,al lijkt het van niet
5=Het best zou kunnen dat je een aantal dagen na de bv moet bijvoeden met melk in een pipetje met je pink in je baby's mond ipv flesje
Nou dit alles wist ik dus niet.
Ik had pas aan het einde van dag 3 mijn eerste melk geproduceerd,en moest dag 4 bijvoeden na de bv vanwege dat het gewichtte ver afnam,men zei dat ik dus een flesje moest geven,met als gevolg tepel/speen verwarring.
Gelukkig kreeg ik dag 5 een andere kraamverzorgster die mij vertelde van bijvoeden met een pipetje ipv van fles,en met veel doorzetten en geluk heb ik mijn kleine weer aan de borst kunnen krijgen.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat de meeste bv sites gewoon niet neutraal zijn (en ik dan kan begrijpen dat het mensen afschrikt.
De info telefoon nummers over bv ,dat je dan ook de echte fanaten aan de lijn krijgt,die dus meestal bevooroordeeld zijn.
Ik een site had gevonden over problemen met bv geven met filmpjes erbij,waar ik echt wel wat aan heb gehad,maar waarom moet dat dan weer zo'n enge ranzig baarderige vent zijn die aan die borsten loopt te plukken dat schikt af(en voor de baarderige lezers onder ons,ik bedoel er verder niks mee hoor)
Ik hoop alleen dat er ooit neutrale sites komen met eerlijke info over bv en fv,en niet de fanaten tegen de flesvoedingsfabrikanten,zodat iedereen op basis van goede info een weloverwogenkeuze kan maken.
En weloverwogen keuzes zijn de beste keuzes
groetjes een moeder die met trots haar kindje voed(zoals ieder ander)
Hoi,
Ik vind het jammer om te lezen dat de organisaties die informatie over borstvoeding geven blijkbaar niet aan jouw verwachtingen voldoen. Uit je reactie maak ik op, dat jullie start met borstvoeding de nodige moeite heeft gekost en dat je gaandeweg onzekerheden/problemen hebt overwonnen waarvan je niet wist dat dat ook nog kon gebeuren. Het is super dat je in die periode terug kon vallen op een kraamverzorgende die de nodige kennis in huis had.
Hoewel het voor jou waarschijnlijk als "mosterd na de maaltijd" zal zijn, wil ik toch graag aangeven dat de de punten 1 t/m 5 die jij noemt gegarandeerd worden besproken tijdens de informatiebijeenkomsten die in heel Nederland door de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk worden georganiseerd. Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Net als bij de andere borstvoedingorgansiaties is het uitgangspunt van de VBN inderdaad, dat ouders recht hebben op heldere en feitelijke informatie over borstvoeding die ouders in staat stelt om een weloverwogen keuze te maken. Op de site van de VBN, www.borstvoedingnatuurlijk.nl , is per regio meer informatie over de bijeenkomsten te vinden. De algemene boodschap die in deze informatie wordt afgegeven is dat borstvoeding geven een natuurlijke manier van voeden is, maar dat dat niet betekent dat het altijd vanzelfsprekend goed gaat. Borstvoeding geven is aangeleerd gedrag, zowel moeder als kind moeten het leren. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven kan in belangrijke mate bijdragen aan een zo soepel mogelijk verloop van dit proces.
Je geeft aan, dat je bij de informatietelefoonnummers over bv dan ook de echte fanaten aan de lijn zou krijgen, die dan ook meestal bevooroordeeld zouden zijn. Dit is een klacht die ik erg serieus neem en waar ik graag iets mee zou willen doen. Kun je meer vertellen over jouw ervaring met de informatietelefoonnummers? Met welke organisatie heb je contact gehad? Als je dat ziet zitten, deel je ervaring dan gerust op dit forum. Vind je het prettiger om je ervaring privé uit te wisselen, dan nodig ik je graag uit om me te mailen. Je kunt mijn e-mailadres vinden via deze pagina: VBN-informatiebijeenkomsten en dan de regio Drenthe.
Er zijn op internet diverse goede sites te vinden over borstvoeding, met daarop eerlijke, wetenschappelijk verantwoorde informatie. Goede voorbeelden hiervan zijn o.a. www.borstvoeding.nl , www.borstvoedingnatuurlijk.nl , www.lll.borstvoeding.nl , www.borstvoeding.com , www.borstvoedingsforum.nl en www.nvlborstvoeding.nl. Ook bij het Voedingscentrum kun je terecht voor informatie over borstvoeding. Stichting Voedingscentrum Nederland is een onafhankelijke organisatie, waar iedere Nederlander terecht kan met vragen over gezond, veilig en bewust eten (als dát niet neutraal is ). Het Voedingscentrum heeft o.a. de volgende sites opgezet over borstvoeding:
Borstvoeding verdient tijd
www.voedenkanhier.nl
www.bvborstvoeding.nl
Goed, ik krijg nu bezoek en moet het even afronden; ik zie een eventuele reactie met belangstelling tegemoet.
Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk