Wie kiest er ook voor flesvoeding?

ja je hebt gelijk, ik had het eigenlijk ook al afgesloten ;) maar de gemene opmerkingen blijven maar komen haha.. maar ik hou nu op..

x angela

Hoi Hoi!

Ik kies ook voor flesvoeding hoor.
Bij mijn eerste zoontje probeerde ik het wel hoor de borstvoeding, maar omdat mijn tepels wat laag zitten ging het gewoon moeilijk en het was zo'n getrek aan hem en aan mij dat ik na 2 dagen al zoiets had van; hoppa haal die flesvoeding maar op hoor! Komt er ook nog bij dat Dean al snel was afgevallen dus hij moest wel voeding krijgen.
Deze keer wordt het dus mooi weer flesvoeding!

Gr Monique

Hoi hoi,

Ik ben eind Maart bevallen van een zoontje ,en ik geef bv.

Allereerst respecteer ik ieders keuze.
Ik ben van mening dat dat fanatieke borstvoedingsgedoe alleen maar averechts werkt.

Ik zal even mijn eigen ervaring neerzetten.

Ik heb altijd het idee gehad mijn kinderen bv te gaan geven ,dus daar heb ik niet lang over na moeten denken.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap wat bv sites bekeken en moet zeggen dat de eerste site waarop ik terecht kwam ,gelijk al dacht van oke dan,want er was een plaatje te zien met een moeder die een kind van een jaar of 5 aan het voeden was,niet dat ik daarop tegen ben ofzo,maar dit soort sites geven gelijk een  eenzijdige indruk(is mijn mening)
Ik moet zeggen dat de verschillende info mij redelijk goed hebben ingelicht.
Toen was mijn kleintje daar en begon ik met voeden.....en er kwam niets.....dag 2 en er kwam nog niets.......dag 3 midden in de nacht had ik eindelijk de indruk dat mijn kleintje wat binnen kreeg en dat was ook zo.

Wat ik mis zijn bv sites waar iedereen terecht kan met vragen,bij mensen die een neutrale mening hebben,en eerlijke antwoorden geven.
Ik vind het jammer soms te lezen over moeders die geen melk hebben(de eerste dagen),ik heb het idee dat het vooral door een foutief beeld komt.
Het is dat ik zelf altijd erg zeker ben en een goede kraamhulp heb gehad anders had ik mischien ook wel niet door kunnen zetten met de bv.

1=Borstvoeding gaat niet vanzelf ,het kost tijd,en  kan in de begin periode erg vermoeiend zijn.
2=Meestal duurt het een paar dagen eer je kan voeden en dus pas melk hebt
3=Je baby een reserve heeft en dus echt niet geeft dat je bv opgang moet komen
4=Je pasgeboren baby eigenlijk echt heel weinig voeding drinkt,en je dus echt genoeg hebt,al lijkt het van niet
5=Het best zou kunnen dat je een aantal dagen na de bv moet bijvoeden met melk in een pipetje met je pink in je baby's mond ipv flesje

Nou dit alles wist ik dus niet.
Ik had pas aan het einde van dag 3 mijn eerste melk geproduceerd,en moest dag 4 bijvoeden na de bv vanwege dat het gewichtte ver afnam,men zei dat ik dus een flesje moest geven,met als gevolg tepel/speen verwarring.
Gelukkig kreeg ik dag 5 een andere kraamverzorgster die mij vertelde van bijvoeden met een pipetje ipv van fles,en met veel doorzetten en geluk heb ik mijn kleine weer aan de borst kunnen krijgen.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat  de meeste  bv sites gewoon niet neutraal zijn (en ik dan kan begrijpen dat het mensen afschrikt.
De info telefoon nummers over bv ,dat je dan ook de echte fanaten aan de lijn krijgt,die dus meestal bevooroordeeld zijn.
Ik een site had gevonden over problemen met bv geven met filmpjes erbij,waar ik echt wel wat aan heb gehad,maar waarom moet dat dan weer zo'n enge ranzig baarderige vent zijn die aan die borsten loopt te plukken  dat schikt af(en voor de baarderige lezers onder ons,ik bedoel er verder niks mee hoor)

Tja het is een lang verhaal geworden.
Ieder moet zijn eigen keuzes maken.
Ik vind het erg fijn dat er zoiets bestaat als fv waardoor iedereen zijn kindje kan voeden,vooral als de bv niet wil lukken en die mensen in de stress raken.
Ik hoop alleen dat er ooit neutrale sites komen met eerlijke info over bv en fv,en niet de fanaten tegen de flesvoedingsfabrikanten,zodat iedereen op basis van goede info een weloverwogenkeuze kan maken.
En weloverwogen keuzes zijn de beste keuzes

groetjes een moeder die met  trots haar kindje voed(zoals ieder ander)

Ik ben trotse moeder van een prachtige zoon van 3 weken oud.

Ik geef nu 3 weken BV, maar moet zeggen dat ik er geen zak aan vind. Ik doe het echt voor de kleine hoor Bv geven. Er zitten bij ons in de famielie allemaal huidziektes (heb zelf psoriasus en chronische last van koorstblaren over gehele gezicht) en wilde hem mijn antistoffen meegeven.

Maar zodra bij mij het kaarsje op is ga ik ook echt FV geven! En idd je wordt NIET GEKORT met FV maar je krijgt uren BIJ met BV!!

Iedereen succes met hun keuze en probeer je niet te verdedigen en doe waar jij je goed bij voelt (zeg ik hahahah). Het is jou lichaam en jou kind en wie daar iets op aan te merken heeft heeft pech en alleen zichzelf ermee!!

Dikke zoen Saskia
mv Rik (04-07-07)

quote: supermerel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-07-2007 02:04:55'));

Wat ik mis zijn bv sites waar iedereen terecht kan met vragen,bij mensen die een neutrale mening hebben,en eerlijke antwoorden geven.
Ik vind het jammer soms te lezen over moeders die geen melk hebben(de eerste dagen),ik heb het idee dat het vooral door een foutief beeld komt.
Het is dat ik zelf altijd erg zeker ben en een goede kraamhulp heb gehad anders had ik mischien ook wel niet door kunnen zetten met de bv.

1=Borstvoeding gaat niet vanzelf ,het kost tijd,en  kan in de begin periode erg vermoeiend zijn.
2=Meestal duurt het een paar dagen eer je kan voeden en dus pas melk hebt
3=Je baby een reserve heeft en dus echt niet geeft dat je bv opgang moet komen
4=Je pasgeboren baby eigenlijk echt heel weinig voeding drinkt,en je dus echt genoeg hebt,al lijkt het van niet
5=Het best zou kunnen dat je een aantal dagen na de bv moet bijvoeden met melk in een pipetje met je pink in je baby's mond ipv flesje

Nou dit alles wist ik dus niet.
Ik had pas aan het einde van dag 3 mijn eerste melk geproduceerd,en moest dag 4 bijvoeden na de bv vanwege dat het gewichtte ver afnam,men zei dat ik dus een flesje moest geven,met als gevolg tepel/speen verwarring.
Gelukkig kreeg ik dag 5 een andere kraamverzorgster die mij vertelde van bijvoeden met een pipetje ipv van fles,en met veel doorzetten en geluk heb ik mijn kleine weer aan de borst kunnen krijgen.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat  de meeste  bv sites gewoon niet neutraal zijn (en ik dan kan begrijpen dat het mensen afschrikt.
De info telefoon nummers over bv ,dat je dan ook de echte fanaten aan de lijn krijgt,die dus meestal bevooroordeeld zijn.
Ik een site had gevonden over problemen met bv geven met filmpjes erbij,waar ik echt wel wat aan heb gehad,maar waarom moet dat dan weer zo'n enge ranzig baarderige vent zijn die aan die borsten loopt te plukken  dat schikt af(en voor de baarderige lezers onder ons,ik bedoel er verder niks mee hoor)

Ik hoop alleen dat er ooit neutrale sites komen met eerlijke info over bv en fv,en niet de fanaten tegen de flesvoedingsfabrikanten,zodat iedereen op basis van goede info een weloverwogenkeuze kan maken.
En weloverwogen keuzes zijn de beste keuzes

groetjes een moeder die met  trots haar kindje voed(zoals ieder ander)

Hoi,

Ik vind het jammer om te lezen dat de organisaties die informatie over borstvoeding geven blijkbaar niet aan jouw verwachtingen voldoen. Uit je reactie maak ik op, dat jullie start met borstvoeding de nodige moeite heeft gekost en dat je gaandeweg onzekerheden/problemen hebt overwonnen waarvan je niet wist dat dat ook nog kon gebeuren. Het is super dat je in die periode terug kon vallen op een kraamverzorgende die de nodige kennis in huis had.

Hoewel het voor jou waarschijnlijk  als "mosterd na de maaltijd" zal zijn, wil ik toch graag aangeven dat de de punten 1 t/m 5 die jij noemt gegarandeerd worden besproken tijdens de informatiebijeenkomsten die in heel Nederland door de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk worden georganiseerd. Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Net als bij de andere borstvoedingorgansiaties is het uitgangspunt van de VBN inderdaad, dat ouders recht hebben op heldere en feitelijke informatie over borstvoeding die ouders in staat stelt om een weloverwogen keuze te maken. Op de site van de VBN, www.borstvoedingnatuurlijk.nl , is per regio  meer informatie over de bijeenkomsten te vinden. De algemene boodschap die in deze informatie wordt afgegeven is dat borstvoeding geven een natuurlijke manier van voeden is, maar dat dat niet betekent dat het altijd vanzelfsprekend goed gaat. Borstvoeding geven is aangeleerd gedrag, zowel moeder als kind moeten het leren. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven kan in belangrijke mate bijdragen aan een zo soepel mogelijk verloop van dit proces.

Je geeft aan, dat je bij de informatietelefoonnummers over bv dan ook de echte fanaten aan de lijn zou krijgen, die dan ook meestal bevooroordeeld zouden zijn. Dit is een klacht die ik erg serieus neem en waar ik graag iets mee zou willen doen. Kun je meer vertellen over jouw ervaring met de informatietelefoonnummers? Met welke organisatie heb je contact gehad? Als je dat ziet zitten, deel je ervaring dan gerust op dit forum. Vind je het prettiger om je ervaring privé uit te wisselen, dan nodig ik je graag uit om me te mailen. Je kunt mijn e-mailadres vinden via deze pagina: VBN-informatiebijeenkomsten  en dan de regio Drenthe.

Er zijn op internet diverse goede sites te vinden over borstvoeding, met daarop eerlijke, wetenschappelijk verantwoorde informatie. Goede voorbeelden hiervan zijn o.a. www.borstvoeding.nl , www.borstvoedingnatuurlijk.nl , www.lll.borstvoeding.nl , www.borstvoeding.com , www.borstvoedingsforum.nl  en www.nvlborstvoeding.nl. Ook bij het Voedingscentrum kun je terecht voor informatie over borstvoeding. Stichting Voedingscentrum Nederland is een onafhankelijke organisatie, waar iedere Nederlander terecht kan  met vragen over gezond, veilig en bewust eten (als dát niet neutraal is ). Het Voedingscentrum heeft o.a. de volgende sites opgezet over borstvoeding:
Borstvoeding verdient tijd
www.voedenkanhier.nl
www.bvborstvoeding.nl

Goed, ik krijg  nu bezoek en moet het even afronden; ik zie een eventuele reactie met belangstelling tegemoet.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hoi Yvonne,

Bedankt voor je reactie.
Die onderste sites zijn idd neutraal,en idd zoiets bedoelde ik nou.
Die sites met plekken waar te voeden ook helemaal te gek,daar heb ik echt wat aan.

Weet je door dat soort sites denk ik echt dat mensen die nog niet weten of ze fv of bv willen gaan geven,bepaalde vooroordelen verliest.
1 bijv,als je bv geeft moet je in het openbaar met je blote borst zitten,met speciale voedingsplekken hoeft dat niet.

Wat betreft de bvnatuurlijk site,dat is echt een mooie duidelijke site hoor,maar toch meer gericht naar het feit dat je bv gaat geven(begrijp je wat ik bedoel)

Ik vind het gewoon zo jammer dat mensen hun keuzes zo moeten verdedigen,het werkt zo averechts,bijna alsof je met fv je kind wat aan loopt te doen,en zo krijg je dus die twee lijnrechte groepen,ook begrijp ik het enthiousiasme van de bv moeders ,want bv is niet alleen voeden maar brengt ook een soort trots met zich mee(heb het zelf zo ervaren),en ik zou ook iedereen die ervaring gunnen.
Dat bv meer extra's bieden (zeg ik bijv al liever dan dat het beter is) daar hoeft niemand lang over na te denken,het is melk helemaal afgestemt op jouw kindje,daar kan niks tegen op boxen.
Dat maakt fv niet slecht ,en ik ben er zelf van overtuigd dat voor een aantal mensen bv helemaal niet de beste optie is,bijv omdat ze moeten stoppen met medicijnen,of omdat ze niet goed eten ,operatie's etc etc.
Ik zou graag zien dat mensen die twijvelen over wat voor voeding ze willen gaan geven,dat ze bij iemand terecht kunnen die hun aanhoort en van daaruit advies geeft,over wat het beste bij ze past,en wat in hun situatie evt voor-en na- delen kunnen zijn.

Wat betreft die  fanatiekelingen (rot woord maar goed,dan weet iedereen wat je bedoeld),van sommige info nummers,ik ken ze persoonlijk ,en wil ook geen klacht indienen wat ze werken met de beste bedoeling,en weet dat ze veel bv moeders helpen uit hun eigen ervaringen.
Maar ik kan me indenken dat het mensen die niet zeker weten of ze bv gaan geven het hun afschikt,want het komt er wel een beetje opneer zo van je geeft wel bv toch???
Ik werd dus door een van hun gebeld een aantal dagen na mijn bevalling(bv liep toen al goed) en kreeg al een hele peptalk,en toch nog pushen zodat ik echt bv zou blijven geven.
Nou was mijn eerste keuze bv,maar wat nu als iemand belt die meer neigt naar fv?
Nou na zo'n gesprek denk ik dat ze gelijk de fles pakken.

Ach ja  de bv sites en ervaringsdeskundigen willen natuurlijk de bv promoten ,dat begrijp ik ook wel .
Als bmw dealer ga je ook geen fiat aanbieden
Ik ben in iedergeval blij dat je die andere links naar "neutrale" sites hebt neergezet.
De bv natuurlijk site is een hele mooie duidelijke site,voor mij werkt het

nogmaals bedankt voor je reactie.
en ik schaam me een beetje,omdat ik me net bedenk dat deze topic nou net niet bedoeld was hiervoor,dus ik hou erover op .

Groetjes Merel

Terug
Bovenaan