Wie kiest er ook voor flesvoeding?

Hallo,

Hier een reactie van een moeder die haar 2 meiden 7 mnd bv heeft gegeven en het nu over een paar weken ook met haar derde wil gaan doen.
Ik vind het zo jammer dat er altijd van die scherpe reacties komen als een vrouw
fv   wil geven. En om dan maar te zeggen dat je er ook voor kan kiezen om niet zwanger te worden als bv niet jouw ding is kom op zeg...
Laten we er vooral van uitgaan dat iedere moeder het beste wil voor haar kindje ook al
zou jij het anders doen.
En smoesjes verzinnen??? Mag iemand nog haar eigen redenen hebben om het niet te geven of wordt dat hier afgedaan met "dat zijn smoesjes"?
Ik ben pro bv maar heb net zoveel respect voor mensen die liever fv geven.

liefs Daan

quote: LasVegas36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 11:01:29'));

Hoi Kikkertoto,

Ik vind het jammer dat je je beledigd voelt door dit onderwerp.

Ik begrijp dat je veel moeite hebt moeten doen om de borstvoeding te laten slagen (en pijn hebt moeten doorstaan). Ik bewonder je voor je doorzettingsvermogen.

Wel vind ik het jammer dat je daarom van mening bent dat iedereen hier dan maar doorheen moet. Dat is jouw mening en jouw lijf. Jij kunt niet over anderen oordelen.

En om dan maar meteen de conclusie te trekken dat moeders die geen borstvoeding kunnen/willen geven dan ook maar geen kinderen moeten krijgen vind ik wel heel ver gaan. Mijn eerste bevalling heeft 28 uur geduurd (zonder pauzes) met een litteken van navel tot schaambeen van mijn operatie toen ik 18 weken zwanger  was  en dat heb ik graag voor mijn dochtertje over gehad. Als dat niet zo was, was ik nu niet weer zwanger geweest.

Nogmaals jammer dat je er zo over denkt en dat je toch de behoefte hebt om anderen te bekritiseren om wat je zelf hebt moeten doorstaan. Als je weet dat je er niet tegen kunt, kun je beter deze onderwerpen niet lezen.

Groetjes.

Hoi las Vegas,
Ik begrijp dat het nooit de bedoeling van dit topic geweest is om iemand te beledigen.
Ik hoop ook dat degene die mijn berichten leest begrijpt dat ik niet iemand wil beledigen, maar dat ik schrijf vanuit mijn ervaringen (zoals iedereen dat doet), en die zijn erg negatief wanneer het gaat om borstvoeding en flesvoeding; en hoe je de keuze maakt.
Ik heb me niet gesteund gevoeld  door mensen in mn directe omgeving.

Er bestaan een hoop vooroordelen over  borstvoeding en ik heb al die tijd dat ik nu voed geprobeerd om die de wereld uit te helpen (in mn omgeving) door gewoon te blijven voeden en er verder niets over te zeggen.  
Als er dan een dergelijk draadje op dit forum staat waarin op deze manier over bv gepraat wordt, ja dan vind ik dat gewoon erg. En  vooral jammer.

Ik vind niet dat iedereen maar heel veel pijn en ellende moet doorstaan en natuurlijk is er een grens aan wat iemand kan hebben. Ook bij mij.
Maar ik weet nu dat als ik een cursus gevolgd had en wat meer steun uit mijn omgeving gehad had, dat het dan niet zo rot had hoeven  gaan.  

Over het stukje wat ik schreef over het doorvoeren naar dan maar helemaal niet zwanger worden; dat was een  hypothetische voorstelling; niet op iemand specifiek gericht. Ik merk gewoon dat als iets wekr geeft of pijn geeft; dat het dan maar  vermeden moet worden.
In zuid amerika is  het doodnormaal dat je je bevalling plant, je maakt een afspraak voor een keizersnede met ruggenprik of algehele narcose.
Hier is dat niet zomaar normaal, maar dat zal het uiteindelijk wel worden.
En wat ik schreef over 'niet zwanger worden' schreef ik met in het achterhoofd dat er nu stemmen opgaan om een pil te maken waardoor vrouwen gewoon nooit meer een eisprong krijgen, dan kunnen ze tenminste vol voor hun carriere gaan.

Ik schrijf niet dat iemand hier niet zwanger moet worden omdat ie geen bv wil geven; ik zeg dat het me opvalt dat de tendens is om alles maar zo makkelijk mogelijk te maken; terwijl we allemaal weten hier dat een bevalling pijn doet, hoe je t ook wendt of keert. En zwanger zijn is ook niet altijd even makkelijk, zwanger worden ook niet.
Het hoort er allemaal bij.
Voor mij hoort borstvoeding er nu gewoon bij, en ik zeg niet dat als een vrouw een andere keuze maakt dat ze dan maar niet zwanger had moeten worden; het is erg makkelijk om mijn woorden zo te interpreteren; ik zeg; zwanger worden heeft consequenties, je moet zoveel keuzes maken, en allemaal zijn ze van belang. Ik vraag om een minder lichtzinnige manier van keuzes maken.

Maarja, tuurlijk als dat ongemakkelijk is om te horen, dan kom ik wel niet meer in dit soort draadjes kijken. Lekker dan, als een mening je niet aanstaat om dan maar te zeggen, misschien moet je hier maar niet komen.
Ik probeer wel degelijk serieus er op in te gaan.

Wel kan ik zeggen dat ik misschien de toon van het eerste berichtje anders had kunnen interpreteren, wat lichter opvatten.

ik heb niet de intentie om te oordelen, maar ik zou gewoon graag wat meer respect zien mbt tot wat een lichaam allemaal aankan, en daar zou bv ook gewoon bij kunnen horen.

groetjes

quote: studiemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 11:00:04'));

Ik wil graag ook nog ff reageren...
Ik ben WEL een aanhanger voor bv, maar kan een andere keuze ook waarderen...
Laten we alleen wel eerlijk blijven: het is bewezen dat bv (vooral in het begin) goed is voor je kind, iedereen weet toch dat je kind zo afweerstoffen meekrijgt!?

Maar verder ben ik het met je eens dat een gelukkige moeder en veel liefde het belangrijkste voor je kind is (in de 60/70er jaren was fv heel normaal, zelfs aanbevolen en er zijn nu genoeg gezonde volwassenen...)

Ik vind dat je een ieder zijn keuze moet accepteren (ook als je die zelf niet kunt begrijpen) Zo wordt ik er vaak op aangevallen dat ik tot 2,5jarige leeftijd de borst heb gegeven, maar als ik en mijn kindje daar nou gelukkig mee zijn???

Iedereen moet maar doen wat goed voelt: zolang je maar van je kind houd en het alle liefde geeft!

Liefs Nika

Hoi Nika,
ik vind zelf niet dat ik geen respect heb voor mensen die fv geven.
Ik ben het met je eens dat je gewoon alle liefde die je hebt aan je kindje moet kunnen geven, en ieder maakt zijn eigen keus hoe jij dat doet.

Wat je zegt over dat fv aanbevolen was is 60-70er jaren en dat er nu genoeg gezonde volwassenen zijn, dat vind ik nog al een generaliserende opmerking. Vallen allergien onder gezond zijn, en allerlei aandoeningen aan de darmen?
Je weet niet hoe het anders zou zijn als iemand bv in plaats van fv gehad had, dat kan nu eenmaal niet.

respect wordt hier wel een beetje een vreemd toegepaste term.
stel nu dat ik over de fles zou zeggen, 'getver geen vies stuk plastic in mijn kind zn mond hoor!'
of ; 'lekker geen gehannes met potjes en poedertjes' of 'bah zoiets onnatuurlijks als poedermelk in mn kind gieten'
dat is het zelfde als;'ik wil geen hangtieten' of geen geruk aan mijn tiet' en ga zo maar door.
In die zin is het respectloos.

En nu niet denken dat ik bovenstaande ook werkelijk zeg of denk, ik ben blij dat er een alternatief is. Maar ik vind het jammer dat het niet meer als alternatief gezien wordt.

En op die opmerking van Sil, daar wil ik niet eens op ingaan. Voldoening?? van zo af geserveerd te worden??
Terwijl ik probeer om ergens serieus op in te gaan?
nee, ik krijg er geen voldoening uit en ik vind het juist goed dat deze discussie gevoerd kan worden. Maar blijkbaar kan hij niet gevoerd worden. Niet hier.

ik reageerde nu op Nika,
wat jij schrijft over reactie op langvoeden, daar loop ik nu ook tegenaan, en daar komt mijn irritatie vandaan. Ik vind het de omgekeerde wereld, alsof mijn langer voeden dan een paar weken, een aanval is (zonder iets te zeggen) op mensen die fles geven.
Dat is niet zo, ik heb niet met anderen te maken, en anderen niet met mij. Maar de opmerkingen die moet verduren, en maar niks terugzeggen en 'respectvol' zijn.
Natuurlijk kan niemand hier daar iets aan doen, en als ik wat fel reageer, dat kan natuurlijk niet direct op iemand hier gericht zijn, want ik ken geen van jullie en jullie verhalen ook niet.

Respect is op verschillende manieren te interpreteren, dat is wel duidelijk ;-(

groetjes

kikkertoto....hou ajb je mond! ik moest lachen om je berichtje zo dom vond ik het maar toch dacht ik: tjionge jonge wat een gezeik!!
Jezus wat een zeikwijven hangen hier rond zeg..sorry dat ik het zeg.. maar wanneer gaan jullie nou eens begrijpen dat er al eeuwen mensen hun kinderen anders opvoeden, maar toen was er nog geen forum waar andere moeders elkaar konden gaan afzeiken!!!!

iemand heeft de topic geopend: wie geeft ook fv..ik heb daar op gereageerd met de bedoeling om daar op te antwoorden en niet om een ander te beoordelen..er staat niets maar dan ook niets negatiefs in over iemand die WEL bv geeft... en ja, ik heb mijn redenen genoemd WAAROM ik het niet wil.. nu zit ik na een paar dgn weer eens te lezen en zie ik staan: vind het erg dat meisjes van 20 zeggen dat hun tieten gaan hangen..ja dat was ik dus.

bemoei je ajb met je eigen lichaam en eigen kind..ik gaf alleen maar een bevestiging van: je bent niet de enige en nu is wat ik zeg respectloos tegenover mijn eigen lichaam? ik doe met mijn lichaam wat ik wil en jullie zouden eens moeten gaan begrijpen dat elke vrouw het anders gaat doen. sommige vrouwen gaan weer fulltime werken terwijl ik dat bewust niet ga doen omdat ik het fijn vond dat mijn moeder er altijd voor me was.. en dat ik nooit ergens hoefde te logeren of over te blijven..
Maar ik zou wel de laatste zijn die werkende moeders gaat afzeiken alleen maar omdat k t anders zie!! dan ga ik toch ook niet roepen: DAT IS RESPECTLOOS TEGENOVER JE KIND!! pfff...geen respect over mijn eigen lichaam haha...

maar ik ben mijn verhaal kwijt..ik wens iig niet meer afgezeken te worden op mijn beslissing..dank u..

bovenstaand berichtje gaat trouwens over het allereerste wat je poste! niet dat er weer misverstanden ontstaan over welk berichtje..je kent t wel

En niet alleen naar kikker toe hoor...maar ook naar de rest van de bemoeials

De toon wordt wel heel  grimmig als je iemand gaat vertellen om haar mond te houden, dat ze een zeikwijf is en een bemoeial die dom is??
Moeilijk he om het in gewone bewoordingen te schrijven, zonder scheldwoorden; zou het waarderen als je dat eens probeerde.

en voor mij is het nu wel af, hoezo respect.

quote: angelaatje85 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 15:14:31'));

bovenstaand berichtje gaat trouwens over het allereerste wat je poste! niet dat er weer misverstanden ontstaan over welk berichtje..je kent t wel

Hmmm, de toon van mijn laatste berichtje is naarder dan ik bedoel. Ik heb in alle berichtjes geprobeerd om respectvol te blijven, hoe erg mijn mening ook verschilt van die van een ander. En dan kom ik hier toch weer op uit; dat een ander niet respectvol naar mij toe is betekent nog niet dat ik dezelfde toon hoef aan te slaan.

groetjes

quote: kikkertoto reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 15:40:21'));

quote: angelaatje85 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 15:14:31'));

Hmmm, de toon van mijn laatste berichtje is naarder dan ik bedoel. Ik heb in alle berichtjes geprobeerd om respectvol te blijven, hoe erg mijn mening ook verschilt van die van een ander. En dan kom ik hier toch weer op uit; dat een ander niet respectvol naar mij toe is betekent nog niet dat ik dezelfde toon hoef aan te slaan.

groetjes

Ten eerste noemde ik jou niet dom maar wat je zei vond ik dom.
Ten tweede heb ik nooit iets gezegd over respect naar jou toe maar jij had het over t respecteren van mijn eigen lichaam. dus snap niet je afsluiter: "hoezo respect?"
Ten derde zaten er geen scheldwoorden in
misschien zeikwijf maar als je dat al erg vind dan weet ik t niet meer...

Ik ben hier niet om jou af te zeiken hoor..maar voelde me wel aangevallen door wat je zei..en ook nog eens zeggen: meteen een keizersnee dan maar?? jeetje zeg, daar gaat het helemaal niet over.
Ik denk dat jij iets niet snap en dat kan ik 1 zin gezegd worden:
- Je ging je mengen in een discussie waar niet de mening gevraagd werd over BV of FV maar waarin werd gevraagd wie er nog meer voor kozen.

En vervolgens word ik dus eens goed afgezeken...eerst over dat het smoesjes zijn die ik gebruik (nee dat was jij niet) en ten 2e dat het respectloos is en dat het dus aanstellerig gedrag is (aangezien je zei: meteen een keizersnee dan maar?)

En met hou ajb je mond bedoelde ik: je maakt t alleen maar erger want ik merk dat je mening hier niet op prijs werd gesteld. Dit forum is om elkaar te helpen volgens mij..

gr an

Terug
Bovenaan