quote: LasVegas36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 11:01:29&apos

);
Hoi Kikkertoto,
Ik vind het jammer dat je je beledigd voelt door dit onderwerp.
Ik begrijp dat je veel moeite hebt moeten doen om de borstvoeding te laten slagen (en pijn hebt moeten doorstaan). Ik bewonder je voor je doorzettingsvermogen.
Wel vind ik het jammer dat je daarom van mening bent dat iedereen hier dan maar doorheen moet. Dat is jouw mening en jouw lijf. Jij kunt niet over anderen oordelen.
En om dan maar meteen de conclusie te trekken dat moeders die geen borstvoeding kunnen/willen geven dan ook maar geen kinderen moeten krijgen vind ik wel heel ver gaan. Mijn eerste bevalling heeft 28 uur geduurd (zonder pauzes) met een litteken van navel tot schaambeen van mijn operatie toen ik 18 weken zwanger was en dat heb ik graag voor mijn dochtertje over gehad. Als dat niet zo was, was ik nu niet weer zwanger geweest.
Nogmaals jammer dat je er zo over denkt en dat je toch de behoefte hebt om anderen te bekritiseren om wat je zelf hebt moeten doorstaan. Als je weet dat je er niet tegen kunt, kun je beter deze onderwerpen niet lezen.
Groetjes.
Hoi las Vegas,
Ik begrijp dat het nooit de bedoeling van dit topic geweest is om iemand te beledigen.
Ik hoop ook dat degene die mijn berichten leest begrijpt dat ik niet iemand wil beledigen, maar dat ik schrijf vanuit mijn ervaringen (zoals iedereen dat doet), en die zijn erg negatief wanneer het gaat om borstvoeding en flesvoeding; en hoe je de keuze maakt.
Ik heb me niet gesteund gevoeld door mensen in mn directe omgeving.
Er bestaan een hoop vooroordelen over borstvoeding en ik heb al die tijd dat ik nu voed geprobeerd om die de wereld uit te helpen (in mn omgeving) door gewoon te blijven voeden en er verder niets over te zeggen.
Als er dan een dergelijk draadje op dit forum staat waarin op deze manier over bv gepraat wordt, ja dan vind ik dat gewoon erg. En vooral jammer.
Ik vind niet dat iedereen maar heel veel pijn en ellende moet doorstaan en natuurlijk is er een grens aan wat iemand kan hebben. Ook bij mij.
Maar ik weet nu dat als ik een cursus gevolgd had en wat meer steun uit mijn omgeving gehad had, dat het dan niet zo rot had hoeven gaan.
Over het stukje wat ik schreef over het doorvoeren naar dan maar helemaal niet zwanger worden; dat was een hypothetische voorstelling; niet op iemand specifiek gericht. Ik merk gewoon dat als iets wekr geeft of pijn geeft; dat het dan maar vermeden moet worden.
In zuid amerika is het doodnormaal dat je je bevalling plant, je maakt een afspraak voor een keizersnede met ruggenprik of algehele narcose.
Hier is dat niet zomaar normaal, maar dat zal het uiteindelijk wel worden.
En wat ik schreef over 'niet zwanger worden' schreef ik met in het achterhoofd dat er nu stemmen opgaan om een pil te maken waardoor vrouwen gewoon nooit meer een eisprong krijgen, dan kunnen ze tenminste vol voor hun carriere gaan.
Ik schrijf niet dat iemand hier niet zwanger moet worden omdat ie geen bv wil geven; ik zeg dat het me opvalt dat de tendens is om alles maar zo makkelijk mogelijk te maken; terwijl we allemaal weten hier dat een bevalling pijn doet, hoe je t ook wendt of keert. En zwanger zijn is ook niet altijd even makkelijk, zwanger worden ook niet.
Het hoort er allemaal bij.
Voor mij hoort borstvoeding er nu gewoon bij, en ik zeg niet dat als een vrouw een andere keuze maakt dat ze dan maar niet zwanger had moeten worden; het is erg makkelijk om mijn woorden zo te interpreteren; ik zeg; zwanger worden heeft consequenties, je moet zoveel keuzes maken, en allemaal zijn ze van belang. Ik vraag om een minder lichtzinnige manier van keuzes maken.
Maarja, tuurlijk als dat ongemakkelijk is om te horen, dan kom ik wel niet meer in dit soort draadjes kijken. Lekker dan, als een mening je niet aanstaat om dan maar te zeggen, misschien moet je hier maar niet komen.
Ik probeer wel degelijk serieus er op in te gaan.
Wel kan ik zeggen dat ik misschien de toon van het eerste berichtje anders had kunnen interpreteren, wat lichter opvatten.
ik heb niet de intentie om te oordelen, maar ik zou gewoon graag wat meer respect zien mbt tot wat een lichaam allemaal aankan, en daar zou bv ook gewoon bij kunnen horen.
groetjes