quote: studiemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 11:00:04&apos😉);
Ik wil graag ook nog ff reageren...
Ik ben WEL een aanhanger voor bv, maar kan een andere keuze ook waarderen...
Laten we alleen wel eerlijk blijven: het is bewezen dat bv (vooral in het begin) goed is voor je kind, iedereen weet toch dat je kind zo afweerstoffen meekrijgt!?
Maar verder ben ik het met je eens dat een gelukkige moeder en veel liefde het belangrijkste voor je kind is (in de 60/70er jaren was fv heel normaal, zelfs aanbevolen en er zijn nu genoeg gezonde volwassenen...)
Ik vind dat je een ieder zijn keuze moet accepteren (ook als je die zelf niet kunt begrijpen) Zo wordt ik er vaak op aangevallen dat ik tot 2,5jarige leeftijd de borst heb gegeven, maar als ik en mijn kindje daar nou gelukkig mee zijn???
Iedereen moet maar doen wat goed voelt: zolang je maar van je kind houd en het alle liefde geeft!
Liefs Nika
Hoi Nika,
ik vind zelf niet dat ik geen respect heb voor mensen die fv geven.
Ik ben het met je eens dat je gewoon alle liefde die je hebt aan je kindje moet kunnen geven, en ieder maakt zijn eigen keus hoe jij dat doet.
Wat je zegt over dat fv aanbevolen was is 60-70er jaren en dat er nu genoeg gezonde volwassenen zijn, dat vind ik nog al een generaliserende opmerking. Vallen allergien onder gezond zijn, en allerlei aandoeningen aan de darmen?
Je weet niet hoe het anders zou zijn als iemand bv in plaats van fv gehad had, dat kan nu eenmaal niet.
respect wordt hier wel een beetje een vreemd toegepaste term.
stel nu dat ik over de fles zou zeggen, 'getver geen vies stuk plastic in mijn kind zn mond hoor!'
of ; 'lekker geen gehannes met potjes en poedertjes' of 'bah zoiets onnatuurlijks als poedermelk in mn kind gieten'
dat is het zelfde als;'ik wil geen hangtieten' of geen geruk aan mijn tiet' en ga zo maar door.
In die zin is het respectloos.
En nu niet denken dat ik bovenstaande ook werkelijk zeg of denk, ik ben blij dat er een alternatief is. Maar ik vind het jammer dat het niet meer als alternatief gezien wordt.
En op die opmerking van Sil, daar wil ik niet eens op ingaan. Voldoening?? van zo af geserveerd te worden??
Terwijl ik probeer om ergens serieus op in te gaan?
nee, ik krijg er geen voldoening uit en ik vind het juist goed dat deze discussie gevoerd kan worden. Maar blijkbaar kan hij niet gevoerd worden. Niet hier.
ik reageerde nu op Nika,
wat jij schrijft over reactie op langvoeden, daar loop ik nu ook tegenaan, en daar komt mijn irritatie vandaan. Ik vind het de omgekeerde wereld, alsof mijn langer voeden dan een paar weken, een aanval is (zonder iets te zeggen) op mensen die fles geven.
Dat is niet zo, ik heb niet met anderen te maken, en anderen niet met mij. Maar de opmerkingen die moet verduren, en maar niks terugzeggen en 'respectvol' zijn.
Natuurlijk kan niemand hier daar iets aan doen, en als ik wat fel reageer, dat kan natuurlijk niet direct op iemand hier gericht zijn, want ik ken geen van jullie en jullie verhalen ook niet.
Respect is op verschillende manieren te interpreteren, dat is wel duidelijk ;-(
groetjes