Wie kiest er ook voor flesvoeding?

Ik wil het even over een keizersnee onder narcose met je hebben je zegt dat het een makkie is nou dus helemaal niet en ik spreek uit ervaring ik denk dat ik er nog harder voor moet knokken om samen met mijn zoon gezond uit het ziekenhuis te komen dan een normale bevalling dit is gewoon de grootste kul wat er is als je zelf het niet ervaar moet je ook niet gelijk een conclusie trekken en dat gebeurt teveel en ieder doet het op zijn eigen manieren bv spreekt ook niet voor zichzelf want als je een keizersnee heb gehad heb je ook de nodige stress sommige mensen kunnen dood simppel geen bv geven daar word ook niet aan gedacht ik ben nou zwanger van de tweede en ik ben zelf behoorlijk nerveus of alles maar weer goed gaat

quote: mamavandaan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 16:31:24'));

ik stop nu maar met reageren, mijn energie is hier verspilde energie.

groetjes Kim

Strak plan

fatsoen& woordenboek

verder niks meer te zeggen

quote: lis74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 16:31:46'));

Ik wil het even over een keizersnee onder narcose met je hebben je zegt dat het een makkie is nou dus helemaal niet en ik spreek uit ervaring ik denk dat ik er nog harder voor moet knokken om samen met mijn zoon gezond uit het ziekenhuis te komen dan een normale bevalling dit is gewoon de grootste kul wat er is als je zelf het niet ervaar moet je ook niet gelijk een conclusie trekken en dat gebeurt teveel en ieder doet het op zijn eigen manieren bv spreekt ook niet voor zichzelf want als je een keizersnee heb gehad heb je ook de nodige stress sommige mensen kunnen dood simppel geen bv geven daar word ook niet aan gedacht ik ben nou zwanger van de tweede en ik ben zelf behoorlijk nerveus of alles maar weer goed gaat

Ik vind het zo jammer dat je het zo persoonlijk opvat; ik probeerde een trend te beschrijven die in Zuid amerika bijvoorbeeld heel gangbaar, is, namelijk dat je je bevalling plant en de bevalling zelf zo pijnloos mogelijk probeert te houden.
Dus narcose.
Ik weet ook wel dat het herstelproces van een KS veel langer is dan van een normale bevalling en dat het ook moeilijker is om de melkproductie op gang te krijgen.
Ik kan begrijpen dat je je nu zorgen maakt om je tweede kindje en de bevalling.

Dat mensen soms geen bv kunnen geven is mij ook bekend, maar kiezen voor FV   omdat het je maar beter uitkomt, vind ik dan een beetje een luxeprobleem.

groetjes Kim (die toch weer reageert)

Als je zegt niet meer te reageren doe dat dan ook niet.

Groetjes een mama met een luxeprobleem.

pfff...hoe lang gaat dit nog duren?

nogmaals...laat iedereen zijn ding doen...luxeprobleem, gemakzucht whatever! wat maakt t uit WELKE reden iemand heeft? het gaat erom dat diegene een reden HEEFT en die is waarschijnlijk voor die persoon sterk genoeg om het niet te doen...

Dan komt er net weer een of ander iemand (en dat bedoelde ik dus met bemoeials) die zich er weer in gaat mengen met NOG MEER argumenten die niets met bv of fv te maken hebben..iets met gepor en benen wijd ofzo hahaha...

Laat dit ajb ophouden...want met al die hormonen wordt t   er echt niet beter op :p

iedereen heeft trouwens last van het luxeprobleem anno 2007 toch? ja ik ook ja, en waarschijnlijk ook met BV :)

Neem aan dat niemand op sinasappelkistjes zit en naar een tv zit te kijken met 2 antennes op de bovenkant...
want tegenwoordig kunnen we KIEZEN...zelfs tussen voeding..dus kikkertoto, doe nou niet meer van zulke uitspraken...het beledigd nog steeds mensen...neem niet aan dat je dat expres doet!

Tjonge... wat een verhitte "catfights" Gaan we slakken leggen op ieder woord? Gaan we ieder stukje wat geschreven wordt zo uitpluizen om er een klinkende reactie op te kunnen geven?

Ja, je mag zelf kiezen welke voeding je kiest. Borstvoeding is de beste voeding die er is, compleet afgestemd op wat je kindje nodig heeft. Flesvoeding is een alternatief en het is fijn dat die voeding er ook is.

Wat KT volgens mij alleen maar probeert te zeggen, is dat het fijn zou zijn als een ieder niet gelijk alle nadelen op gaat noemen van de voeding die zij dus pertinent niet gaat geven (kortom ofwel fles ofwel borst).

Kortom borstvoedende mama's moeten niet gelijk gaan roepen dat flesvoeding vergif is, etc. en flesvoedende moeders moeten niet gelijk gaan roepen dat je er hangtieten van krijgt en dat het getrek aan de borsten hun niet ligt.

Ja ik ben borstvoedende mama... heb echter mijn middelste ook flesvoeding gegeven, dus ken allebei de kanten van het verhaal. Het getrek aan je tieten is helemaal niet nodig, de hulpverleners die dat doen, zijn niet goed gecertificeerd. Kortom borstvoeding staat niet gelijk aan getrek aan je tieten.
Hangtieten krijg je niet standaard van borstvoeding. Heb drie kinderen de borst gegeven (de middelste echter "maar" vier maanden) de andere twee langer dan twee jaar. Mijn borsten hangen nog steeds niet. Is genetisch bepaald, ligt niet aan de borstvoeding. Je ene borst is anders dan de andere... da's ook een bekend gegeven.

Waarom ga ik hier op in? Tja... ook ik zie graag een respectvolle discussie ipv gefit op elkaar. Probeer nu eens gewoon de positieve dingen van je keuze te benadrukken ipv de nadelen van de "verliezer" te verwoorden... Vaak zijn de nadelen die opgenoemd worden zogenaamde fabeltjes... gehoord van een ander, verergerd door mond op mond doorgave. Door die nadelen zo te benoemen kan je een ander beïnvloeden in zijn/haar keuze.

Het moet toch niemands bedoeling zijn om een andere moeder bang te maken om een keuze te maken die niet de jouwe is?

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere (borstvoedende) ouders doe ik bij http://www.borstvoeden.net

Ik moet toegeven dat mijn borsten wel hangen, zonder ooit BV te hebben gegeven, dat kan dus ook. Ik ben wel over de 30 dus misschien hoort het ook wel bij het ouder worden, niet dat ik dertigers oud vind maar ik merk wel duidelijk verschil in mijn lijf met 10 jaar geleden.

Dat is interessant om te horen dat getrek aan je borsten niet bij borstvoeding hoort. Volgens de verpleegkundige stak mijn tepel niet genoeg uit en ze ging er spontaan aan trekken, dat was ook het moment dat bij de knop omging want ik had me namelijk 9 maanden voorbereid op BV geven. Ja, ik heb zelfs een cursus gevolgd, ik was er helemaal voor. Tot het niet meteen lukte (dit was nog in de verloskamer) en dat ik mijn topje (wat ik dus angstvallig had aangehouden tijdens de bevalling uit schaamte voor mijn borsten) uit moest en ik daar in mijn blote borsten zat met een stel vreemden om me heen  en dat getrek begon en toen ging de knop om.

Ik sluit overigens niet  helemaal   uit dat ik het straks misschien toch probeer (maar dan  hoeft er niemand aan te trekken en ik ga daar niet half naakt zitten)  Dus wie weet, misschien verander ik dit keer van mening in de andere richting, je weet het niet.

Maar goed, ik vind de keuze tussen beide geen luxe probleem, ik vind het namelijk helemaal geen probleem. Gewoon doen wat je gevoel zegt dat goed is, dan is er helemaal geen probleem. De overeenkomst tussen FV en BV is de V van voeding. Het is het belangrijkste dat het kind voeding krijgt, toch.

Terug
Bovenaan