Wie komt me hier gezelschap houden?

@supertje: wat jammer maar kop op en succes met 'klussen'! Ik hoop ook dat je gauw in een volgende mammaclub kunt gaan zitten.

@Marijke: gefeliciteerd en welkom hier! Nummer 4....wow, wat een rijkdom (en ervaring waar je hier vast uit gaat putten?!):)

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: Hebben jullie veel fysieke ongemakken? Behalve vermoeidheid en een beetje gevoeligere borsten voel ik me eigenlijk niet anders. Ja,... ik heb al dagen erg last ban mijn onderrug maar weet niet of dat nu vh verkeerd zitten op een heel beroerde bank van mijn vakantieadres komt of toch ook vd zwangerschap;-) ik ben in ieder geval (nog) niet misselijk. Jullie?

Kwaaltjes vallen gelukkig nog mee. Wel eerder moe en bij vlagen misselijk. De piek moet nog komen met 6 weken. En nummer 4 is ook niet gepland. Ik was aan de pil...., maar toch zwanger. Ik ben inmiddels wel van de schrik bijgekomen; als het zo is dan is het zo. Ik zou wel wat vaker willen rusten, maar met 2 kinderen thuis (de oudste zit op school) valt dat niet mee. De oudste is 6 en redelijk zelfstandig; die red zichzelf wel. De andere is net 3, en echt een dondersteen. Die moet je de hele dag in de gaten houden. En de jongste is net 1 en wil op ontdekkingstocht. Ik ben bang dat het heel vermoeiend gaat worden. Het ergste vind ik nog de hele zwangerschap weer opnieuw doorlopen. Met alle klachten die erbij horen, en natuurlijk het bevallen. Nu gaat dat wel vrij soepel bij mij (de tweede in 4 uur, de derde in 2 uur), maar toch. Je hele lijf gaat weer naar de klote. Mijn man werkt veel, ik ben thuis mama. Nu heeft gelukkig mijn moeder wel aangeboden om meer te komen helpen. Ze overwegen zelfs om hier naar toe te verhuizen zodat ze vaker kunnen helpen. Het zal wel goed komen.

@Marijke:
Poeh dat klinkt inderdaad wel pittig en ik snap wel dat rusten dan lastig is.
Ik vind t vooral erg spannend en merk dat ik zit te springen om bevestiging dat het ook echt goed zit daar binnen...vind dat wachten maar niets! Donderdag moet ik tussen de vakantiedingen door mr ff een eerste afspraak bij de verloskundige proberen te plannen.
Nou, sterkte en tot gauw!

Hallo Dames,

Ik kom jullie ook vergezellen in deze groep. Zoals ik het zelf heb uitgerekend ben ik op 15 feb uitgeteld.
Heb gisteren een test gedaan en die was lichtjes positief. Ben nu 5 dagen over tijd. Vind het wel moeilijk om blij en enthousiast te zijn over de zwangerschap (is nog zo pril) dat ik het bijna niet durf uit te spreken dat ik zwanger ben.
Hebben jullie daar ook last van?

Dit is nu mijn tweede zwangerschap we hebben een zoontje van 2,5 jaar oud.

Hey Mamoni/ Monique,

Gefeliciteerd en welkom hier in de club! Zet je jezelf ook ff op ons ledenlijstje?

Sorry voor mijn trage reactie door een druk weekend. Ik herken wat je zegt, kan het zelf ook nog maar moeilijk geloven!
Dat het kennelijk toch ècht zo is bleek gelukkig ook vdg weer toen ik ivm moeders voor moeders (jaja, ik ben nu al een zeikmama!;-p) een hcg-testje deed. Deze tests zijn volgens de informatrice veel minder gevoelig dan de gewone zwangerschapstesten en leveren pas een positieve uitslag als er 10x zoveel hcg in je lijf zit dan wat nodig is voor een positieve zwangerschapstest. Er kwam meteen een streep dus dat bracht wederom geruststelling dat t toch echt zo is:)
Toch durf ik - bang om gezien het kwetsbare stadium en vriendinnen met vroege miskramen te vroeg te juichen - nog niet dolblij te zijn. Het eerste grote wachten is nu op de eerste echo...

@marijke en
@mamoni/ monique:
Misschien is het leuk als jullie achter '4e ' respectievelikk '2e kindje' ook de leeftijden van de broertjes/ zusjes zetten? Dan herkennen eventuele toekomstige nwe leden zich wellicht makkelijker in jullie situatie.

Tot gauw!
Vitanova

Hallo allen,

Gefeliciteerd allemaal!
Ik mag me ook toevoegen, denk dat ik rond 19 februari uitgerekend ben van ons 3e wondertje.
We hebben al 2 mooie zoons van 5 en 2,5.
Deze zwangerschap kwam ook een beetje onverwachts, alhoewel we zeker weten nog een 3e kindje wilden. Vind het wel heel spannend om het aan onze families te vertellen!
Qua kwaaltjes valt het nog mee, gevoelige borsten, moe, en af en toe misselijk.
Kan ook niet wachten op de echo, zal van de week ook eens gaan bellen.
Eerst straks lekker op vakantie!

Liefs

Terug
Bovenaan