Wie NOD in agustus?

Hoi,

Dames,
dank jullie voor jullie lieve reacties.
ik weet het even niet meer, dierenarts gaf aan dat we bij kinderen goed moeten opletten, omdat ze nu al zagen dat hij die zeker als ranglagere gaan zien.
Als je dan een kinderwens hebt, of een kleine broer van 6 hebt, dan is dat een erg lastige keuze.
Pff, wat is dit moeilijk.
Dames, dit is echt de eerste heftige beslissing in mijn leven, en ik weet verdomd niet wat ik moet doen .

liefs

Hey Bloemetje,

Je krijgt van mij ook geen negatieve reactie hoor! labradors staan er om bekent vriendelijke honden te zijn, maar als zelfs een dierenarts zegt dat je op moet passen, dan zit het toch niet helemaal goed...En je hebt niet te snel een hond genomen meid, jij wist toch ook niet dat dit beestje niet goed op andere mensen reageerd?! Voor het zelfde geld was het wel goed afgelopen, daar kun je helemaal niks aan doen.

Ik denk ook niet dat jullie de schuld bij jezelf moeten zoeken, want het is niet jullie fout, het ligtt niet aan jullie dat hij zo reageert. En als hij anders was geweest, hadden jullie het er toch nooit over gehad om hem weg te doen? En als het zelfs nu al met pijn in jullie hart gaat, dan zit het toch al heel diep!
Ik kan niet voor jullie kiezen, maar er is nu nog een ander huis voor hem te vinden, vaak als ze ouder zijn niet meer...Heel veel sterkte meid!

Wil nog wel even reageren over de rangorde en over een hond die eerder is dan een kind. Dat ligt aan welke soort hond denk ik en wat je ermee doet. Als je een hond weghaalt bij een kind en hem overal buiten houdt, dan kan het inderdaad vals worden, omdat het zich genegeerd voelt en jaloers is...maar als je een hond er gewoon op een normale manier bij betrekt, dan is er vaak niks aan de hand...maar nogmaals, kan ook aan het soort liggen. Wij hebben een golden retriever en dat is zo'n goedzak, de kinderen van mijn zus mogen bij zijn speeltjes zitten enz. hij vindt alles prima...

Bloemetjes, succes meid!

Liefs Joepie

Hoi dames,

Om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken. Ik heb net een test gedaan, en had een licht tweede streepje op de test.
Dus ja dames, het word allemaal nog wat ingewikkelder.
We zijn er wel erg blij mee. Maar moeten toch wel twee keer slikken hoor.

liefs

Hoi,

Een streep is een streep dus van harte gefeliciteerd .

Nu even terug naar je keuze over je hondje. Wij hebben ook een labrador ( bruine ) die als pup "lastig was" vaak uit bed, veel aandacht vragen, bijten, springen, weg lopen, niet willen luisteren en zelfs op de hondeschool vonden ze   hem moeilijk. Ik heb met hem 2 cursussen gevolgd en ook nog een diploma gekregen ook. Maar op de 3e cursus waarbij hij dus echt onder apel moest staan mochten we niet meer terug komen . Hij sprong echt op elke hond die hij tegen kwam en sprong tegen iedereen aan.

Mensen met andere labradors moesten erg lachen want het was voor hun allemaal erg herkenbaar. Labradors zijn erg actieve honden die echt een strenge hand nodig hebben. Niet voor niets dat blinde geleidehonden pas bij 3 jaar in opleiding gaan. Labradors blijven heeeeeeel lang kind. Boris onze hond is nu 3 en begint zich nu pas een beetje te gedragen ondeugend is hij nog steeds en luisteren vergeet hij ook weleens. Maar ik vind het echt een geweldige hond alleen een makelijke hond wat opvoeden betreft is het zeker niet. Je zult echt consequent moeten zijn en streng.

Trouwens je kunt geen 1 hond vertrouwen bij kleine kinderen het blijft een dier. Toch vind Boris (onze hond) Eva helemaal geweldig en andersom ook. Ik hoop dat jullie er goed over nadenken en dan tot een voor jullie juiste conclusie komen. Laat je anders nog eens adviseren door een ander persoon een dierenarts is echt geen kenner van alle rassen.

Liefs Linda,

Hoi,

Dank je coralinda.
We kijken het nog even aan. Weet niet hoe het allemaal verder gaat verlopen.
Ik ben ook van mening dat je hond niet zomaar neemt, en niet zomaar moet dumpen, maar zonder ervaring lijkt me dit erg moeilijk.

Maar we proberen eerst maar even te genieten van het andere nieuws.

liefs

ha hallo

gefeliciteerd bloemetje, wat een lastige situatie.

Wij hebben een dochter van 2 en een donkerbruine labrador van nu 4jr.
Donkerbruine labradors zijn nog eigenwijzer dan al die andere kleuren.
Het klopt dat ze nog erg lang speels zijn zelfs nadat wij haar hebben steraliseren blijft ze druk en springerig.
Wij hebben in het begin ook echt consequent moeten zijn moet opvoeden en dingen afleren. En nu sluipt het er toch vaak in ja het blijft een kind.
Ze springt nog steeds tegen mensen op en gedraagt zich als een hond van 1jr(mensen zeggen ook vaak goh wat een jonge hond neee ze is al 4)

Bij onze hond heeft het erg lang geduurd voordat ze zindelijk was, ze heeft veel dingen kapot gebeten. Nu  letten we nog steeds op dat we niet iets op de grond laten liggen.
Het is en blijft een lieve hond ook voor mijn dochter ook al was  de hond er eerder.
maar grommen ja dat hoort niet ,ik ken ook een verhaal van een golden retriever ook zo'n kindervriend. Maar ja die mensen hadden hem denk ik te streng opgevoed, ze hebben hem uiteindelijk weg gedaan ook ter bescherming van de kinderen die ze ondertussen  hadden.

Ik ben ook een echte dieren vriend en vind ook dat mensen voor hun consequenties op moeten draaien. Maar gun ook het  beste voor een dier dat hij op een betere plek is   bij iemand die er tijd en aandacht aan kan besteden.

Een kennis heeft een  hond genomen   kort nadat zijn vrouw is overleden.
Helaas kwam hij er vrij snel achter dat hij spijt heeft van die hond. Het is sneu voor hem maar ook sneu voor zo'n hond die kan er niks aan doen.
Hij had  hem gelijk weer  terug moeten brengen, nu zit hij vaak te zeuren op die hond.

Ik heb vroeger een hond gehad net na dat mijn relatie uit ging. die hond bleef maar s'nachts janken en ik ook haha. Na een wk hebben we hem terug gedaan later bleek dat hij te jong het nest had verlaten grrr.
Nu ik ouder ben heb ik nog steeds spijt dat ik niet heb door gezet ook als ik kijk bij het verhaal van die kennis zo zielig voor die hond.

Het is een moeilijke keuze maar maak het wel snel.
Een dierenarts heeft er echt wel kijk op ga je vanuit wie weet is er wel iets mis gegaan met die hond.

sterkte Sahiton

hoi,

vandaag zit ik op dag 35, normaal is mijn cycles tussen dag 28 - 30 maar helaas zit ik er nu heel erg over heen, zonder een positieve test, daar heb ik flink de balen pffff laat dan de rdtjes maar komen hoor, steeds wachten of soms even hopen en dan toch negatief tesen word je ook niet blij van hoor!!

nou iedereen veel sucses met wachten

hoi,

sahiton,
dank je, we hebben besloten ervoor te gaan, het word erg moeilijk, maar daar is niets aan te doen. We hebben hiervoor gekozen, we moeten ervoor gaan, hopelijk beterd het, en is ie over acht maanden een lieve hond.
We gaan ervoor.
Voel me opeens ook stuk anders en gevoel da tik de wereld aankan nu.
heb alleen nog wel zo een ongi gevoel, dus hoop dat het wel goed blijft gaan hoor. maar ook steekjes die ik anders niet heb.

liefs

Terug
Bovenaan