Wie NOD in agustus?

Hey Bloemetje...

Ik denk dat je je niet zo heel druk moet maken hoor. Natuurlijk is het nodig dat je hondje weet wie zijn baasje is,maar hij moet nu vooral nog wennen aan jullie en aan het huis.
Onze hond wordt zondag 1 jaar en hem valt ook nog van alles (af) te leren!!
Het is echt niet zo dat als er nu iets mis gaat, het blijft...
En je moet alles positief belonen...als hij niet gromt, aandacht geven en blij doen (daar zijn ze heel gevoelig voor) en als hij gromt, moet je hem negeren!
Wij werden ook wijs gemaakt dat als hij binnen zijn behoefte deed dat we Yari met z'n kop naar beneden moesten drukken enz. Hij werd er alleen maar bang van.
We hebben het toen gewoon genegeerd en als hij het buiten deed echt enthousiast beloond en je zag hem gewoon groeien!

En wat Ramona zei over op de slaapkamer is nog niet zo'n gek idee...bij de hond van mijn ouders (was eerst mijn hond, maar is daar gebleven) heb ik hem ook eerst op de kamer gehad, met mijn arm erin, omdat hij zo overstuur was 's nachts...toen dat goed ging is hij weer naar beneden verhuisd en alles ging prima...Dus het is echt niet zo dat als hij dat gewend is dat hij niks anders wil...
En dat bijten deed hij ook, maar dat is ook later wel afgeleerd, gewoon speels gedrag...en als het tegek wordt zeg je een keer: Foei (goed hard) en dan loop je weg...wat ook helpt is je hand om zijn snuitje leggen (niet te hard) en dan zachtjes loslaten en als hij je hand dan likt, belonen en als hij weer gaat bijten opnieuw proberen!

En echt niet bang voor hem zijn hoor, hij nog jong, hij is banger voor jou dan andersom meestal...En misschien voelt hij zich echt niet lekker en wil hij daarom nog niet dat je bij hem in de buurt komt...Heel veel succes ermee, maar denk niet dat het allemaal in een paar weken moet gebeuren omdat anders je hondje verpest is!
Zo'n vaart loopt het niet!

En over je ongesteldheid! Ik hoop dat het meevalt meis!!! Hou je ons op de hoogte??
Ik moet nog 4,5 dag! Spannend hoor!

Liefs Joepie

Hoi,

Zo dierenarts, wat zal ik blij zijn, wat ondekte ik net? Maaien in zijn stoelgang.
Hij slaapt ook erg veel. Ik hoop dat er niets te ernstig met hem aan de hand is, maar dit kan niet goed zijn. Misschien dat hij daarom zo jankt omdat hij moet poepen, dat het er gewoon uit moet.
Van de week ging dat beter. toen sliep ie zelfs nachtje door. en hij jankt alleen wanneer hij moet poepen. En dat is minimaal 3 maal op een nacht.

Ik laat het jullie horen meiden.

liefs.

Oehf, gauw naar de dierarts! Ontwormen waarschijnlijk. Het verklaard wel een hoop hoor, als hij last van zijn buikie heeft!!! Hij kan het je tenslotte niet zelf vertellen dus hij zal alle mogelijkheden aangrijpen om duidelijk te maken dat er iets niet lekker gaat in hem.

Sterkte!!!

Liefs

Hoi,

Net terug, hij heeft inderdaad wormen en ook vlooien, hij heeft vorige week ontwormingskuur gehad, maar moet er nu weer een.

ook gaf dierenarts aan dat deze hond erg moeilijk is en een grote hond word. (hij ging bij dierenarts ook grommen en happen naar een kind dat er liep en hem aaien wou, dit wil ik niet bij mijn broertje, ze gaf ook aan dat het moeilijk word om bij kleine kinderen te krijgen, terwijl labrador toch een kindervriend is, maar deze blijkbaar niet)
waardoor het moeilijk word hem op te voeden zonder ervaring, en hondenscholen die nog vier weken dicht zijn. over twee weken moeten we weer werken, en ik denk niet dat we het tegen dan voor mekaar krijgen.
Dus, we weten hier niet wat we willen doen.
vriend staat enigzins achter mijn gevoel dat we het niet kunnen, hier te weinig ervaring voor hebben. Maar langs andere kant wil hij hem niet wegdoen omdat we ervoor hebben gekozen(misschien ook wel te snel).

Maar ik ben ook weer van mening, vind mijn relatie belangrijker, en dat je er met zijn twee achter moet staan. Een kind daar groei je in. Hoort echt bij je. en ik heb het gevoel dat dat bij een hond niet zo is. Dus, jullie raden het al, we zitten hier best in discussie.
Dames, ik hoop dat ik op mijn verhaal niet te veel negatieve reacties krijg.
Ik weet dat het moeilijk is, maar zonder ervaring lijkt me dit bijna onmogelijk. met alle liefde van de wereld, hoe graag ik het ook wil.

liefs

He Bloemetje,
Ik ben een echte dierenvriend en vind het verschrikkelijk als mensen een beest aanschaffen het dan ook weer weg doen maar zelfs ik had in jou situatie denk ik er ook voor gekozen om een ander plekje voor hem te zoeken.
Je moet er toch niet aan denken dat als je wel zwanger bent en er dadelijk een kleintje is de hond hem of haar steeds wil bijten.
Ik zou er denk ik echt (ook al is het met pijn in mijn hart) voor kiezen om hem weg te doen.
En op zich is het nog een jong beestje dus die worden vaak sneller uitgekozen in het assiel dan een oud beestje.
En zoals je al zei je relatie is belangerijker.
Nou wat een ... situatie zeg!
Nou ja zo denk ik er over en hoop dat je er wat aan hebt.
En nog steeds niet ongi?

Gr Wen

Hoi hoi, van mij geen negatieve reactie! Ik ben van mening dat het karakter van een hond al heel vroeg bepaald is. Dit houdt dus in dat als de dierenarts al zegt dat hij niet met kids kan, dat dit ook niet te corrigeren is, juist doordat hij eerder in huis is als de baby, welke hij dan als lager in rang in de roedel zal gaan beschouwen.
Ik zou zeggen, als je het niet vertrouwd, gun hem dan een baasje dat hem met net zo veel liefde als jullie wil opvoeden, maar die geen kids heeft! Is zowel voor hem als voor jullie beter!
Bespreek het wel allemaal goed met je vriend en bekijk of je misschien een ander hondje dat misschien niet zo groot wordt of die nu al een vriendelijker karakter heeft kunt nemen. En ja, ik weet dat het afgezaagd klinkt en dat iedereen liever een pup wilt, maar je kan ook een hond zoeken uit het asiel, die kun je twee weken op proef krijgen vaak en gaat het dan nog niet lekker, tja dan weet ik het ook niet meer!

Sterkte er in ieder geval mee en ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt!
Goed weekend iedereen!

Ha Bloem!

Pffff, jeetje.... Als ik je goed lees hebben jullie dus eigenlijk de verkeerde belsissing genomen om deze hond te kopen... MAAR "verkeerde beslissing genomen" in de verleden tijd bestaat niet, want niets gebeurd voor niets!

Hier moeten jullie zelf en samen uitkomen! Heel heftig, maar denk niet dat iemand je kan vertellen wat je nu precies doen moet, ook omdat mensen allemaal verschillend denken over dieren houden / huisdieren. We kunnen jullie allemaal ons eigen advies geven maar jullie kennen je eigen situatie het beste, qua werk, huis, mogelijkheden, tijd enz enz.

Kijk, onze hond is giga groot en een heftige kruising (mechelaarXrottweiler) maar dat is echt zo'n sul wat betreft kinderen. Die is echt stapel op beebies en helpt je graag herinneren als er een luier verschoond moet worden als je dat zelf nog niet in de gaten hebt, haha.

Denk er nog maar eens even goed over... Kunnen jullie hem eventueel terugbrengen vanwaar hij vandaan komt, wegens zijn gedrag? Ik bedoel, jullie waren in de veronderstelling een lieve gezinshond te kopen, en als een dierenarts zelfs bij een 8 weken oude pup verklaard dat het geen lieve gezinshond is... Kijk, een mens maakt of breekt een hond, maar het wordt een behoorlijke klus als ik je zo hoor en als jij nu al bang bent voor een stoute pup....

Heel heftig voor jullie!

Mijn steun heb je, wat je ook doet of beslist.... Soms lopen situaties nou eenmaal zo... Misschien worden jullie gewoon flink op de proef gesteld. Handel in ieder geval, wat je ook doet, in het belang van je hond!!!

Sterkte en houdt ons op de hoogte!

Liefs en een dikke KNUF!

Ik zie nu de reacties van de anderen en ik sluit me heel erg aan bij dat als een hond eerder in huis is als het kind dat hij het kind in lagere rangorde zal zien. Wij willen heel graag een pup er bij, ook voor opvolging van onze huidige hond die al wat ouder wordt, en kiezen er nu heel bewust voor om eerst een kindje te  krijgen (ALS HET ALLEMAAL LUKT DAN HE) en dan pas een nieuwe hond. 1 zodat ze "samen op kunen groeien" en zodat de pup niet ineens zijn aandacht hoeft te delen met een beebie en hij dus ook niet jaloers kan worden.

Sterkte!

xxx

Terug
Bovenaan