A
Anoniem
Guest
Hey Bloemetje...
Ik denk dat je je niet zo heel druk moet maken hoor. Natuurlijk is het nodig dat je hondje weet wie zijn baasje is,maar hij moet nu vooral nog wennen aan jullie en aan het huis.
Onze hond wordt zondag 1 jaar en hem valt ook nog van alles (af) te leren!!
Het is echt niet zo dat als er nu iets mis gaat, het blijft...
En je moet alles positief belonen...als hij niet gromt, aandacht geven en blij doen (daar zijn ze heel gevoelig voor) en als hij gromt, moet je hem negeren!
Wij werden ook wijs gemaakt dat als hij binnen zijn behoefte deed dat we Yari met z'n kop naar beneden moesten drukken enz. Hij werd er alleen maar bang van.
We hebben het toen gewoon genegeerd en als hij het buiten deed echt enthousiast beloond en je zag hem gewoon groeien!
En wat Ramona zei over op de slaapkamer is nog niet zo'n gek idee...bij de hond van mijn ouders (was eerst mijn hond, maar is daar gebleven) heb ik hem ook eerst op de kamer gehad, met mijn arm erin, omdat hij zo overstuur was 's nachts...toen dat goed ging is hij weer naar beneden verhuisd en alles ging prima...Dus het is echt niet zo dat als hij dat gewend is dat hij niks anders wil...
En dat bijten deed hij ook, maar dat is ook later wel afgeleerd, gewoon speels gedrag...en als het tegek wordt zeg je een keer: Foei (goed hard) en dan loop je weg...wat ook helpt is je hand om zijn snuitje leggen (niet te hard) en dan zachtjes loslaten en als hij je hand dan likt, belonen en als hij weer gaat bijten opnieuw proberen!
En echt niet bang voor hem zijn hoor, hij nog jong, hij is banger voor jou dan andersom meestal...En misschien voelt hij zich echt niet lekker en wil hij daarom nog niet dat je bij hem in de buurt komt...Heel veel succes ermee, maar denk niet dat het allemaal in een paar weken moet gebeuren omdat anders je hondje verpest is!
Zo'n vaart loopt het niet!
En over je ongesteldheid! Ik hoop dat het meevalt meis!!! Hou je ons op de hoogte??
Ik moet nog 4,5 dag! Spannend hoor!
Liefs Joepie