Wie NOD in agustus?

Hey Bloemetje,

Wij hebben nu ook een hondje een kleintje maar een hond is een hond. We kregen haar met zes maanden. Daarvoor is ze in een gezin geweest die haar lichamelijk en geestelijk heeft mishandels. Toen ik haar op haalde woog ze 1,6 kg. Dat is niks de botjes staken er uit. Ik heb heel veel moeite met haar gehad ook omdat we met de bench aan het proberen waren maar ook daar deed ze alle behoefte in. Op elke moment van de dag ook s'nachts. Tot dat we de bench uit huis hebben gehaald. We legde haar s'avond in een doos met haar eigen dekentje en naast het bed. Ik legde dan mijn arm erin zodat ze kan gaan wennen aan de nacht. Je bent je hondje aan het leren overdag steeds een beetje alleen te zijn maar vergeet niet dat een hondje ook de hele nacht alleen is. Dat is dus niet een kwartier maar minstens 6 uur. (hij sliep s'avonds wel met zijn broertjes en zusjes en niet te vergeten zijn mama) Ook moet hij wennen aan de geluiden. Ik weet niet of je hem een ontwormingskuur hebt gegeven maar daar kunnen ze nog heel ziek van worden. Wat wij altijd moeten doen als een hond last van de darmen heeft is gekookte kip met rijst. Ze vinden het heerlijk en worden snel weer beter. Ik zou hem s'nachts mee nemen naar je kamer en naast je neerleggen totdat hij aan jullie en jullie huisje is gewend. (misschien kun je ergens een grote doos krijgen waar hij niet uit kan) En met dat bijten gelijk aanpakken (je vind het nu zielig maar als je het nu niet doet word hij je de baas) Gebruik de bench als zijn mand. Bijt hij in zijn nekvel pakken en niet omhoog pakken (dat doen de mama's altijd als ze hun hondje meenemen) maar naar beneden drukken. Zeggen dat het niet mag en dan in de bench daar vijf a tien minuten laten zitten en dan eruit halen als hij dan braaf is hem belonen met wat lekkers. Heb geduld ze leren het niet in een dag. Mijn hondje is nu geweldig ze kan met iedereen mee wil ook met iedereen knuffelen terwijl in het begin als je naar haar toe liep, dan liet ze alles gelijk lopen. Ik wou dit toch even tegen je zeggen en je een hart onder de riem te geven. Meid het gaat jet wel even tijd kosten. Maar als je straks op training gaat dan gaat het ook heel snel. Wat je er mee doet moet je zelf weten maar meid het gaat je lukken en als dit je lukt dan kun je wel vier kinderen krijgen hahahaha. Nog een tip s'avonds voor het slapen gaan een dik half uur wandelen zijn ze moet.

succes

groetjes ramona

hoi ramona en essie.

op de kamer vind ik geen optie, hij moet leren dat ie in de bench moet slapen.
ook al komen we beneden bij hem zitten, hij blijft te keer gaan.
hij heeft vorige week zaterdag een ontwormingskuur gehad, maar kan ie daar nu nog last van hebben? vind ik wel erg lang.
het willen bijten is echt met grommen en opspringen naar je toe, en word ik bang van. wil niet dat hij dit blijft doen, maar ben ook bang dat ik niet sterk genoeg ben, dat hij mijn onzekerheid voelt.

dank je meiden.
liefs

Hi,

Ik ben het met Ramona eens, dat bijten op die manier moet je hem echt direct afleren. Als je nu al bang voor hem bent, hoe moet dat over een tijdje als ie groter en groter wordt?

De beste manier is inderdaad op hem zodra hij het doet, stevig in zijn nekvel pakken en op de grond drukken en hem even heel duidelijk vertellen dat ie dat niet mag. Wbt zijn bench, daar zijn verschillende ideeen en meningen over, zowel qua slaapplaats als strafplaats. Als je wilt dat hij dat als zijn mand ervaart waar hij in slaapt weet ik niet of het verstandig is hem er in te zetten voor straf. hij moet zich fijn en veilig voelen in de bench, en niet s'avonds als jullie naar bed gaan, dat hij er in gestopt wordt en dat hij het gevoel heeft dat ie straf heeft. Zit ie daar de hele nacht alleen met dat gevoel, logisch als ie dan echt drakenstreken uithaalt en jullie wakker houdt.  Maar iedereen heeft weer andere methodes en gedachtes over opvoeden en benchen. Maar in nekvel pakken en duidelijk maken dat het niet de bedoeling is dat werk erg goed bij honden en katten ook trouwens. De rest zul je zelf moeten bedenken waar jullie voor kiezen en hoe jullie het gaan aanpakken. Maar echt, zorg dat je hem de baas wordt / bent! Van een draai om zijn oren houdt ie echt niets over hoor. Consequent zijn! En probeer je ook in hem te verplaatsen he, hoe hij de dingen beleeft.

Dat zindelijk worden kost tijd, ze kunnen met 8 weken echt niet een nacht lang alles ophouden. Dat kost tijd. Als ie slaapt en hij wordt wakker kun je gelijk met hem naar buiten, want dat is het moment dat ze wat moeten doen. Dat kan ieder uur wel zijn bij wijze van spreke. Het duurt even voordat ze een dag en nacht ritme hebben en s'nachts eea kunnen ophouden. Maar dat komt echt wel goed hoor!!! Kost wel ongeveer 2 maanden denk ik, en dan nog kan ie wel eens een "ongelukje" hebben.

Heel erg veel sterkte, ik ben ook heel erg benieuwd wat de dierenarts zegt! Ik hoop dat alles goedkomt, je had je er zo op verheugd.... Ik baal voor je dat het allemaal beetje tegenzit...

Kop op meid, verman jezelf, hoe lastig ook als je veeel te weing slaapt en alles lijkt tegen te zitten. Na regen komt zonneschijn en er komt vast een dag dat je er op terug kan kijken met een glimlach.
'
Laat je even weten hoe het bij de dierenarts was?

xxx Esther

hi hi dat opvoeden van een hond is bijna hetzelfde als het opvoeden van een kind. Mijn dochter wilde een hele tijd niet 's nachts alleen slapen. Als je bij haar zat viel ze in slaap maar als je merkte dat je weg was werd ze wakker en begon ze met huilen. Dat heeft mij ook een heleboel slapeloze nachten bezorgd maar de volhouder wint.
Hoop dat dat ook lukt met je hondje.

Een collega van mij heeft laatst ook een hondje gekocht en die bleef ook maar janken 's nachts. Zij hebben hem uiteindelijk teruggebracht bij degene van wie ze hem hebben gekocht en hebben nu een konijn. Hahaha het is heel wat anders.

Nou bij mij zitten de eerste klusdagen erop maar denk niet dat mijn eisprong al geweest is dus we nog een paar dagen te gaan. Nu voel ik mijn eisprong eigenlijk niet altijd dus dat is helemaal lastig. Heb vandaag wel last van mijn onderrug.

Iedereen alvast een prettig weekend.

Debbie

hoi Bloemetje,

klinkt mij heel bekend hoor, onze hond is nu bijna 2 en met deze hebben we ook wat te stellen gehad. Het is heel goed mogelijk dat jullie pup iets aan zn darmen heeft en daar moet je snel op reageren anders droogt hij uit. Maar het is wel logisch dat hij geen nacht droog blijft. Ik heb die van ons in het begin naast mn bed gezet in de bench en om het uur/anderhalf uur kwam die en haalde ik hm eruit om te laten plassen/poepen en dan weer terug. Het was erg vermoeiend maar het ging wel. En als je hm bij je hebt dan voelt hij zich ook niet zo alleen, hij heeft natuurlijk nooit alleen geslapen en nu zit ie ineens alleen in een bench en dan kunnen ze bang worden en dan hun behoefte in de bench doen. Net als bij kinderen heel concequent blijven en dan bijten hoort erbij hoor, ze willen op alles kauwen. Heeft ie al tandjes? want als deze doorkomen bijten ze overal in. Meteen afleren en kauwbotjes kopen en die dan geven.

Maar even naar de dokter is een goed idee van je, geeft ook wat meer rust.

Heel veel sterkte

en vraag maar raak hoor

Liefs

hoi,

busababe,
hij bijt niet om zijn tandjes hoor, hij heeft tandjes, en als ie wil bijten op iets dan doet ie dat op zijn speelgoed, maar hij gaat echt grommen met tanden bloot en echt zn tanden in je zetten en doorbijten.
en ik ben erg bang dat ik dat gedrag niet kan afleren.
ik word er nu al af en toe bang voor, en wat moet dat als ie groot word, ik ben van mening, eens het erin zit, blijft het erin zitten.

trouwens, denk dat ongi eraan zit te komen, buikpijn nu.

liefs

Dat is niet waar als het er in keer in zit dat het er niet meer uit komt. Hij weet niet eens of het goed of slecht is. Je moet hem gelijk behandelen als hij dat doet dan leert hij wel af. Hij is pas 8 weken!!!!!

ramona

Mnee, misschien niet,maar ben er wel bang voor.
Gister hebben we hem telkens gecorrigeerd, als hij ging grommen, vandaag heeft hij het twee keer geprobeerd. En ben er meteen tegenin gegaan.
Hij gaat vandaag ook elke keer in zijn bench liggen om te slapen. Deed hij gisteren ook niet, toen kwam ie elke keer bij je voeten liggen.
Ik hoop echt dat dierenarts ons kan helpen.
We zijn nu twee en halve week thuis, hoop hem goed ritme aan te leren, en hem laatste week alleen te kunnen laten, het op te bouwen.

Ik voel me iets beter. Maar erg slap, sta te trillen op mn benen.
Net boterhammetje met een gekookt eitje op. eerste half uur ging me maag tekeer,maar nu gaat het wel, lijkt er op dat het iets beter gaat. Gelukkig maar, want ben ik vier dagen zowat 3kg afgevallen, kan het wel hebben, maar toch, niet de goede manier natuurlijk.

liefs

Terug
Bovenaan