Wie ook rond 5 juli meest vruchtbare dag ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Hey dames,
 even voor diegene die het ook wilde weten (net zoals ik)     -->

(dit is de uitleg wat dat vieze lange draderige slijm betekend)

De eerste week van de cyclus, de dagen van de menstruatie en vlak daarna, zit de baarmoedermond potdicht. Het baarmoederhalsslijm is dik, zuur, troebel en taai, en daardoor moeilijk doordringbaar voor zaadcellen. Het slijm sluit de baarmoeder af. Drie à vier dagen voor je ovulatie tot één à twee dagen na je ovulatie wordt in de baarmoederhals tamelijk veel rekbaar slijm afgescheiden. De baarmoedermond wordt zachter en de opening wijder. Het vaginale slijm is helder van kleur, elastisch, vloeibaarder en je kunt er draden van trekken van ongeveer tien centimeter lang. Het ziet er een beetje uit als rauw eiwit. Dit slijm is zeer gunstig voor de zaadcellen; het helpt ze om naar boven te klimmen, richting baarmoeder, dus als je in deze periode vrijt (3 tot 4 dagen), vergroot je je kans op zwangerschap.Als je er echt op gaat letten, zul je zien dat er in deze dagen wat glibberig slijm aan het wc-papier blijft zitten. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong. De rest van de maand, vanaf ongeveer vier dagen na de eisprong, is het vaginale slijm ‘droog’ of wit korrelig en ben je ‘niet’ – of in ieder geval minder - vruchtbaar.

Weer iets uit de wereld geholpen, ben blij dat ik het nou weet, dus dames heb je dit slijm KLUSSEN !!!!!!!!!!!!!!!

Succes xxx

hoi allemaal,

dat dacht ik ook altijd, maar nou is het bij mij de afgelopen keer zo geweest, dat ik 4 juli het heldere slijm steeds een beetje er was. (dit zou ook mijn vruchtbaarste dag zijn volgens predictor) en dat heeft inderdaad een paar dagen geduurd.

Maar 8 juli had ik dus de bekende grooooote klodder en daarna was het afgelopen.

Ik twijfel dan ook nog steeds waar ik vanuit moet gaan.
de kleine slijmpies of de dikke grooote slijmpie.

gr. nina

En ondertussen maar afwachten. Ik neem me iedere keer voor om er niet teveel mee bezig te zijn, maar vind toch steeds de weken tussen de eisprongen de NOD erg lang.

Ik verwacht dat die groooote klodder , dat dat de dag vóór je ei is geweest, als je toen geklust hebt, zat je waarschijnlijk goed...

Nou afwachten !!! Meer kan je niet doen...... Het duurt inderdaad erg lang... Maar Ja we wachten gewoon allemaal met je mee.....

Succes xxx R_
M

hoi hoi,

hmmm, daar was ik al een beetje bang voor. Die groooote klodder was op zondagochtend vroeg en we hebben voor het laatst geklust op vrijdagochtend (hééél erg vroeg). Waarschijnlijk dus een dagje te vroeg.

Maar weer afwachten dus. Nog een weekje voor de meesten die hun meest vruchtbare dag rond 4 juli hadden.

Ik moet volgens de berekeningen van babybrabbel.nl  de 19e mijn NOD hebben.  Een weekje vanaf vandaag dus.

gr. nina  

Ja voor de meeste die rond 5 juli zijn vruchtbaarste dag hadden,   is het nog even afwachten....

Ik heb ook volgende week ergens mijn NOD, we wachten maar af.....

Meer kunnen we toch niet doen...

Iemand nog iets vreemds meegemaakt, of   andere gevoelens dan anders, ik merk eigenlijk nog niet veel....

dikke kus R_M

hoi allemaal,

Nee verder nog geen rare verschijnselen. Maar ik las laatst ergens (ik weet echt niet meer waar) dat de meeste verschijnselen ook pas in week vijf of zes komen (of niet, dat kan natuurlijk ook nog)

Wel af en toe flinke steken. Maar dat had ik de vorige ronde ook.

Ik probeer er niet teveel op te letten (maar ja)

gr. nina

Hallo dames,

Lees en begrijp ik het nou goed?
Als de''grote klodders'zijn geweest is de ei sprong al voor bij?
Dat denk ik nl niet. Dan moet ie naar mijn idee nog komen.
In de kalender ook op deze site staat bij week 1 en 2 nl beschreven hoe het gaat.
Succes.

doeg smaartje

Hey smaartje,

Het slijm is zeer gunstig voor de zaadcellen; het helpt ze om naar boven te klimmen, richting baarmoeder, dus als je in deze periode vrijt (3 tot 4 dagen), vergroot je je kans op zwangerschap.
Dus als je het slijm hebt, is het het verstandigste om dan te klussen !
Dat is het gunstigste....... Je ei is dus niet geweest dan.....

Hoe is het verder met iedereen, deze week hebben we allemaal NOD
(voor diegene die tenminste rond 4 a 5 juli hun EI hadden...
Spannend he, maar we kunnen het beste afwachten, iemand we al last van  iets.Bij mij is nog steeds alles gewoon hetzelfde, voel me normaal , en ik denk dus niet dat ik zwanger ben....

Over 11 dagen ga ik trouwen (27 Juli) en ik ben dus af aan het tellen, daarna lekker op vakantie, mmmmmmmm, heb er zo'n zin in, duimen jullie met mij mee, dat ik mooi weer heb....

Thanks xxxxxxxxxxxxxxxxx R_M

Terug
Bovenaan