Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

Hoi Anne,

Tjonge, wat een verhaal zeg. Wat zullen jullie vreselijk in de zenuwen gezeten   hebben. Dat komt je misselijkheid natuurlijk helemaal niet ten goede. Maar gelukkig dat het allemaal goed is en ik hoop echt voor jullie dat het  genieten een beetje kan gaan beginnen.
Ik voel me vandaag weer k*****. Bij de kleinste inspanning voel ik mij vreselijk beroerd. Lig alweer de hele dag op bed. Maar je eigen bed is inderdaad wel errug lekker. Ik moet nu echt weer proberen te gaan eten anders lig ik volgende week weer in het ziekenhuis. Ik begin gewoon bang te worden om te eten weet je dat. Ik weet gewoon niet goed meer wat ik wel en niet moet doen. Vooral 's avonds ben ik erg ziek en krijg er dan helemaal niets in. Ik hoop echt dat dit heel snel over is, want op deze manier blijft er niet veel van me over. Ik lees dat jij 20 kilo bent afgevallen. Kan jij het missen of niet. Ik ben er tot nu toe een kleine 10 afgevallen, maar aangezien ik niet zo zwaar was, begin ik nu toch een kritiek punt te naderen. Ik weeg nu ongeveer 55 kilo bij een lengte van 1.70.  Er mag nu toch echt niet te veel af.

Ik maak me ook veel zorgen over de baby. Ik heb in het ziekenhuis wel 3 keer een echo gehad en de kleine maakte het prima. Toch blijft er een zekere spanning hangen. Heel irritant. Hoop maar dat dit snel weggaat.

groeten,
Jacoline

Hoi Jacoline,

Ik had gelukkig wel wat extraatjes op de heupen zitten, die zijn d'r nu ruimschoots vanaf. Kritiek is het nog niet, maar het moet niet veel meer worden.
Misschien heb ik qua eten een tip voor je, ik drink veel hero fruitontbijt. Niet echt super zwaar op de maag (de light versie in ieder geval, de rest heb ik nog niet geprobeerd)  en toch vult het wat... en mocht je het uitkotsen... smaakt het ook niet zo ontzettend vies. Plus je krijgt de nodige vitamientjes binnen.
Verder nog steeds veel fruit, elke ochtend een vers geperste jus.
Wat die kleine betreft hebben ze mij regelmatig verteld (en dat klinkt niet zo lief, maar ik vind het een fijne gedachte, dus misschien dat het voor jou ook een geruststellender idee is) die kleintjes zijn net parasieten, die nemen wel wat ze nodig hebben.
Ik heb me eigenlijk altijd meer zorgen gemaakt om die kleine, dan om mijzelf, dat zal wel een logische moeder-gedachte zijn daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee.

Wat die echo's van jou betreft was d'r een reden waarom ze dat wilden doen? Ik heb 't namelijk ook vaak aangegeven maar daar was geen reden voor kreeg ik dan te horen.
Gelukkig mag ik wel extra vaak langs bij de VK, horen dat het hartje het nog doet is ook erg fijn in periodes dat je je erg slecht voelt.

Hopelijk voel je je vandaag een beetje beter!

Liefs,
Anne

Hoi Anne,

Wat betreft die echo's weet ik eigenlijk niet waarom ik die kreeg. Volgens mij was er niet direct aanleiding voor een echo. Misschien dat ze wilden controleren of de kleine het nog goed maakt. Ik moet je ook zeggen dat ik er een paar keer om gezeurd heb hoor. Tja, het doet je natuurlijk best goed dat als je zo ziek bent, je die kleine spruit gezellig ziet bewegen. Weet je nog een beetje waar je het allemaal voor doet. In het ziekenhuis had ik ook een lotgenote liggen en dat was erg prettig. We voelden elkaar precies aan. Zij had het alleen wel anders als ik en met haar gaat het nu ook al wel iets beter. Zij is zelfs al bij de Prenatal geweest. Ik kom amper bij de wc!!!! Ik hoop echt dat ik ook snel weer de puf en zin krijg om lekker weg te gaan. Ik doe echt zo mijn best. Ik heb vandaag al twee boterhammen en drie ontbijtkoeken op. Ik heb denk ik ook al bijna een liter gedronken. Moet goed komen toch????? Ik durf nog geen zuivelproducten te nemen. Vorige week in het ziekenhuis nam ik wat yoghurt, maar dat ging dus niet goed. Ik zal kijken of dat fruitontbijt wat voor mij is. Tja, wat extra vitamientjes kan natuurlijk geen kwaad.
Gaat het met jou wel lekker vandaag??? Waar kom je eigenlijk vandaan??

Groeten,
Jacoline

Hoi Jacoline,

Ik kom uit het zonnige Zuid holland, vlakbij den haag, en heb vandaag zowaar een goede dag! Nog slechts 2 keer overgegeven tot nu toe. Beetje genoten van het zonnetje in de tuin  en voorzichtig aan wat rommel weggegooid uit de toekomstige babykamer ... een hoop bestaat dan wel uit het dirigeren van wat manlief moet doen, maar ach...... ik ben in ieder geval van de bank af !

Zo voorzichtig wat proberen te eten, de ene keer lukt dit beter dan de andere keer, maar ik weet inmiddels aardig aan te voelen wanneer mijn maag stop zegt en kan zo vaak wel voorkomen dat ik echt alles er weer uitgooi.

morgen ga ik voor het eerst weer een poging wagen om naar mijn werk te gaan, geheel vrijblijvend op de thee. Dus mocht ik morgen toch weer een mindere dag hebben dan zeg ik dat gewoon af. Is kijken hoe 't bevalt!

Ooit komt de dag dat dit allemaal goed is :)

Liefs,
Anne

Hoi Anne,

Fijn te horen dat je gisteren weer wat kleine dingetjes hebt gedaan. Het is ook prachtig weer buiten. Ik moet je zeggen dat dit op mij ook wel een positieve uitwerking heeft. Ik kan nog wel niets, maar je ziet alles net iets positiever.
Gisteren heb ik best wel een goede dag gehad en tot nu toe gaat het vandaag ook best goed. Merk wel dat ik het heel rustig aan moet doen. Ik heb vanochtend de was opgeruimd en was daarna echt bekaf.
Zo moet je het toch proberen langzaamaan weer oppakken hè. Ik hoop echt dat deze positieve lijn zich blijft voortzetten en dat ik over een paar weekjes weer vrolijk rondhuppel alsof er niets aan de hand is. De gedachte alleen al dat dit nog een half jaar zo door zou gaan, maakt je al gek. Ik probeer hier dan ook maar niet aan te denken en met de dag te leven.

Positief denken zei de psycholoog in het ziekenhuis. Dat is natuurlijk makkelijk praten als je zo beroerd in je bedje ligt. Maar ik doe nu toch echt mijn best.

Vandaag mijn urine laten testen bij de VK. Ik heb er wel vertrouwen in. Leek net water dus dat is een goed teken.

Groeten,
Jacoline

hoihoi jacoline,

Fijn dat ook jij gisteren een redelijke goeie dag had! Zoiets geeft de mens weer moed he? Zelfs al zullen d'r ongetwijfeld nog genoeg mindere dagen komen.
Ik zit morgen op 16 weken! De beruchte dag waarna het allemaal minder (of eigenlijk over?) zou moeten zijn.
Gisteren een uurtje op mijn werk geweest, lekker gekletst, beetje gelezen en verder eigenlijk niks... Vandaag weer een poging wagen. Een gesprekje met mijn baas voeren.
Ik kreeg vorige week te horen van het kdv dat onze kleine pas terecht kan met 4 jaar... hmmmmz... en aangezien ik onregelmatig werk... is 't allemaal een beetje extra lastig. Eens kijken of er op mijn werk wat te regelen valt voor wat meer regelmaat, nee heb je ja kan je misschien krijgen.

Laten we hopen op vandaag net zo n goeie dag als gister!

Liefs,
Anne

Hoi anne,

Wat goed van je dat je alweer een uurtje naar je werk bent geweest. Geeft weer wat afleiding hè. Kan ook geen kwaad. Lastig joh dat jij zo'n probleem hebt met de kinderopvang. Ik ken het probleem hoor. Wij moeten het trouwens nog regelen voor de kleine. Onze middelste gaat één dag per week naar het kinderdagverblijf dus de kleine moet ik daar ook nog voor opgeven. Wat een geregel allemaal hè. Maar wel een lekker gevoel als het allemaal geregeld is.

Gisteren best een goede dag gehad. Geeft je inderdaad moed om door te gaan. Ik ben vandaag 15 weken dus nog één weekje en dan is de magische 16 weken bereikt. Morgen moet ik naar de VK om mijn urine te laten controleren. Ik denk wel dat het goed is hoor. Ik krijg momenteel best veel voeding binnen en het blijft er gelukkig ook allemaal in. Ben vanochtend even een poosje beneden geweest, maar dat valt nog wel tegen. Ik wil eigenlijk proberen om misschien vanmiddag even buiten in het zonnetje te zitten, maar we zien wel of dat gaat lukken.

Lekker joh dat je al 16 weken bent. Op de één of andere manier is dit toch ook weer zo'n grens waar je naartoe leeft. Uit ervaring weet ik dat het bij mij wel iets langer kan duren dan 16 weken, maar het einde van deze nare periode komt (als het goed is) nu toch echt in zicht.

Volgende week ben ik jarig (koninginnedag). Ik hoop echt dat ik dan weer een klein beetje op de been ben en dat we eventjes weg kunnen. Ik probeer daar echt alles aan te doen. Al is het alleen maar even naar de aubade (is toch altijd wel errug gezellig). Ik denk niet dat ik mijn verjaardag voor familie en vrienden houd, maar dat zien we dan wel weer.

Fijne dag en goede dag toegewenst!!!

Groetjes,
Jacoline

Hoihoi jacoline!

Volgende week jarig! ik zeg maar alvast gefeliciteerd... dan kan ik het zeker weten niet meer vergeten, ik ben nooit zo goed in die dingen! En nu nog een beetje minder dan normaal. Hoe oud wordt je als ik vragen mag? En waar kom jij eigenlijk vandaan?
Ik plan momenteel ook niks, dan kan ik ook niemand teleurstellen.... gaat het goed, dan bedenk ik vanzelf wel wat ik ga doen.

Vandaag dat gesprekje gehad op m'n werk. Ze wil me best een extra vrije dag geven, maar dit niet op papier zetten, dusssss... feitelijk heb ik er niks aan, want als de nood in de man is, ben ik dan dus gewoon de klos.
Dat heeft ons ertoe doen besluiten dat we gaan proberen voor gastouderopvang te gaan. Hopen dat dat wel lukt, met de flexibiliteit die wij graag willen.

Als die 16 weken bereikt zijn.. schuiven we denk ik weer door naar 20 weken... of d;r daarna nog magische grensen zijn weet ik eigenlijk niet. Ik hoop in ieder geval dat we er gaande weg steeds een beetje meer van kunnen genieten... en zoals dat nu gaat komt dat wel goed. Tenslotte is hier alles nu beter, dan dat het voorheen is geweest... da's weer positief!

Hopelijk is jouw dag ook een beetje goed gegaan, en krijg je morgen weer goed nieuws bij de vk

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan