wie ook zwanger worden na een miskraam?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag bij bijna tien weken zwangerschap een miskraam gehad, maar het vruchtje was al gestopt met groeien bij zes weken. Mijn vriend en ik willen graag verder, zodra het bloeden is gestopt en ik lichamelijk nergens meer last van heb. Ik zou het fijn vinden om met andere vrouwen en meiden te kletsen over zwanger willen worden na een miskraam. Hoe hebben jullie de miskraam beleefd (ik vond en vind het zowel psychisch als lichamelijk echt verschrikkelijk), en hoe willen jullie verder gaan?

Liefs, Kim

Hoi Kim,

Erg dat je een miskraam hebt gekregen en het pas bij 10 weken bekend werd.
Ik heb 11 aug. een vroege miskraam gehad, ik was toen 5 weken zwanger. Dus wist net dat ik zwanger was, maar vond het ook wel heftig. Bij mij was het gelukkig nog erg pril, dus ik was het zo kwijt, alleen wat stolsels. Nu heb ik net weer een test gedaan en ja...ik denk dat ik wel weer zwanger ben...het was een heel licht streepje. Ik durf alleen nog niet blij te zijn, ten eerste wil ik eerst een duidelijke streep zien! En ten tweede kijk ik nu al uit naar een echo. Hopelijk kan die eerder gemaakt worden en niet pas bij 10 weken ofzo.
Dus ik snap echt hoe jij je voelt, het is allemaal doodeng.

Sterkte meid.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel, jij zat toch ook op het mei-forum?

Wat zou het gaaf zijn als je weer zwanger was! Maar ik snap ook dat je er erg onzeker over bent. Ik zal er ook pas vertrouwen in hebben als ik een hartje hoor kloppen. Heb jij weer eerst een menstruatie afgewacht of zijn jullie gelijk verder gegaan?

Ik vond de miskraam erg tegenvallen. Op zich ben ik wel blij dat ik niet gecuretteerd hoefde te worden en dat het allemaal spontaan kwam, maar ik heb heel veel pijn gehad. Niet fijn. Psychisch is het natuurlijk ook zwaar: ik wil nog steeds gewoon zwanger zijn.

Ik hoop dat je echt zwanger bent, en dat het deze keer wel gewoon goed gaat!!

hoi meiden...

hier nog eentje die zich bij jullie voegt...
ik heb in augustus een mikraam gehad. we kwamen er met 14 weken achter dat het kindje met 10 weken gestopt was.
extra vreselijk, omdat mijn lichaam in die weken gewoon verder was gegaan, mijn baarmoeder was groter, mijn buik was dikker enz.

nu ben ik al een keer ongi geweest na de ikraam en is dit mijn eerste echte ronde. 13 oktober is mijn nod. ik heb rare klachtjes, maar durf niet te hopen...
duimen jullie met me mee?

wij wisten eerst niet of we er gelijk voor wilden gaan, maar toen mijn eisprong in zicht was, wilden we het maar al te graag!  

ik was uitgerekend po 6 februari, dus hoop voor die tijd weer zwnager te zijn. het lijkt me extra moeilijk om die datum te moeten  passeren zonder zwangerschap.

groetjes Carina

Ik had bijvoorbeeld niet verwacht dat het vruchtje zou stoppen met groeien maar nog wel een paar weken zou blijven zitten. Pas toen ik het donderdag via de echo te horen kreeg, kwam de miskraam daadwerkelijk op gang. Alsof je lichaam pas weet wat er aan de hand is als je het psychisch vernomen hebt. Maar dat geeft me dus geen vertrouwen voor een eventuele volgende zwangerschap..

Ik kan me voorstellen Carina, dat je graag weer voor februari zwanger wilt zijn. Anders wordt dat zo'n moeilijke datum, die door een nieuwe zwangerschap te verzachten is denk ik.

Hoe lang waren jullie bezig met zwanger worden voordat het uiteindelijk raak was? Voor ons was de zesde ronde raak.

Hoi meiden,

Wij zijn gelijk weer verder gegaan, maar heb nu dus 1 menstuatie gehad in september en dan nu hopelijk alweer zwanger.

Ik kan me voorstellen dat het heel heftig is, als het vruchtje al eerder gestopt is met groeien en dan weken later pas eruit komt. Dan denk je dus nog gewoon zwanger te zijn. Ik denk dat je het liefste met een volgende zwangerschap elke week een echo zou willen of in ieder geval het hartje zou willen horen. Misschien is het wel zo, dat je dan vaker op controle mag komen in het begin. Weet iemand hoe dat zit?

Sterkte meiden met de verwerking hiervan en ik hoop dat jullie allemaal snel een gezonde zwangerschap door mogen maken.

Groetjes,
Angel

Hallo meiden. Ik heb ook een mk gehad, en wel een bbz. Gelukkig is het bij mij vanzelf weggegaan en heb geen operatie hoeven ondergaan. Dat hoor je wel eens anders bij een bbz. Ik was dus ongeweer 7 wkn zwanger toen ik begon te bloeden. Vk bevestigde mk. Na 2 weken vloeien nog maar eens terug en toen ben ik doorverwezen naar gyn. Hij zag dus dat het een bbz was. Uiteindelijk heb ik 4 weken gebloed. 1,5 niks en nu ben ik weer ong (net klaar). Dus ik kan wel stellen dat mijn lichaam is hersteld.
Ik was gelijk na mijn zwangerschap al zo bezig met miskramen, alsof ik wist dat t mis zou gaan, Toen de vk de mk bevestigde, moest ik wel even huilen maar wist t eigenlijk al, dus de verwerking is ook best snel gegaan.
Ik ben er al helemaal weer klaar voor. 18-10 is mijn eisprong (tenminste, daar ga ik voor t gemak maar even van uit) dus weer  veel  klussen!!!
Als ik nu weer zwanger zou zijn, dan moet ik gelijk weer ter controle bij gyn. want ik heb nu wel meer kans op nog een   mk. MOeten jullie dat ook?

Ik hoop dat we snel weer zwanger zijn. Dit zou mijn 1e kindje worden, en het was de 1e ronde gelijk raak!! Hopelijk nu ook...

succes allemaal

Hoi Kim,
Rot hoor, zo'n miskraam. Hoop echt dat je weer snel zwanger bent. Ik heb in mei een miskraam gehad met 6 weken. Ik heb al 2 kindjes, dus ik had enorme been en rugweeen voor een heel klein beetje bloed en slijm. Al die pijn voor helemaal niets, terwijl ik met Kerst uitgerekend was. (gelijk met mijn schoonzusje en een vriendin). Dus ik hoop ook echt dat het voor de Kerst weer raak is, anders ben ik super-super verdrietig, want we gaan tot eind van het jaar en mijn ei is rond 7 dec en dan pas weer rond 4 jan.

Angel, volgens mij kunnen ze pas vanaf een week of 6/7 iets zien op de echo. Eerder niet. En ik heb wel gehoord, dat als je erg ongerust bent, je vaker een echo kunt krijgen, maar hoe hard ook. Als je dan in week 8 een echo krijgt en alles is goed, kan het ook nog fout gaan. Tot de 13e week gaat het gewoon heel vaak fout. MAAR ik hoop dat bij jou alles goed blijft gaan hoor. Probeer je niet teveel zorgen te maken (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, want ik weet zeker, als het bij ons nog lukt binnen nu en 3 maanden, dat ook ik me erg ongerust ga maken voor een eventuele mk).
Probeer lekker te genieten!!!
Groetjes Ikke

Terug
Bovenaan