wie ook zwanger worden na een miskraam?

Hallo allemaal,

Bij mij is het vloeien zo goed als gestopt, na een dikke week. Daar ben ik wel blij om. Mijn vriend en ik willen ook meteen weer verder, dus ik ga over een week maar weer met ovulatietesten aan de gang. Ook omdat ik wil weten wanneer ik dan een eventuele menstruatie kan verwachten.

Hoe is het met jullie?

Hoi Quimn,

Mooi dat het vloeien bijna gestopt is! Hoe voel jij je nu?
Succes meid met zwanger worden, ik duim voor je dat je snel een gezonde zwangerschap mee mag maken.

Groetjes,
Angel

hoi ashley 3 ik las dat je al 4 weken vloeide ik heb het zelf ook gehad bij mij bleek het een ontsteking tewezen ik kreeg toen medicijnen en toen ging het weg in totaal heb ik 6 weken gevloeid en na een paar weken werd ik toen echt ongie nu heb ik 2 nov ongeveer mijn nod dus afwachten   als je het niet vertrouwd zou ik je ha bellen gewoon doen   succes

Hoi,

Ik heb helaas ook een miskraam gekregen.Dit was de tweede keer.De eerste keer was met 6 weken.daarna heb ik een gezonde zoon gekregen van nu bijna 3 jaar.Maar afgelopen mei is de  zwangerschap helaas mis gegaan na 12 weken.Achteraf leefde het kindje niet meer na 9 weken.We hadden met 8 weken nog een echo gehad en alles was goed!Dus na al die weken mijn mond houden en kots misselijk te zijn gngen we het vertellen.En toen ging het dus toch fout...Ik heb een curretage gehad  in het ziekenhuis en dat ging een beetje in een waas allemaal.2,5 week nabloedingen gehad.toen een controle echo omdat ik dat persee wilde.En toen konden we weer gaan oefenen zeg maar.Lichamelijk ging het ook vrij snel goed.Maar geestelijk...ik heb nog steeds best wel moeite.Het gaat wel beter maar nog niet top.25 november was de uitgerekende datum en daar zie ik wel erg tegenop.We gaan wel verder en hopen snel weer zwanger te zijn en gelukkig hebben we al een zoontje dat geeft wel afleiding maar toch.....Bij mij helpt het wel om er over te blijven praten..
Nou ik hoop voor iedereen dat ze snel weer zwanger zullen worden en dat het goed mag gaan.Ik hoop het vor mezelf ook al ben ik ook wel bang om weer zwanger teworden.....
groetjes Karin

Ik heb in mei, met 9 weken zwangerschap, een miskraam gehad.
Heb een dochter van inmiddels bijna anderhalf (wat dan ineens een troost zou moeten zijn als je mensen verteld van je miskraam; is vaak de eerste reactie die je krijgt.... nu nog gefrustreerd over humsz).
Gelukkig heb ik niet al te veel last van de miskraam zelf gehad, is ook allemaal goed gegaan zonder medische ingrepen.
Ben redelijk nuchter ingesteld, maar blijf het nog steeds gek vinden af en toe; als je dikke buiken om je heen ziet... had ik ook kunnen hebben... was 28-12 uitgerekend...

We hebben sinds de miskraam niet echt pauze ingelast; we zouden het wel zien... ons een beetje "overgegeven" aan de natuur (net als  met een miskraam)... Helaas is er nu, bijna een half jaar verder, nog geen nieuw wondertje onderweg...
Tot onlangs vond ik dat allemaal wel ok... zag ook wel voordelen in je oudste die alleen maar zelfstandiger wordt... maar begin steeds meer met een eventuele zwangerschap bezig te zijn..... Van mij mag t wel weer komen...
Nu weer last van rode duiveltjes... dus wie weet volgende maand...

Karin-Ilja en Karen,

Ja, meiden, het is wat hè die miskramen! Ik had nooit verwacht dat het zo er in zou hakken. Ik ben redelijk nuchter, maar het is toch heftig.
Ik heb net de 2e miskraam gehad, eerste keer 11 aug. en nu 11 oktober 2e miskraam. Allebei bij 5 weken zwangerschap, dus wel vrij snel, dat is dan nog het enige positieve eraan. Toch voelde ik me echt al zwanger, zere borsten en erg moe.
Ik heb al een dochter van 2,5 jaar, dus ik weet wel dat het kan! Maar wat jij ook schreef, je zou haast niet meer zwanger durven worden! Vind het doodeng.
Na de 1e miskraam dacht ik "da's pure pech"en had ik echt wel het vertrouwen dat het de keer erna goed zou gaan, maar nu ben ik het vertrouwen in m'n lichaam wel even helemaal kwijt. Ook al weet ik dat het beter is dat je lichaam het afstoot als het niet gezond is, het is toch even slikken.

Meiden, ik hoop dat jullie snel weer gezond zwanger zijn. Sterkte met alles.
Fijn om hier onze verhalen te kunnen delen.

Groetjes,
Angel

Ik heb met best veel mensen gesproken over mijn miskraam, en dan komen de verhalen los. Mensen van wie ik het niet wist die vertellen dat ze ook miskra(a)m(en) hebben gehad. Ik raak eerlijk waar verbaasd dat er zoveel kinderen rondlopen. Zwanger wórden is al een groot obstakel, maar zwanger blíjven ook. Ik heb vantevoren best rekening gehouden met een miskraam, maar heb me niet gerealiseerd dat het zó vaak voorkomt!

Hoi Kim,

Ja, dat denk ik ook wel dat het veel meer voorkomt dan je weet, want er zijn natuurlijjk genoeg mensen die er niet over praten met anderen. Bij mij weet ook maar 1 vriendin het.
Ik hoop dat we snel weer gezond zwanger zijn en blijven!!!

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan