wie rookt er nog ??

We weten allemaal idd wat wel en niet goed voor ons is!!! En toch blijven we het doen!!!

Ik kan alleen maar uit ervaring nu een beetje praten; ik kon alleen maar stoppen toen ik er aan toe was en ik merkte al steeds en steeds meer dat ik me schuldig voelde en dat ik het eigenlijk meer vies dan lekker vond.

En ineens was het moment daar. Wat me zeker ook heeft geholpen is dat mn manneke een week ervoor al geheel gestopt was met roken!!!

Het lijkt mij idd afschuwelijk evt. te weten dat jij door je gerook de gezondheid van je kleine hebt aangetast!!!

Hoi mede-zwangeren!

Er is al zoveel gezegd dat ik er bijna niets meer aan toe kan voegen. Ik wil wel graag zeggen dat ik het eens ben met degene die zegt (sorry, de naam weet ik niet zo 123) dat iedereen mag reageren, ongeacht het topic. Dat is nou juist het doel van een open forum. Ik vond de discussie in het begin nog wel netjes, maar later werden er volgens mij heel wat meningen verkeerd geinterpreteerd. Het werd zelfs  wat kinderachtig....  Het is  maar net wat je erin wilt lezen. Zo vind ik dat Miep ook het volste recht heeft om haar mening te geven (het is een waarheid als een koe wat ze zegt!  Ik heb ook enorm veel moeite met zulke uitspraken. Het geeft een verkeerd beeld).

Ik heb ook gerookt. Ben gestopt toen we besloten dat ik zwanger wilde worden. Of eigenlijk een half jaar daarvoor al. Dat is natuurlijk het mooiste, als dat lukt.
Ik wens dan ook alle rokers die graag willen stoppen HEEL VEEL SUCCES  hiermee, en ik heb respect voor de rokers die geen excuses verzinnen en ervoor uitkomen dat ze hier stevig van balen. Kop op meiden, jullie kunnen het, ga ervoor!
Ik hoop dat al jullie kindjes gezond op de wereld komen en blijven!

Veel liefs, Mimi

Het is idd waar Mimi dat er sommige reacties nogal zachtjes uitgedrukt heavy waren.

Maar ja weet je ik denk maar zo, het zegt meer over degene die zo heavy reageerd! Iedereen zo lekker z'n menig zoals je idd zelf ook al schrijft!!!

Ik kwam er zelf ook achter dat ik telkens excuses aan het verzinnen was om maar niet te stoppen etc. Totdat ik het zelf zat was en dus ook kon!

En op dat punt komt men wel of niet!!!!

M'n mannetje lief heeft altijd een goeie als ik zeg; ik heb trek in een peuk!! Hij zegt dan; pff het zal toch wel niet dat je zo'n klein dingetje jou de baas laat zijn, JIJ bent sterker!!!

Op dat moment denk ik; grrrrr ik heb trek in een sigaret, maar naderhand is dat gevoel geheel weg en ben ik beretrots dat ik idd op dat moment sterker was.

Volgens mij is dat hetzelfde gevoel als met welke verslaving dan ook!!!

Hoihoi!!!

ik weet nu iets meer dan een week dat we zwanger zijn van ons derde kindje...en ik rok ook nog steeds.ben wel gaan minderen maar ja dat maakt het natuurlijk niet minder erg.
ik denk dat ik ook niet kan stoppen eerlijk gezegd want ik heb erg last van stemmingswisselingen en andere spanningen.en dan heb ik toch nog even een moment dat ik wat rustiger word...maar ja...het is en blijft natuurlijk niet goed....

hallo,
ik ben hier nieuw en dacht laat ik meteen reageren op zo'n heftig onderwerp.
ik ben zelf gestopt toen ik met de pil stopte. het ging mij heel makkelijk af, gelukkig!!
ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geld maar zou toch aanraden om te stoppen! hoop dat het gaat lukken bij iedereen en anders maar proberen om zo min mogelijk te roken!
succes,

10b (13 weken)

Ik heb niet alle reacties op deze topic gelezen dus het kan zijn dat iemand anders dit al heeft genoemd, maar dit is de link naar een website waar je kan lezen over de gevolgen van roken tijdens de zwangerschap: http://www.rookvrijzwanger.nl/index.php/
Overigens heb ik ook die documentaire gezien van die baby die ineenkrimpt tijdens elk trekje van je sigaret.
Die baby heeft geen enkele keus! De zwangere vrouw die doorrookt wel. Dan is het toch een eenvoudige optelsom? Je probeert ook al die andere dingen te laten die niet goed voor je zijn tijdens de zwangerschap, zoals roken, en bepaalde etenswaren laat je staan.
Als je ooit een goede reden hebt om te stoppen dan is het wel tijdens je zwangerschap. En dat verhaal van die stress die je krijgt door het stoppen, daar zal best een kern van waarheid in zitten, maar die stress gaat ook heus gauw genoeg weer over!

Heb zelf ooit ook gerookt, lang voordat ik zwanger werd, dus in die zin weet ik wel hoe het is om te stoppen. Het is niet makkelijk, maar elke dag dat je gestopt bent wordt het makkelijker.

Stop er nou gewoon mee! Als je kindje straks iets mankeert wat gerelateerd is aan die sigaretten tijdens de zwangerschap, baal je toch ook enorm omdat je het had kunnen voorkomen?

Sorry voor de belerende woorden, maar ik hoop echt dat de rokende zwangeren zich realiseren hoe belangrijk het is om te stoppen.

hallo dames,

wilde toch nog even reageren op dit onderwerp! Ik rook ook een graag een sigaretje, maar zodra ik zwanger wil raken dan stop ik ermee! Het is tenslotte maar tijdelijk!

Vandaag zei ik nog tegen mijn man, die kleine in mijn buik is zo vreselijk druk! Ik zou mezelf echt heel schuldig maar ook egoistisch voelen wanneer ik een sigaretje op zou steken.

Zodra de baby is geboren dan zal ik heus wel weer eens een sigaretje opsteken, want op zijn tijd vind ik dat toch erg lekker. Maar voor nu even niet!!!

Veel sterkte met stoppen dames!
Groetjes  Sandrra

Hallo,
Ik ben nu niet zwanger hoor, maar tijdens mijn twee zwangerschappen heb ik ook gerookt, wel minder.
Ik kreeg twee kerngezonde achtponders, allebei waren het hele makkelijke, vrolijke en gezonde babies.
En nog steeds, zelden ziek.
Het is vast beter om te stoppen, maar ik kreeg te horen dat de placenta en navelstreng en zo er supergezond uitzagen, dus het zegt niet altijd alles.
Groetjes

Terug
Bovenaan