wie rookt er nog ??

Mensen mensen toch!

Als je het hebt over stress, dan zitten jullie je toch wel erg druk te maken over de meningen van elkaar!!! Dit is een openbaar forum, waar iedereen op mag reageren. Sommigen lijken er hun eigen regels bij gemaakt te hebben en mag ineens niemand meer reageren die het niet met ze eens is. Beetje vreemd. Als je het dan hebt over het niet oordelen en een ander laten doen wat hij/zij zelf wil doen, laat zelf dan het goede voorbeeld zien! En ga dan niet 'terugslaan'.
Beetje kinderachtig naar mijn mening.

Overigens wil ik mijn mening over dit onderwerp inhoudelijk niet gaan ventileren, want er is genoeg over gezegd. In herhaling vallen voegt niets meer toe. Ik wil wel even kwijt dat een mening geven (vooral als iemand het ergens niet mee eens is) niet meteen respectloos is. Niet in alle reacties is jullie letterlijk verteld wat jullie moeten doen of laten, sommigen hebben alleen gezegd dat ze er geen respect voor op kunnen brengen. Mag toch? En de rokers kunnen gerust reageren daarop. Geen probleem mijns inziens. En als jullie je er aan storen, dan vergeet je de reactie toch meteen weer? Dat vraag je ook van de ander als ze niet meer mogen reageren omdat ze het niet met je eens zijn.

Maar modder (terug) gaan gooien en regels maken waarbij maar selectief gereageerd 'mag' worden (alleen als je het eens bent en kan 'steunen'...) vind ik een beetje ver gaan!

Los van mijn voorgaande mening wil ik iedereen veel succes en gezondheid toewensen, of je nu roker bent of niet. Iedereen doet wel eens iets dat niet toegestaan is. Alleen de een wat vaker dan de ander. Ik hoop dat er allemaal gezonde kindjes geboren worden straks en dat een ieder vooral eerlijk naar zichzelf mag zijn.

Nou om het maar weer even op nuttige dingen terug te brengen.....

Hoe ben ik gestopt met roken!!!!

Zoals reeds vermeld was ik een behoorlijke roker. Ik rookte voordat ik zwanger raakte meer dan 30 sigaretten per dag al zo'n 13 jaar lang. Ik heb ook altijd gezegd dat als ik zwanger was ik zeker zou stoppen met roken, want dan heb je ook met je kindje te maken.

Nou helaas werkt dat met een verslaving dus niet zo. De opmerkingen  "als je echt wilt stoppen kan je het ook"   hebben wel een kern van waarheid, maar het is niet zo makkelijk als dat iedereen denkt en het heeft absoluut niks te maken met het feit of je wel of niet van je kindje houdt. Om te kunnen stoppen met roken moet je ten eerste goed in je vel zitten, over ontzettend veel wilskracht beschikken en je moet er voor 200% achterstaan. Zit het met een van deze dingen op het moment dat je wilt stoppen niet goed, dan zal het je waarschijnlijk ook niet lukken.

Ik ben in het begin van mijn zwangerschap begonnen met een stoppoging. Deze is mislukt. Waarom weet ik niet. Misschien wou ik niet echt, misschien voelde ik me niet goed of wat voor reden dan ook hoe dan ook het is mislukt. Ik ben toen 1 sigaret per dag gaan roken. Dit is zo ontzettend veel moeilijker dan stoppen met roken !!! Dus voor alle meiden die momenteel veel geminderd zijn PETJE AF!!!!!

Bedenk alleen wel dat als je om stressredenen niet gestopt bent, dat dit ook ontzettend veel stress met zich meebrengt. Iedere roker zal zich erin herkennen dat je de hele dag loopt te denken aan de sigaret die je jezelf 's avonds belooft hebt.... Niks ontspanning dus.

Nadat ik 12 weken 1 a 2 sigaretten per dag gerookt heb vond ik het wel genoeg eigenlijk. Ik had een ontzettend groot schuldgevoel naar mijn kindje toe. Ik heb mezelf opgegeven voor de stoppen met roken cursus van alan carr en ik moet eerlijk zeggen dat het een goede cursus is. Je krijgt een reeel beeld van een verslaving en wat de sigaret precies voor je doet. Hij is behoorlijk prijzig, maar ik heb hem helemaal vergoed gekregen van mijn verzekering. Is het proberen waard dan toch? Het enige wat het je dan kost is een middagje van je tijd. Met die instelling ben ik er ook heengegaan. De dag na die cursus ging ik op vakantie en toen ben ik na mijn vakantie helemaal gestopt. Heb geen sigaret meer aangeraakt.

Dat wil niet zeggen dat ik het er niet meer moeilijk mee heb. Ik heb nog dagelijks "zin"   in een sigaret. Misschien dat ik na mijn zwangerschap weer ga roken, misschien ook wel niet. We zullen zien.

Hoe jullie het ook gaan doen de komende tijd heel veel sterkte, want of je nu een paar sigaretten per dag gaat roken of gaat stoppen het is allebei niet makkelijk.

groetjes Danique
37w2d

Hoi Danique, dank voor je tip. ik zal eens kijken of er bij ons in de buurt ook van die cursussen gegeven worden. Ik heb wel het boek van Alan Carr in de kast liggen, misschien moet ik die eens tevoorschijn halen.

Ik rook zelf dus nog 2 sigaretten per dag en dat vind ik echt teveel! Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat het me gewoon niet lukt!

Voordat ik zwanger raakte is het me gelukt om bijna 20 kilo af te vallen. Daar kon ik wel de discipline voor opbrengen maar helemaal stoppen met roken lukt me niet!

Vind het echt knap dat het jou gelukt is!   Succes en ik hoop voor je dat je het ook na je zwangerschap volhoudt, je ziet maar wat voor een hardnekkige verslaving het is!

Groetjes Daatje

Ik heb zelf het boek ook gelezen, maar dat had bij mij niet het gewenste effect. De cursus wordt geloof ik in 6 plaatsen gegeven. Ik had het geluk dat ik dichtbij Rotterdam woon.

Heel veel succes!!!!

groetjes Danique
37w2d

hoi corina en daatje.
ik stop hier ook met typen met dit onder werp want er zijn en blijven mensen hier die denken dat dit forum een afzeik iets is. en praten vind ik moeders een schuldgevoel aan.
en ik begrijp niet waarom niemand vraagt hier om comentaar hoor.
en mensen die dat doen hebben de helft volgens mij niet eens gelezen.
maar corine je hebt gelijk we kunnen beter afkappen idd voor dat er verkeerde woorden gaan vallen.

en daatje succes met stoppen ik hoop dat het jou lukt echt waar !!!.
mijn steun heb je haha.

dikke kus vero

Miep, ik vind jou een heel vervelend persoon.
Sorry dat ik het zeg maar lees al een tijdje mee op deze topic en ik vind je nu wel heel irritant worden.

Laat mensen lekker in hun waarde, en het doen zoals je het zelf willen doen.

Het onderwerp luid: WIE ROOKT ER NOG?

Jij overduidelijk niet, dus waarom lees je het dan?
Laat deze topic links liggen en ga jezelf liever afvragen of JIJZELF alles wel goed doet.

P.S.   Ik rook nog 3 sigarettjes per dag, verder houd ik me strikt aan alle "regeltjes". Dus vind dat ik het nog netjes doe.

Meiden, succes met de laatste loodjes.

Groetjes,  Patty 31 wk

Dag dames,

Wat een heftige discussie weer! Ik ben zelf gestopt toen ik zwanger wilde worden, maar ik was ook geen zware roker, dus veel moeite heeft het me niet gekost.

Ik denk dat we allemaal weten dat roken slecht is voor je en er zijn onderzoeken genoeg die aantonen dat roken een negatieve invloed heeft op  de groei en gezondheid van de ongeboren baby. Net zoals er onderzoeken zullen zijn die het tegendeel bewijzen.

Roken is een heel ernstige verslaving, die erg wordt onderschat.  Het is niet voor niets  dat heel veel rokers na korte tijd weer terugvallen.  Ik vind het ook  niet 'zwak' als mensen niet op eigen houtje lukt om te stoppen, maar ik vind wel dat als je moet concluderen dat het je niet op eigen houtje lukt, je dan hulp moet zoeken.
Kennis krijgen over hoe een verslaving werkt, kan al heel erg helpen.
Alleen maar aan jezelf beloven dat je het niet meer zult doen, om vervolgens een dag later toch weer eentje op te steken is niet genoeg.

Bovenstaand is niet bedoeld als aanval, maar ik hoop dat de rokers die echt willen stoppen, kan aansporen om uit hun slachtofferrol te stappen en actief iets aan de verslaving te gaan doen.(neem een coach, volg gedragstherapie etc).

Het is heel moeilijk, maar als je echt wilt en de juiste hulp vraagt, lukt het je zeker.

Succes allemaal!

Laura

Hallo,

Ook ik wil toch nog even reageren!
Zelf ben ik eind januari 2006 gestopt met roken, ten eerste omdat ik een te hoge bloeddruk heb en ten tweede omdat mijn vriend en ik graag over een tijdje kinderen wilde, dus ik dacht ik stop nu alvast, lukt het nu niet dan kan ik het nog een keer op een andere manier proberen.
Eigenlijk vind ik dus dat je al moet stoppen als je aan kinderen begint, in de 1e 3 maanden kan er zoveel mis gaan, en gaat het dan mis en je rookte op dat moment, ik moet er niet aan denken!
En dan ook nog, ga je straks als de baby er is lekker zitten paffen?!
Ik vind dat er dan in huis niet eens gerookt zou mogen worden!

Maar ja iedereen moet zelf maar weten wat hij doet en de risicos erbij nemen, en niet klagen achteraf natuurlijk.

Maare..... Verder iedereen een fijne zwangerschap.

Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan