wie rookt er nog ??

Ik weet niet of mijn berichtje verkeerd is overgekomen, maar ik veroordeel niemand. Ik ben ook de laatste die dat kan, want ik heb ook een gedeelte van mijn zwangerschap gerookt.
Als dat zo op iemand is overgekomen dan mijn excuses. We zijn inderdaad allemaal zwanger.

groetjes Danique
37w1d

Hi allemaal, had ook al in t novemberforum op deze topic gereageerd. Ik denk zeker wel dat iedereen zijn eigen mening hierover mag hebben en dit ook mag uiten. Ook als je nooit hebt gerookt of nu niet rookt of nu wel rookt. Maar ik vind wel dat iedereen het zelf moet weten! Ik vind het absoluut slecht om te roken tijdens de zwangerschap. En ik denk ook niet dat stress nu zoveel slechter is dan sigaretten. Maar ik rook dus ook 5 sigaretten per dag. Ik ben bijna de hele zwangerschap vrij depressief geweest en wilde t roken niet opgeven. Dat was nog iets van mij, buiten alles wat je moet opgeven tijdens de zwangerschap.

En ja, natuurlijk vind ik het een wonder! En ben ik dankbaar dat ik makkelijk kinderen kan krijgen en ik heb al een dochter (bij wie ik overigens niet heb gerookt tijdens de zwangerschap), dus ik ken de waarde van een kind! Hoe dubbel ook, in huis wordt niet gerookt, dat kan ik dan weer niet.

Van mijn vk heb ik gehoord dat het niet bewezen is dat je er groeiachterstand, gehoorproblemen of astma ed van kan krijgen. Idd vroeger 'mocht' je wel roken. M'n schoonmoeder rookte bij alle drie haar kids een pakje per dag en ze zijn alledrie helemaal gezond.

Bij mij in de familie heeft niemand gerookt tijdens de zwangerschap (van de tantes) en 13 van de 21 neefjes en nichtjes heeft astma.

Maar goed, het blijft idd een discussie waar je over kan blijven praten. Het is en blijft beter niet te roken tijdens de zwangerschap, maar ik denk niet dat degenen die nu roken gelijk in de stress moeten schieten, want ik denk niet dat als je het op een paar sigaretten per dag houdt, je van beschadiging van je kindje kan spreken.

succes allemaal met de zwangeschap!
Jude 41+1

zo govis denk jij even om gevoelens van een ander zeg!!
sorry hoor maar ik vind het best dat jij er anders over denkt dan een ander maar je mag je best een beetje in denken in ander mans gevoelen dat zo in ieder geval geen kwaat kunnen je geeft somige mensen nu het gevoel omdat ze roken een slechte moeder zijn / worden .
en daar kan ik niet hele maal tegen sorry somige dingen kun je hier beter niet uiten mensen hebben hier ook last van hun hor,monen weet je denk daar ook even aan
dank je wel

groetjes vero

hallo vero,

Ik denk dat jij het stukje van govis helemaal verkeerd interpreteert.
Ze wil juist niet generaliseren.
Jammer dat je zo fel reageert.

groetjes Linda

Hallo Allemaal,

Heftige discussie maar dat zal dit onderwerp ook altijd blijven. Ik ben in juli bevallen van een gezonde zoon toen ik hoorde dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt. Ik heb geen makkelijke zwangerschap gehad veel stress en onzekerheid omdat ik vel bloedingen had. Wij hebben 10 jaar in de medische molen gezeten toen ik eindelijk zwanger was. Mijn motivatie om te stoppen was dat wanneer ons kindje niet gezond zou zijn ik mij zelf niets wilde verwijten. Ik ken mijzelf en zou het mij altijd kwalijk nemen. Ik weet dat je de gezondheid van je kind niet in altijd in de hand hebt maar dat wat je wel zelf in de hand hebt moet je goed doen. Ik vind het verschrikkelijk om te zien dat zwangere vrouwen voor het ziekenhuis met infuuspomp staan te roken.

Helaas ben ik wel 3 weken na de bevalling weer begonnen met roken. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat te doen maar je baby heeft er niet om gevraagd om in sigaretten rook te zitten. De moeder heeft vaak wel een bewuste keuze gemaakt om een baby te krijgen.

Groeten pinklady

Hi,Vero!
Ik lees al de hele dag de reakties op je vraag.
Omdat ik zelf ook 2 pakjes per dag rookte voordat ik zwanger raakte en dat vanaf
mijn 12de,weet ik ook donders goed hoe moelijk het is om te stoppen en hoe je allerlei excuses gaat bedenken om het toch niet te doen(ook al ben je niet zwanger,rokers zoeken altijd een excuus)
omdat het gewoon moelijk is.
Prima!
Iedereen moet het ook zelf weten,ook al vind IK het niet goed dat jij en nog zo veel a.s moeders blijven roken.Maar dat is MIJN mening en iedereen mag toch zijn EIGEN mening hebben?
Ik lees hier alleen maar opgefokte reakties van jou kant...Jij vraagt er zelf om.De ene vindt het niet kunnen en de andere juist wel.Dus respecteer de mening van de rest en probeer niet gelijk mensen die jij mening niet delen af te bekken.
Dat was hem dan! :)
Nog succes met de laatste loodjes voor jou.
Ik ben net als jij de 25ste uitgerekend,ben benieuwd wie er eerst zal zijn :)
Groetjes,
Lina

sorry maar mij heb je er niet mee hoor hahaha.
maar er zitten hier ook mensen die hier niet zo goed tegen kunnen.
ik bedoel ik weet wel beter.
maar somige dingen kun je beter voor je houden denk ik dat is mijn mening en ik vroeg niet om comentaar ik vroeg wie er nog meer rookte tijdens de zwangerschap.
ik weet ook wel dat roken slecht is en een exusses nee zoek ik niet.
er zijn mij dingen afgeraden door mijn vk en huisarts omdat ik een probleem geval met me bloeddruk ben .
dus ja ik heb zoiets je oordeeld maar een end weg maar ik weet beter. dus
en een opgevokte reactie geef ik alleen als iemand een ander een slecht moeder gevoel aanpraat sorry daar kan ik niet helemaal tegen ik wint zo ieder zijn eigen mening en de jouwe ook met alle respect maar probeer ook anderen in hun waarde te laten.
niemand is perfekt denk ik zo. maar goed even goeie vrienden allemaal niks aan de hand het is maar een discussie hahahaha.
allemaal veel succes met de laatste lootjes

dikke kus vero

o en sorry govis het berichtje was niet voor jou bedoeld heb de verkeerde naam bij het verkeerde berichtje gezien sorry sorry sorry
kus vero

Terug
Bovenaan