Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Goedemorgen!

@Connie, we hebben allebei het gevoel dat het niet raak is. Hoop zo dat we het verkeerd hebben! Als jij bij de eerste niets voelde, kan dit dus best eens een goed teken zijn! Laten we elkaar maar goede moed inpraten, haha! Wat een leuk idee van een zwangerschapsdagboek. Hou je daarin per week bij hoe je je voelt ofzo? Heb er nog niet veel verstand van, dat blijkt wel weer. Ik ben wel zo'n miep die alles opschrijft. Had er wel aan zitten denken om zoiets bij te houden als we ooit een kindje hebben, maar nooit op het idee gekomen dat ook tijdens de zwangerschap te doen.

@MaikeSanne, wat shit van je eczeem zeg. Ook wieing fut, wie weet! Jazzie was toch ook zo moe? Ik duim voor je meis!

@Ik1978, je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat iedereen hier zit met dezelfde reden, dus als mensen iemand tegen komen die ze denken te herkennen, houden ze vast hun mond wel. Wat doen zij namelijk op dit forum???? Goh, wie weet komen jij en Toppertje wel uit dezelfde plaats, haha!

@Jazzie, oh meis, ik snap precies wat je bedoeld met het niet onder controle hebben! Dat gevoel had ik 3 weken geleden heel erg toen we eindelijk voor het echie gingen. Telkens wilde ik het zo graag, maar ineens bekroop me een beangstigend gevoel: waar zijn we aan begonnen? Doen we er wel goed aan? Is het niet verstandiger om nog even te wachten? Nu is dat gevoel gelukkig helemaal weg en wil ik niets liever dan een dikke vette streep op die test. Maar weet zeker dat als het eenmaal zover is, dat ik dan ook weer even ga panieken. Volgens mij hoort dat er ook allemaal bij hoor! Hoop dat je er gauw van kunt genieten!

Nou, hier zijn echt alle kwaaltjes verdwenen. Weet wel dat dat niets hoeft te betekenen, maar toch... Wil zo graag misselijk zijn of pijnlijke borsten hebben of moe zijn of last van m'n buik hebben. Maar heb het allemaal niet...

Ik wacht nu dus gewoon op de .

Liefs, ikke

Hallo allemaal,

Bij ons is de situatie iets anders, want wij gaan pas voor de eerste! Ik ben een paar dagen geleden gestopt met de pil en ben reuze benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren! Lijkt me onwijs fijn om met anderen uit te wisselen hoe het met hen gaat en hoe zij dit alles ervaren. Vriendinnen van mijn zijn op dit moment wel zwanger, maar zijn in december al uitgerekend en een andere vriendin is al   van de 2e in verwachting! Dus wie zit in het hetzelfde scheepje als mij? Ik ben 26 en mijn man is 27!

Groetjes

Hey Ernie (ik noem je maar even zo, haha!)

Leuk dat je hier mee komt kletsen. Mart en ik gaan ook voor een eerste kindje. De rest hier al voor een tweede of derde. Het is hier een erg gezellig clubje! Wat spannend dat jullie nu ook voor het echie gaan! Ben je al begonnen met het slikken van foliumzuur? Dat is namelijk erg belangrijk! Verkleint het risico op een kindje met een open ruggetje. Jullie zijn dus ook al getrouwd, wat leuk! Ik zelf ben 24 en mijn vriend is 32. Wij zitten nu in onze eerste ronde. Ik heb aankomende woensdag m'n NOD (Niet Ongesteldheids Dag), spannend!! Hieronder ons lijstje. Als je er ook in wilt staan, dan geef maar een gil (Of zelf even kopieren en plakken)

Liefs, ikke

Zwanger willen worden :
Mart:                        voor het echie vanaf eind september 2008, 1e kindje
Toppertje:         voor het echie vanaf  nov 2008, 3e kindje
Ik1978:                 voor het echie vanaf nov 2008, 2e kindje
Oeps:                     voor het echie vanaf ..........., 2e kindje

OD:
Toppertje:         29 jaar, 22 september
Mart:                       23 jaar, ..........
Ik1978:                 30 jaar, 24 september
Oeps:                      28 jaar, ...............

NOD:
Ikke:                               24 jaar            24 september         1e ronde                            1e kindje
Mama2006:            27 jaar           24 september         4e ronde                         2e kindje
MaikeSanne:         24 jaar           24 september          1e ronde na mk.      1e kindje
Connie:                          30 jaar           28 september         1e ronde                            2e kindje
Sannie75:                 33 jaar             27 september          2e ronde                           3e kindje

Moeders:
Jazzie:                 een zoontje van anderhalf jaar
Connie:                een zoontje van 2
Toppertje:         twee zoontjes (de oudste is 3 en een half jaar, de jongste  13 maanden)
Mama2006:    een dochtertje van  2
Sannie75:         een dochter van 4 en een zoon van 2
Ik1978:                 een zoon van 3 jaar
Oeps:                     een zoon van bijna 5 jaar

Zwanger:
Jazzie:               25 jaar, 1e ronde, 2de kindje, uitgerekend op 27 mei 2009

Goedemorgen dames,

Ik werd gistermiddag nog gebeld door de gyn. Er was iemand uitgevallen en als ik wilde mocht ik dus gelijk komen om het spiraal eruit te halen. Dus hups in de auto en naar de gyn. Gelukkig viel het verwijderen heel erg mee. Heb me dus druk gemaakt voor niets.

@ Missx: mijn zoontje is helemaal gek van baby’s. Hij heeft nu ook echt de leeftijd dat hij gaat vragen: Mam, wanneer krijg ik een broertje EN een zusje..haha
Ik weet zeker dat hij het geweldig zou vinden!
En maak je niet te druk dat je geen kwaaltjes hebt, ik heb van mijn oudste 9 maanden nergens last van gehad! Alles kan nog zolang er geen RD zijn! Positief blijven!

@ MamaJB: het plaatsen van het spiraal was echt verschrikkelijk! Heb de spreekkamer van de arts ondergespuugd en ben daar flauw gevallen. Geen pretje dus!
Achh ten opzichte van een bevalling stelt het weer niets voor en ook dat heb ik overleefd! Hihi

Over het zwangerschapsboek, ik had een 9-maanden boek waar je van week tot week bij kon houden hoe je je voelde en wat je voor kadootjes kreeg enzo. Hartstikke leuk, maar heb er ingeschreven tot een week of 17 en daarna vergat ik het steeds.

@ Jazzie; denk dat iedere zwangere c.q. as. mama even een angstperiode heeft! Ik denk ook weleens; Wil ik het wel?? Doe ik mijn zoontje niet tekort? En ga zo maar door! Gelukkig verdwijnt dat gevoel ook wel weer.

@ Ernie: Welkom, ik klets ook nog niet zolang mee! Spannend hoor de eerste! Veel succes met zwanger worden.

Zo is ga weer ff aan de slag, zit in de baas zijn tijd even het forum vol te kliederen. Haha

Gr.

Ikke! spannend! ik duim voor je! en voor de anderen ook natuurlijk!
is zo alleen op dat bankje nu hihihi..

Oeps! Wat geweldig dat het eruit halen mee viel! en nu al! YEAH!! top!

Ernie welkom hier.. Ook al hebben sommigen al een kind. het blijft spannend en toch btje hetzelfde! Echt gezellig hier!

Geweldig al dat begrip.. O ik heb heerlijk geslapen en voel me al iets beter..
Ben wel moe.. ga zo ff half uurtje op de bank..

Zoontje is niet helemaal in orde.. dus.. moet extra lief voor hem zijn.. btje energie is dan niet verkeerd.

Meiden! dikke kus!
Tot later doeii

Goeiendag leu!

MaikeSanne, hoe is het nu verder, alweer een beetje fut gekregen of lijkt het er nog niet op?
Nog 6 dagen voor je NOD.....het begint op te schieten, er zijn 3 dames op die datum hé  
Ik hoop ook voor je dat het exceem een teken is...maar ook dan hoop ik dat het snel wegtrekt.

Ik1978, wat voor sport beoefen je? (als ik vragen mag)
Ik vertel ook niets rond van wat ik op dit forum lees, het is ons geheimpje.
Bij mijn eerste heb ik ook geen zwangerschapsdagboek bijgehouden maar ik ben het dus wel van plan bij de 2e maar dan op een website, gewoon ongeveer per week noteren wat je bezighoudt, het kamertje, de bezoekjes aan de VK, de verdere onderzoekjes, de pijntjes, het groeien van mijn buik,  alles wat je wel en niet lust etc etc...

Jazzie, meid ik snap je gevoel helemaal!!!
Ben eigenlijk blij dat jullie die gevoelens ook wel eens hebben (niet dat ik blij ben dat jij ze hebt nu hoor). Maar je MAG die gevoelens gerust hebben, het is je moedergevoel in combinatie met de hormonenstrijd in jouw lijf!
Ik heb er momenteel ook weer last van, soms schiet er ineens een gedachte door mijn hoofd van: Waarom wil ik nu zonodig een 2e kindje, we hebben het nu toch ook gezellig en  lekker makkelijk???!!!
Ik laat die gevoelens toe want ik weet dat ze net zo snel weer weggaan.

Gisteren zat ik in bad en had ik ineens hele zere borsten op een plek die ik niet eerder had gehad. Normaal voel ik het rond de tepels maar nu meer richting de oksel en er rond omheen zeg maar.....ach, het zal wel niets zijn...heb er nu al geen last meer van....maak mezelf nu al gek en ik moet nog heel lang wachten!

Ikke, ik heb hierboven al vermeld wat je zo ´n beetje in een zwangerschapsdagboek zet. Je schrijft er niet elke dag in maar elke week een klein verhaaltje.
Bij de eerste had ik tijdens mijn zwangerschap ook regelmatig  de gedachte, zal ik het wel goed doen straks?
Ik was onzeker en begon daarom maar heel veel boeken te lezen die gingen over babyverzorging en opvoeden. Achteraf had ik veel meer op mijn gevoel moeten rekenen want: van die boeken wordt je nog  meer onzeker, echt waar.  Soms kan een boek wel handig zijn  om bijvoorbeeld te lezen bij hoeveel graden koorts je naar de huisarts moet maar voor de rest kun je het beste op je eigen gevoel vertrouwen!
Ik werd ook gek van alle "goedbedoelde" adviezen van iedereen, ik was al zo overgevoelig en onzeker en dan kwam ook nog iedereen met tegenstrijdige adviezen aanzetten BRRRR. De volgende keer gebeurt mij dat niet weer!

Hoi Ernie, leuk dat je hier meeschrijft!
Spannend dat jullie voor de eerste gaan!
Hoelang ben je al getrouwd als ik vragen mag?

Hoi Oeps, ojee, flauw gevallen en overgegeven .....dan maar geen spiraal voor mij straks!
Maar eruit halen viel dus mee, gelukkig dan maar zeg!
Wat mooi dat je zoontje zo gek is op baby ´s....hij zit dus ook echt te wachten op en broertje of zusje.
Ook handig dat je straks je handen vrij hebt voor de tweede, tussen mijn broer en zus en ik zit ook veel leeftijdsverschil.
Wij hebben bewust gekozen voor minder leeftijdsverschil omdat wij misschien (als het allemaal mag lukken) ook nog een derde kindje willen. Mijn man en ik komen beide uit een gezin met 3 kinderen en het lijkt ons leuk om ook een gezin met 3 kinderen te hebben. We willen eerst kijken hoe het met twee gaat ook financieel natuurlijk.

Nou, het was me weer een verhaal zeg!
Ik kom hier bijna elke dag en heb steeds weer wat te melden, ik praat nog meer met jullie als met mijn vriendin!
groetjes van mamajb

Hee Jazzie,

Wat fijn dat je lekker hebt geslapen!

Sneu van je zoontje, als ze zo klein zijn dan hebben ze best vaak wat hé

Ik ging vanmorgen met mijn zoontje op de fiets naar de kinderboerderij en van daaruit zijn we naar een koffiecorner geweest, hij had zin in taart met fristi...bij de tweede hap spuugde hij zijn hele ontbijt over zijn kleding uit.....zielig he
Hij was de hele ochtend goed te pas geweest, had nog in het speeltuintje gespeeld, hij was trouwens wel bang toen hij een trapje opklom en heel hoog boven mij stond, ik moest hem goed vasthouden want hij stond gewoon te trillen. Volgens mij hoogtevrees, zou het spugen daarvan komen?
of heeft hij een beetje buikgriep??
Wat heeft jouw zoontje dan?

liefs connie

Hoi !

ik voel me echt veeel beter dan gister!
We hebben gister ook onze vakantie geboekt! van 7-21 oktober zitten we in turkije!
Dat zorgde ook een btje voor het paniek gevoel.. maar nu heb ik er helemaal zin in!
Heerlijk! Lekker zon en zo.. Scheelt ook weer om het te verzwijgen hihihi..

Ik denk dat mijn kleine vent last heb van de kiezen en dat samen met verkouden..

Kan het niet zijn dat jou knul al ziek was en de trap op .. btje draaierig werd en misselijk.. dat denk ik als ik het zo lees.. en idd misschien gewoon een virusje onder de leden heeft!..

Meiden! super bedankt!

Terug
Bovenaan