Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Zo lekker druk hier! Leuk leuk!
Sanpap ook welkom!

Ikke.. nou hoop dat het toch gauw goed komt.. Je moet maar zo denken je zit toch al aan het einde! En voor niks werken. ja schat tuurlijk.. we hebben een kridiet crisis
Hahaha meis... zonder gekheid.. zou het niet doen. je maakt het jezelf zo druk. en wat je zegt je moet wel rond kunnen komen. en het zal best wel op zijn pootjes terecht komen. je hebt verder nog niet eens gesolliciteerd dus om dan gelijk hier genoegen mee te nemen(als of jij dan gratis bent voor de clientele)
Succes met je scriptie verder.

Maike Sanne.. aah meis.. beterschap! succes morgen.. en don't push it. ziek is ziek!

Mart en MMWS!! spannend! duimen draaien hier!

Iris.. meis.. sterkte ermee. ja het is ook niet niks.. (zachtjes uitgedrukt natuurlijk)
Maar hoop dat je gauw meer geluk heb.

Sannie.. moeilijk he je mond houden hihihi.. maar leuk joh.
Ik vond dat die spanning om het te vertellen wel gauw over was.hihi.
Ik vond het in tegenstelling met mijn zoontje wel lekker om een geheimpje te hebben (toen wilde ik het de hele wereld vertellen)
Ik was enorm nerveus nu .. vraag me niet waarom.. maar zal wel met mijn hormonen te maken hebben. maar wel leuke reacties gehad.. het kwam bij de meeste wel als verassing.

Ik heb nog niet echt een buikje .. maar wel regelmatg opgeblazen buik.. zijn wel dingen die ik toch niet meer aankan. maar mijn strakke spijkbroek past nog.. had ik niet verwacht.. denk wel dat het nu gauw gebeurt is..
Ga ook gauw voor positie kleding kijken.. zodat ik wat comfortabele kleding kan dragen.

We krijgen hier met 8 weken een echo om te kijken of het goed is en met 12 weken een termijn echo. Komt ook omdat onze verloskundige praktijk zelf een echoapperaat hebben. Dat scheelt ook. als je naar het zh moet dan hoor je vaak alleen met 12 weken een echo.
Ik had niet gelijk gebeld.. bij de eerste met 6 weken en bij deze met 5 omdat ze toch vroeg een afspraak willen.. en we nog met de vakantie zaten.

meiden.. fijne avond!

Liefs Jazzie

Het is hier idd gezellig druk. Welkom Suus en SanPap.

SanPap.... dus jullie gaan nu voor het echie zoals dat hier gezegd wordt. Spannend hoor. Grappig dat je ons al een tijdje volgt. Dat deed ik eerst ook voordat ik zelf mee durfde te doen zeg maar.

Suus Dus jullie gaan voor een 2e kindje. Laten we hopen dat je nu net zo snel zwanger bent als met je zoontje.

Maike Sanne... veel beterschap. Bah niks aan he alleen maar misselijk en dan nu ook nog eens ziek. Hopelijk wordt het snel allemaal beter. En nog een paar weekjes en dan krijgt je zus een kleine. Weten ze al of het een jongetje of een meisje is? En willen jullie dat straks ook weten?

Ikke.... hoe is je sollicitatiegesprek gegaan?? En ik zou het ook niet voor niks doen hoor. Het is natuurlijk wel een mooie werkervaring en misschien wordt het daardoor wel wat makkelijker om eventueel een andere baan te vinden maar voor niks?? Je moet toch ook rondkomen?!

Sannie... hoe is het met je? Heb je nog helemaal geen last van zwangerschapskwalen? En hoe was dat met je vorige 2 zwangerschappen?

Mart en MMWS.. jullie houden het wel spannend hoor. Mart succes met testen. Snap dat je het eng vindt hoor, vond ik ook maar het niet weten vond ik nog erger dan in spanning zitten.
En MMWS.... het klinkt alsof je wat last hebt van zwangerschapskwaaltjes maar ja soms voel je van alles en hoeft het niks te zijn he?! Vind dat soms ook best wel frustererend. Je voelt van alles maar of het dan ook echt wat is of dat het misschien gewoon tussen de oren zit.... frustrerend he?!

Zo heb ik sinds gisteravond steken en nu echt buikpijn (links onderin) Dat zou mijn eisprong kunnen zijn maar die had ik eigenlijk al lang verwacht. Mijn vorige cyclus was 26 dagen dus dan  zou ik mijn eisprong het afgelopen weekend al moeten hebben gehad en bij een cyclus van 28 dagen afgelopen maandag. Maar het kan natuurlijk ook dat ik nu een iets langere cyclus heb. Geen idee want eigenlijk is dit natuurlijk ook nog maar ronde 2 voor mij en dan weet je gewoon nog niet of je cyclus regelmatig is of niet. Nou ja we klussen regelmatig en voor de rest zien we het wel. Je kunt eerst toch niet meer doen dan klussen en afwachten en hopen!

Ik wil jullie nog even bedanken voor alle lieve reacties gisteren. Ook al kennen we elkaar niet, het doet me toch goed. Ben blij dat ik meeschrijf op dit forum.

Hoe is het met de andere dames? Heb van sommigen al even niks meer gelezen.

Liefs

Hey meiden,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Heb ze nog niet allemaal gelezen: het zijn er ook zoveel .
Er zijn dus al een aantal meiden zwanger! Goed om te horen én gefeliciteerd. En voor de anderen is het dus nog steeds spannend. We zijn er zo met z'n allen lekker mee bezig. Overigens weet bij ons niemand dat wij graag een tweede kindje willen. Tot voor kort antwoordde ik altijd op de vraag of wij al een tweede wilden dat we nog zo aan het genieten waren van ons zoontje. Misschien later ..
Maar nu is het natuurlijk anders. Nu hebben we de beslissing genomen en nu willen we ook niets liever dan zwanger raken. Maar ja, zo eenvoudig is het nu eenmaal niet. We zijn aan het verbouwen thuis en de opmerkingen vliegen om onze oren: 'Ja ja, verbouwen, wij snappen al waarom!'. Etc. Af en toe echt heel vervelend. En wij zijn nog   maar in ronde 3 bezig. Ik weet niet hoe ik mij ga voelen stel we zijn rondes verder en we krijgen nog steeds zulke vragen. Sommige mensen denken gewoon niet na en gaan er simpelweg vanuit dat je óf nog niet aan een kindje denkt, of dat je heel snel zwanger raakt. Nou, de praktijk is dus echt wel even anders. Hoor genoeg verhalen om mij heen van stellen waar het niet echt makkelijk ging. Over de miskramen maar niet te spreken. Zelf ben ik ook 'al' 34 en voor mijn gevoel begint de tijd nu echt een beetje te dringen. Misschien onzin, maar dat gevoel heb ik wel af en toe hoor. Soms schiet ook wel eens door mijn hoofd: misschien was het wel een lucky-shot waardoor ik zwanger raakte van ons zoontje ...

Ach ja, je verstand zegt het ene, maar je gevoel kan heel iets anders aangeven. Hebben jullie dat ook wel eens?

Liefs Suus

Hoi dames,
Ja wij gaan ook voor het echie, zoals jullie dat zeggen!

Wel heel spannend hoor, want nu je er zo mee bezig bent, lijkt het wel of alles om zwangerschap draait. Iedereen om je heen zwanger is…. Hahah, maar wel heel leuk.

Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben 24 jaar (in december word ik 25 jaar). Mijn man is 29 jaar! We zijn nu een paar maanden getrouwd en hebben besloten om ook voor een kindje te gaan! Heel spannend allemaal.

Zoals ik nu berekend heb ben ik maandag vruchtbaar (uitgaande van een cyslus van 28 dagen). Ik weet nog van voordat ik aan de pil ging, dat ik vrij regelmatig ongesteld was. Altijd 28/30 dagen. Ik hoop dat die cyclus nu ook weer terug komt (of natuurlijk niet, dan zou ik direct zwanger zijn, hihi. Maar daar gaan we maar niet vanuit, kan het ook niet tegenvallen). Wij gaan er gewoon vanuit, dat het we wel zeker een half jaar bezig zijn, dan valt het hopelijk ook niet tegen.

Verder heb ik nog helemaal geen last van ontpillen zoals het wel wordt genoemd, maar dat komt misschien nog wel. Of is dat maar onzin??

Jullie hebben het wel eens over NOD. Misschien een stomme vraag, maar wat is dat precies?? De dag dat je ongesteld moet worden???

Ja ik heb eerst meegelezen, gek hé. En toen dacht ik, ik meld me gewoon aan en ga gezellig meekletsen.

Groetjes, SanPap

@ suusmama: Je moet wel positief blijven hoor! Wie weet is het na 3 maanden wel weer raak, of misschien nog wel sneller! Je bent al een keer zwanger geweest, dus dan komt een tweede keer vast wel goed (daar gaan we tenminste gewoonv vanuit)

@ sannie: Het lukt me niet helemaal met de tabellen. Ik wil er wel graag in staan hoor.
Wil jij het me uitleggen, dan probeer ik het zelf nog even. Of wil jij me toevoegen?

Mijn gegevens zijn:

24 jaar. 1e kindje, 1e ronde. Ongesteld moeten worden op 17 november.

Ik hoor het wel, en ander pruts ik zelf nog even verder!

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD                                

Leeftijd                      

Kindje                

Ronde                      

NOD Oktober

Mart
23
1e
1e
26

MMWS
24
1e
2e
31

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Sonica
31
1e
1e
5

Oeps
28
2e
2e
5

Suusmama
34
2e
3e
7

Baby77                                          
31
3e
2e
10

SanPap
24
1e
1e
17

Potjeongeduld
23
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Ikke
24
1e
3e
23

Mama2006
28
2e
6e
25

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

Suusmama
zoontje
3 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45