Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Hey meiden!

@Sannie, JOEPIE!!!!! GEFELICITEERD MEIS!!! Wat een ontzettend goed nieuws zeg! Ben zo blij voor je! Kun je het al een beetje bevatten?? Wat een mooie foto's trouwens, echt schatjes!!

@Mama2006, he bah, wat onzettend kl#te zeg dat je ongi geworden bent. Baal zo voor je! Het is natuurlijk wel fijn dat je een regelmatige cyclus hebt, maar daar hebben we nu niet zoveel aan he...

@MaikeSanne, voel je je al wat beter? Toch jammer als een zwangerschap niet kwaaltesloos verloopt!

@Ik1978, nog een maandje geduld dus. Komt wel erg dichtbij nu he?! Leuk!

@mart, nog geen rd's??? Ik hoop het zo voor je!! Hoe krijg je het voor elkaar om nog tot zaterdag te wachten met testen!?

@MMWS, oei, is de lekkage wel verholpen nu? Wat vervelend! Bijna jouw NOD, hoe voel je je?! Ik duim voor je meis!

@Iris, je had ook gezegd dat je weg zou gaan ja, stom van me, haha! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad, kan me voorstellen dat het wel heel raar is om zover bij je ventjes vandaan te zijn.

@Leentje, ik heb je uit de bovenste twee lijstjes gehaald en nu in het NOD lijstje gezet. Wat fijn dat je zo mooi op tijd ongi bent geworden! Hoeveel dagen cyclus hou je nu aan? Jullie gaan voor een eerste kindje of niet? Wist het niet zeker meer... Heel veel klusplezier meis! Ik ga voor je duimen!

@Connie, leuk dat je nog met ons meeleest en af en toe wat schrijft! Kan je ook echt niet missen hier hoor. Ben zo benieuwd hoe het met he gaat! Wat vervelend dat je met zo'n naar gevoel zit naar je man toe... Blijf er wel samen over praten he!? Jullie hebben nog alle tijd van de wereld, doe dit op je eigen tempo. Kus voor jou!

Hier gaat het allemaal even wat minder. Heb gisteren een hele slechte dag gehad en dat was ook de reden dat ik niet langs ben geweest hier. Ik loop echt even helemaal vast met m'n scriptie. Een paar weken terug kwam ik er al niet meer echt uit met het statistische gebeuren. Ik wilde dus zo'n mannetje via de universiteit inschakelen die me ermee zou kunnen helpen. Duurde eerst al een eeuwigheid voor hij reageerde (hij had vakantie), dat kan natuurlijk. Nu kon hij gisteren pas afspreken. Heb er bijna drie uur gezeten, maar het blijkt allemaal hartstikke ingewikkeld. Kennen jullie het statistisch computerprogramma SPSS? Nou, daar voer je alle data in net zoals bij Excel. Vervolgens moet je wel weten welke analyse je wilt doen, maar dan is het een kwestie van drukken op de knop en tadaa, de gegevens rollen eruit. Die moet je dan nog wel intepreteren etc, maar oke. Ik had dat dus al drie weken terug klaar willen hebben zodat ik eind deze week gewoon de eerste complete versie van m'n scriptie in kon leveren. Nu blijkt dat het in mijn geval geen kwestie is van druk op de knop en klaar... Zelfs die kerel vond het een ingewikkeld iets en er moet nog een heleboel gebeuren voor ik dus eindelijk mijn resultaten heb.

Ik vind het heel moeilijk uitleggen zo, maar het komt erop neer dat het allemaal hierdoor flink gaat uitlopen. Ook kunnen mijn berekeningen alleen gedaan worden op een manier met een programma waar ik in mijn hele studie nog nooit van gehoord heb en vind het allemaal super ingewikkeld. Gisteren stond ik echt op zo'n punt dat ik het hele boeltje erbij neer wilde gooien, BAH! Ik baal natuurlijk ontzettend dat ik dus niet volgende week klaar ben, maar ook omdat het even niet meer zo goed weet hoe nu verder. Heb aankomende maandag een afspraak met m'n scriptie begeleidsters. Gisteren mailcontact mee gehad en zij hebben het dus ook onderschat... Zijn wel twee schatten en we gaan er ook zeker wel uitkomen, maar goed.

Nu kan ik gelukkig weer een beetje relativeren. We gaan onze zwanger willen worden plannen ook niet aan de kant zetten. Onze wens is te groot. Het is ook echt geen kwestie meer van maanden met m'n scriptie, maar wel weken. Ach ja, zwanger zijn en werken gaat ook samen, dus waarom dit niet? En wie weet duurt het bij ons allemaal nog een poos. We laten het allemaal gewoon lekker op ons af komen. Ik ga mezelf ook niet meer een einddatum opleggen voor m'n scriptie. Ten eerste omdat ik nu even uberhaupt niet weer hoe lang dit gaat duren, maar ook omdat het even helemaal geen zin heeft. Het ontbreekt me niet aan motivatie, en ik doe gewoon wat ik kan, meer kan ik toch niet.

M'n ongi is gelukkig wel bijna over. Heb vanmorgen even lekker hard gelopen. Al een tijd niks meer gedaan en merk dat ik er wel behoefte aan heb om om die manier m'n hoofd 'leeg' te maken.

Pff, heel verhaal geworden. Gisteren echt een jankdag, maar voel me alweer stukken beter. M'n vriend is ook zo'n schatje! Kwam gisteren met een grote bos bloemen aan om me op te beuren. De lieverd. Hou zoveel van hem!!

Liefs en een dikke kus, ikke

Zwanger willen worden

Wanneer            

Hoeveelste kindje          

Toppertje
November
3e

Ik1978
November
2e

OD

Leeftijd        

Datum

Ik1978
30
24 november

Toppertje
29
20 oktober

NOD                                

Leeftijd                      

Kindje                

Ronde                      

NOD Oktober

Mart
23
1e
1e
26

MMWS
24
1e
2e
31

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Sonica
31
1e
1e
5

Oeps
28
2e
2e
5

Baby77                                          
31
3e
2e
10

Potjeongeduld
23
1e
2e
21

Leentje
22
1e
1e
21

Ikke
24
1e
3e
23

Mama2006
28
2e
6e
25

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
 17 november
2de
09.30

MaikeSanne
11 november
2e
14.45

Jazzie, hoe gaat het met jou? Nog veel misselijk of wordt dat al wat minder? En passen de broeken nog?

Kuss

He meiden,

Connie fijn dat je er weer even bent. Je voelt je niet zo goed lees ik wel. Ik snap je onzekerheid. Misschien moet je er eens met je man over praten?? Als ie diep in zijn hart echt graag een tweede kindje wil dan zegt ie dat toch wel tegen je? En als jij dan uitlegt waarom jij dat nu even niet wilt/kunt dan komen jullie er samen toch wel uit? Als je van elkaar houdt en met elkaar blijft praten en begrip en respect voor elkaar hebt dan komt dit toch helemaal goed?? Hij zal vast ook niet willen dat jij je zo rot voelt.

Ikke.... zo jij moest ook weer even je verhaal kwijt he?! Balen zeg van je scriptie. Ik ken dat programma SPSS niet dus ik kan je helaas niet helpen. Wat zul jij straks blij zijn als je je scriptie helemaal af hebt. De laatste loodjes wegen dan toch het zwaarst he??! Ga je nu nog hulp krijgen met je scriptie of moet je zelf allemaal maar uitzoeken hoe het werkt en hoe je de resultaten er op een juiste manier uitkrijgt?? En je hebt wel een lieve vriend hoor. Echt lief dat ie zo met je meeleeft.

Mart... hoe is het met jou?? Ik had volgens mij echt niet zo lang kunnen wachten met testen maar ja wie ben ik...hi hi hi!

MMWS... Jouw NOD komt nu ook heel dichtbij he? Hopelijk blijft ie uit.

Hoe is het met de andere meiden en hoe is het met de zwangerschapskwaaltjes van Jazzie en Maike Sanne??

Hier is alles weer wat oke. Ben vanochtend weer aan het werk geweest en het ging niet. Gisteren ook al niet maar vandaag had ik een dikke huilbui. De bedrijfsarts had al wel gezegd dat dat vast nog wel eens zou gaan gebeuren maar ik dacht dat gebeurt mij niet. Heb geen zin om te gaan zitten janken op het werk maar nu dan toch. En het was eigenlijk door iets heel kleins. Ik ben wel weer op het werk maar ik doe nog wat lichtere werkzaamheden dan normaal. En nu kreeg ik ineens een vraag of ik iets wilde doen waar ik me, sinds ik weer aan het werk ben, nog niet mee bezig heb gehouden en ik besefte ook dat ik daar nog helemaal niet aan toe was. Het ging om een telefoontje en of ik iemand even te woord wilde staan maar bij het idee alleen al raakte ik bijna in paniek. Ik dacht dat het wel weer wat ging maar vanochtend drong het door dat ik er nog lang niet ben en dat ik wel van alles wil maar dat het gewoon niet lukt en dat is heel erg frustrerend.
Ook heb ik nog wel eens plezier of moet ik lachen maar niet meer zoals het was. Hopelijk komt dat nog wel weer. Het had zo mooi moeten zijn allemaal en nu......pfff word er al weer emotioneel van...

Nou tot snel maar weer.

Liefs

Ha meiden,

Volgens mij is het wel gezellig hier . Mag ik met jullie meekletsen? Liever niet?: even goeie vrienden hoor. Ik hoor het wel, dan vertel ik iets meer over mijzelf.

Doei doei Suus

Ikke.. geef me je msn.. misschien kan ik kijken of mijn mannetje wat voor je kan betekenen.. beloven kan ik niks.. maar hij kent volgens mij wel spss..
Hij is programeur (zzp) dus moet wel het een en ander kunnen.. misschien kan hij via een omweg een code maken zodat het wat makkelijker gaat. maar beloven kan ik niks.

Hier gaat het wel.. Helaas nog steeds misselijk.. en moe.. bleeeh..
Ik kom later terug..

doeiii..

Hey hey!

@Iris, hihi ik dacht wel dat dit je echte naam was! Maar groot gelijk hoor, die van mij hou ik ook maar voor mezelf. Hoewel ik hier vaak genoeg info neerzet waardoor iemand me zo zou kunnen herkennen! Goed dat je je vandaag een keer hebt laten gaan. Is echt niet erg hoor om te huilen in het bijzijn van anderen! Denk dat iedereen wel begrijpt dat je op dit moment echt nog niet aankunt wat je hiervoor deed. Dat is ook hartstikke normaal! Je moet dit echt helemaal op je echo tempo doen, waar jij je goed bij voelt. Het is allemaal nog niet heel erg lang geleden, dus heel logisch dat je je nu nog zo voelt. Zal ook echt nog wel een tij duren. Die tijd dat je echt weer kunt lachen en genieten komt wel weer, maak je daar maar niet druk om. Hoewel dat nu misschien nog heel moeilijk is voor te stellen! Kun je goed met je man praten?

@SuusMama, tuurlijk leuk als je mee komt kletsen, gezellig juist! Ik ben ikke (haha) en ben 24 jaar. Mijn vriend en ik gaan nu voor een eerste kindje en zitten nu in onze 3e ronde. Drie keer is scheepsrecht zeggen ze!

@Jazzie, wat ontzettend lief dat je dat aanbiedt, je bent een schat! Denk alleen dat dat erg lastig wordt. Ik zal dan namelijk m'n hele scriptie/onderzoek aan hem moeten uitleggen voor hij er waarschijnlijk iets van begrijpt wat ik wil, haha. Ben gisteren echt een tijd bezig geweest bij die man. Via de mail gaat dat  helaas niet... Die man wil me graag verder helpen hoor. Hij kan het gelukkig ook. Maar voordat hij ermee verder kan, moet ik een heleboel aanpassen. Dat gaat gewoon erg veel tijd kosten. Ook weet ik niet precies hoe ik dat moet gaan doen, maar dat ga ik dus maandag met m'n begeleidsters overleggen. Ik heb met hem afgesproken dat ik daarna weer contact met hem opneem, zodat hij ermee verder gaat (samen met mij dan). Dus ik denk dat ik het eerst zo maar moet proberen. Vind het wel echt kei lief van je dat je daar aan denkt en het aanbiedt. Thanx!
Balen dat je je nog steeds zo slecht voelt. Wou dat ik iets voor je kon doen. Kun je er al wel een beetje van genieten? En hoe reageren de mensen om je heen? Je had niet zoveel zin om het te vertellen?

Nou, ik ga aan de strijk...

Liefs, ikke

Oja! Ik heb trouwens morgen om 10.00 uur een soort van sollicitatie gesprek!!  Een paar maanden terug heb ik naar een vrouw hier in de buurt gebeld die een eigen orthopedagogenpraktijk heeft. Ik ken haar van lang geleden want ze was in de brigklas mijn lerares Nederlands! Ze heeft zich jaren terug omgeschoold en nu dus een eigen praktijk. Was benieuwd of ze straks iemand zou kunnen gebruiken. Toen ik haar belde gaf ze aan net iemand te hebben aangenomen, maar dat ik maar eens moest terug bellen als ik klaar zou zijn. Nu belde ze vorige week zelf! Dat de praktijk goed loopt en dat ze wel wat hulp kan gebruiken! Het zou dan voor 1 a 2 dagen in de week zijn.

Naarmate het gesprek vorderde kreeg ik echter wel de indruk dat ze een beetje doelde op een werkervaringsplek, dus onbetaald. Ze heeft het niet met zoveel woorden gezegd, maar ze had het er wel erg vaak over dat ik dan mooi ervaring op kan doen en dat er twee jaar terug een meisje was die dat ook graag wilde en 'ze hoefde er niet eens wat voor te hebben!' Nou, tuurlijk ben ik heel erg blij met alle ervaring. Het staat mooi op m'n cv en het is in deze sector al lastig om iets te vinden. Dus veel te eisen heb ik natuurlijk niet. Maar het is toch niet heel gek als ik er iets voor zou willen hebben?

Vooral nu het met m'n scriptie allemaal uitloopt, weet ik dat ik hiernaast niet 2 dagen bij haar kan werken en dan ook nog drie avonden en de zaterdag bij m'n bijbaan. Dus als ze me echt graag nu al wil hebben, onbetaald,  dan zal ik wel heel eerlijk zeggen dat dat voor mij niet gaat met de tijd die ik heb. Dan wil ik best m'n bijbaan eraan geven, maar dat betekent dat ik wel hetzelfde bij haar zou moeten verdienen dan ik nu bij m'n bijbaan krijg. Moet toch rondkomen? Vind dat dan eigenlijk wel het minste wat ik kan vragen. Want werk nu 13 uur in het callcentre en stel dat ik bij haar 16 uur ga maken, dan neem ik dus genoegen met en minder voor het aantal uren en minder terwijl ik als psycholoog theoretisch gezien recht heb op veel meer. Is een mooie afspraak toch?

Ik zou het best voor niets willen doen hoor, voor de ervaring. Dan zou ik ondertussen gewoon verder solliciteren. Maar nu gaat dat gewoon niet naast m'n afstuderen en m'n bijbaan die ik gewoon echt nodig heb voor het geld.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat!

Liefs, ikke

Terug
Bovenaan