wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

Hallo dames,

helaas is het weer een beetje een tegenvaller en is de stemming daar ongeveer gelijk aan. Ik had gisteren een verjaardag van mijn nichtje (1 jaar geworden) en de visite was werkelijk een crime: Mijn vriendin (moeder van nichtje, ingewikkeld verhaal) is ook weer zwanger (sinds 12 weken), haar zus is 24 weken zwanger, mijn vriendin haar schoonzus heeft een kind van 3 maanden en daarnaast lopen nog 3 grotere kinderen van mijn vriendin rond.... Een ware kinder-epenemie!

Je raad het al: allemaal baby verhalen, uitzet, meubels, kinderwagens, opvoeding, voeding, raad en adviezen en uiteindelijk de vraag van iedereen: "wanneer gaan jullie nou?". Om dat mijn vriend alleen aan mij een "termijn" heeft laten weten, hielden  we de boot af. Iedereen weet dat ik er al een tijd voor te porren ben en dus kreeg ik ook van de medelevende blikken: "ach de zielenpoot...". Toch weet ik beter, maar dat maakt het wachten niet makkelijker.  

Vandaag ben ik ook ongi geworden. Toch balen, want het liefste had ik nu al zo'n test in mijn handen willen hebben...

Hopenlijk gaan we nog wat leuks doen in het weekend, maar waarschijnlijk wordt het de grote voorjaarsschoonmaak (jaja een beetje laat, maar beter laat dan nooit.)

@ Tamamaatje: iddd: alle rationele zijn overboord. Het gevoel is zo sterk dat niets (behalve mijn vriend) mij nog tegen kan houden! Mijn gevoel heeft het duidelijk gewonnen, dan maakt niets meer uit!

groetjes
Kadwiel

Hoi Kadwiel,

Ik herken dat ook hoor. Mijn hele omgeving is zwanger of net bevallen en op elke verjaardag of bezoekje komt weer die vraag..... EN WANNEER GAAN JULLIE???.... grrrrrrrrrrrrrr erg vervelend. Zou het wel willen uitschreeuwen  dat we er mee bezig zijn, maar ik heb helemaal geen zin om dat aan de grote klok te gaan hangen. Ik zie de laatste maand op straat en op het werk ook alleen maar zwangere vrouwen lopen en denk dan maar dat ik dat hopelijk  over een paar maanden ook ben en ook zo loop te stralen! Maar het is best moeilijk om geduldig te zijn tot het zover is. Gelukkig kunnen we er op het forum lekker met elkaar over praten, lucht wel op he?

Ik had vandaag weer een bijeenkomst van mijn opleiding en ben helemaal gesloopt. Ik moet maar 1 keer per maand naar die bijeenkomsten, maar het is een lange dag zo naast het werken doordeweeks. Mijn mannetje is vanavond naar een bruiloft van een collega, dus ik ben helemaal alleen thuis. Ga zo lekker koken voor mezelf en dan onderuitgezakt met een tijdschrift op de bank zitten denk ik.

Iemand nog leuke plannen voor dit weekend?

Groetjes,
Daffy

Wij roepen gelukkig al 10 jaar dat we geen kinderen willen dus krijgen we de vraag ook niet meer, lekker rustig.
Nou van mijn auto heb ik nog niets gehoord ik hoop dat ze vandaag nog bellen om iets te laten weten. Zucht....duurt wel lang.
Ik zag net in mijn agenda dat mijn NOD op moederdag valt zou het een voorteken zijn?
Dat zou wel een erg mooi eerste moederdagscadeautje zijn!
gr BB

Heej meiden

ff een korte vraag... Zonnetje en Daffy merken jullie ook dat je zo'n opgezette buik hebt? Of ligt dat misschien aan mij? Ik heb het gevoel dat m'n (hele) buike, boven en onder 2x zo dik is. Nou is het zelfs zo erg dak m'n broeken niet fatsoenlijk meer aan kan. Ik heb normaal niet zo'n last van m'n darmen. Kan het misschien te maken hebben met het stoppen met anticonceptie?

Liefs Tamaar

Hoi Tamamaatje,

Ik heb inderdaad ook last van een opgezette buik. Mijn vriend is het ook al opgevallen, die vroeg vanmiddag nog 'weet je zeker dat je nog niet zwanger bent? Je buik is veel groter dan normaal'. Het zal dan ook wel bij het ontpillen horen denk ik. Kun je nagaan wat een troep de pil eigenlijk is hé? Zodra je er mee stopt is je lichaam helemaal in de war. Ik weet ook niet of ik ooit nog weer met de pil ga  beginnen hoor, misschien toch liever een spiraaltje ofzo. Heb je verder nog last van klachten van het ontpillen?

Groetjes,
Daffy

hey meiden,

ik heb geen opgezette buik,maar ik heb wel al 3dagen last van bloedverlies..de eerste dag een beetje en nu 2 dagen ook echt maandverbandje nodig..zal er wel allemaal bij horen..ga nog steeds maar gewoon uit van een cyclis van 28 dagen en dan zie ik het wel,wel moeilijk zo om je nod te bepalen he..
de pil is idd echt troep ja ik heb ook besloten dat ik niet meer aan de pil ga dan maar een spiraaltje!

groetjes zonnetje

Inderdaad troep die hormonen... heb dan wel veel minder gehad via de implanon als normaal bij de pil, maar toch merk ik nu dat soort dingen (die jullie blijkbaar ook hebben). Ik heb t er wel 'ns met m'n vriend over gehad, als we later  echt helemaal uitgekinderd zijn dan laat hij zich helpen, en hoef ik die troep niet meer te gebruiken...
Toch raar dat je hele lichaam zo reageerd terwijl ik er jaren nix van heb gemerkt.
Ik heb nog geen andere 'verschijnselen' gemerkt van het ontpillen dan de buikpijn en de opgezette buik. behalve dat ik fitter ben (maar dat komt denk k door de vitamine)
Nog steeds geen menstruatie op komst, dus afwachten maar.
Bij jou begint t dus al n beetje door te zetten Zonnetje, dan weet je vanaf wanneer je kunt gaan  tellen. Allemaal erg spannend. Leuk dat we zo samen oplopen, ik leef erg met jullie mee en vind t fijn een klankbord te hebben waar ik met rare vragen terecht kan (zoals die dikke buik) of gewoon ff kan spuien of ouwehoeren! Thanx meiden en tot snel Xxx

hoi meiden,

wat een heerlijk weer vandaag he!! helaas moet ik vanmiddag werken..maar ja morgen wel vrij.
wanneer zou je ongesteld moeten worden dan tamamaatje??ik verlies geen bloed meer dus was vast een tussentijdse bloeding,dus reken gewoon cyclus van 28 dagen dan zou ik 1mei ongesteld moeten worden..zeker spannend! we wachten af!
hoop eigenlijk dat ik gewoon ongesteld word dan weet ik dat het allemaal werkt en weet ik mijn cyclus.ga er niet vanuit dat ik nu al zwanger ben/word.
ook ik vind het super dat we gelijk oplopen dan kunnen we bij elkaar terecht voor vragen en steun! heerlijk!

meiden geniet van het mooie weer!
groetjes,zonnetje

Terug
Bovenaan