wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

hoi daffy

jouw veraal is heel herkenbaar voor mij hoor. mijn vriend heeft wel gezegt dat we in augustus gaan beginnen maar zo gauw ik erover begin krijg ik een diepe zucht van hem te horen. hij vindt het heel spannend heeft hij gezegt en ik denk dat hij daarom het er niet over wil hebben. ik ben heel bang dat hij erop terug komt. soms krijg ik wel een kleine opmerking van hem waardoor ik wel denk dat hij er ook mee bezig is maar ik zou het zo leuk vinden als we er samen over konden fantaseren en al plannen konden maken. vind het dus heel spannend wat er in augustus gaat gebeuren.

dames dat mannen zo reageren hoor je vaker!!! dat zijn mannen niets van aantrekken...

quinta: om op je vraag terug te komen . toen mijn zoontje 1 maand oud was was ik zwanger van mijn dochter.. op de dag dat ze werd geboren liep mijn zoontje en ja het was heftig maar het lukte allemaal wel.. dat is denk ik je instinkt.. het komt allemaal goed!! je past je aan en je kids passen zich onbewust ook aan....     begrijp dat jou oudste nog niet zo oud is??

bij mij zijn ze nu een stuk ouder dus dat is al anders maar ook dat zal , mocht het zover zijn, goedkomen!!   was het maar vast zover...

Daffy:   Wat je schrijft komt mij ook zo bekent voor, mannen zijn over het algemeen erg zenuwachtig. Ze denken erg veel na over dingen zoals hoe zal ons leven zijn met een kleintje, kan ik het wel aan, zal ik een goede vader zijn, ben ik er aan toe. Mannen weten diep in hun hart echt wel dat ze er klaar voor zijn toen ze het zeiden maar ze zijn vaak onzeker. en dit is vaak een fase. Als het zo ver is dan zijn ze SUPER blij.
Het is grotendeels de onzekerheid.  

Wat voorbeelden wat ik tegen me vriend zei  ( zegt niet dat jou man daar tegen kan maar dat kan je zelf wel inschatten neem ik aan) als ik je met kinderen zie ben ik zo trots, dan zie ik een onwijs leuke vader in je. Ik snap wel dat je wat onzeker bent maar dat komt echt goed wij worden samen zulke leuke ouders daar kunnen andere nog een puntje aan zuigen (met een  gezegt) in een lollige bui uiteraard.  enz enz. zo heb ik het gedaan met veel humor.

Succes en wil je je ei kwijt dan kan dat altijd hier. Adviezen komen hier altijd en   je neemt mee wat je kunt gebruiken toch!!!

liefs Quinta

ben het met quinta eens, mannen zijn vaak onzeker maar ja dat past natuurlijk niet bij ze!!!

verder zijn het vaak geen praters, en willen ze niet aan zwanger, hormonen, bevallingen denken dat zijn vrouwen dingen...en snappen ze toch niet!!

het komt vast wel goed maar val ze er niet te veel mee lastig, als ze zeggen dat ze willen is het ok, maar dan niet elke keer bevestiging vragen zo zitten ze vaak niet in elkaar!!!

heb vaak clienten met deze problemen dus jullie zijn echt niet de enigste...

dit is een typisch geval van mannen komen van mars en vrouwen van venus!!!

Hoi Daffy,

Heel erg herkenbaar. Het is echt waar, mannen zijn anders dan vrouwen .Mijn man kan moeilijk bezig zijn met dingen die niet op dit moment aan de orde zijn en dan gaat het niet alleen over het over een paar maanden zwanger willen worden. Hij denkt gewoon anders. Heel irritant is dat soms,  maar veranderen kan ik hem niet, dus dan maar accepteren... Daarom ben ik ook zo blij met dit forum! Lekker kletsen met  meiden die me begrijpen .

@Poppedijntje. Je hebt me uit het lijstje gegooid... Zou jij of iemand anders die handig met lijstjes is, mij weer in het lijstje willen zetten?
Ik ben 33, ga, in tegenstelling tot wat in eerdere lijstjes stond, voor het derde kindje. Ben in april gestopt met de pil en we gaan aan de klus in juni.

Taraneh

Ja daar heb je ook gelijk in maar vond je je zwangerschap niet zwaar met nog een kleintje, mensen die ruiken denk ik aan me dat we over niet zo'n lange tijd voor een 2de willen gaan, ik hoor zo vaak meid als ik jou was zou ik wachten tot tijn 2 jaar is voordat je aan een 2de begint (trek me er weinig van aan hoor) maar het is zo irri omdat te horen. De rede dat ze aan geven is omdat  het zo zwaar zou zijn.

groetjes quinta

Meiden ik ben een nieuw lijstje aan het maken!!! even voordat iemand anders ook creatief  aan de gang  gaat

Ladies,

@ Daffy: ook bij mij is je verhaal heel herkenbaar! Bij mijn vriend is precies hetzelfde. Mannen zijn gewoon bang, bang voor wat komen gaat. Ze kunnen het gevoel van 'vader worden' niet zo ervaren als wij er naar uitkijken en het gevoel van moeder willen zijn wel al hebben. Werkelijk een geval van Venus en Mars.

Ik heb ook geleerd met mijn vriend om het er niet te vaak over te hebben. Ik lucht mijn hart bij mijn moeder en vriendinnen, maar zo min mogelijk bij mijn vriend. Soms hebben we het erover. Zelfs vanavond nog. "We" hebben gezegd dat we in augustus gaan beginnen, maar zit soms nog wel eens in een dipje, dat het nog zolang moet duren... Toen kwam hij er ineens mee dat we niet direct gingen beginnen!!! Echt... mannen, zo geeft hij aan nog geen gevoel te hebben en zo wilt hij ineens direct. (btw: we gaan pas vanaf juni aan de klus vanwege mijn studie. 1 ding tegelijkertijd!)

Wel zegt hij dat hij nog geen vader gevoelens heeft. Hij ziet meer de etterende kinderen die krijsen en janken en emmeren en zeuren. Om zijn vadergevoelens op te wekken verwijs ik naar ons lieve nichtje (van 1 jaar, waar mijn vriend altijd warm van wordt) en vraag hem dan hoe geweldig hij het zou vinden om papa genoemd te worden of een kindje die hem alle aandacht geeft of van hem wilt... werkt altijd. Zelfs ik word daar warm van, van die gedachte!

Houd moed! Het is gewoon een angststuip!!1

als je erover wilt praten zijn we ervoor je!

xxx
kristel

Terug
Bovenaan