wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

hey meiden
Ben zo blij. Ik kreeg gisteren helemaal de kriebels in mijn buik. Mijn vriend zei ineens dat ik toch eerder mocht stoppen met de pil. Toen zei ik al dat is dan volgende week want volgende week zaterdag begint mijn stopweek. Dat vond hij toch  te snel hij wil het over 3 weken. Dus hebben we besloten om de pil even door te slikken en de stopweek of ja stopweek! het ontpillen over 3 weken te zetten. Ben zo blij. We gaan na september ook shirley haar kamertje verplaatsen naar achter dan krijgt ze een mooie grote  meiden kamer en gaat ze naar een groter bed. Alvast ruimte maken voor nr 2. Over 3 weken  word ze al weer 2. Het gaat zo snel. Goetjes cindy

Hoi meiden,

Weer heel wat bij te lezen! Ook weer nieuwe meiden erbij, welkom!

Hier gaat alles goed. Lekker lang weekend, heerlijk! Vanmorgen heb ik lekker gezonnebankt (even een kleurtje opdoen voor de bruiloft!), daarna even de stad in gegaan en vanmiddag kwam de ambtenaar op bezoek om kennis te maken. Over 3 weken is het al zover, tijd gaat zo snel!

Nog maar 1,5 week en dan stop ik met de pil. Ik had het er vanavond nog over met mijn vriend. We vinden het erg spannend allemaal! Ik ben heel erg benieuwd hoe mijn cyclus terugkomt. Voordat ik aan de pil was, was mijn menstruatie nog niet echt regelmatig, maar dat schijnt in de eerste jaren normaal te zijn, heb ik wel eens gelezen. Ik ben vanaf mijn 16e al aan de pil, dus al 11 jaar! Als mijn cyclus goed op gang komt, ben ik tijdens de huwelijksreis vruchtbaar.  Maar ik hou er wel rekening mee, dat het niet meteen raak is.
We gaan na onze bruiloft een hele  drukke tijd tegemoet met de verhuizing en klusperiode in onze nieuwe woning. Mocht ik meteen zwanger zijn, dan zal het helemaal zwaar worden, maar we zouden er super blij mee zijn!!!

Fijn weekend allemaal!

@Taraneh ik werk als leiding gevende in een restaurant en ga binnenkort ook bij tmobile werken in den haag dus druk druk druk.

@alle
a.s maandag en vrijdag gaan wij naar twee huisjes kijken
dus nu hopen dat dit ons ga bevallen :D
want dan kunnen wij van de zomer mooie oververhuizen
en in sept-okt mooie nog even snelle een verre reis maken
en dan kunnen wij in dec mooie gaan klussen

fijn weekende allemaal

Hoi Allemaal,

Ik zal vast niet vaak schrijven op dit onderwerp, omdat ik gewoon niet zoveel hierover kan vertellen. Toch vind ik het wel heel leuk om die herkenbare problemen te lezen. Niet zozeer met stoppen met de pil enzo. Bij mij is dit eind augustus pas van toepassing (als mijn man zich niet nog tien keer heeft bedacht), maar wel de problemen dat jij heel graag wil maar je vriend/man twijfelt nog.
Nu heb ik een goede tip gelezen; gewoon even laten rusten. Dit was ik ook van plan maar voordat ik zover was, heb ik hem gevraagd goed na te denken of we in september zullen stoppen met anticonceptie. Heb hem gezegd dat ik niet direct een antwoord verwachtte, maar als hij het antwoord wist, hij dit aan mij wilde vertellen, zodat ik hem niet steeds hoefde te vragen.... Nou, op dat antwoord hoefde ik niet lang te wachten, want twee dagen later zei hij ineens tijdens een 'verveelavondje' op de bank... ik denk toch dat ik er in september klaar voor ben... Nou, dat was voor mij natuurlijk een heel postitieve reactie, maar ik wilde nog niet te enthousiast doen om hem af te schrikken, dus heb heel 'relaxed' gereageerd (voor zover het ook zo over kwam). Ik hoop dat hij er nog een paar keer over begint, zodat ik er volledig van uit kan gaan dat hij er echt klaar voor is. Wel is hij al aan het kijken voor een nieuwe leaseauto (groter voor spullen van de baby??!!).

Wat kunnen vrouwen ongeduldig zijn zeg... Tot drie maanden terug was ik er nog niet eens mee bezig en ineens is daar het moment en lijkt er niks anders te bestaand dan zwanger worden en zwangere vrouwen om je heen!!

Nou, een heel verhaal, maar ik moest het toch even van mij afschrijven.

Fijn weekend nog!

Hallo meiden,

even een tijdje niet geschreven, maar heb ook niet veel te vertellen.
Eerst even een reactie op iedereen:

@ Taraneh: heel veel plezier en succes met het klussen in je huis! altijd leuk om een plekje helemaal van jezelf te maken. Ik studeer trouwens HBO Media & Entertainment Management, nog als antwoord op je vraag.

@ Bianca/ jongemama2001-1980: Ik begrijp dat je rookte maar gestopt bent? knap hoor! volgens mij lijkt het altijd makkelijker om te zeggen dan te doen, dus bij deze een pluim voor jou (ik rook zelf helemaal niet en heb er een echte hekel aan, maar kan mij er wel iets bij indenken: mijn beste vriendin is zwanger en kan moeilijk / niet stoppen met roken) Veel plezier deze week met huisjes kijken! Heerlijk om een 'nieuwe start ' te maken, later met baby

@ Poppedijntje: jammer dat je nog niet positief kan testen, was afgelopen maandag misschien toch iets te vroeg nog... Geduld is een hele schone zaak. Dat knobbeltje in de borts komt mij bekend voor. In mijn situatie was het inderdaad mijn hormonale huishouding, maar blijf het goed in de gaten houden. Probeer eerst te ontdekken wanneer je het knobbeltje wel en niet voelt: bijvoorbeeld tijdens eisprong, menstruatie of iets dergelijks

@ Daffie 27: Wat fijn dat je vriend weer positief reageerd! Zo zie je maar, dat als je het even met rust laat, alles weer kan veranderen. over wanneer je met de babykamer kan beginnen: ik heb gelezen dat het met 4 maanden zwangerschap 'normaal' is om met de grote uitzet te beginnen. je hebt natuurlijk ook met levertijden (+/- 12 weken) te maken.

@Tamamaatje: gefeliciteerd met je diploma! laat die zwangerschap straks maar komen!

@ Conny23: welkom! Wat ik heb geleerd is dat het zeker geen zin heeft om een termijn aan mannen te vragen, ze hebben geen idee wanneer ze er aan toe zijn. Ze hebben richtlijnen nodig. Geef zelf bijvoorbeeld aan dat je in september wilt gaan beginnen met klussen en wanneer je wilt stoppen met anticonceptie. Vraag dan aan hem of hij dit ziet zitten en  of hij er even over wilt nadenken.  Laat het in de tussentijd even rusten... hij komt er zeker wel op terug! veel succes ermee!

@ Martine: heel spannend de komende dagen! ik zal voor  je duimen dat  je zwanger bent!

@ floortjenachtegaal: Leuk he zulke logeetjes? Ze kunnen goed doen, maar soms ook slecht. Wij hebben een nichtje van 1 jaar, waar mijn  vriend helemaal verliefd op is...  als we dan oppassen of op visite zijn, smelt hij helemaal en geef ik hem soms een 'zetje' van,  "ja, straks kan jij ook zijn meid hebben die met haar eigen papa wilt knuffelen" (mijn vriend is een grote knuffelkont (niet met mij maar met kinderen haha))

@ Cindy & Bloemsie: meiden wat spannend! het  zit er echt aan te komen. Tijd kan ineens heel snel gaan hoor!

Hier weer veel gebeurt. Ik ben nu 2 weken gestopt met de pil en heb, afgezien van rommelende darmen nergens last van. Ondertussen heb ik ook gewoon 'plezier' met mijn vriend.  Hij heeft besloten om de condooms de deur uit te gooien en  zijn we nu aan het "proefklussen". Ik heb geen idee wanneer mijn eisprong is (uitgaande van 28 dagen zou dit morgen zijn, maar ja nu ik gestopt ben met de pil, kan ik daar niets zinnigs over zeggen). Deze maand zijn we er dus nog niet echt mee bezig en verwacht ik een minimale kans op een  zwangerschap, maar stiekem zijn we dus toch al bezig!!!! ik kan niet wachten totdat het zover is!

wat een verhaal: jullie hebben weer wat te lezen!

groetjes
kristel

Hey ladies,

Weer ff een momentje gevonden tussen het schuren en behang afhalen

Jongemama  succes met het bekijken van de huisjes. Leuk!

Conny, welkom! Dat je man aan het kijken is voor een andere leaseauto is volgens mij een heel goed teken hoor!

Martine, spannend zeg! Je houdt ons wel op de hoogte hè?

Kristel, ons huisje wordt super, 't is wel een heel werk ook al gaat het alleen om verven en behangen.. Als we klaar zijn gaat de vlag uit!
Je doet best een pittige studie. Heerlijk als je zo klaar bent!

Bloemsie  en Cindy  spannend dat jullie grote dag al zo dichtbij komt.
Geniet van de laatste voorbereidingen!

Floortjenachtegaal, wat leuk dat dat logeerpartijtje zo goed verlopen is. Het had idd heel anders kunnen lopen. Wie weet kan hij straks niet wachten tot augustus.

Gezellig dat er zoveel geschreven wordt. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Groetjes voor iedereen,

Taraneh

heey meiden,

heb een tijdje niks geschreven,maar wel meegelezen hoor!
ben erg druk geweest en had eigenlijk niet zoveel te melden.

wat spannend martine!!dus je gaat woensdag testen??
ik ben heel benieuwd en zal voor je duimen!

leuk dat er weer nieuwe meiden bij zijn gekomen,welkom!

en er word druk geklust in huis,lekker warm weer om behang af te halen..
wanneer denken jullie erin te trekken tarenah?

wel lastig trouwens om alle namen uit elkaar te houden haha.
zal volgende keer 2 vensters openen!

ik ben nog steeds niet ongesteld geworden...zit aankomende vrijdag op 8 weken..
ga maandag de huisarts bellen voor na volgend  weekend..ik geef mezelf dus nog 1 week de tijd.hoop dat de huisarts me gerust kan stellen of er wat aan doet..

groetjes zonnetje

Hai iedereen!

@Taraneh, lekker aan het klussen? De eerste periode heb je waarschijnlijk alleen maar vieze stoffige sloopklusjes. Maar als je straks alles mooi gaat maken gaat het ineens snel! Heb je stiekem al een babykamer in gedachten??

@Zonnetje, ik ben benieuwd of je al ongesteld bent geworden of dat je al wat meer weet over wat je eraan kunt doen! Ik duim voor je dat je snel positief nieuws hebt over je cyclus, dan kun je je lekker op het klussen in ronde 2 gaan storten!

@Kadwiel, spannend dat je al aan het klussen bent! Ookal doen jullie het nog rustig aan, je weet maar nooit!!! Wij hadden in het begin ons ook voorgenomen om alleen voor ons plezier te klussen en niet op de klok zeg maar, maar dat doen we nu dus toch omdat we toch wel graag snel zwanger willen worden ;-)

@Tamamaatje, onze nod komt al dichtbij he, jij al iets gevoeld of gemerkt?

@Aanstaande bruiden: heel veel succes met de voorbereidingen!!!

@Mezelf: hier spannende tijden. Ik vind het heel dubbel allemaal. Ik heb namelijk zelf het gevoel dat ik zwanger ben, maar heb geen harde bewijzen.

Heb wel een opgezette buik maar dat kan ook door het wat ongezonde zomerse eten komen. Ook is mijn hongergevoel wat ontregeld, soms zit ik ineens heel snel vol en heb ik er last van, dan heb ik weer urenlang geen honger terwijl ik maar weinig gegeten heb. En ik heb telkens kriebels of steekjes in mijn onderbuik. Oja, had vrijdag op dat 24 mentstruatiepijn en een heel klein beetje bruin bloed met (even onsmakelijk gezegd) een soort adertje erin. (net zoals je weleens in de kip ziet als je die gaat slachten, hahaha)

Dus tja... Ik wil ook niet hardop zeggen dat ik denk dat ik zwanger ben, want ik lees dat er heel veel meiden zijn die denken symptomen te voelen, maar elke keer ook niet zwanger zijn. We wachten het af, vrijdag dag 30 dus dan gaan we testen.

Iedereen veel succes, helaas is morgen de werkweek weer begonnen na dit heeeerlijke weekend!

Martine

Terug
Bovenaan