wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

Wat betreft het sparen: ik heb in mijn jaren dat ik nog op school zat en thuis woonde, heel veel gespaard. Dus ik hoef nu niet speciaal te gaan sparen voor een inrichting van het kamertje en spullen.
Daarnaast hoef ik ook niet per se alles nieuw. Maar sommige dingen vind ik wel leuk om nieuw te kopen, zodat we ook iets echt zelf kunnen uitkiezen. En natuurlijk hoeft alles niet duur te zijn. Als het kwalitatief maar goed is en qua smaak bij je past....
Het is wel goed alvast rekening te houden met wat geldzaken, aangezien een kleine toch wel behoorlijk wat kosten met zich mee brengt, maar ook met een klein beetje kun je het redden (lees je vaak op het forum) ;)

@ allen... Tijdje geleden schreef ik dat mijn vriend toch liever wilde wachten etc... Laatst heb ik er met hem over gesproken. Hij zei: ik wil graag eerst een beetje settelen in ons huisje, dat alles in orde is en daarna.....

Dus ik heb alweer een klein beetje goede hoop. Waarschijnlijk betekent het geen klussen in augustus, maar misschien een maandje of misschien 2/3 later....

Blijf ondertussen lekker met jullie meelezen en kletsen.... en we zien het wel ;)

Liefs

Heey meiden
Ben ik weer 'n keer, sparen tsja... das er bij ons nog niet echt van gekomen, heel erg veel geld uitgegeven aan de verbouwing.
We zien wel hoe t lopen gaat, t leven zal toch wel een stuk duurder worden met een kleine maar iedereen zegt dat t wel meevalt, tsja je kunt niet in een ander z'n protomnnee kijken natuurlijk.
Spulletjes hebben we wel al veel, een gloednieuwe kinderwagen (trike) van esprit via marktplaats op de kop getikt incl buggy wagen maxitaxi en winterzak, voor 150 euro, de noppen zitten nog op de bandjes, die kleine van die mensen had veel in t ziekehuis gelegen, en toen ze er eenmaal uit was hebben ze een kleine buggy aangeschaft, dus die wagen is z.g.a.n. Als je op je gemakje kijkt is er veel te vinden hoor!
We hebben t laten reinigen en nu ist helemaal o.k.

Ik zit te wachten op m'n ei... nix gevoeld maar dat heb ik vroeger ook niet volgens mij, heb inmiddels 2 ovulatietesten gedaan eergister en gister, de eerste had een medium streepje in de controle venster en een licht streepje in testevenster, volgens de gebruiksaanwijzing is het dan nog  geen tijd voor de eisprong, en moet je 1 dag later opnieuw testen, dus ik gister braaf om dezelfde tijd weer zo'n test gedaan, nu alleen een donker streepje in de controlevenster, en nix in testvenster... Weet nu niet zo goed waar k aan toe ben, dus ga dalijk (om dezelfde tijd nog maar zo'n test doen).

Groetjes Tamamaatje

ff t lijstje naar boven halen hoor!

NAAM
KINDJE
ONTPIL    KLUSSEN
ANTICONC
RONDE
       NOD        

Zonnetje      25jr  
          1e
Maart                April
       Pil
       1

Welkomkindje  23jr  
          1e
                                   Juni
   Nuvaring

BB10                  34jr
          1e
April                   April
       Pil
       2

Daffy                    27jr
           1e
Maart                Juni
       Pil

Kadwiel        23jr
          1e
Mei                        Augustus
       Pil

Rian                    26jr                  
           1e        
April                      Juni                  
       Pil                        

Marije               21jr
          1e
Augustus Augustus
       Pil

Levine              26jr
          1e
Juni                      Augustus
       Pil

Quinta              30jr
          2e
Augustus Augustus
   Spiraal

Tamara          25jr
           1e
April                      Mei
 Implanon
       1
29 mei

Martine            26jr
          1e
April                      April
       Pil
       2
29 mei

Annet                  27jr                
           1e        
April                      April                  
       Pil                          
         1                

Cindy                  26jr
           2e
Juni                      Juli
       Pil

Tara                      23jr
           2e
Augustus Augustus
       Pil

Bloemsie    27jr
          1e
Juni                     Juni
       Pil

Solanum     26jr
          1e
Augustus Augustus
       Pil

Taranah         33jr
          3e
April                   Juni
       Pil

Floortje                ??                
           1e        
Augustus  Augustus
       Pil                        

Jongmama  29jr
           2e    
December  Decmber
       X

Leonie                  28jr
          1e
Augustus Augustus
  Nuvaring

Poppedijntje 31jr
          3e
Mei                        Mei
     Spiraal
               1          
 1  Juni      

MammaLena
          2e
X                        +/- Augustus
  Niets

Hallo dames!

Ik reageer maar even op alle "spaar"-vragen ;-)
Toen mijn man en ik eind 2006 een positieve zwangerschapstest voor ons neus hadden zakte mij alle moed in de schoenen: ik was natuurlijk  superblij met de onverwachte zwangerschap maar aan de andere kant dacht ik dat we het financieel echt niet zouden gaan trekken.
We zaten namelijk net 2 weken in ons koophuis!!!!
We hadden zo verschrikkelijk veel kosten gehad en ook nog eens alle meubels nieuw gekocht: we kwamen vanuit een huurhuis waar we alleen maar (bot gezegd) goedkope shit in  hadden en wilden ons nieuwe huis helemaal nieuw inrichten.
Dus een kindje hadden wij in principe pas 1,5 jaar later in de planning...
Beetje onverwacht  dus......heel erg welkom.....alleen ik wist me geen raad met het financieren van dit wondertje.

Toch is het ons gelukt in amper 7,5  maanden (hij werd te vroeg geboren) alles bij elkaar te sparen!
Dus als het ons is gelukt  in die krappe omstandigheden dan kan iedereen het!!!
Want we hebben zelfs alles hagelnieuw gekocht: ik heb soms nogal wat issues met tweedehands kopen....ben eigenlijk gauw "vies"  van anderen ook al klinkt dat heel arrogant, zo bedoel ik het echt niet.
Komt misschien door mijn lichte vorm van smetvrees ;-)
We wilden ook gewoon echt dingen uitkiezen in de kleuren die wij voor ogen hadden en niet iets zomaar kopen omdat het zich voordoet.

Maar meiden geloof me: ook al ga je 2-hands kopen.....alle kleine dingetjes tellen samen met de grote dingen toch gauw richting de 1500.
Denk bijvoorbeeld ook aan een wipstoeltje, badje + standaard, kruiken, flessenwarmer, babyfoons, en allemaal andere kleinere dingen (hydrofiele doeken, verschoonkussen, enz enz).
Afzonderlijk zijn ze niet zo duur waardoor je ze voor het gemak van tevoren niet meetelt maar het tikt behoorlijk aan!

Maar niet in paniek raken hoor dames!!!!
Je krijgt ook weer heel veel van anderen.
Tuurlijk kleertjes van kraamvisite.....maar vaders en moeders en opa's en oma's hebben de neiging de grotere dingen mee te bekostigen.
Zo kregen wij van mijn ene opa en oma een box, van mijn ouders gedeeltelijk de wagen, van mijn schoonouders een deel van de kinderkamer, en van een andere opa en oma de kinderstoel.

Ik zou zeggen: zet een deel van je vakantiegeld apart, en een eventuele 13e maand.....als je nu zwanger zou raken kom je die in het najaar ook nog tegen.

Verder adviseer ik iedereen die nog verre reizen op zijn wensenlijstje heeft die toch nog proberen te doen want het komt er echt NIET meer van als je eenmaal je kind hebt!
Financieel niet want van mijn parttime salaris wordt ik stukken minder vrolijk dan van mijn destijdse fulltime salaris.
Praktisch gezien gaan verre reizen ook niet meer want de reis alleen al is voor een kind de eerstkomende 8 jaar veel te lang en saai.

Nou, ik hoop dat ik niemand ongerust heb gemaakt.
Mijn motto was: je hebt genoeg tijd om te sparen en het komt allemaal echt wel goed!

Fijne zondag nog allemaal.

Groetjes Lena

Hi Ladies,

Druk, druk, dus ff kort reageren. We hebben de sleutel van ons nieuwe huis! Enthousiast aan het klussen begonnen. Echt dan he, behang afhalen, schuren enz.. De hopenlijk binnenkort babykamer noemen we stug logeerkamer, maar ondertussen.. We hebben btw al gespaart. Eerlijk gezegd weet ik niet wat het allemaal precies gaat kosten, maar we zien wel.

Kristel, succes met je studie! Zo fijn als dat klaar is. Wat studeer je trouwens?

Naja, toch weer een flink stuk. Misschien ben ik er minder vaak, maar over een maandje zijn we verhuisd en dan is er weer tijd genoeg.

Groetjes,

Taraneh

@ Taraneh Wat leuk dat wij in de zelfde situatie zitten zeg
was vorige keer vergeten dat jij ook berichtje aan mij gericht had
was het vergeten maar nu ik alles terug zat te lezen zag ik het staan
Dus excusses hier voor.

@ quinta78 Ik denk dat hij onzeker er over is
of hij dat denkt.
Ik al tijd gestopt   met de pil    
en ben gestopt met rken al tijd.
En gezond eten dus moet het zeker goed komen eind dit jaar.
Groet Bianca

Hallo meiden
Ik was nog even vergeten dat ik een ander job heb
dat ik er   morgen ga werken lekker op het strand:D
En 25 mei gaan wij na een koophuisje kijken zitten nu nog een huurhuisje
dus willen iets voor zelf dus echt spannend

hallo meiden, beetje te enthousiast geweest denk ik, ik voel me nu twee dagen misselijk en beroerd, voel eigenlijk dat ik zwanger ben, heb als het goed afgelopen weekend mijn eisprong gehad... maar vandaag getest en negatief... hopelijk is dat alleen maar omdat het veel te vroeg is om te testen... dus over twee weken nog maar eens testen...

ben echt misselijk.....   dus even duimen maar!!!!
heb ook een knobbeltje in mijn oksel en heb gehoord dat dat kan komen als je je eisprong hebt??!!!????

dus wie weet....

Terug
Bovenaan