wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

Hoi Meiden!

Hier alleen nog negatieve ovulatietesten, jammer hoor! Dat brengt toch wel weer wat spanning met zich mee...
k was gister ff gauw bij de drogist voor testen te halen, kom je altijd bekenden tegen he? Ik heb t maar 'n beetje sneaky gedaan, wil toch niet dat iedereen t op t dorp weet.
Poppedijntje, hou dat knobbeltje voor alle zekerheid toch maar ff in de gaten hoor...
Misschien hoort t bij je cyclus, maar je weet nooit he?
Vanmiddag ga ik m'n diploma halen, ben ik lekker klaar met studeren! Op naar de volgende mijlpaal... hihi kom maar op hoor zwangerschap!
Liefs Tamamaatje

Hey meiden,

Ben ff een weekje wat minder op het forum geweest en heb het onderwerp zwanger worden ook even met rust gelaten bij mijn vriend, en wat denk je.. Het werkt echt als je er even een tijdje niet meer elke dag over praat, hij heeft gisteren zelfs spontaan de condooms de deur uit gegooid (figuurlijk dan)! De schat..helaas te laat voor deze cyclus want vorige week dinsdag had ik een positieve ovulatietest in handen dus ik denk dat ik op 15 mei al een eisprong heb gehad. Maar ik ben wel blij dat hij ineens zo reageerde, want na mijn aankomende menstruatie gaan we ervoor! Spannend hoor!

Tamamaatje, gefeliciteerd met je diploma! Inderdaad op naar de volgende mijlpaal. Ik ben nog in afwachting van mijn cijfer voor mijn eindscriptie van mijn opleiding, als het goed is hoor ik dat deze week nog en mag ik ook mijn diploma gaan ophalen. Intussen ben ik alweer bezig met de volgende opleiding, die hoop ik in januari af te ronden.

Jullie hebben het gehad over sparen voor de baby. Wij zijn nog niet echt aan het sparen, maar we hebben wel al een beetje geinventariseerd wat het allemaal gaat kosten en wij denken dat we met 1000 euro al een heel eind komen. We kunnen veel lenen/overnemen van familie en ik denk dat ik ook een paar dingen tweedehands ga kopen. We willen het gewoon niet de duur maken.

Wanneer in de zwangerschap is het trouwens een beetje normaal om aan de babykamer te beginnen? Ik hoor van veel meiden dat ze pas tegen het einde ervoor gaan zorgen dat de babykamer in orde komt, maar volgens mij ben ik zo ongeduldig dat ik in maand 5 al helemaal klaar ben. ha ha ha
Is er eigenlijk een soort termijn wanneer de babykamer uiterlijk af moet zijn?

Groetjes,
Daffy

ff een snel berichtje.

Daffy,  de babykamer daar zijn volgens mij geen eisen aan wanneer  het moet klaar zijn, maar ik adviseer het eerder minimaal 3 maanden voor het grootste gedeelte klaar te hebben, je weet maar nooit wat er tussen komt en wanneer de kleine zich aankondigd.
en met het grootste deel bedoel ik bedje klaar, commode, alles in huis wat je nodig hebt voor de kleine. zoals kleertjes wassen en zo kkan je ook doen maar ik deed het een maand voor de uitrekende datum maar dat ligt aan je eigen was drift hahaha

maar het meeste verloopt echt vanzelf!!!!

Hi ladies,

Daffy wat fijn dat je vriend zo postief is!

Tamamaatje gefeliciteerd met je diploma! Als je geen bekenden tegen wil komen bij het kopen van testen, kan je ze ook op Internet bestellen. Ik voel me bij dat soort dingen ook niet prettig, alsof het op mijn voorhoofd staat..

Jongemama wat voor werk doe jij? Op het strand? Klinkt heel fijn.  Excuus niet nodig hoor. Het is hier soms niet bij te houden
.
Hier is het leven redelijk saai, werken en daarna klussen. Ik kijk er erg naar uit om te verhuizen en die drukte achter ons te laten.
Als mijn cyclus regelmatig is, ben ik precies vier dagen weg rond mijn ovulatie in juni, de eerste klusmaand. Niet te geloven hè, maar het is voor mijn werk en daar kom ik niet onderuit, helaas. We zullen zien.

Groetjes voor iedereen,

Taraneh

Hoi Allemaal,

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Conny, getrouwd en ik zag toevallig dit onderwerp.

Ik zat een beetje door de reacties te bladeren en zag veel herkenning. Vandaar dat ik graag wil deelnemen aan dit kletsgroepje.
Ik wist altijd wel dat ik kinderen wilde, maar was er nog niet mee bezig. Afgelopen december zijn wij getrouwd en ook ineens raakte er veel mensen zwanger om mij heen. Daar kwamen ook de kriebels... Nu kan ik aan bijna niks anders denken en heb ik mijn man gevraagd hoe hij er op dit moment in staat. Hij wil wel, maar zoals iedere man is hij een ontzettende twijfelkont en weet niet 'wanneer het moment daar is'. Heel vervelend. En ook niet makkelijk om erover te praten zonder ruzie te maken. Nu  begin ik volgende maand aan het nieuwe doosje 'nuvaring'. Dit betekent dat ik dan nog bijna drie maanden aan de anticonceptie zit en daarna   wil ik heel graag stoppen. Eerst nog een aantal keer gewoon ongesteld worden en dan proberen.

Het lastige vind ik nu dat mijn man nog niet duidelijk is over wanneer hij wil proberen. hebben jullie een goede tip om het gesprek te voeren zonder ruzie te krijgen?

Hai allemaal,

Conny welkom op het forum! Wie weet begin jij over drie maanden ook wel met klussen ;-)

Tamamaatje, gefeliciteerd met je diploma! Kun je je nu lekker met al je aandacht op zwanger worden gaan richten!

Daffy, wat fijn dat je vriend er nu ook klaar voor is! Even geen babypraat doet blijkbaar wonderen.

Ik zit me nu van alles in mijn hoofd te halen. Ik ben deze ronde aan het temperaturen, en ik had een duidelijke stijging van 0,3 tussen dag 14 en 15, waarschijnlijk mijn ei. Ik heb doorgetempt, en nou heb ik tussen dag 20 en 22 weer een duidelijke stijging van 0,3 graden. Dus ik opgezocht op internet, ze zeggen dat dit geregeld voorkomt bij vrouwen die zwanger zijn, een tweede stijging dus rond de innesteling. Op dag 20 voelde in mijn buik ook goed.
Nou heb ik deze week al een opgezette buik, waarvan ik eigenlijk heeel zeker weet dat het door de werkstress komt in combinatie met het lekkere, slechte snacketen... Maar nou ben ik dus nog zenuwachtiger voor m'n nod dan dat ik al was!  
Erg he!!
Ik heb dus goede hoop, maar ik reken nog nergens op! Aanstaande woensdag heb ik dag 28, dan wil ik testen.  Spannend!!

Ik hou jullie op de hoogte!

Iedereen veel  klusplezier, werkze en klusze!

Martine

wat was het een leuk weekend vorig afgelopen keer. we kregen een kindje te logeren van zaterdag ochtend tot zondag avond. ze is 2,5 jaar oud. het kon goed gaan maar natuurlijk ook minder goed. ik was heel benieuwd. als mijn vriend kon zien dat het eigenlijk allemaal wel heel leuk is dan zou zijn angst om te beginnen misschien wat minder worden. en ja hoor het was een heerlijk weekend. hij genoot er ook echt van. het kindje gedroeg zich gelukkig voorbeeldig. sliep goed en werd pas rond 9 uur wakker de volgende dag. nu is mijn vriend echt helemaal om. hij vindt het nog steeds we spannend om in augustus te beginnen maar wil het nu wel. en hij begint er gelukkig nu ook zelf meer over te praten. ik ben zo blij!!! dit was dus een goede zet.

oh ja voor de lijst aan te vullen. ik ben trouwens 32 jaar en ga in augustus idd voor het eerste kindje.

Terug
Bovenaan