wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

Hallo meiden,

Ja, ik ga ook stoppen met de pil in augustus, want als het goed is teken ik dan weer  mijn jaarcontract. Wij gaan dan voor ons tweede kindje, ons zoontje wordt in januari 3 jaar.
Ik vind het allemaal wel spannend hoor, moet ik eerlijk bekennen. Je weet immers nu hoe alles gaat. Toen was  ik nog een groentje hihi !
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot ik weer zwanger ben, bij de eerst heeft het toch zo'n half jaar geduurd. Maar goed we hebben alle tijd !!

Succes dames !

groetjes Mamke

hallo meiden,

even snel een berichtje van mij.
Ondanks dat we in onze 'proefklusperiode' zitten, zijn we er toch wel een beetje bewust mee bezig. Het is wel een beetje een raadsel wanneer ik mijn eispron heb, aangezien ik onlangs (9 mei) gestopt ben met de pil. Mijn menstruatie begon op 12 mei en uitgaande van een cyclus van 28 dagen (misschien nog een nasleep van de pil) zou ik afgelopen dinsdag mijn eisprong hebben gehad.

echter vanmorgen op de toilet heb ik (eet smakelijk) draderig, en flexibel helder, niet ruikend slijm (zoals eitwit) gezien. met wat gegoolged te hebben, blijkt dit een aanduiding van eisprong te zijn.

De laatste keer dat we geklust hebben was eergisteravond.  zou de laatste kluskeer voldoende zijn? Zal ik voor de zekerheid nu nog een keertje klussen? mijn vriend is vandaag thuis, dus kan ik het er mooi van nemen!

ik hoor het graag hoor!

groetjes
kristel

Hoi Kristel,

Dat slijm wat jij beschrijft lijkt inderdaad op vruchtbaar slijm wat duidt op een naderende eisprong. Ik heb gelezen dat gezond sperma makkelijk een paar dagen in de vrouw kan overleven, maar je eicel moet binnen 24 uur na de ovulatie bevrucht worden. Ik heb hier een boek liggen waarin ze ook zeggen dat je zelfs 3 dagen nadat je afscheiding weer veranderd (na het vruchtbare slijm dus) nog vruchtbaar bent.

Dus ik zou zeggen, als hij toch thuis is  vandaag klus dan nog even door Dan weet je zeker dat er een voorraadje klaar ligt als je een eisprong hebt. Ik zeg altijd maar... niet geschoten is altijd mis.

Succes!

Groetjes,
Daffy

Ha meiden,
Voor mij wel zo de ideale situiatie om hier ong. 2 x per week te komen, ik ben er anders veels te veel mee bezig, wel moet ik zeggen dat ik dan 'n hoop bij te lezen heb hihi gezellig!
Kristel, ik ben t met Daffy eens, dat soort slijm wijst op je vruchtbare periode, extra klussen kan nooit kwaad haha, zolang het maar geen moetje wordt, of met tegenzin...
Daffy, tsja eerst dacht ik ook dat tempen een heel gedoe was, maar tis zo gebeurd, heb nu 3dgn gedaan, t viel wel mee... alle drie t zelfde! 36.6 K zet er wel m'n wekker voor om 5.30 (das ook de tijd dat ik m'n bed uit moet als ik vroege dienst heb, in principe kan ik die tijd iedere dag gebruiken behalve als ik nachtdienst heb, maar das maar een paar dagen per maand) Ik heb op internet gevonden dat de temperatuurlijst 2 hele cyclussen moet volgehouden worden, dus dat ga ik dan maar proberen.
Die ovulatietesten, duur, ach tis maar net hoe veel je er gebruikt denk ik, ik hoop ze niet lang nodig te hebben... misschien is het idd verstandiger om vanaf dag 9 te beginnen deze keer, ik heb het vermoeden dat ik afgelopen maand net gemist heb, al hebben we wel op t goede moment geklust, maar dat mocht ook niet baten. Hopelijk hebben we deze maand meer geluk! Behoorlijke (lage)  rugklachten, ik heb het sinds ik met de anticonceptie gestopt ben zo rond m'n 1e ongesteldheidsdag, afgelopen week ben ik zelfs bij de fysio geweest zo'n pijn dat t deed. Maar ja dat zal wel hormonaal zijn vanwege het stoppen...? Succes!
Liefs Tamamaatje

Hey,

Kristel, fijn dat je goed slijm hebt, dat is een goed teken!!!

Tamamaatje, temperaturen is inderdaad niet heel veel moeite, maar bij mij is deze maand alweer zo onregelmatig  begonnen. Dan denk ik, zal ik er wel mee door gaan.... Maar ik houd het nog maar even vol. Ben inmiddels niet meer ongesteld, ookal is het pas dag 6, dit weekend kunnen we dan mooi eens 'voor de lol' klussen.

Bij ons zijn er trouwens zoooooveel vrienden en familieleden in maart jarig, ik kan er zo 10 opnoemen, dan   we serieus overwogen hebben om deze ronde over te slaan. Mijn vriend en ik zijn ook beiden in maart jarig en wij vieren het eigenlijk standaard in april of mei, omdat we geen familie meer kunnen zien ;-)
Maar eigenlijk wil ik het niet overslaan omdat ik er nu zo mee bezig ben. En condooms zijn ook niet echt om vrolijk van te worden zeg maar. Dus we klussen vrolijk verder.

Hebben jullie ook voorkeur voor een geboortemaand?

Ik denk trouwens dat ik in juli of augustus eens een maandje ovulatietesten ga proberen, niet omdat ik wanhopig ben, maar toch... Gebruikt iemand die hier al?

Fijne dagen allemaal!!!
Veel plezier met klussen in ben en in huis!

Martine

Hoi Martine,

Ik heb eigenlijk geen voorkeur voor een bepaalde geboortemaand. Bij ons zijn februari en maart ook altijd drukke verjaardagsmaanden, maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Maar nu ik er zo over nadenk, als het kindje echt in de zomervakantie geboren zou worden, zou ik het wel een beetje vervelend vinden voor het kindje zelf. Als het dan straks op school zit en een verjaardagsfeestje wil geven zijn al zijn/haar vriendjes/vriendinnetjes op vakantie. Maar ik ga het klussen er niet voor laten hoor, wil geen enkele kans om zwanger te kunen worden laten liggen.

Ik gebruikte vorige cyclus ook al ovulatietesten ook al waren wij nog niet officieel aan het klussen, gewoon om te kijken of ik uberhaupt wel een eisprong had. Ik vindt ze erg prettig en ga er gewoon mee verder de komende maanden, ik vindt het heel fijn om te weten dat ik een eisprong heb en wanneer hij plaats gaat vinden.  Hopelijk gaat het ook  snel z'n vruchten afwerpen!  

Ben trouwens helemaal gek van de banners die je bij andere topics wel eens ziet, dus heb er  eentje voor mezelf gemaakt. Even kijken of het lukt om hem hierin te plakken.

Banner

Helaas...... banner mislukt.
Gaan jullie nog iets leuks doen pinksteren? Mijn mannetje heeft morgen een toernooi van zijn sportvereniging en maandag hebben we een kinderverjaardag.

Groetjes,
Daffy

hoi meiden,

wat een heerlijk weertje he!!
zo kan ik vast aan de zon en temperatuur wennen,ga namelijk vrijdag 5 juni een weekje op vakantie met mijn moeder! heerlijk een weekje zon en zee!

ik heb vandaag gewerkt en met pinsteren moet ik ook..maar ach tis is zo vrijdag.

en een voorkeur voor geboorte maand..ons lijkt  april/mei wel mooi,dan ga je lekker de zomer tegemoet!maar als het een andere maand komt ook prima,hoop stiekum toch wel volgend jaar moeder te worden..
heb de afgelopen 3/4 dagen veel wit/doorzichtig slijm gehad,misschien vruchtbaar slijm??

nou meiden fijn weekend nog!
groetjes zonnetje

Terug
Bovenaan