wie wacht nog meer!!

Hoi Janneke

Nou, bij mij is er ook nog niet echt een teken van een aanstaande bevalling hoor!!
Helaas :(
Morgen 5 dagen overtijd....
Ben vandaag bij de gyn geweest en die heeft wel voorzichtig wat gestript, maar tot nu toe nog geen enkel effect...
Nu moet ik om de dag aan de monitor (vrijdag, zondag en dinsdag) en als ie woensdag nog niet vanzelf is gekomen gaan ze inleiden.....!!

Anne, hoe is het met jou? Alles goed met je en je kleine meid???

Groetjes, Mickje

Goedemorgen meiden,

Anne, we zijn benieuwd meid! Je bent vast aan het genieten van je dochtertje, en terecht! :-D

Mickje: nog niet aan het bevallen? En dus om de dag aan de CTG? Dat zal ik vanaf volgende week ook wel moeten. Vind eens per week naar het zkh al meer dan genoeg (kan niet veel meer lopen door BI) maar goed, mn moeder staat 24/7 voor me klaar en dan ben ik er volgende week ook een paar keer uit.
Heb totaal geen zin meer om dingen te gaan ondernemen, jullie wel?

Gisteravond had ik goede hoop: buikkrampen die ik niet echt kende en voelde me beroerd. Ik dacht: het gaat vannacht beginnen. Maar ik ben nog steeds zwanger...

Greets Janneke
40 weken en 3 dagen

Hey Janneke

Nee hoor, nog steeds niks hier! :(
Ik heb gelukkig geen last van BI, dus een klein ommetje kan er nog wel vanaf. Maar echt wandelen of fietsen werkt ook niet meer hoor!
Ik verveel me af en toe echt helemaal rot!!

We moeten maar zo denken; elke dag overtijd is een dagje extra verlof ;)

Jij voelt dus al wel het een en ander? Krampen enzo.
Daar heb ik ook nog geen last van, ik vrees echt dat het woensdag inleiden wordt...

Hoe oud ben je, als ik vragen mag? En uit welke regio kom je?
Ik ben in februari 30 geworden en woon in België, net over de grens bij Eindhoven.

Volgens mij waren er nog 1 of 2 die op het wachtbankje zaten... ben de namen even kwijt.. hoe is het met jullie??
Ik ben ook benieuwd hoe het met Anne is!

Groetjes, Mickje

Hello,

Ja dat is idd het enige voordeel, extra verlof! En ik was al 6 weken vooraf gegaan en vanaf half januari werkte ik al halve dagen ivm BI, maar goed tis wel een voordeeltje. Moeten positief blijven!

Ik woon in Tilburg, heb 6 jaar in Arendonk gewoond (van mn 4e tot mn 10e). Waar woon je ergens in Belgie? Heerlijk land, blijf het vinden! Vooral om kindjes op te voeden.
Ben trouwens 29, word eind juni 30.

Tja die krampen, ik heb natuurlijk geen idee hoe een wee voelt maar hopelijk is het wel wat voorwerk, maar kan ook van de paaseitjes komen. Die verslind ik op t moment namelijk.

Jij wordt dus as woensdag ingeleid? Zou je anders thuis bevallen?

Groetjes Janneke

Hoihoi,

wij wonen in Hamont-Achel, vlakbij Lommel.
Arendonk is hier niet zo ver vandaan.
Ik woon nu sinds juli 2007 in België, maar m'n vriend (sinds januari man!!! :)) woont er al sinds 2000.
Die heeft schijnbaar als kind zijnde altijd al geroepen; als ik later groot ben ga ik in België wonen!! :)
Ja, hij is wel erg gesteld op rust en ruimte om zich heen, dus dan zit je goed hier he!!
Ik sta zelf voor de klas in Nl, dus ben wel erg benieuwd hoe dat straks hier in België er aan toe gaat!!

Tilburg is ook leuk, daar woont mijn zusje (tegen de Reeshof aan).

Ik heb eigenlijk niet echt over thuis bevallen nagedacht, omdat het hier bijna standaard is om in het ziekenhuis te bevallen! En dat vind ik eigenlijk wel een prettig idee, mochten er complicaties ofzo komen, dan zit je in ieder geval goed!
En ik kan 5 dagen in het ziekenhuis blijven, dus dat vind ik (in ieder geval zo met de eerste) ook wel prettig; alle hulp voorhanden, ook 's nachts!!
(en heeft manlief de eerste 5 nachten iig nog rust, haha)

Maar kan me voorstellen dat thuis bevallen ook wel bijzonder is...
Wat wil jij?

Weten jullie of je een jongetje of meisje krijgen??
Wij weten dat niet... ik ben wel heel benieuwd!!!

Groetjes,
Mickje

Hoi!

O ja das waar ook, Belgie is niet zo'n thuisbevalland! ;-)  5 dagen in het ziekenhuis, joh dat is best wel lang. Krijg je daarna nog wel wat kraamzorg voor als je thuis bent?  
Ik beval in het ziekenhuis maar  dat moet sowieso, ben onder behandeling van een gyn omdat ik maar 1 nier heb en ik had (niet gaan lachen) kans op een vroeggeboorte door een evt afwijking in de vorm van mn baarmoeder. Nou die kans  was dus blijkbaar niet zo groot haha!  

Lommel ken ik ook wel ja, leuk hoor. Heb leuke herinneringen aan die tijd, school was wel stuk strenger dan in Nl maar ik vind dat best wel positief.  Toen ik in Nl naar school ging had ik in ieder geval een hele voorsprong.  

Wat een weertje... Lijkt me heerlijk om nu met de wandelwagen (met baby!) buiten  te wandelen. Nog even geduld. Hopelijk blijft t weer mooi.  

Wij krijgen een jongetje, erg spannend! Jullie weten het niet, verrassing dus. Heb je een voorgevoel? Bij mij klopte het wel maar ja, kans van 1 op 2. ;-)  

Groetjes Janneke  

Hihi, ja, je hebt 50% kans dat het klopt he!! :)

Maar ik zou het eigenlijk eerlijk gezegd niet zeker weten.... in het
begin heb ik wel eens over een meisje gedroomd, later dacht ik weer aan
een jongetje, maar nu denk ik toch weer meer in de richting van een
meisje.

Maar echt een voorgevoel heb ik niet. M'n man denkt een jongen trouwens.

We zien het vanzelf wel!!

We hadden in het begin allebei zoiets van; we hoeven het niet te weten,
het maakt ons niks uit en we verzinnen gewoon twéé namen :)

Maar vanaf week 30 ofzo heb ik toch wel zoiets van; hmmm, ik snap nu wel meer waarom mensen het graag willen weten.

Maar ik heb er geen spijt van ofzo, dat we het niet weten. Maar misschien bij de 2e... (hahha, dat duurt dus nog wel even!)

Ik heb, als ik uit het zh kom, nog recht op kraamzorg. Je hebt recht op
80 uur, waarvan 60 uur (deels) vergoed. Die kraamhulp mag je
uitpsreiden over max 8 weken, met een max van 4u per dag.

Je mag kan ook een max. maand vóór de uitgerekende datum kraamzorg krijgen.

Dus als je er bijvoorbeeld al een hebt rondlopen en je bent zwanger en
je hebt BI, dan kan kun je van te voren ook al hulp krijgen.

Kraamhulp mag hier alleen niets medisch doen, daar is de vroedvrouw
voor (dus als je bv hechtingen hebt, dan moet de vroedvrouw komen om
dat te controleren).

Ik weet niet hoe dat in NL gaat.

Ik ben erg benieuwd hoe me het in het zh gaat bevallen. (letterlijk en figuurlijk, haha!!)

Het lijkt me gewoon erg fijn om de eerste 5 dagen dag en nacht hulp te
kunnen krijgen, en ik denk dat je ook meer in je bed blijft liggen dan
als je thuis bent.

Het lijkt me eigenlijk voor m'n mannetje vervelender... die moet elke avond alleen naar huis!

Maar daar heeft ie eigenlijk nooit iets over gezegd. Hij heeft zoiets van; je moet doen waar JIJ je prettig bij voelt!

Het is zeker heerlijk weer! Ik heb net een uurtje in de "tuin" (ahum...
zandberg... we zijn aan het verbouwen!) gezeten en was in slaap
gevallen.... ik zweette me rot toen ik wakker werd!! Had het echt heet
(zat ook vol in de zon).

Het lijkt mij ook super om lekker aan de wandel te gaan straks, maar goed, eerst moet de kleine zich maar eens melden he!!

Ik zie niet echt op tegen de bevalling, maar ik vind het toch wel
spannend! Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten, hoe het gaat
lopen en hoe ik met de pijn om kan gaan (ben nogal kleinzerig van
mezelf).

Hoe komt het dat je maar een nier hebt??

Wel maf dat ze verwachten dat je eerder bevalt, en dat je dan nu
uiteindelijk ook overtijd loopt!! Uitzonderingen bevestigen de regel!

Wat leuk dat je nog voor de 30e mama wordt!

Had ik ook graag gewild, maar ja, je kan het niet allemaal plannen he!!

En ach, ik ben ook nog maar nét 30, dus het valt wel mee!

Woon je samen of ben je getrouwd? (wat ben ik nieuwsgierig he?? haha, sorry)

Wij zijn in januari getrouwd. Ik was vorig jaar met oud en nieuw al
gevraagd (in canada, tijdens het vuurwerk, heel mooi!) maar toen zijn
we met de verbouwing begonnen en toen raakte ik zwanger en ik was in
het begin echt heel beroerd (t/m week 16 elke ochtend overgeven en de
hele dag misselijk, bah!!) dus toen hadden we echt geen puf om een hele
uitgebreide bruiloft te regelen.

Nu zijn we lekker knus en klein getrouwd (met alleen naaste familie en
beste vrienden) en willen we in de zomer een groot feest geven: huis
af, getrouwd, kindje! Ja, dat is wel een feetsje waard!! :)

Ik heb alleen al een paar weken mn ring niet meer om omdat ik zo'n dikke vingers heb (hou best veel vocht vast).

Wanneer moet je weer naar de VK of gyn voor controle??? Ik morgen om 10u.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je gauw bevalt! (en dat hoop ik voor mezelf ook)

Het lijkt me geweldig om volgende week lekker over onze kindjes te kunnen kletsen hier..... :)

Groetjes, Mickje

Terug
Bovenaan