wie wil er kletsen over kindjes van ongeveer 3,5 jaar???

Hehe,
FF tijd om wat te typen. De verjaardag van Lars was errug leuk. De donderdag voor z'n verjaardag heeft hij afscheid genomen van het KDV. Hij vond het een leuk feestje, maar ik liep 's middags met tranen in m'n ogen weg. Die lieve meiden die jarenlang heel goed voor Lars hebben gezorgd. Weer een periode afgesloten. Ik had een klok laten maken met de Petteflet (naam KDV) er op met een foto van Lars er in als bewoner van de Petteflet. Voor de kids een kapitein koek met een horloge er aan. Viel bij iedereen in de smaak. Kijk 'ns bij kruimels-traktaties.tk. De  traktaties zijn heel goed verzorgd en kosten in verhouding weinig.
Vrijdagmiddag een feestje voor de buren en zaterdagmiddag een feestje voor familie en vrienden. Gelukkig was het goed weer zodag de kids buiten konden spelen.
Lars heeft van ons een aanhangfiets gekregen. Hij vind het geweldig. Van opa en oma een skelter, dus super verwend.
Wat hij ook leuk vond is mini-loco, errug leerzaam.
De afgelopen week is hij de hele week naar school geweest. Hij vind het geweldig. Viel met z'n neus in de boter, vanwege het thema: griezelen, zie ook de kinderboekenweek. Vorige week is hij met z'n klas naar de bieb geweest. Daar was een mevrouw die alle kindjes tot dieren ging omtoveren. Vandaag waren we even boekjes lenen en hij herkende die mevrouw meteen.
De eerste week kwam hij doodmoe uit school. Hij is ook op dinsdag en donderdag overgebleven en naar de naschoolse opvang gegaan. Ik had toevallig 2 dagen voor Lars z'n verjaardag een baantje voor een aantal weken. Leuk op een grote scholengemeenschap om een kleine 20 minuten rijden van onze woonplaats. Dat is weer een hele andere wereld als je net in de wereld van de basisschool bent gestapt.
Wel leuk hoor. Deze week nog werken op dinsdag en donderdag en dan zit het er weer op.
En hoe gaat het met jullie koters?
Gaat het goed op school (voor het eggie en oefenen)? Blijven jullie kids over of is het brengen en halen en brengen en halen. Weinig tijd blijft er over. Zeker op woensdag, dan is Lars al om half 12 uit. Net 3 uurtjes om iets te doen.
Voor hem is het wel goed hoor woensdagmiddag en vrijdag de hele dag vrij. Hij is de eerste week heel vroeg naar bed gegaan en heeft de klok rond geslapen. Jammer dat dat in t weekend dan niet lukt en hij om half 6 klaar is met slapen. Grrr.
Nou dat was het weer, tot de volgende keer
Ingrid
 
hallo dames

hier alles goed!heb vandaag een gesprekje met de juf gehad hoe het gegaan is de eerste weken.ze doet het erg goed alleen sochtends nog een beetje moeite met afscheid nemen maar dat is snel over als ik weg ben gelukkig.verder heeft ze al aansluiting bij aardig wat kindjes en ze gaat nu ook uit zichzelf aangeven wat ze wil gaan doen.zed ontdekt dus wat ze leuk vind om te doen en wat niet.verder zit ze gewoon op een goed niveau en geen byzonderheden.
ja ja en sinds ze naar school speelt ze zelfs IN de zandbak!!ze bakt zelfs taartjes met d'r handen!!dat had ik van de zomer nog niet hoeven proberen want het is(was)een echte meid wat dat betreft!!ik sloeg steil achterover toen ik d'r op ging halen en ze ineens in de zanbak taartjes ging bakken!heb eerst even gevoeld of ze echt niet ziek was hihihi.

davina blijft niet over want als we onze straat uitlopen dan staan we op het schoolplein dus maar twee minuutjes lopen!dus ze komt gezellig thuis eten tussen de middag(ook een beetje uit egoisme hoor want ik kan niet de hele dah zonder d'r)

met mij gaat het ook erg goed ik ben nu intussen 11.3kilo afgevallen!!mijn doel komt langzaam maar zeker dichterbij!(nog maar negen kilo)

zo ik weer stoppen en nog even van mijn rustige avond genieten.moet morgenochtend weer werken!

oh ja ik vergeet nog te melden dat davina sinds zaterdag op korfbal zit!ze liep er leke zaterdag langs naar het dorp toe en ze wilde graag meedoen zei ze elke week dus hebben d'r opgegeven en ze mocht zaterdag komen.in het begin vond ze het wel spannend maar het laatste kwartier deed ze goed mee!ze doen nu nalleen nog korfbalspelletjes maar ja ze is in beweging en ze vind het leuk!!

nu ga ik echt stoppen enkom van de week wel weer neuzen
doei doei
groetjes
monique
 

Hoi hoi,

Hier gaat alles prima. Sander hoort nu ook bij de club van 4 haha.
Gisteren was hij jarig. Hij is heel goed verwend......maar het was hier s'middags wel mega druk. Sander had helemaal geen oog meer voor de vistite en de kado's. Hij deed heel verlegen, het was hem veels te druk.
2 Dagen voor zijn verjaardag vroeg hij steeds....wat krijg ik.....hoe groot is het? En toen ik daar geen antwoord op gaf probeerde hij het maar met....wat voor kleur is het dan?? Slim zijn ze hoor.....
Van ons heeft Sander een fietsje gekregen. Hij had een 12 inch fietsje, maar omdat hij zo groot is zit hij daar zo raar op. En Justin kan nu ook al fietsen (op zijn driewieler) dus die kan nu op de oude van Sander.   Sander heeft nu dus een 16 inch fiets.
Nu vanmorgen is hij lekker aan het spelen met zijn nieuwe speelgoed. Leuk is dat, want dan kunnen ze zich weer lekker vermaken. Ze zijn ook samen zo leuk aan het spelen. Na de herstvakantie gaat Sander naar school.....volgende week is het hier vakantie. Ik vind het zelf nog spannend hoe het dan zal gaan, terwijl het proefdraaien wel goed ging hoor. De juf is hier nog geweest voor een gesprek en die vertelde al dat Sander heel goed meedeed. Ze merkte niet eens dat hij er was.....of hij er altijd al geweest is. Dus afwachten hoe het zal gaan straks....

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje.......nu komt sinterklaas er al weer aan. Bij mijn man op het werk moeten we alweer een formulier invullen wat die kids willen hebben. Eigenlijk vind ik het nog wel heel vroeg hoor. Maar ze worden er overal al mee geconfronteerd, want in de winkels zie je het ook al allemaal.....pepernoten, chocoladeletters(mmmmm) en andere dingen. Nou ja voor we het weten is het ook al zover.

En Ingrid....Sander gaat straks ook overblijven op dinsdag en donderdag. Dit zijn dagen dat ik werk, dus dan is het wat makkelijker. Dinsdag past mijn moeder op en die haalt hem dan van school en donderdag werk ik tot   14 uur en sander moet tot 15 uur, dus kan ik hem zelf halen. Brengen lukt ook altijd zelf, dus das wel handig. Van onze school rijd er ook een busje voor kinderen die in de buitenwijken wonen. Misschien laat ik hem daar ook nog wel mee gaan, maar dat moet ik allemaal nog maar even zien.

Wat heerlijk Monique dat het goed gaat met Davina op school. Wel lekker dat je zo dicht bij school woont. Dat had ik ook toen ik klein was.......2 minuutjes en als je laat was en rende 1 minuutje hahaha.
Leuk zeg dat Davina naar korfbal gaat. Ik wil met Sander ook wel iets gaan doen, maar ik moet me er nog even in verdiepen wat.
Als hij een jaar of 5 is dan ga ik beginnen met zwemles. Hebben jullie daar ook al over nagedacht? En wanneer gaan jullie daar mee beginnen? Van de ene hoor ik dat je niet te vroeg moet beginnen en van de andere hoor ik weer wel vroeg. Ik heb zelf het idee dat het bij Sander niet te vroeg moet......laat hem eerst maar eens wennen aan school enzo. Als er bij hem veel veranderingen zijn dan gaat hij slechter slapen.....is dan weer moeer en dan ook weer vervelender. Maar ik vind het wel belangrijk, want we hebben water voor ons huis.

Ik ga maar eens weer stoppen. Ik kom van de week nog wel een keertje kijken hier.
Groetjes Renate

 
hallo,

Allereerst Renate: gefeliciteerd met de verjaardag van Sander. En volgende week naar school. Heeft hij voor de vakantie geoefend op school? Vind jij het ook zo spannend. Ik heb dagen met een knoop in mijn maag gelopen. Lars vond het fijn dat de vakantie voorbij was, dan mocht hij weer naar school. Hier zijn de scholen gisteren weer begonnen.
En ik heb ook niet stil gezeten. Per a.s. maandag heb ik een baan voor tenminste 4 tot 6 weken voor 4 dagen per week. Geen hele dagen, maar 3 halve en 1 hele dag. Lekker een extra centje met de dure decembermaand voor de boeg. Het werk is wel een eindje rijden en het was een heel geregel om Lars onder te brengen, maar het is gelukt.

Gaan jullie nog leuke dingen doen in de herfstvakantie? Paddestoelen, bladeren, kastanjes zoeken en dan een kijkdoos maken? Dat kan ik me van vroeger herinneren dat ik dat op school maakte rond deze tijd. En zie het herhaald zich. Op school is het thema: herfst.
En het is ook herfst geworden hier. Het regent al 2 dagen achter elkaar. Dat zijn we helemaal niet meer gewend.

Gaat het nog goed met de lijn Monique? Je doet toch Weight Watchers? Nou na het stoppen met roken (ik hou het nog steeds vol) zijn er toch wat kilootjes aangekomen.
En er zaten al teveel bandjes om mijn middel. Binnenkort toch maar een poging gaan wagen om er iets af te krijgen.

Nou dat was het weer, tot de volgende keer
Ingrid
 
hallo
zo daar ben ik weer even.davina heeft nu vakantie(wij zitten in regio noord)en johan heeft ook een paar dagen vrij genomen en is vanmiddag gaan zwemmen met d'r.vind ze helemaal geweldig dus ze had het weer naar d'r zin.morgenmiddag komen er twee nichtjes spelen dus lekker druk maar wel gezellig!
ze heeft het nog steeds naar d'r zin op school en het gaat gelukkig erg goed.ze heeft ook al een paar vriendjes!!!dus ze heeft haar charmes al in de strijd gegooid(kan nog wat worden dus)hihihi
ze zit nu op zaterdag op korfbal en dit vind ze ook helemaal geweldig.ze kan al aardig raak gooien en dan is ze helemaal trots!!

met de lijn gaat het goed.ik ben nu 11,5kilo afgevallen en twee(!)maten kleiner gegaan.voelt wel erg lekker hoor moet ik zeggen.
toch knap dat je nog steeds gestopt bent met roken!en die paar kilootjes gaan er vanzelf wel weer af!maar het belangrijkste is nu dat je niet weer gaat beginnen!

davina gaat volgende week vrijdag(4nov)met de klas naar het bos!ik ben zelf vorige week geweest en een zak vol kastanjes gevonden.heb ze aan de juf gegeven want die zijn vaak creatiever mee dan ik.

zo ik ga nog even van mijn vrije avond genieten!morgen weer sporten en donderdag is johan laat thuis doe moet naar brussel voor zijn werk dus ben alleen met de meiden.

tot horen en groetjes
monique
 

Hoi hoi,

Ook weer even een berichtje van deze kant. Ik wilde vorige week wel al schrijven, maar wist niet wat. Ik zag er alleen maar tegenaan dat Sander naar school zou gaan. Maar we hebben gelukkig 2 dagen gehad. Vooral tegen vandaag zag ik aan. Hij moest meteen overblijven. Ik werk namenlijk op dinsdag, dus dat wordt wel zijn vaste overblijf dag. Gelukkig zit het buurmeisje op dezelfde school (wel een groep hoger) en die blijft ook over......dus er was voor hem wel wat vertrouwds. Hij heeft naast haar gezeten en buiten gespeeld.....en hij had het erover dat hij nog wel een keer over wilde blijven. Nou gelukkig maar, dan kan ik weer een beetje rustiger zijn. Gek is dat he??? Ik hoor iedereen erover....jullie al met een knoop in de maag en de moeders op het schoolplein die het maar al te goed kennen van de 1e keer dat hun kindje naar school ging pffff.

Vorige week hadden wij ook herfstvakantie. Wij zitten ook in regio noord. Kastanjes hoef ik niet te gaan zoeken met mijn kids, want oma heeft een kastanje boom. Dus als wij daar wegkomen dan hebben de kids weer een plastic zak vol (die dan weer bij mij overal bezaaid liggen)   Maar ik vind het wel leuk die thema's allemaal op school. Bij Sander zijn ze nu bezig met een lampionnetje voor sintmaarten. Om en om mogen de moeders komen helpen een dagdeel. Volgende week maandag dan ga ik met Sander mee. Mijn man is dan thuis bij Justin dus dat kwam net ff mooi uit.
En als dat afgelopen is dan zullen ze wel weer bezig gaan met sinterklaas. De kids worden er al goed aan herinnert, want de pepernoten en de chocolade letters (mmmmmm moeilijk af te blijven) liggen alweer volop in de winkels. Sander en Justin lopen al rond met het intertoys boek en willen alles wel hebben wat er instaat. Nou ja kunnen ze lekker ervan dromen.

He Monique .....je bent goed afgevallen hoor. Goed dat je het zo volhoud. Dat vind ik nog het moeilijkste. Ik zit op het moment echt in een dipje wat dat betreft. En vooral nu het s'avonds zo vroed donker is....lekker op de bank (of achter pc) dan heb ik wel zin in iets lekkers. Maar ik moet ff weer goede moed krijgen. Komt wel weer.....
Zijn ze bij jullie al met de verbouwing bezig??? Jullie zouden toch een stukje bij de kamer aankrijgen?
Enne hoe vind Megan het nu Davina zoveel van huis is? Moest ze ook echt wennen? Met Justin heb ik het idee wel.....hij kan wel heel mooi spelen hoor, maar komt nu ook wel geregeld ff bij me en dan moet ik m ergens mee helepen.

Wat leuk Ingrid een nieuwe baan. Bevalt het nog steeds? Wat voor werk is het wat je nu doet?   Ook wel lekker een paar halve dagen erbij. Dan is het zeker wat makkerlijker te combineren met Lars die naar school gaat.
Ik ben vorige week begonnen met de donderdag te werken ipv de vrijdag. Ik werk dan van half 10 tot 14.00 dan kan ik sander dus mooi naar school brengen en als hij dan overblijft dan kan ik m zelf ook weer ophalen. De oma's blijven nog wel op justin passen.....en na schooltijd ook op sander. En het is ook wel lekker om de vrijdag vrij te zijn, want dan is Sander ook s'middags vrij.

Nou wat een vragen weer he?? Ben niet nieuwsgierig hoor, maar mag graag alles weten hahaha.
Ik kom hier van de week wel een keertje weer neuzen.

Groetjes Renate
 
hallo dames

hier gaat alles lekker.davina weer naar school en megan ligt lekker te slapen dus heeft mama weer even tijd voor zichzelf!erg lekker hoor.
megan vind het geloof ik wel gewoon dat davina naar school gaat ze kan zich in ieder geval lekker veraken en ze heeft niet de hele tijd d'r zus achter d'r aan zitten.dat arme kind word de hele middag overal heen gesleept dor davina!

ze gaan maandag bij ons beginnen met de uitbouw!zal mij benieuwen hoe het allemaal zal gaan.over vier weken moet het dus helemaal klaar zijn.met een beetje geluk zitten we met kerst helemaal mooi met de nieuwe meubels en vloer!

ja spannend he renate die eerste dag(en) maar gelukkig dat ie het overblijven leuk vond anders had je(of hij)toch een probllem gehad.en als er veel kindjes van zijn eigen klas overblijven dan kan ie daar lekker mee gaan spelen als ie echt gewend is en vriendjes heeft!

hoe bevalt je nieuwe baan ingrid?hopelijk heb je het naar je zin.

zo ik ga nog even van mijn rust genieten.vanavond na twee weken weer naar de weightwatchers.ben benieuwd heb aardig wat etentjes achter de rug,maar thuis is er toch een kilo af maar ja de weegschaal daar weegt altijd anders.we wachten het wel af.

groetjes en tot schrijvens
monique
 
Hidihi,

Het is superleuk op mijn werk. Ik werk   halve dagen (maandag, woensdag en donderdagmorgen en dinsdagmiddag). Het is best nog een eindje rijden (40 minuten) maar wel de moeite waard. Leuke collega's en een gezellige werkomgeving. Ik werk nu als directiesecretaresse van de financieel directeur van Suiker Unie (geen onbekende dacht ik zo, daar heeft iedereen wel mee te maken).
Elke morgen (ik mag om 0900 beginnen zodat ik Lars weg kan brengen) zit ik achter de bietenwagens die de suikerbieten komen afleveren (we zitten midden in het seizoen).
En als ik dan weer lees dat het 11-11 sintmaarten is moet ik denken aan vroeger. Ik woonde van mijn 5e tot 11e jaar in de stad Groningen. En daar werd op 11-11 sintmaarten gevierd. met een lampion langs de deuren. en maar zingen en snoep krijgen, een zak vol. Tot en met februari had ik snoep. En de beste lampion was gemaakt van een biet (suikerbiet). Bij Lars op school is het 11-11 ook lampionoptocht, sintmaarten. Maar ik vind het niet echt, zoals ik het vroeger mee maakte.
Gisteren had Lars bosochtend. De hele ochtend in het bos gespeeld (herfst is het thema), gerend, gepickniked(?)= melk en fruit op eten op een groot kleed op de grond. Naar een verhaal geluisterd en geklauterd. Het was super. Leuk die dingen die ze allemaal op school doen. Lars was ook naar de toveracedemie geweest, ben er nog niet achter wat het allemaal inhoudt, maar hij vond het geweldig.
Had ik al verteld, dat een meisje uit zijn klas (6 jaar) verliefd op hem is. Zegt hij vorige week tegen me: mama, hannah is verliefd op mij, dat zeggen de kindjes. O zeg ik, wat is dat dan verliefd zijn? Nou gewoon, dan krijg je een rood hoofd. En dan je gezicht in de plooi houden en serieus reageren, nou not.
En ben je al een beetje gewend Renate dat Sander naar school gaat. Moeilijk he, je kleintje loslaten in de grote boze wereld.
En Monique, is de verbouwing al gestart?.   En de kilo's na de etentjesweken? Zal wel meevallen met aankomen.

Morgen ben ik jarig. Als jullie zin hebben kom dan maar een borrel halen (ik meen het, zou het leuk vinden jullie eens een keer te ontmoeten). Ik ben al een oude taart, morgen nog een jaartje er bij. Ik was al heel oud toen ik Lars kreeg, en heb ook de nodige tests ondergaan, met de daarbij behorende stress. Vandaar dat Lars enig kind is.
Misschien moeten we maar een emailadressen uitwisselen. Er moet toch een mogelijkheid zijn om dit niet over deze site te doen? Als jullie het goed vinden wil ik wel eens e.e.a. hierover uitzoeken. Geef je ja of nee gewoon via deze site.

Nou dat was het weer, tot de volgende keer
Ingrid
 
Terug
Bovenaan