wie wil er kletsen over kindjes van ongeveer 3,5 jaar???

hoi hoi

sorry heb even geen tijd gehad om te reageren maar bedankt voor de felicitaties!het was erg gezellig en ben toch nog 1,1kilo afgevallen(in totaal nu 5,9)dus dat viel gelukkig mee.

ik wilde even vragen of jullie lieve peuters net als de mijne ook zo'n dwarse periode meemaken?davina is erg dwars een grote mond daar word je helemaal eng van en als je d'r op de gang zet of op een stoel helpt het vijf minuten en dan gaan we gewoon weer gezellig verderheb al de hele week bonje met d'r.en de vakantie duurt nog twee weken dus nog even doorbijten.
ik heb via mijn zwangerschapscursus van davina nog een vriendin en haar zoontje is twee dagen ouder dan davina(hij heet daniel) en die heeft hetzelfde op dit moment dus mischien is het gewoon een fase en heeft het met de leeftijd te maken?ik hoop wel dat het snel over is want je word er een beetje gek van af en toe.

zo ben weer even mijn ei kwijt!lucht wel weer even op hoor.ze kan gelukkig steeds beter samenspelen met megan dus daar heb ik al minder stress om.

vandaag is de aannemer weer geweest en we gaan nu definitief uitbouwen.als het goed is beginnen ze in november dus met kerst hebben we eindelijk een grote woonkamer!we hebben vanmiddag geshopt bij ikea en alvast uitgezocht wat we willen hebben.dus we krijgen echt een nieuwe kamer!alles word vervangen (alleen de tv en stereo blijft geloof ik)wel leuk hoor,net of je een heel nieuw huis hebt!

zo ik ga nog even tv kijken en dan lekker mijn bed in weer energie opdoen voor morgen.hopelijk een iets leukere dag dan de afgelopen week.

groetjes

monique
 
Hallo,

Nou je bent niet de enige hoor die een grote mond kan verwachten. Volgens mij heeft het te maken met de vakantieperiode en met het feit dat ze bijna 4 zijn en uitgespeeld zijn op het kdv, peuterspeelzaal en thuis. Ze hebben nieuwe uitdagingen nodig. Nog een paar weken en dan kan Lars naar school. Op het kdv is hij bijna de oudste dus alle vriendjes en vriendinnetjes zijn naar school. Hij heeft ook meer ongelukjes met fietsen en steppen. Hij slooft zich natuurlijk uit voor de kleintjes en ja, dan kan het wel eens verkeerd aflopen. Vorige week een snee onder aan zijn kin en gisteren een kapotte knie.

Leuk joh Monique een grote woonkamer. Kan je er iets meer over vertellen, wordt het een serre of iets met een schuifpui. Ook leuk dat je alles nieuw neemt in de kamer.

Ook goed van je dat je al zoveel bent afgevallen en dat kan volhouden in de vakantietijd en je verjaardag. Is de weight watchers nog steeds zoveel eiwitten, vetten, granen? of is er een andere methode.
Ik ben sinds zondag gestopt met roken. Heb wel medicijnen van de huisarts die de behoefte aan nicotine verminderd, je denkt er eigenlijk nauwelijks aan.
Ben wel bang dat ik aan ga komen, en ik ben al stevig aan de maat. Nou ja, dat is het volgende probleem om op te lossen.

Zo dat was het weer,
tot de volgende keer
Ingrid
 
hoi hoi

nou het gaat iets beter hier.davina is een stukje rustiger geworden gelukkig.ze heeft een nieuwe bezigheid gevonden:poppetjes maken van wc rolletjes!ze is er al de hele week zoet mee en dus lekker rustig een half uur bezig!!

goed van je ingrid dat je gestopt bent met roken!!gaat het nog steeds goed?en dat extra gewicht zou ik dan minder erg vinden het is belangerijker dat je gestopt bent met roken(zo denk ik er persoonlijk over hoor) en nu volhouden he!!

met de weightwatchers moet je tegenwoordig punten tellen.bijna alle fruit en groente is 0punten dus dat kan je eigenlijk onbeperkt eten.voor de rest is bijv een boterham 1punt per snee enz.dus als je eenmaal een paar weken bezig bent weet je precies wat hoeveel punten is en wat je dus wel en niet kunt eten om je dag totaal te halen.je kan ook max 4punten per dag sparen om mee te nemen naar het weekend als je een keer feestje hebt bijv.en beweging is weer bonuspunten maar die kun je beter gewoon niet opmaken.dit is goed vol te houden en makkelijker dan bijv cal te berekenen en bij te houden vind ik.

de woonkamer word 2,5 meter langer en we nemen de bestaande deur en het raam mee.ze schuiven een stukje naar links en dan komt er aan de rechterkant een draai/kiepraam bij!dus geen schuifpui of serre maar echt een stuk woonkamer erbij!hebben die meiden tenminste een beetje de ruimte om lekker te spelen!megan loopt nu ook bijna alleen maar dus we hebben steeds meer ruimte nodig voor d ´r!

dit was het wel weer zo ´n beetje geloof ik.vandaag gewerkt dus heb lekkere zere voeten en ga zo mijn bed in.hopelijk is davina niet al te vroeg wakker.het is al de hele week ongeveer half zeven.ze gaat dan wel tot zeven uur lief spelen op dr kamer maar slapen doe je niet meer.

prettig weekend en tot schrijvens
groetjes monique

ps nog een weekje en dan gaat davina naar de basisschool!!
 

He meiden,

Hier ben ik dan ook weer!!
We hebben een fantastische vakantie gehad. We hebben veel dingen gedaan (ondanks dat mijn man moest werken) en veel geluk gehad met het weer.
De kinderen hebben het ook leuk gehad en zich steeds goed vermaakt. Ze hebben de hele vakantie heel leuk met elkaar gespeeld. Ze waren natuurlijk ook wel veel op elkaar aangewezen, maar ging echt prima. Zelfs nu we thuis zijn gaat het nog goed.
Als mijn man aan het werk was ben ik met de kids naar een paar speeltuinen geweest. Eentje ervan zat middenin het bos en heette het indianedorp. Ik stelde me er veel van voor, maar het was een open weide in het bos met her en der houten speeltoestellen. Sommige leken op wigwammen (vandaar indianebos natuurlijk) maar de kids vonden het geweldig. Af en toe wat drinken mee en broodjes en dan konden ze zich goed vermaken.  
We zijn ook nog naar het dolfinarium geweest.....dat was ook heel leuk. Sander en Justin vonden het wachten op een nieuwe voorstelling niet altijd even leuk, maar voor de rest heel indrukwekkend.

Afgelopen maandagavond zijn we weer thuisgekomen.....maar het is dan ook wel weer lekker om thuis te zijn. Lekker je eigen.
En Dinsdag niets anders gedaan dan wassen wasssen en nog eens....... pfffff wat een boel zeg. Maar ik ben erdoor (s'avonds allemaal in bad en er ligt meteen weer, maar goed   hahah)
Aankomende maandag gaat het gewone leven weer gewoon door. Dan moet ik weer werken en Sander weer naar school.

Spannend Monique dat Davina al naar de grote school gaat.....maandag toch??
Goed van je dat het zo goed gaat met afvallen. Ook aan deze kant te zwaar haha. Ik ben vanaf januari bezig en al 11 kilo kwijt. Wil heel graag nog 5 maar dat gaat niet meer......blijf al heel lang zo op dit gewicht. Moet zeggen dat ik daar al blij mee ben hoor. Als ik maar niet meer aankom. Ik zal nu echt moeten gaan sporten. Dat deed ik ook al (1x in de week zwemmen) maar nu me mannetje ander werk heeft en 2 ploegen draait ga ik nog maar 1x in de 2 weken. Anders moet ik voor het sporten ook nog oppas hebben. Mijn moeder en schoonmoeder passen ook al op als ik werk, dan ga ik ze niet ook nog eens vragen voor het sporten. Een buurmeisje eindje verderop wil ik eens vragen of die af en toe eens op wil passen....kan zij een extra centje verdienen en   ik heb een oppas dichtbij........maar eens kijken.
Leuk joh....dat jullie gaan verbouwen. Heb je al een beetje idee welke kleuren je gaat doen? Ik vind dat lime-groen ook zo mooi op het moment, maar dat is vast weer zo'n tijdelijke kleur.
Hoe gaat het met je moeder nu? Heeft ze de uitslag al? Ik hoop dat het allemaal goed gaat.

Wat goed van je Ingrid dat je gestopt bent met roken!!!! Nu proberen om het vol te houden natuurlijk, maar zoals ik het hoor gaat het je op het moment redelijk goed af met die medicijnenen erbij. STERKTE!! En net wat MoniQue zegt....hetgewicht komt dan later wel weer.
Dus Lars is ook wel toe aan school. Dat idee heb ik met Sander nog niet zo erg, maar dat kan zo veranderen. Misschien als hij straks weer naar de peuterschool gaat. Maar goed, daarna is het ook nog maar anderhalve maand voordat het voor hem ook zover is. Voor Justin lijkt me de peuterspeelzaal wel heel leuk op het moment, dan kan hij ook eens spelen met leeftijdsgenootjes. In onze kenissenkring hebben we op het moment alleen kindjes van dezelfde leeftijd als Sander of van een half jaar. Oh ja alleen het dochtertje van mijn zus die is van april (en justin van juli) maar die zien we niet zo heel vaak, want die wonen wat verder weg.

Nou ik ga maar eens stoppen geloof ik.....ik begin al aardig typfouten te maken (maar goed dat ik een backspacetoets heb hahaha) dus niet te veel op letten als er nog wat zit.

Groetjes Renate en tot snel!!
 

Hoi allemaal,

Hoe is het nu met jullie? druk druk druk? Het gewone leven is weer begonnen.

Monique, hoe is het met Davina op school gegaan? Ben heel nieuwsgierig.....

En Ingrid.....ben je al begonnen met je nieuwe baan?? Zo ja, bevalt het??

Wat een vragen allemaal he? Ik hoop snel wat van julliete horen.

Groetjes Renate
 
Hallo,

Nou ik was begonnen met m'n nieuwe baan. 3 weken geleden. En gisteren gezegd dat ik niet meer kom. Er is een reorganisatie aan de gang, dat op zich is voor mij niet zo erg, maar wanneer er in de directie (waar ik voor werk) onenigheid is en ze elkaar in de haren vliegen en 1 van de directeuren stapt op met tranen in z'n ogen, dan heb ik niet zo'n zin om daar te blijven. De dames op het secretariaat en de directleidinggevende waren het roerend met me eens en ze vroegen zich af of het verstandig was een andere uitzendkracht in mijn plaats te laten komen. Dat geeft wel aan dat het er heftig is.

De verdiende centjes zijn opgegaan aan winterkleding voor Lars: schoenen, winterjas, broeken, truien en overhemden. Gelukkig paste hij ook nog wel wat van vorig jaar. Daarnaast verkoop ik altijd zijn kleding die nog goed is. Volgende week is het weer inleveren. En 6 weken later de verkoopopbrengst en  eventueel niet verkochte kleding  op halen.

Verder ben ik druk, druk, druk met de voorbereidingen voor Lars z'n verjaardag (1-10). Heb via internet een leuke slinger laten maken, met zijn naam, 4 jaar en haaien. Het kind is gek op die beesten.
Ook de traktaties ga ik via internet bestellen. Zowel voor het kdv als voor thuis. Ik ben niet zo'n crea-thea en de prijs valt me eigenlijk wel mee voor €0.45 heb je al iets leuks (snoepen en een klein cadeautje). Het cadeautje voor het kdv wordt een speelgoedhorloge (er zit een spelletje op de wijzerplaat) kaartje er aan: het was een leuke speeltijd oid.

Nou het stoppen met roken gaat ook goed. Soms heb ik wel trek in een sigaretje, maar dat zijn eigenlijk meer gewoonte sigaretten. Bij de koffie 's morgens, na het eten. Moet nog wel een maand de pillen slikken.

Zo te lezen heb je een hele fijne vakantie gehad Renate. En rijdt je man nu elke dag op en neer? Hoever is dat?

En Monique hoe is het met jullie, is de verbouwing al begonnen?

Groetjes van Ingrid
 
hoi hoi

hoe is het bij jullie?zo te lezen wel goed.balen ingrid dat je na 3 weken je baan al weer moet opzeggen maar ja blijven was geen optie zo te lezen.want de sfeer gaat er ook niet op vooruit en je baan is dan mischien ook wel onzeker en dat is niet prettig om mee te werken.op mijn werk hebben de twee eigenaren(broers)ook een hele tijd ruzie met elkaar gehad maar je werkt niet lekker hoor want de spanning voel je met alles de hele dag door.het gaat nu gelukkig beter maar ik hoop dat ze het in eht vervolg iets sneller uitpraten.

nou moeders had zich druk gemaakt om niks hier hoor!davina ging dinsdag voor het eerst naar school om alvast te wennen want ze word de 20e pas echt 4.maar het ging zo goed dat ze gelijk elke dag een dagdeel mag komen!!ze is nu twee ochtndjes geweest en vandaag is ze smiddags om te kijken wat ze da allemaal doen en dus volgende week ook nog een dagdeel per dag en dan daarna langzaam opbouwen tot hele dagen!!
het was wel goed voor mijn lijn want ik was weer 1,2 kilo afgevallen en nu dus in totaal 8,1kilo!!!je gaat het nu echt goed zien en loop de hele dag mijn broeken op te heisen,maar ik wil nog geen nieuwe kopen want er moet nog meer af en amders kan ik over een maand weer nieuwe kopen en dat vind ik een beetje zonde.

de verbouwing staat pas gepland in november ongeveer. mischien hebben we geluk en is er eerder een gaatje maar daar ga ik niet vanuit.

zo ik ga nog even van mij rust genieten(megan ligt nog te slapen)en ik klets jullie volgende week wel weer bij.

groetjes
\monique

ps je hoeft dus niet druk te maken over de eerste schooldag je hebt zelf pijn   in je buik en hun hobbelen zo de klas in!!
 
Hallo allebei,

Nou dat was weer een weekend met binnen zitten ondanks het mooie weer. Zondag was Lars vroeg wakker en had een nat bed. Dat komt van het zweten mama, m'n hoela.
Met het ontbijt wilde hij alleen drinken, heel veel. En voor het douchen vond ik hem erg warm, even tempen: 39,8. Pyama aan en in bed. Na 2 minuten was hij er weer uit, dan op de bank in de slaapzak. Hij heeft heel veel geslapen en zweten als een otter.
's Avonds nog zelfde temperatuur, dus met een sinaasprilletje slapenl. Midden in de nacht was hij wakker, dus tussenin. Hij sliep als een roosje. Maandagmorgen vroeg wakker, na veel drinken (gelukkig) om half 8 weer in slaap gevallen tot half 11. De koorts was gezakt tot 38,2. De verdere dag op de bank, filmpjes kijken. Niet meer willen slapen. 's Avonds vroeg naar bed, om 2400 uur wakker en tussen in. Vanmorgen zonder koorts en heeeeel veeeeel praatjes. Vandaag blijft hij nog een dagje thuis. Straks gaan we even naar de stad een cadeautje voor papa kopen, die is morgen jarig.
Morgenmiddag heb ik een sollicitatiegesprek, ben benieuwd wat het gaat worden.

En hoe gaat het met Davina op school. Goed dat je zoveel bent afgevallen zeg, hoeveel nog om op je streefgewicht te zitten??

En Renate hoe gaat het bij jou en met de kids? Wanneer wordt Sander 4? En hoe gaat het met plassen??
En bevalt het je man z'n nieuwe baan?

Nou dat was het weer, tot de volgende keer
Ingrid
 
Terug
Bovenaan