wie wil er kletsen over kindjes van ongeveer 3,5 jaar???


Hoi hoi,

Ik heb ook weer even tijd om een stukje te schrijven. Het is alweer een mooi poosje geleden. Vorige week ben ik ziek geweest pffff had zo'n hoofdpijn. Donderdag aan de telefoon af laten schepen door de asistente.....ga eerst maar stomen zei ze. Nou ja had ik nog niet gedaan, dus maar proberen. Maar maandag was het nog niets, dus maar weer naar de dokter. Dus nu heb ik een peniciline kuur en het gaat meteen een heel stuk beter. Gelukkig.

Sander is nu  bij de peuterspeelzaal en Justin ligt in bed, dus ook lekker ff rust. Sander wordt 19 oktober 4 jaar. Dus na de herfstvakantie dan kan hij naar de basisschool. Maar het gaat wel snel hoor, nog een weekje of 6. Straks eerst nog proefdraaien. Is Lars ook al aan het proefdraaien Ingrid?
Jammer van je baan dat het niets geworden is, maar zoals je schrijft was het ook niet echt een pretje. Wel goed zeg dat je nu ook alweer een ander sollicitatie hebt. (die heb je nu dus al gehad....hoe is het gegaan)
Met plassen gaat het met Sander zo op en af. We kunnen een hele dag weggaan en is hij droog, maar zodra we thuis zijn dan vergeet hij het en is het weer mis. Ik help hem er nu maar vaak aan herinneren of hij nog ff moet plassen. En heel consequent voor we wegaan enzo, dus dat helpt m allemaal nog wel een beetje.  

Fijn Monique dat Davina het zo naar d'r zin heeft op school. We zijn nu weer een weekje verder gaat het nog steeds goed?
Ja.....toen ik Sander naar de psz bracht voor het eerst had ik ook buikpijn hoor pfffff. Wat is dat moeilijk om ze los te laten zeg.
Hoe gaat dat bij jullie op school met overblijven? Laat je Davina ook wel eens over?

Nou ik ga even stoppen, want Justin is alweer wakker. Ik kijk hier snel nog wel even weer naar de reacties.......

Groetjes Renate
 
hoi hoi
alles goed bij jullie?
ingrid hoe was je sollicitatiegesprek?hopelijk goed en ben je druk aan het werk nu.

ja is vervelend he renate zo'n hoofdpijn.ik had het met oud en nieuw(voorhoofdssholteontsteking)en heb dus vuurwerk vanuit bed gekeken.erg gezellig hoor maar met een kuurtje was ik er gelukkig ook weer snel bovenop.voel je je nu al weer goed?ik hoop voor je van wel!

davina heeft het nog best naar d ´r zin op school.we hebben gisteren haar verjaardag gevierd(morgen word ze echt vier)ze gaat donderdag voor het eerst een hele dag naar school.ik laat d ´r nog niet overblijven pas als ze er zelf om vraagt dan mag ze van me en anders eets ze gewoon lekker thuis d ´r bammetje!
ik ben echt zo ´n huismuts en vind het erg lang om d ´r om half negen te brengen en dan pas weer om drie op te halen vind ik echt te lang!!
ik moest zelf vroeger ook altijd overblijven en ik vond het echt vreselijk dus dat doe ik haar niet aan.pas als ze zelf wil dan mag ze van mij wel maar dan keist ze er zelf voor.

ik ben nu 8,5kilo afgevallen in totaal en wil er nog zeven af hebben.als dat gelukt is zie ik wel hoe me voel en of ik nog verder wil of dat ik het mooi vind zo.ik heb van het weekend nieuwe kleren gekocht en ik kon gewoon TWEE MATEN kleiner!!!!!!dat voelde echt heerlijk in het pashokje!!!geweldig hoor weightwatchers!ben er blij mee dat ik toch weer ben begonnen.

ik ga nog even van mijn avond genieten en kom binnenkort wel weer neuzen!!
groetjes
monique
 
ik was nog vergeten te vertellen dat davina het geweldig vond gisteren al die cadeautjes!ze had eerst een feestje gehad van het zoontje van een vriendin(van de pufclub nog) van mij dus liep ze al aardig te stuiteren en daarna kwam d ´r eigen visite dus ze was de hele middag hyper!maar wel erg leuk.
ze heeft heel veel gehad en ook een paar prikblokken en dat is helemaal het einde!ze is er al aardig zoet mee geweest want dat moet natuurlijk erg precies geprikt worden!ze heeft ook zo ´n felroze step gehad met een mandje voorop!echt geweldig.en een kassa(liep ze al weken om te zeuren duys eindelijk....!!!)

nu ga ik echt stoppen
doei doei
 

Hoi alletwee,

Monique, van  harte  gefeliciteerd met de verjaardag van Davina!!! Fijn dat ze zo;n mooie verjaardag heeft gehad. Ze zijn er nu veel meer bewust van he? Die cadeaus enzo....visite. Was dus wel een druk dagje vorige week zondag.

Welke dagen gaat Davina naar school? Hier in de buurt is het allemaal heel verschillend. Mijn vriendin haar dochtertje is ook net 4 en gaat allemaal halve dagen naar school (1e jaar dan) Maar Sander gaat ma-woe-vrijdag een halve en dins-donderdag een hele. Sander gaat straks dinsdag wel overblijven, want dinsdags werk ik altijd. Mijn moeder past dan op, maar wij wonen niet dicht bij school, dus je rijd ook niet zo ff heen en weer tussen de middag. Ik wil dat in het begin wel de donderdag doen. Ik kijk dan ff hoe dat gaat. Wordt dat allemaal te druk, dan laat ik hem dan ook maar over. Kindertjes hier uit de straat blijven allemaal over, dus dan kunnen ze mooi met elkaar spelen.
En  Ingrid....hoe is het nu met jou?? Welke dagen gaat Lars straks??


Ik laat het hier even bij voor nu, ga ff broodjes smeren voor de kids.
Kom van de week nog wel ff keertje hier weerkijken.

Groetjes Renate


 
He,he,
Eindelijk weer eens tijd om te schrijven. Drukke week achter de rug. Lars is vorige week 2 ochtenden naar school geweest om te oefenen. Ik met een knoop in m'n maag en hij vrolijk als of hij nooit anders doet. Hij heeft 2 dagen een meneer en 2 dagen een juffrouw. Nou van de meester is hij helemaal weg, bij de juf had hij wat bedenkingen, maar in het weekend zei hij dat ze toch wel lief is.
De eerste ochtend wegbrengen werd hij heel goed opgevangen door de meester.   Ik had gezegd tegen Lars: als we de klas in komen gaan we naar meneer .. en dan geef je hem een handje en dan zeg je Hallo ik ben Lars. Hij de klas in en naar meneer... en toen zei de meneer: Hallo Lars, leuk dat je er bent. Komt Lars naar mij toe, Nou mama hij kent mij al. hahaha.
Hij heeft ook al geoefend bij de tussenschoolse opvang en de naschoolse opvang.
Op het moment heb ik het niet nodig, want ik heb nog geen baan. Heb jullie geschreven dat ik een sollicitatiegesprek had. Ik was aangenomen, maar dan moest ik op vrijdag werken. Dat heb ik niet gedaan. Lars is nl. zolang hij in groep 1 zit elke vrijdag vrij en om hem nou die dag naar de buitenschoolse opvang te sturen vind ik wat ver gaan.
Dus wacht ik maar weer af waar het uitzendbureau mee komt.
Lars gaat maandag, dinsdag en donderdag van 08.30 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 15.30 uur naar school, woensdag van 08.30 tot 11.30 uur en vrijdag dus de heledag vrij. Als hij naar groep 2 gaat wordt dat om de vrijdag.
Wisten jullie dat zodra je kind naar school gaat het leerplichtig is? Ikke dus niet. Ik dacht dat is pas als ze 5 jaar zijn. Blijkt dat wanneer ze naar school gaan ze gebruik maken van het budget (€20.000,-- per kind per jaar, schrik, schrik) en ze daarom niet zomaar thuis kunnen blijven of een andere vakantie kunnen hebben.
Ben benieuwd want we hebben wintersport geboekt een week voor dat hij vakantie heeft omdat het kindje van mijn zus 5 jaar is en in een andere regio woont. Dat wordt een brief schrijven naar school.

Vorige week vrijdag ben ik ook met Lars voor de laatste keer naar het consultatieburo geweest. Hij was 9 cm gegroeid en 2 kilo aangekomen in precies een jaar tijd. Alles was voor de rest goed met meneertje. Zelfs de ogentest goed doorgekomen. Ik ga met Lars al een tijd naar een orthoptist, omdat hij wat trekt met z'n rechteroog. Tot nu toe kan ze niet zeggen of hij een lui oog heeft. Eind dit jaar nog 1 x er naar toe.

Verder vorige week nog 2 verjaardagen gehad. M'n vader was jarig en de dag daarna een nichtje. Die is 10 dagen ouder dan Lars. Wat een bof dat het prachtig weer was. Het hele spul lekker buiten spelen.
Dat zal a.s. zaterdag wel niet het geval zijn, er wordt voor het eind van de week regen voorspelt, dus het hele spul binnen. En het is altijd zo druk op z'n verjaardag. Ik vier het al in 2 keer. 1 x voor de buurt en 1 x voor de familie en vrienden.
Donderdag neemt hij afscheid van het kdv. Ik heb hele leuke horloge's laten maken. Ik ben niet zo'n crea type. Het is een kapitein koek met daarboven op van papier een horloge gemaakt. Er zit een kaartje aan: Hoera Lars 4 jaar, tijd om naar groep 1 te gaan en ook nog een speelgoedhorloge. Ipv wijzers zit er een spelletje met zo'n balletje in. Ziet er erg leuk uit.

Nou dat was het wel weer. Ga gauw strijken want er ligt een berg als of het van 10 mensen is brrrrr.

Tot de volgende keer,
Ingrid
 
hallo dames

hier gaat alles lekker.davina gaat maandag dinsdag en donderdag van 8.30uur tot 12.00uur en van 13.00uur tot 15.00uur naar school.op woensdag van 8.30uur tot 12.15uur en vrijdag van 8.30uur tot 12.00uur en een keer per maand is ze de hele dag vrij!
ze heeft het best naar d'r zin alleen is ze thuis een stuk drukker geworden(dwarser) logisch wel natuurlijk want ze moet zich toch ontladen natuurlijk.
morgen heeft ze(als het droog weer is)sportdag en ze heeft er al helemaal zin in!ze vraagt ook de hele week wanneer ze weer mag gymen!!ben wel blij dat ze zo graag beweegt dan is het niet zo erg als ze een keer een snoepje wilt hebben! ze snopet toch al bijna nooit maar ja bijna alle traktaties zijn snoep op school.ze heeft de eerste week bijna iedere dag wel wat gehad!

ingrid veel plezier van het weekend en al is het druk het is ook wel weer gezellig(achteraf dan want op de dag zelf ren je je alleen maar rot!)

succes allemaal en tot schrijvens
doei doei
groetjes monique
 

Hoi Ladies,

Pfffffffffff net een heel stukje zitten typen...........alles weer weg#$%^&*^$%%.
Ik wilde dus eigenlijk nu naar bed gaan. Morgen ben ik vrij, dus denk dat ik dan wel ff weer een stukje typ. Tot morgen dus.......

Welterusten!!! groetjes Renate
 

Goedemorgen,

De kids zitten ff rustig voor de tv, dus ik typ ff weer een stukje.

Ingrid allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Lars. Hij hoort nu ook bij de club van 4 haha. Hebben jullie een leuke verjaardag gehad?

Sander heeft dus vorige week woensdag en afgelopen woensdag en gisteren al proefgedraait. En net wat Monique al schreef......moeders buikpijn en  Sander wandelt zo de klas in. Vind het wel heerlijk dat ik m in de klas mag brengen en we mogen dan ook nog ff samen boekje lezen ofzo. Ik sta de 1e keer te zwaaien voor het raam, maar sander kijkt niet op of om. Maar het is wel beter zo natuurlijk.....dat ze niet huilen enzo. De 1e keer had hij wel zoiets van mama blijf je bij me. Maar toen ik zei dat het net zo ging als op de peuterspeelzaal dat ik hem later weer kwam ophalen was het goed.

Ik laat het hier ff bij voor nu, want Justin vraagt aandacht. En ik moet zo ook nog ff boodschappen doen.
Oh ja nog een klein nieuwtje....me zus is zwanger (van de 2e) Ze is in april uitgerekend. Ik wilde het ff met jullie delen.

Groetjes Renate
 
Terug
Bovenaan