Hoi Ukkie,
Ja Ria kan wat mij betreft ook de boom in als het om voeden gaat hoor. Maar het is meer dat ik me afvraag of zo'n kleintje zo lang zonder voeding mag... Ik laat er wel altijd 2 uur tussen zitten, anders vind ik het echt te kort opelkaar en spuugt ze het naar alle waarschijnlijk toch weer uit...
Eigenlijk voed ik ook op verzoek, alleen dan met een fles. Er komt nu best redelijk een patroon:
1e fles 5.00-6.00
2e fles 9.00-10.00
3e fles 13.00-14.00
4e fles 17.00-17.30
5e fles 19.00-19.30
6e fles 23.00-23.30
Alleen vandaag is het voor het eerst een beetje anders; 1e fles om 6.30, 2e om 11.00. Ik heb nu maar eens gewacht hoe lang het duurde voor ze zelf kwam. Bij ons is het dus best gestructureerd wat voeding betreft en ze wordt eigenlijk altijd uit zichzelf rond deze tijden wakker. Behalve voor de laatste fles, maar ik wil haar niet vanaf 19.00 de laatste fles geven, dan weet ik zeker dat ik rond 1 uur s nachtseruit kan. Ik zou hetzelfde hebben als jij hoor, liever een rommelige avond dan nacht. Soms slaapt Benthe overdag wat minder, dan wil ze blijven spelen, ha ha en dan denk ik ook; prima, dan slaap je vannacht goed! s Nachts hebben eigenlijk1 nacht ellende gehad met heel veel huilen en niet willen slapen, maardat was nog in de kraamweek.
Grappig he dat ze zich zo anders ontwikkelen! IK heb het boek Oei, ik groei gekocht. Leek me wel interessant om over de ontwikkeling van babies te lezen. Daarin staan de verschillende goeispurten beschreven en wat een kindje dan allemaal tot zn "becshikking" krijgt. Wetenschappelijk bewezen en zo. Daarin staat dat babies rond de 5 en de 8 weken een sprongetje maken en daarbij krijgen ze dan de beschikking over een nieuwe "winkel" aan vaardigheden en vermogens. Alleen zullen ze niet alles tegelijk ontwikkelen, daar kunnen maaanden overheen gaan. Elke kindje is uniek in wat hij en in welke volgorde uit de "winkel" kiest! Dat zie je nu mooi bij Benthe en Lise! Begrijp je een beetje wat ik bedoel?
Benthe houdt haar hoofd al op zo ongeveer vanaf haar geboorte. Ze is heel sterk in haar nekje. Daar verbaaste iedereen zich ook over. Als ik haar op haar buik leg, dan houd ze dat koppie echt omhoog, kan naar links en rechts kijken en houdt het ook stabiel. Ook als ze op mn borst ligt. Alleen als ze heel moe is en bijna in slaap valt legt ze haar hoofdje op haar armpjes... zo schattig! Of Benthe ook echt door heeft dat ze haar eigen voetjes probeert te pakken dat weet ik niet... lijkt er wel op dat ze beseft dat er "iets" zit want ze blijft het doen., ha ha! Als een trotse mama kijk ik dan toe en moedig ik haar aan!
Met de luier verschonen moet ik ook uitkijken dat ze nu haar handjes er niet in steekt... bah... heb ook al eens voetjes onder de poep gehad, hahahaha!!
Ben droog heen en terug gekomen van het winkelcentrum. Even naar de appie (morgen grote boodschappen, want dan zijn mn ouders er en kan ik even alleen weg) en kon het niet laten om 2 shirtjes voor mezelf te kopen.Vond ze zo leuk en waren niet duur. Pas toch bij lange na niet mn oude kleren en wil er tch ook weer leuk uitzien. Zwangerschapsshirtjes zijn allemaal met lange mouwen, dus dat heeft geen zin. Kan wel oude shirtjes aan, maar dit zitten strak om mn buik (normaal ook hoor), maar dat vind ik er nu niet uitzien... eerst nog even verder trainen en ondertussen draag ik iets ruimer vallende shirtjes Inmiddels al12 kilo eraf, nog 11 te gaan!! Ben over de helft...
Oja over een 2e kindje... heb het mn mannetje gisteren verteld aan de telefoon. Hij moest wellachen, maar zei dat we eerst maar eens van Benthe moeten genieten! Was zeker bang dat ik meteen al wilde. Heb maar wel duidelijk gemaakt dat ik echt nu nog niet wil. Hij heeft zich er niet over uitgelaten, maar als ik zie hoe hij met Benthe is, kan ik me niet voorstellen dat hij niet nog een kindje zou willen!
De nieuwe Kinderen valt net in de bus, dus die ik ga ik eens even doorbladeren!
Tot vanavond waarschijnlijk!
X Anoek