Wiebelmama's 2

hihi... en jij ben lerares Vlinder ?!?

Anoek,  ik heb idd die kuur die jij zei, ben de naam alweer kwijt. Geheugen als een zeef haha.

Oooohh als ik anoek en ukkie zo over die kleintjes hoor praten dan wil ik ook!!!!! Ik vind het zwanger zijn wel heel leuk hoor, maar het lijkt me gewoon nog véél leuker als die kleine dr straks is.

Nou dames, ik ga ook naar bed
Truste, Tara

Yeah, deel 2 alweer, gaat snel (vind ik).

Hier weer een blije, redelijk wakkere Ukkie. Redelijk wakker want: de buurvrouw heeft een poes en die heeft vanaf vanochtendvroeg voor de deur staan mauwen. Nu nog steeds. En de buurvrouw is niet thuis. Arm beestje...

Lise lijkt het doorslapen echt te hebben uitgevonden. Vannacht van 10 tot 6. Soms wordt ze om 5 uur wakker, maar ook dan klaag ik niet: we kunnen toch een uurtje of 6 achter elkaar slapen. Heerlijk!

Enige nadeel is dat mn lijf (nog?) niet is ingespeeld op een doorslapende baby. Oftewel: ik knap (bijna letterlijk)! En Lise is 's ochtends best slaperig dus zo heel veel drinkt ze niet. Gevolg: ik knap nu bijna weer! Pfoe.

Anoek, heeft Benthe ook dat ze 's avonds wat zeurderig is? Lise wel. Dan slaapt ze slecht (tussen 7 en 10 ofzo) en wil vaak drinken. Ze spuugt dan ook best vaak en moet veel boeren (daarom slaapt ze ook slecht dan waarschijnlijk). Aan de ene kant vind ik het niet erg, ze slaapt namelijk dus wel door, aan de andere kant zou het fijn zijn als ze 's avonds ook gewoon tussen 6 en 9 slaapt en dan komt voor haar laatste voeding...Hoe is dat bij jullie?

Heel herkenbaar hoor, trouwens, dat als je bevallingsverhalen ziet/hoort, je denkt: ik wil nog een keer! Wij wilden altijd al meer dan 1 kindje en als het allemaal lukt komt er als het aan ons ligt ooit een tweede. Anoek, hoe denkt je mannetje erover, over meerdere kinderen?

Wij hebben trouwens 1 huisdier (als je het zo kunt noemen): een vis. Ik ben allergisch voor katten en honden dus dan maar een vis. In het verleden heb ik ook wel een hamster gehad.

Met de mama's in spe alles goed? VS, BO en Patricia, leuk dat jullie
ook ongeveer evenver zijn in jullie zwangerschap. Ik heb gemerkt dat ik
het erg leuk en fijn vind dat ik dingen met Anoek kon delen tijdens de
zwangerschap en ook nu Lise er is...

Meiden, ik ga gauw wat nuttige dingen doen (lees: huishouden, bah). Het is een beetje een zooitje en er komt vanmiddag kraamvisite. Voorlopig de laatste trouwens, er staat nu niets meer gepland...

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen,

Ook hier een uitgeslapen Anoek! Ik was vanochtend eerder wakker dan Benthe.
IK werd om 6 uur wakker en Benthe sliep nog, ha ha! Ze kwam pas om half 7, heerlijk hoor! Schreef geloof ik dat Benthe gisteren 2 nachten had doorgeslapen, dat waren er toen 3... ook mn geheugen is nog een beetje een zeef  Met deze nacht erbij zitten we op 4. En dat terwijl ze gisteravond al om 23 uur een fles had gehad.

Ja meiden, het is echt fijn en leuk als je gelijk loopt met je zwangerschap. Ook ik vond het fijn dat Ukkie en ik gelijk liepen. Jeloopt tegen hetzelfde aan en zo en je kan echt samen toeleven naar de bevalling. Nu merk ik wel dat onze meiden 2 weken schelen. De ontwikkeling van die kleintjes gaat zo snel dat 2 weken best veel is. Maar dat mag de pret niet drukken hé UKkie?!!

Benthe slaapt eigenlijk de hele dag prima. Zeker na de fles van 19-20 uur.Heb echt moeite om haar wakker te krijgen om 23/23.30 en die fles drinkt ze ook nooit echt goed.   Benthe krijgt rond 17 uur een fles en dan komt ze al snel voor een volgende om een uur of 19. Dat is nu al een paar dagen zo. Dat is wel vervelend want tussen 18-19 moet ik dan eten koken en eten....Ik ga proberen of ik die fles kan verplaatsen naar 18 uur en dan een laatste fles om 22/22.30. Zit nu op 6 flessen. Wat ik wle goed merk is dat Benthe echt zelf bepaald wanneer ze drinkt en hoe lang ze slaapt... Ze ging ook van de ene op de andere dag van 7 naar 6 voedingen. Dus ik kan wel naar 5 flessen willen, als zij niet wil, dan gebeurt dat ook niet, ha ha!
Ukkie hoeveel tijd laat jij tussen de voedingen zitten? Volgens de regelmaat-methode van Ria Blom mag er overdag maximaal 4 uur en minimaal 2 uur tussen 2 voedingen zitten... Moet het eens navragen bij het CB hoe het zit.. Anders kan je toch nooit aan minder flessen komen???

Vanochtend heeft Benthe nog even gegymnastiek na de fles. Weer probeerde ze steeds haar beentjes in de lucht te doen en ze te pakken. 1 keer lukte het... geweldig hoe trots ik was  Ook lukte het haar nu om van haar rug op haar zij te draaien!! Nog even en dan draait ze op haar buik! Geweldig, maar ook eng. Ze is heel sterk dus kan zich prima omhoog drukken, alleen slaapt in die bakerzak... en dan zitten haar handjes erin. Advies is om met 4 maanden afgebouwd te hebben ivm opde buikdraaien. Heb het idee dat Benthe er sneller mee zal zijn, dus denk dat ik snel moet gaan afbouwen. Maar eens gaan lezen hoe we dat het beste kunnen gaan doen.

Ik hoop zo dat het droog blijft, want wil lopend naar het winkelcetrum om boodschappen te doen. Auto is leuk, maar moet ook nog wat lichaamsbeweging krijgen  Het ziet er alleen niet naar uit... sterker nog, nu ik dit schrijf hoor ik alweer gedonder....  Maar goed, Benthe moet eerst nog een fles hebben. Ga zo eens kijken of ze wakker is.

Meiden, bijna weekend!

Liefs

Haai,

lekker he Anoek, dat onze meiden doorslapen! Wij hebben echt mazzel hoor...is niet standaard zo dat ze zo snel al doorslapen.

Ik voed Lise op verzoek, houd niet precies bij hoeveel tijd er tussen de voedingen zit. Overdag wel een uur of 3 a 4, 's avonds minder. Maar ik vind het ook zo zielig haar te laten huilen als ze honger heeft. Ria kan op dat punt de boom in...haha. Lise slaapt na een rommelige avond altijd goed door, dat vind ik ook wat waard. Als ze 's avonds slaapt, wordt ze 's nachts wakker voor een voeding...
Dan maar een rommelige avond hoor!

Anoek, onze meiden verschillen inderdaad maar 2 weken maar het lijkt zo veel! Ik merk wel dat Lise zich anders ontwikkelt dan Benthe. Lise   draait wel op haar zij, maar heeft bijvoorbeeld geen idee dat ze beentjes heeft. Ze trappelt er wel mee, maar heeft nog niet geprobeerd ze te pakken. Wel 'praat' ze terug als je tegen haar praat: erg leuk!

Ik ben benieuwd hoe het over een paar maanden is. Welke meid er eerder zit, kruipt, tandjes krijgt enzo. Houdt Benthe haar hoofd al overeind als ze op haar buik ligt? Lise wel, als ze er zin in heeft (en wakker is)...

En ik kan me heel goed voorstellen hoor, dat je Benthe sneller uit de bakerzak wil hebben ivm op de buik draaien en 'vastzittende' handjes. Eng idee. Ik baker Lise alleen in als ze onrustig is, dat is misschien 1 of 2 keer in de week. En dan gewoon in een hydrofielluier, dan kan ze, als ze wakker wordt, haar handjes er zelf uit wurmen.

Droog overgekomen naar het winkelcentrum? Je kan duidelijk merken dat jij in Brabant woont: hier is het de hele tijd al bewolkt, maar wel droog.

Nou, de stofzuiger staat me aan te kijken, haha.

Fijne dag, bijna weekend!

Liefs, Ukkie26

PS: Anoek, hoe lang blijft je mannetje weg voor zn werk?

Hoi Ukkie,

Ja Ria kan wat mij betreft ook de boom in als het om voeden gaat hoor. Maar het is meer dat ik me afvraag of zo'n kleintje zo lang zonder voeding mag... Ik laat er wel altijd 2 uur tussen zitten, anders vind ik het echt te kort opelkaar en spuugt ze het naar alle waarschijnlijk toch weer uit...
Eigenlijk voed ik ook op verzoek, alleen dan met een fles. Er komt nu best redelijk een patroon:
1e fles   5.00-6.00
2e fles   9.00-10.00
3e fles 13.00-14.00
4e fles   17.00-17.30
5e fles   19.00-19.30
6e fles     23.00-23.30
Alleen vandaag is het voor het eerst een beetje anders; 1e fles om 6.30, 2e om 11.00. Ik heb nu maar eens gewacht hoe lang het duurde voor ze zelf kwam. Bij ons is het dus best gestructureerd wat voeding betreft en ze wordt eigenlijk altijd uit zichzelf rond deze tijden wakker. Behalve voor de laatste fles, maar ik wil haar niet vanaf 19.00 de laatste fles geven, dan weet ik zeker dat ik rond 1 uur s nachtseruit kan. Ik zou hetzelfde hebben als jij hoor, liever een rommelige avond dan nacht. Soms slaapt Benthe overdag wat minder, dan wil ze blijven spelen, ha ha en dan denk ik ook; prima, dan slaap je vannacht goed! s Nachts hebben eigenlijk1 nacht ellende gehad met heel veel huilen en niet willen slapen, maardat was nog in de kraamweek.

Grappig he dat ze zich zo anders ontwikkelen! IK heb het boek Oei, ik groei gekocht. Leek me wel interessant om over de ontwikkeling van babies te lezen. Daarin staan de verschillende goeispurten beschreven en wat een kindje dan allemaal tot zn "becshikking" krijgt. Wetenschappelijk bewezen en zo. Daarin staat dat babies rond de 5 en de 8 weken een sprongetje maken en daarbij krijgen ze dan de beschikking over een nieuwe "winkel" aan vaardigheden en vermogens. Alleen zullen ze niet alles tegelijk ontwikkelen, daar kunnen maaanden overheen gaan. Elke kindje is uniek in wat hij en in welke volgorde uit de "winkel" kiest! Dat zie je nu mooi bij Benthe en Lise! Begrijp je een beetje wat ik bedoel?

Benthe houdt haar hoofd al op zo ongeveer vanaf haar geboorte. Ze is heel sterk in haar nekje. Daar verbaaste iedereen zich ook over. Als ik haar op haar buik leg, dan houd ze dat koppie echt omhoog, kan naar links en rechts kijken en houdt het ook stabiel. Ook als ze op mn borst ligt. Alleen als ze heel moe is en bijna in slaap valt legt ze haar hoofdje op haar armpjes... zo schattig! Of Benthe ook echt door heeft dat ze haar eigen voetjes probeert te pakken dat weet ik niet... lijkt er wel op dat ze beseft dat er "iets" zit want ze blijft het doen., ha ha! Als een trotse mama kijk ik dan toe en moedig ik haar aan!
Met de luier verschonen moet ik ook uitkijken dat ze nu haar handjes er niet in steekt... bah... heb ook al eens voetjes onder de poep gehad, hahahaha!!

Ben droog heen en terug gekomen van het winkelcentrum. Even naar de appie (morgen grote boodschappen, want dan zijn mn ouders er en kan ik even alleen weg) en kon het niet laten om 2 shirtjes voor mezelf te kopen.Vond ze zo leuk en waren niet duur. Pas toch bij lange na niet mn oude kleren en wil er tch ook weer leuk uitzien. Zwangerschapsshirtjes zijn allemaal met lange mouwen, dus dat heeft geen zin. Kan wel oude shirtjes aan, maar dit zitten strak om mn buik (normaal ook hoor), maar dat vind ik er nu niet uitzien... eerst nog even verder trainen en ondertussen draag ik iets ruimer vallende shirtjes  Inmiddels al12 kilo eraf, nog 11 te gaan!! Ben over de helft...

Oja over een 2e kindje... heb het mn mannetje gisteren verteld aan de telefoon. Hij moest wellachen, maar zei dat we eerst maar eens van Benthe moeten genieten! Was zeker bang dat ik meteen al wilde. Heb maar wel duidelijk gemaakt dat ik echt nu nog niet wil. Hij heeft zich er niet over uitgelaten, maar als ik zie hoe hij met Benthe is, kan ik me niet voorstellen dat hij niet nog een kindje zou willen!

De nieuwe Kinderen valt net in de bus, dus die ik ga ik eens even doorbladeren!

Tot vanavond waarschijnlijk!

X Anoek

Haha. Ukkie en Anoek. Wat grappig om te lezen allemaal! Ben beniuewd hoe het bij ons straks allemaal zal gaan.

x-vlinder

Terug
Bovenaan