Hoi meiden,
Nou mn schoonouders zijn weer vertrokken dus heb nu even tijd om rustig achter de laptop te zitten
Tara, jeetje koorts, vervelend. Houd je het een beetje goed in de gaten? Is het een beetje te doen met de stuwing? Ik heb echt een dikke week rondgelopen met borsten als meloenen en het deed zo'n ontzettende pijn. Als het nog langer had geduurd had ik medicatie gekregen (wat ze overigens niet snel geven, wat wel aangaf dat mijn stuwing erg heftig was). Idd koelen met maandverbandjes uit de vriezer, koolbladeren heb ik ook geprobeerd maar hielp bij mij voor geen meter. Leverde wel grappige foto's op. Ik heb constant met een strakke bh rondgelopen en geprobeerd het onder de douche weg te masseren. Dat gaf wel iets verlichting.
Wel fijn dat Viggo s nachts wel goed slaapt en tja.. hij is nog zo klein. Het kan zijn dat hij overdag te veel prikkels krijgt als hij moet slapen... en idd laten huilen kan geen kwaad, maar als moeder is dat heel moeilijk, ik weet het. Benthe heeft ook vaak dat ze eerst even moet huilen voor ze kan slapen. Kindjes doen dit om de dag te verwerken. Wij houden meestal zo'n 10-15 min aan, maar hoor inmiddels wel aan het huilen wat er aan de hand is. Dat weet je straks ook als geen ander hoor!
Twinkel, die mobiel waar je het overhebt, hebben wij ook. Tiny Love heeft echt supergeweldige dingen... niet goedkoop helaas.... we hebben er laatst ook een activitykleed van gekocht. Wij hadden ellende met een passende mobiel voor op het bedje te vinden, dit was de enige die pastte. Wij hebben alleen de mobiel weggehaald biven het bedje ivm te prikkels, Benthe werd er onrustig van. Pas sinds een paar weken hebben we hem nu in de box gehangen en is het wel een succes.
De vakantie was heerlijk. Weer was wisselend, maar we hebben maar 2 dagen regen gehad en dat hebben we prima kunnen oplossen met een binnenactiviteit. Benthe vond alles prima, alleen het slapen s nachts was minder dan thuis. Moest meteen aan jou denken Ukkie, want Benthe kwam ook ineens om 4.30... Ze lag dan wel te spelen, maar ik werd er wakker van. Gelukkig ging ze wel weer slapen tot 6 uur half 7. Laatste dag van de vakantie en vandaag was het weer 6.15. Ik blij, want idd daar zit je eigenlijk niet op te wachten als je weer moet werken.
Fijn dat jouw eerste werkweek ook goed verlopen is. Toch wel fijn om wat anders te doen hé? En gewoon Ukkie te zijn ipv mama! En Lise laat je ook niet achter bij een "vreemde' dus dat is dan ook minder erg. Vond ik dan. Lise niks laten merken dat ze boos was of zo? Benthe heeft echt 2 dagen nodig gehad om te wennen dat ik er niet de hele dag was, ze dronk echt slecht. Eerste 2 dagen van de vakantie ook, dus blijkbaar is dat haar manier om te wennen... As woensdag gaat Benthe 2 uurtjes wennen op het KDV. Ben benieuwd en maandag over een week gaat het dan echt gebeuren...
Patricia, jullie ook weer naar Landal? Naar welk park gaan jullie?
We zijn idd gaan zwemmen met Benthe, maar dat was geen succes. Het water in het baby/peuterbad was echt zo koud.... net zo koud als het gewone zwembad. Veel te koud voor een kleine baby van 4 maandjes. Zwemmen op zich wel, de zwemband pastte supergoed, maar ze huilde van de kou en liep blauw aan, dus we zijn er maar uit gegaan. We hadden in het huisje een groot bad, dus zijn we een paar keer daarin gaan "zwemmen", dan wel zonder band, ha ha!
Verder veel gewandeld, op ons terras aan het water in het zonnetje gezeten met een roseetje (heerlijk!!!!!!) en vooral genieten van elkaar! Verder bezoekjes aan Pieterburen, lekker eten, bezoek Dokkum en Kollum, haven Lauwersoog en mijn favoriet bezoek aan het Theemuseum. Ik als echte theeleut heb mn hart opgehaald! Nog een mooie glazen theepot inclbreed theeglas wat eronder past, (losse) thee, theebewaarblikken en theelepel (om thee in te doen zeg maar) gekocht. Verder hartige hea tigh genuttigd en natuurlijk het museum ingeweest, waar je leert over het oogsten en bereiden van thee. Nog meer echte theeleuten hier?
Gisteravond hadden we een bruiloft van één van mijn teamleden. Was een leuk feestje en een mooie bruid! Het was vannacht half 3.... pffff dat ben ik echt niet meer gewend.... en vanochtend dus om 6.15 wakker van Benthe. Snel een fles gegeven, Benthe overgedragen aan opa en oma (die hadden opgepast en sliepen bij ons) en terug naar bed. Zo fijn om mn meissie dan weer lekker vrolijk én wakker te zien! OPpassen was erg goed gegaan. Nu wel een beetje moe hoor....Vanavond lekker vroeg naar bed.
Las trouwens ook weer het eea over de nuvaring. Ik ben voorzichtig positief! Ben nu bijna 2 weken bezig en slechts 1 x migraine gehad, maar dat kwam denk ik eerder door het benauwde weer dan door de hormonen van de "pil". Vooralsnog gaat het een stuk beter.
Vlinder, weet jij zo hoe ik die sms-service kan inschakelen? In de gebruiksaanwijzing staat er niks over...
Nou ga nu maar eens verder opruimen hier in huis. Is gisteren niet veel van gekomen en vandaag doordat mn schoonouders er nog waren ook niet.
Liefs