Wiebelmama's 4!

@Tara, Ik denk aan jullie!!

@Vlinder, Ik mis het iedereen ook hoor.

@Pink, Heb de topics ook net gelezen en weet het ook niet hoor. Hoop zo dat er dan woensdag wel een hartje te zien is. Ga nog ff door met duimen voor je!!!

Liefs xxx

Hier gaat het iets minder. Met mij en de kleine gaat het wel goed, maar we kregen vandaag de uitslag van mijn opa. Het is niet goed!! Hij heeft een kwaadaardig gezwel bij zijn maag. (weet niet of er uitzaaiingen zijn) Volgende week beginnen ze met de chemo. Hij krijgt er 3 en dan word hij geopereerd. Na de operatie krijgt hij weer chemo, hoeveel dat weten we nog niet. Het gaat in ieder geval een langen en zware tijd worden voor hem en voor ons.

Ben een beetje van slag vandaag en moet de hele dag huilen. Ook omdat ik met mijn moeder in mijn hoofd zit. Ben blij als het maandag is want dan krijgt zij ook de uitslag. Hoop echt dat het niks bijzonders is en probeer daar ook vanuit te gaan.

Had met mijn werk afgesproken dat ik aanstaande dinsdag en donderdag zou komen werken. Heb vanmiddag gebeld en gezegt dat ik de dinsdag liever thuis blijf en dus niet kom werken. Ga nu alleen een donderdag maar werken.

Liefs xxx

Hey meiden,

Wat een verdrietige tijd is het hier toch....Vlinder ik mis het ook wel hoor, maar vind het ook moeilijk ommijn blije verhalen op te schrijven. De komende dagen zal ik denkik wel wat minder hier zijn, want wil de laatste tijd nog wel gezellig maken en dat gaat niet als je de hele avond achter de laptop zit, ha ha!!

Patricia, jeetje wat erg.... en dan de hormomen die door je lijf gieren, logisch dat je niks anders kan dan huilen. Hoop dat de uitslag van je moeder wel goed is. Veel sterkte in elk geval en probeer ook af en toe tijd te zoeken om te genieten van je zwangerschap en de kleine die in je buik aan het trappelen is.

Pink, heb op je verhaal gereageerd bij de meiden. Daarna heb ik die topics pas gelezen... weet niet wat ik er van moet vinden.. Heeft de gyn het ook een windei genoemd? Is een leeg vruchtzakje altijd een windei? Ik heb er niet echt verstand van.   Moeten we dus nog maar even duimen dat je bij die 10% hoort. Sterkte meid, met het lange wachten tot de volgende echo.

Tara, fijn dat je even tijd hebt voor jezelf. Die moet je ook geregeld creeren, zodat je even kan bijtanken. Ik heb je mail gelezen en zal snel een uitgebreide mail sturen.

Hier alles ok. Heb bij de meiden al geschreven dat mn auto naar de garage is geweest. Viel gelukkig allemaal mee.
Vandaag naar de BD teruggeweest voor een traphekje (vorig weekend vergeten de maat te meten) en die is inmiddels geplaatst. Nu kan ik Benthe boven gewoon op de grond neer leggen en kan ze niet ineens van de trap vallen, want die meid wordt steeds vlugger met tijgeren. Ook nog even naar Prenatal geweest voor wat leuk spul (rompertjes, pyama, speelgoed). Boodschappen gedaan en toen was de dag alweer voorbij... Zo meteen nog even Benthe in bad doen.

Met Benthe gaat het goed. Ook hier nog steeds geen tand te bekennen hoor Ukkie. Hoe lang duurt dat??? Begin bijna aan mezelf te twijfelen. Ik ben nu al een paar keer overtuigd geweest dat die eerste tand ging komen, maar er is nog steeds niks...

Met mn vriendin gaat het gelukkig erg goed. Ze heeft medicatie gekregen voor de bloeddruk en die slaat goed aan. Ze heeft gisteren een echo gehad en met de kleine was het goed.Dus ze mocht naar huis. Ze mag nog steeds weinig bezoek hebben en elke dag komt er een verpleegkundige vanuit het ziekenhuis de bloeddruk meten en een ctg maken. Tot nu toe gaat het goed, maar ze houden er rekening mee dat de kleine toch eerder gaat komen dan 40 weken. Ik ben erg blij dat het zo goed gaat nu en wordt ook wel nieuwsgierig naar hun uk!

Ik ga nu maar eens boven kijken bij die kleine slaapkop ;-)

Liefs

Lieve meiden,

Ik snap het best dat jullie het lastig vinden om hier nu blije verhalen te posten, maar persoonlijk heb ik daar geen moeite mee hoor. Ik vind het wel fijn om ook wat leuke dingen te kunnen lezen als ik   tusen de bedrijven door nog even tijd voor het forum kan vinden.

Ik was nog wat vergeten te vertellen trouwens. Viggo heeft ook echt zn handjes ontdekt! Als ie wakker in zn bedje ligt kan echt zo geconcentreerd naar zn handjes kijken. En dan heel rustig alle vingertjes strekken, knuistje, onderkant,bovenkant....heerlijk om daar stiekum naar te kijken (deur op een kiertje)  

Vlinder, doet lars dat ook al?

En zijn er nog meer kindjes die duimen? Viggo duimt als ie moe is, niet heel goed maar het lijkt wel erg lief!

liefs Tara  

ps Patricia jij ook veel sterkte gewenst, hopelijk volgende week een goede uitslag voor je moeder.

He meiden,

hier gaat het wat minder, met mij dan want met de kleine gaat alles goed. Ik heb de hele week al last van een gespannen buik die zeer regelmatig behoorlijk hard is. En een heel aantal van die keren voel ik het best wel naar beneden toe doortrekken. Dus gister toch maar gebeld of ik langs kon komen en dat kon gelukkig gelijk.
Ze hebben me aan de ctg gelegd om de hartslag van de kleine te meten (hartstikke goed!) en ze hebben contractie activiteit gemeten. Er waren vrij veel korte en hele milde contracties aanwezig wat duidt op een geirriteerde baarmoeder wat door vocht tekort kan komen. En ze hebben 1 langere en sterkere contractie gemeten, die ik nog geeneens voelde (kan natuurlijk komen door alle apparaten :)). Daarna ben ik inwendig gecheckt. Het wordt allemaal al week, er is nog geen ontsluiting, en de baby is nog niet ingedaald. De gyn zei dat  de kleine nog niet heel snel zal komen, maar dat de kans groot is dat hij/zij niet tot kerst wacht. Verder geen speciale instructies meegekregen. Donderdag heb ik weer een afspraak en waarschijnlijk zullen ze me weer aan de monitor leggen en inwendig voelen. En als ik het niet vertrouw kan ik altijd bellen.
Dat laatste is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik merk dat de schrik er toch best wel inzit, want ik heb wat meer weeen-activiteit dan ze graag willen zien en ik zou toch echt wel willen dat de baby nog een tijdje blijft zitten. Ik ben dus best wel gespannen wat het allemaal niet makkelijker maakt. Ik denk dat ik vannacht ook maar een paar uurtjes heb geslapen, deels van de spanning en deels vanwege buikactiviteit. Voor vandaag en morgen staan dan ook een heel aantal baby gerelateerde to-do dingen op het lijstje. De baby was draait al en ik zal zo eens beginnen met het pakken van mijn ziekenhuistas.

Wat werk betreft moet ik officieel natuurlijk nog 5 weken, maar echt boeien doet het me niet. Komende week kan ik nog een project afronden en de deur uit doen en daarna zie ik wel wat er nog gedaan wordt. Lukt het dan is het mooi meegenomen en lukt het niet dan is het pech gehad. Gelukkig is mijn baas erg begripvol en ziet ook wanneer het allemaal niet zo lekker gaat.

Ik ga nog even wat doen, want ik merk dat ik weer onrustig wordt. Waarschijnlijk kom ik straks nog even op jullie verhalen reageren.

liefs
vs

Trouwens heeft iemand nog iets van Twinkel gehoord na haar mail van vorige week? Ik weet dat ze heel veel andere dingen aan haar hoofd heeft en niet hier zal posten, maar ik begin me wat ongerust te maken.

Hallo!

Vs, tjee... ja snap dat je wat onrustig bent. Wel goed hoor, dat je meteen gebeld hebt. Ik weet nog dat Ukkie daar ook zoveel last van had en uiteindelijk heeft het ook nog wel even geduurd voor Lise er was, maar was niet zover van te voren als bij jou nu. Op zich niet zo erg dat uk niet de kerst haalt, ik als kerstkindje weet nl hoe vervelend dat is, maar hopelijk ook weer niet te vroeg. Ik zou zeggen, doe het rustig aan en probeer ook lichamelijk niet te veel inspanningen te verrichten en wat werk betreft zou ik idd ook ff een versnelling minder gaan.Wel goed idee om nu al een aantal fdingen vervroegd klaar te maken, je weet maar nooit idd.
Vs, succes meid en ik hoop dat je uk nog ff blijft zitten!!

Tara, snap dat het af en toe ook fijn is om blije verhalen te lezen. Dat leidt de aandacht ook een beetje af, maar de afgelopen dagen was er zoveel verdrietig nieuws en omstandigheden, dat het voor mij gewoon even niet lekker voelde. Daarnaast stond en staat mn hoofd er niet zo naar. De komende tijd zal ik er ook minder zijn dan jullie van me gewend zijn, maar de laatste dagen samen wil ik toch wel optimaal benutten.
Hoe gaat het verder met je? Super dat Viggo nu zo lekker bezig is met zn ontwikkeling. Wat wordt zo'n kleintje ineens groot he als ze dat soort dingen gaan doen? Benthe duimt niet echt, maar slaapt met haar speentje. Nu bijt ze de laatste dagen wel de hele tijd op haar duim, maar dat heeft denk ik met de tandjes te maken.
Pakt Viggo geen speen, anders zou je dat als alternatief kunnen bieden. Ik weet het, ookdat is niet goed, maar ja... die kleintjes hebben nog steeds veel zuigbehoeften en het geeft troost. Het schijnt nl dat een speen makkelijker is af te leren dan een duim... Benthe slaapt ook niet de hele tijd met speen, want vaak ligt ie op de grond of ergens in bed...

Vs, ik heb ook niks meer van Twinkel gehoord en ik weet dus ook niet hoe het gaat. Vroeg het me ook al af.... Hoop dat alles naar omstandigheden toch goed gaat.

Patricia, hoe gaat het met jou?

Pippie, de bv inmiddels weer op volle toeren? Heb je je eerste werkdag nu al gehad of is dat maandag?

Hier alles ok. Benthe was vandaag eigenlijk een beetje stout.... tja opvoeden begint nu al ;-) Ze tijgert overal naar toe en zit dan aan dingen waar ze niet aan mag zitten, maar ja nee snapt ze nog niet, dus je moet haar steeds weghalen en afleiden. En gillen als ze haar zin niet krijgt, niet huilen, maar echt gillen.... Kortom, een échte meid, ha ha! Maar meestal is ze lekker vrolijk aan het babbelen en lachen en spelen, dus mag niet klagen hoor ;-) Ben ook nog steeds zo verliefd Tara!!

Nou ga nog ff hyven.

Liefs Anoek

@Anoek, Kan me goed voorstellen dat je ff de tijd met je gezinnetje wilt doorbrengen. Heerlijk hoor dat Benthe zo lekker aan het tijgeren is en ja opvoeden begint al snel he, hahaha. Is haar 1ste tandje er al door??

@Vs, Doe je wel rustig aan meid!!

Hier gaat het redelijk goed. Ben van de ergste schrik bekomen. Vandaag nog ff bij mijn opa geweest,(Hij bakt altijd een visje voor mij op zaterdag)  maar die gaat gelukkig gewoon verder met de dingen die hij altijd doet. Maandag word dan nog wel ff spannend natuurlijk met de uitslag van mij ma.

Vandaag naar de intocht geweest van Sinterklaas met Lisa en mijn moeder. Wat een gedoe zeg met zwangere buik, hahah. Moest de hele tijd plassen, die kleine lag op mijn blaas vandaag. Erg vervelend als er geen wc in de buurt is. Kon gelukkig in een hotel steeds plassen, maar moest dan wel steeds daarheen en dan miste ik weer een stuk natuurlijk. Lisa heeft het erg naar haar zin gehad en was ook super zenuwachtig. Merkte wel als de zwarte pieten te dicht in de buurt kwam dat ze een stapje terug deed. Ze vind ze niet echt eng, maar ook niet fijn om zo dicht in de buurt te zijn. Het was echt mega druk en Lisa moest vaak opgetild worden omdat ze het anders niet goed kon zien. In principe deed mijn moeder dat steeds, maar die kreeg een beetje last van haar rug dus ik nam het af en toe over van haar. Nou weet ik dat ik eigenlijk niet mag tillen, maar ja vind het ook zielig voor Lisa dus toch af en toe opgetild. Kreeg er wel last van hoor als ik eerlijk ben. Bambam gaf aan doormiddel van harde buiken dat hij het er niet mee eens was dat ik haar tilde. Heb nu ook al de hele avond echt last van mijn rug en benen. Morgen dus een rustig dagje inlassen. Lisa is vanmiddag na  de intocht bij mijn schoonmoeder gaan spelen en ze gingen samen een brief schrijven naar de sint met de kado's die ze graag wilt hebben. Omdat ik zo last had van mijn buik en rug is ze daar lekker gaan slapen zodat ik ff niks hoefde te doen vanavond. Ben nu wel helemaal alleen want mijn mannetje heeft de nacht. Hopelijk kan ik dus wel een beetje slapen.

Nou ik ga lekker naar mijn bedje toe.
Liefs xxx

Terug
Bovenaan