Wiebelmama's 4!

Hoi Meiden,

Het is hiet idd erg rustig!! Ik ben er ook maar ff snel. Heb sinds gister erg last van mijn buik. Heb steeds krampen in mijn buik, mijn onderrug doet zeer en mijn benen. Gister voor ontspanning in bad geweest en dat hielp goed. Na het badderen kwam de pijn weer terug. Moet wel zeggen dat ik redelijk goed heb geslapen. Houd gewoon ff wat meer rust dan normaal in de hoop dat de pijn minder word. De kleine beweegt volop en daar geniet ik van, heerlijk gewoon.

Lisa is vandaag weer naar school geweest, dus ons ritme komt ook weer terug. Heerlijk, ze heeft het erg naar haar zin gehad op school. De wassen zijn bijna allemaal weg. Het waren er in totaal 6,pufffffff!!!

Mijn mannetje is tot woensdag nog lekker vrij dus die helpt mij goed met Lisa en het huishouden, zodat ik het rustig aan kan doen.

Meiden ik ga weer liggen.
Liefs xxx

Hallo!

Ben ik ook weer eens. Ja Vlinder het is inderdaad wel begrijpelijk dat het hier rustiger is de laatste tijd. En wat mij betreft ook allemaal heellogisch.

Tara, snap dat je even niet zo'n zin hebt. Worden 9 hele lange dagen voor jou. Je bent een sterke en stoere meid, ik weet zeker dat je jeer doorheen zal slaan. Het is moeilijk, je mannetje zo en dan je kleine mannetje ook nog zo weinig zien terwijl je daar weer hoop uit kan halen. Meid, heel veel sterkte, ook voor je mannetje. Ik denk aan jullie.

Vlinder.... ohhhh wat erg, ik ben helemaal vergeten dat gisteren de doop was  Goed, dat Lars zo weinig gehuild heeft en fijn dat het een mooie dag is geweest. Vond iedereen je boekje mooi?

Tja met mijn vriendin gaat het niet zo goed. Het is wrs wel zwangerschapsvergiftiging. Ben er gisteren geweest en toen ging het redelijk. Gisteravond is het helemaalmis gegaan; ze voelde ze keiberoerd, hoge bloeddruk, pijn.... Ze mag nu geen bezoek meer en ze moeten er rekening mee houden dat de kleine eerder gaat komen, hooguit met 37/38 weken... Ze is nu 35 weken. Hoop dat ze het nog even kunnen rekken, maar ik heb een beetje slecht voorgevoel...hoop zo dat mn gevoel niet klopt. Ik moet zeggen dat het me best wel raakt en dat ik me zorgen maak... kan ook zo weinig voor haar doen. Bellen ging ook al niet, dus heb wel haar man gebeld en zal dat ook geregeld doen, maar wat kan ik nu nog meer doen????

Patricia, houd je wel een beetje rust? Klinkt alsof je lichaam aangeeftdat je te druk bent geweest. En als je het niet vertrouwd, vk bellen hé?
Zijn ze nu al begonnen met schilderen van de babykamer?

Vs,ja begint nu echt op te schieten voor jou. Mn vriendin is 10 dagen voor jou uitgerekend. Heb je alles inmiddels al geregeld en klaar voor de komst van de uk?
Zie je op tegen de bevalling of kijk je er juist naar uit?

Ukkie, waar ben je????? Gaat alles goed?

Hier een drukke maar voldane dag gehad. Benthe alleen met 3 zakken poepkleding mee naar huis genomen....bllleehehhh. Dunne luiers en daarnaast kwijlen als een gek en sinds vandaag zit ze constant op haar duim te bijten (of iets anders). Zo erg als nu is nog niet eerder geweest, last van dér oortjes... dus zou het tandje nu dan gaan doorkomen????????????
Eten gaat ook minder sinds dit weekend. Ze heeft gewoon geen zin....Ze krijgt gelukkig wel voldoende binnen, dus zal wel weer goed komen.
Verder is ze wel vrolijk en speelt ze lekker.

Ga zo maar eens lekker mn "huispak" aantrekken....

Liefs

Hoi!

Ben ik ook weer, na een lange en drukke dag op het werk.

Had vertraging met de trein (zie meiden), bah. Was pas laat thuis, gauw gegeten en hup, mn mannetje alweer weg naar de volleybal. Niet zo gezellig maar ach...het is maar zo.

Tara, heeeeeel logisch hoor, dat je niet de puf hebt om hier te komen. Veel sterkte meid, deze lastige weken. Beide mannetjes zo weinig zien zal niet makkelijk zijn! Denk aan je!

Patricia, vervelend dat je zon last hebt van je buik enzo. Moet je nog werken deze week? Probeer maar genoeg rust te nemen.

Vlinder, wat fijn dat het goed ging met de doop van Lars. Was het een mooie dienst?

Wij hebben Lise ,toen ze een maandje was, opgedragen in de kerk. Lijkt wel op dopen, alleen dus niet het echte dopen erbij (in onze kerk dopen we eigenlijk nooit babies).

Anoek, ik ben er dus wel hoor! Gewoon nogal druk! En zit nogal met mn werk in mn maag dus...ben met mijn gedachten soms ver weg. Dan lees ik hier wel maar heb ik niet de puf om te reageren.

Het gaat prima verder (even afgezien van werk dus). Mn verkoudheid lijkt eindelijk weg, lang-leve de dokter. Helaas is mn ongesteldheid weer op gang gekomen gisteren, bah. Was bijna vergeten hoe rot ik dat altijd vond. Hoop dat het snel weer over is, maar dat weet ik niet precies. De pil die ik nu slik moet ik namelijk gewoon 28 dagen nemen en dan de volgende strip, geen idee dus wanneer ik officieel ongesteld word en wanneer het weg is... Ik zie wel.

En ik heb nog steeds (baal, baal) onwijs last van mn stuitje. Misschien toch maar eens naar een fysio ofzo...

Anoek, het zou best kunnen dat er nu echt een tandje bij Benthe onderweg is hoor! Het kan alleen soms best lang duren voor ze echt doorkomen...hoop dat je kleine meid er niet te veel last van heeft.

Meiden, ik ga nog even surfen. Morgen ben ik hier niet: eerst werken, dan de deur opendoen (Sint-Maarten) en dan sporten...

Tot woensdag!

Liefs, mij

Ben ik weer eventjes. Straks Viggo nog even de laatste fles en dan snel naar bed, want anders trek ik het echt niet. Ben zoooo moe.

vlinder, fijn dat de doop goed ging. Mn nichtje (5,5 mnd) werd gister ook gedoopt. Zij begon bij het zingen aldoor heel hard mee te  schreeuwen (niet huilen hoor)  hahaha.   Viggo wordt niet gedoopt. Zelf gaan we nooit naar de kerk. Mn vriend is helemaal niet gelovig en ik van huis uit wel, maar doe er weinig mee. Ik geloof trouwens wel heel sterk dat er  iets na de dood is, maar voor mij staat dat los van geloof.

Morgen de uitslag van het zaad, en mn mannetje opgenomen.

Anoek, wat spannend met je vriendin. Hopelijk kunnen ze het nog eventjes rekken. Een goede zwangerschap lijkt soms zo vanzelfsprekend, maar dat is niet altijd zo... Als je niet meer langs mag komen dan kun je vast wel een heel lief kaartje voor dr vinden.

liefs Tara

Hallo.

Het is hier weer wat drukker vanavond zie ik. Gezellig!

Tara, leuk dat je er toch even bent. Heel veel succes en sterkte morgen met alles. Als je tijd hebt laat je ons dan af en toe wat weten? Ik leef vanaf hier met jullie mee hoor en zal voor jullie duimen en een kaarsje aansteken!

Ukkie, wat goed dat je op werk gezegd hebt hoe je je voelt. Gelukkig is je verkoudheid over maar ongesteld...jasses. Ik heb daar ook helemaal geen zin in maar nu ik met de bv ben gestopt zal het eerdaags ook wel weer op gang gaan komen.

Anoek, misschien dan toch eindelijk het eerste tandje op komst bij Benthe? Lang leve de wasmachine! Even heel iets anders, gebruik jij nog de nuvaring en hoe vindt je hem?

Patricia, doe je een beetje rustig aan meid? Fijn dat je mannetje tot woensdag vrij is en ook wel gezellig natuurlijk!

Pink, jullie hebben bijna de eerste  echo! Leuk en een beetje spannend tegelijk.
Wij hadden hem met 7 weken en zagen inderdaad ook een knipperlichtje. Als ik onze uk nu zie is het echt wonderbaarlijk hoe zoiets ontstaat en zich ontwikkelt.

VS nog 45 dagen zie ik...whaaaaaaaaaa leuk leuk leuk!

Ik zal jullie binnenkort nog wel wat foto's mailen van gisteren.

x-vlinder

Tara, ik denk aan jullie!!!!

Even een vraagje: zijn jullie aan het begin van de zwangerschap ook afgevallen? Had al gelezen dat het wel normaal was in de eerste maanden. Ik ben normaal tussen de 62 en 63 kg en inmiddels 59,8!!! Maar wel een opgezette buik, vooral 's avonds!!

Gisteravond na het douchen en afdrogen werd het een beetje zwart voor mijn ogen, dus snel door de knieeën en rustig ademhalen. Toen ineens kotsmisselijk, boven de wc gehangen, een paar keer kokhalzen (sorry....), er kwam niks uit en ineens was het voorbij. Is dat nou de misselijkheid die bij een zwangerschap hoort? Dat het in één keer voorbij is? Het eten (vooral avondeten) komt me al dagen op zegmaar.
Verder zijn mijn (.)(.) wat meer opgezet, je ziet meer blauwe aderen er door heen schijnen en ik heb van die witte talgkliertjes op de tepels (sorry voor de details).

Morgen de echo, spannend hoor! Ik hoop zo dat we wat kunnen zien!!!

Pink

Hoi Meiden,

Hier gaat het nog steeds iets minder. Probeer rustig aan te doen, zoveel als dat kan natuurlijk. Heb wel minder last van mijn buik gelukkig, maar heb nog wel erg slappe benen. Verder ben ik steeds erg misselijk en duizelig.

Vanmorgen samen met mijn vriend Lisa naar school gebracht met de auto. (jaja deze dame heeft geen rijbewijs;( Daarna gelijk door boodschappen gedaan bij de grote AH. Gelijk voor de hele week alles in huis gehaald. Daar hoef ik dus de deur niet meer vooruit, dat scheelt. Bij thuis komst de boodschappen uitgepakt en gelijk weer ff gaan liggen, werd ineens zo moe en misselijk. Nu is het gelukkig ff minder, maar ga zo mooi weer liggen.

@Ukkie, Deze week ben ik gelukkig nog vrij. Anders had ik denk ik toch niet gegaan. Als het goed is moet ik volgende week weer werken. Hoelang ik het volhou weet ik niet, maar ik wil proberen om te blijven werken tot 4wk voor de bevalling en als dat niet lukt 6wk. Moet nog ff kijken hoe het gaat lopen. Vind het altijd erg leuk om te werken rond de feestdagen. Vind het heerlijk die drukte, dus ga proberen om het vol te houden.

Das ook laat dat je nu pas ongi word of is dat heel normaal met de BV?? Vind het ook altijd erg vervelend om ongi te zijn/worden. Hoop dat het dalijk bij mij ook lekker lang wegblijft na de bevalling, hahaha

Gaat het op je werk alweer beter eigenlijk??

Nog veel snoep uitgedeeld met Sint Maarten. Hier bij ons doen ze aan Halloween, ongeveer het zelfde toch??

@Anoek, Nee we zijn nog steeds niet begonnen met de babykamer. Word nu ook wel ongeduldig hoor. Nog 11wk te gaan en dan ben ik alweer uitgerekend. Wat gaat het hard zeg allemaal. Als het allemaal volgens planning gaat (wat het nooit gaat hier) beginnen we morgen, donderdag of vrijdag met de babykamer. De keuken, gang en hal zijn wle helemaal klaar. Het is echt super mooi geworden. Heb het idee dat ik nu pas een echt huis heb, hahaha.

Vervelend zeg dat Benthe niet helemaal lekker in haar vel zit en niet zo goed eet. Is haar tandje nu al doorgekomen??

Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maak om je vriendin. Hoop ook echt dat ze de baby kunnen laten zitten tot 37/38wk. Je voelt je dan ook zo machteloos he als je niks voor haar kunt doen. Sterkte meid!!

@Vlinder, Sorry was ook helemaal vergeten dat Lars gedoopt werd. Fijn dat alles goed is gegaan en dat Lars niet veel heeft gehuild. Was het allemaal nar wens gegaan??

@Tara, Ik denk aan jullie. Heel veel sterkte meid de komende dagen!! Laat je weten hoe het gaat?? Dikke kus voor jullie!!  Alles goed met Viggo??

@Pink, Spannend hoor morgen de 1ste echo. Hopelijk kan je de kleine al zien. Bij iedereen is het weer anders denk ik. Bij Lisa was ik gewoon echt 6wk lang elke dag de hele dag misselijk en nu ben ik dat bij vlaagjes geweest. Denk dus wel dat het van de zwangerschap is. Dat had ik ook dat ik meer blauwe aders had en van die witte dingen op mijn tepels. Hoort er allemaal bij. Mijn tepelhof is nu helemaal donker bruin, lijkt wle een halfbloedje, hahaha. Voel je je verder wel goed??

@Vs, Het gaat nu opschieten hoor. Zie je op tegen de bevalling of heb je zoiets van kom maar op. Alles thuis klaar??

@Bo, Hoe is het met jou??

Volgens mij heb ik iedereen weer gehad. Sorry als ik iemand ben vergeten.
Misschien tot vanavond.
Liefs xxx

Ukkie26, 28 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise !!!

27 oktober: (bijna 7 maand): 69 cm en 8600 gram! Volgende afspraak: 5 januari (arts).

Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!!!  

10 oktober (bijna 6  mnd):  69 cm en  7670 gram!  Volgende afspraak CB:  1 dec (wv).  

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo, 3590 gram bij geboorte.

Begin okt 6210 gram.

Vlinder, 1e kindje, Lars is geboren op  16 augustus 2008.

Pippie, 26 jaar, 7 september bevallen van zoon Bas!!

Twinkel3, 28 jaar,  9 september bevallen van dochter Iva!!  

VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari.  
17 nov groeiecho 13.15uur.   25nov VK 9.10uur

Bo, zwanger van 1e kindje!

Pink, zwanger van 1e kindje!!!
12 november eerste echo!!

Terug
Bovenaan