Wiebelmeiden 7

Meiden,

weer een korte update vanuit mama-land.

Alles gaat goed hier. Ik ben alweer aardig op de been en herstel goed. Borstvoeding loopt prima (stuwing: au,au), Lise drinkt ook erg goed en was maar 100 gram afgevallen op "dag 3". Erg goed dus (ze mag 10% van geboortegewicht, dus ruim 300 gram, afvallen).

Gisteren heeft mn mannetje 2 schattige pakjes (roze natuurlijk :D) voor Lise gekocht, echt zo leuk en lief van hem!

Heb wel (nogal) last van mn hormonen: pff. Kraamtranen zijn echt vreselijk. Ik kan overal (maar dan ook overal) om huilen... ach, ze zeggen dat het wegtrekt, laat ik 't hopen.

Ik lees hier ook allemaal erg goede berichten. Jeetje VS, 7 eitjes bevrucht! Da's echt veel! Ik duim echt dat alles goedgaat voor jullie en dat je mag voelen hoe het zwanger- en mama zijn is.

En Mier, spannend hoor. Nog 8 daagjes en dan kan je testen. Ik duim voor je dat de RD wegblijven.

Ik ga gauw weer bij mn kleine meisje kijken.

Liefs,Ukkie26

(PS aan de wiebelmeiden waarvan ik een mailadres heb, heb ik een fotootje van Lise gemaild)

Daar ben ik weer!

Veel gebeurt deze week!
ukkie hier nogmaals gefeliciteerd met jullie dochter!
Vs, wat een geweldig nieuws daar! zoveel eitjes bevrucht. Ik duim echt superhard voor jullie mee dat de deling ook goed gaat. Het zou wel geweldig zijn als jij en mier straks gelijk zwanger zijn!

liefs tara

Goedemorgen!

Alles goed met jullie?

Vs, had gehoopt hier weer goed nieuws te lezen van jou... je bent gisteren niet meer geweest. Hoop dat de eitjes goed gedeeld zijn en dat de terugplaatsing snel zal zijn...
Laat je snel wat weten? Ik duim voor je!

Mier, wanneer is je nod nou? Deze week toch?

Liefs Anoek

He meiden,

de cellen zijn gaan delen en blijkbaar ook goed want we hebben woensdag de terugplaatsing. Door tot woensdag te wachten, kunnen ze beter zeggen welke embryos er goed uitzien en die dan terugplaatsen. Het is wel een vreemd idee dat er nu een aantal kilometers verderop onze cellen zich delen. Ik ben er wel ontzettend blij mee hoe goed alles gaat.
Ikzelf voel me nog zozo. De pijn van de punctie is eigenlijk weg maar het voelt nog wel wat vreemd in mijn buik en verder ben ik moe en is mijn conditie nihil. Gister zijn we even een rondje om wezen lopen en ik was bijna buiten adem. En aan het eind van de dag heb ik ook meer last van mijn buik (lijken wel zwangerschapskwaaltjes ;)). Ik denk haast dat ik een beetje reageer op alle medicijnen die ik moet slikken/spuiten, maar dat is voor een groot gedeelte na vandaag over.
We kunnen hier tot op zeker hoogte zelf beslissen hoeveel embryos we willen terugplaatsen. Het gemiddelde hier ligt voor mijn leeftijd op 2.4, dus ja dat is een stuk hoger dan in NL (vandaag dat ook het percentage meerlingen hoger ligt). Wij willen het liefst voor 2 gaan. Met 2 verhoog je de kans tenopzichte van 1 en een tweeling lijkt mij geen probleem, 3 vind ik een te groot risico. En twinkel, een 7-ling......haha

In veel dingen zijn ze hier naar mijn idee toch anders dan in NL. Na de terugplaatsing moet ik er nog een uur blijven liggen met de benen verhoogd, daarna is het naar huis en 2 dagen plat blijven liggen (mag nog net naar de wc). Tot de zwangerschapstest is het niet sporten (wandelen mag net), niet tillen, geen activiteiten, geen sex enzo. En als de test dan postief is dan blijft dat waarschijnlijk nog 2 maanden zo. In ieder geval de sex op wat voor manier dan ook omdat dat contracties van de baarmoeder kan opwekken. Maar goed, je moet er wat voor over hebben.

zo ik ga me eens aankleden en wat eten
liefs
vs

Oh Vs, gelukkig weer goed nieuws!! Wordt er helemaal blij van!
Snap dat ze nu nog even wachten zodat ze de allerbeste embryo's terug kunnen plaatsen. Woensdag al... jeetje... zal een raar idee voor jullie zijn.
Wat betreft plat liggen en zo... tja baadt het niet dan schaadt het niet toch? En wat betreft de sex.... ha ha ... 2 maanden zijn nog wel te overzien hoor! En als ik heel eerlijk ben stonden die eerste 2-3 maanden van de zwangerschap mn hoofd toch niet sex.. moe... en ook bang dat het misschien toch kwaad zou kunnen... ondanks dat iedereen zegt van niet. Na mn bloedverlies met 8 weken, durfde ik echt een tijdje niet hoor. Dus klinkt bijna als normaal (voor mij dan, hihihi!) Gelukkig is het daarna weer normaal geworden bij ons! Maar ook dat is niet bij elk stel zo en dat hoeft niet eens altijd aan de vrouw te liggen ;-)

Nou meid, toi toi toi.... ik duim superhard en denk aan jullie!

Dikke knuffel!

Wow VS, wat een supergoed nieuws!! Was al erg benieuwd toen ik vandaag op mijn werk was, dus nu na het eten maar snel even kijken natuurlijk!!! Spannend hoor!! Twee is denk ik een mooi aantal voor een terugplaatsing. Twee bekenden van mij hebben ook 2 gehad en allebei zwanger geworden van eentje.
Fijn dat je nog wel naar de wc mag, haha. En wat betreft de sex, nou ja, dat komt dan wel weer toch? Er zijn belangrijkere dingen...., zo vaak in ons leven hebben we niet d kans om zwanger te worden toch? Ik ga nog veel harder voor je duimen!!

Anoek, jij hier ook nog steeds..... Bedankt dat je de foto door hebt gestuurd, Mier heeft het ook gedaan, dus ik heb twee foto's van Lise!! Thanks.
Ik hoop dat het bij jou ook een beetje doorzet zo langzamerhand!!!

Liefs Pink

Wat fijn om te lezen dat je woensdag de terugplaatsing hebt en dat de embryos zich goed delen Vs. Spannend hoor.
Na de terugplaatsing ben je eigenlijk al in verwachting en dan maar duimen en hopen dat het zich goed gaat innestellen.

Enne, wat betreft de sex in het begin van de zwangerschap.
Ook ik had mijn hoofd er de eerste weken niet echt naar staan (ook een beetje bang voor een miskraam terwijl je overal leest dat het best mag).
Vanaf een week of 14 kreeg ik weer wat meer zin, maar ook nu is het niet iedere week raak hoor. Ik denk dat wij na een druk "wiebeljaar" het ook even heerlijk vinden om alleen te vrijen wanneer we allebei echt zin hebben.

Ik duim voor jullie meiden!

Liefs, Twinkel3

Oooooh Vs, wat spannend allemaal! Woensdag wordt dus de grote dag. Het gaat bij jullie idd wel anders als dat je hier zag bij babyboom. Maar goed, liever te voorzichtig dan dat dat er iets misgaat. Hoop echt dat jullie eitjes zich goed zullen nestelen. Ik vind het al spannend, moet je nagaan hoe het voor jullie is!

En de seks, tja... ook hier is het gemiddelde flink gedaald. De eerste weken viel bij ons nog wel mee, maar toen kwam de misselijkheid. Geen seks dus..... Inmiddels wel weer hoor, maar echt geen 4x in de week ofzo. Gaat ook weleens een week voorbij zonder. Na zo'n lange tijd verplicht wiebelen is  het idd  ook wel lekker om alleen te wiebelen als je dr beide zin in hebt.

liefs Tara  

Terug
Bovenaan